سئو اول در مورد کاربران و دوم موتورهای جستجو هست

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=7648

5/5 - (1 امتیاز)

یکی از مسائل مهم این روز های موتور های جستجو و دنیای وب سایت ها، سئو و بهینه سازی سایت می باشد. در مواقع SEO یک امر حیاتی برای وب سایت ها است. بدون بهینه سازی، وب سایت ها ترافیک بالایی بدست نخواهند آورد. از این رو در این مقاله قصد داریم به اهمیت سئو اول در مورد کاربران و دوم موتور های جستجو بپردازیم.

سئو و بهینه سازی موتور های جستجو

SEO: Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور های جستجو است. یعنی آنکه یک وب سایت برای قرار گرفتن در لیست نتایج موتور های جستجو بهینه می شود. سئو موارد مختلفی را شامل می شود و از زمانی که تنها استفاده از کلمات کلیدی برای بهینه سازی سایت کافی بود تا به امروز گسترش یافته است. از استفاده از کلمات کلیدی مناسب گرفته تا اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، تولید محتوا، استفاده از اینفوگرافیک ها، افزایش سرعت سایت و … مواردی هستند که برای بهینه سازی یک سایت باید آنها را به صورت کامل و درست پیاده سازی نمود. تقریبا می توان گفت سئو شامل بیش از 100 فاکتور می باشد. البته انجام دادن نیمی از آنها برای بهینه سازی سایت و قرار گرفتن در رتبه بندی موتور های جستجو کافی است.

سئو نه تنها برای صاحبان وب سایت ها اهمیت دارد بلکه برای کاربران فضای وب نیز مهم است. در واقع هدف موتور های جستجو از وضع قوانین سئو، جلب رضایت کاربران اینترنت و افزایش آنها است. دانستن اهمیت سئو می تواند شما را در بهینه سازی وب سایت خود کمک نماید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

قبل از پرداختن به اهمیت سئو، بهتر است بدانید، شرکت طراحی وب سایت دارکوب با بیش از 18 سال فعالیت در حوزه طراحی وب سایت یکی از شرکت های مطرح در بهینه سازی سایت ها می باشد. ما مفتخر هستیم اغلب وب سایت های بهینه شده توسط سئو کار های شرکت دارکوب، در رتبه های برتر گوگل قرار دارند.

چرا بهینه سازی وب سایت اهمیت دارد؟

شاید تا حدودی جواب این سوال را اغلب شما بدانید. اغلب مردم بر این باورند که برای افزایش ترافیک وب سایت، سئو اهمیت بالایی دارد. بله تا حدودی این پاسخ صحیح است. اگر بخواهیم به صورت کامل و تخصصی به اهمیت سئو بپردازیم باید گفت:

بدست آوردن ترافیک بیشتر از جستجو ارگانیک: بیشتر ترافیک وب سایت ها ناشی از جستجو در موتور های جستجو حاصل می شود. یعنی کاربران با جستجوی نام آنها یا کلمات کلیدی مرتبط در گوگل به وب سایت مورد نظر خود هدایت می شوند. درصد کمی از ترافیک هم ناشی از نوشتن URL سایت بدست می آید.

درآمد حاصل از یک وب سایت نیز نتیجه همین ترافیک و بازدید کاربران می باشد. به همین دلیل سئو یکی از مهمترین کانال های بازاریابی نوین ( دیجیتال مارکتینگ ) است.

بدست آوردن ترافیک رایگان با استفاده از سئو: همانطور که می دانید، در سال های اخیر تبلیغات نقش بسزایی در گسترش و ارتقا کسب و کار ها داشته است. از این رو هزینه های تبلیغاتی برای هر شرکت بسیار زیاد می باشد. به علاوه آنکه بسیاری از شرکت های نو پا ( استارت آپ ها) بودجه کافی برای تبلیغات پر بازده ندارند.

در این مورد نیز سئو بهترین، مطمئن ترین و ارزان ترین راهکار تبلیغاتی می باشد. تمامی شرکت ها می توانند با حداقل هزینه ( در بسیاری از موارد حتی به صورت کاملا رایگان ) با استفاده از سئو به تبلیغات پر بازده بپردازند. وقتی وب سایت شرکت شما در نتایج گوگل بهترین جایگاه را داشته باشد در واقع یک بنر تبلیغاتی بزرگ از نام شرکت شما در اینترنت نصب می شود.

وقتی کاربری کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را جستجو کند اولین چیزی که می بیند نام برند شما خواهد بود. این در حالی است که باید بهینه سازی وب سایت را به صورت کامل و تخصصی انجام داده باشید. بهینه سازی وب سایت بهترین کانال تبلیغاتی شما با یک هزینه پایدار خواهد بود.

البته فراموش نکنید رسیدن به این هدف و جایگاه نیاز به زمان زیادی دارد، اما در نهایت یک تبلیغات همیشگی برای شما خواهد بود. به یاد داشته باشید برای انجام هر تبلیغاتی سئو باید در راس کار باشد. به معنای ساده تر اولین کار تبلیغاتی که انجام می دهید باید بهینه سازی وب سایت باشد.

جذب 30 درصد از بازدید ها با کسب رتبه اول در موتور های جستجو: نتایج موجود در صفحات دوم به بعد موتور های جستجو در طول روز شاید یکبار هم دیده نشوند و این امر یک بحران برای وب سایت های این صفحات است. وب سایت های صفحه اول نتایج بخصوص پنج وب سایت ابتدایی بیشترین کلیک کاربران را از آن خود می کنند. این جایگاه برای شناخته شدن هر کسب و کاری بسیار مهم و حائز اهمیت است.

قبل از آنکه به بهینه سازی وب سایت خود بپردازید لازم است چند کار ساده را که به صورت غیر مستقیم بر رتبه بندی موتور جستجو تاثیر می گذارد، را انجام دهید. این کار ها عبارتند از:

انتخاب نام دامنه: نام دامنه تاثیر بسزایی بر تجربه کاربر می گذارد. پس در انتخاب آن باید دقت لازم را داشته باشید. نام دامنه باید مرتبط با کسب و کار و موضوع آن باشد. همچنین سعی کنید نامی که انتخاب می کنید کوتاه و آسان باشد تا به راحتی در ذهن کاربر بماند.

نصب Google Analytics: یکی از ابزار های مهم و کاربردی گوگل، Google Analytics می باشد. با این ابزار می توانید میزان بازدید و اکشن هایی که در وب سایت شما انجام می شود را کنترل و بررسی نمایید. نصب این ابزار برای وب سایت رایگان است و دارای ویژگی های مختلفی می باشد که با کمک آنها می توانید سئو وب سایت خود را بهبود دهید.

نصب Google Search Console: یکی دیگر از ابزار های کاربردی و رایگان گوگل، Google Search Console می باشد. با نصب این ابزار بر روی وب سایت خود می توانید اطلاعات مهم رتبه بندی هر کدام از صفحات سایت را کنترل و بررسی کنید. در این ابزار رتبه بندی درخواست ها در وب سایت، رتبه بندی صفحات سایت، تعداد کلیک ها و ده ها قابلیت دیگر قابل بررسی می باشد.

سازگاری وب سایت با موبایل responsive: یکی از موارد مهم در رتبه بندی موتور های جستجو، سازگاری سایت با تلفن های همراه می باشد. بیش از نیمی از کاربران موتور های جستجو از طریق تلفن همراه هستند. به همین دلیل گوگل اهمیت ویژه ای به این فاکتور از سئو می دهد. به دلیل اهمیت بالای سازگاری سایت با تلفن همراه این نکته باید قبل از پرداختن به هر موضوع دیگری بررسی و انجام شود.

بعد از انجام دقیق موارد بالا باید از پایه به سئو و بهینه سازی وب سایت بپردازید. به همین دلیل به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم، قبل از پرداختن به مسئله سئو جهت مشاوره رایگان و یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب به صورت حضوری یا آنلاین در ارتباط باشید.

سئو فنی Technical SEO

مانند ساختن یک خانه که باید از پایه و به صورت پی ریزی انجام شود، سئو نیز باید از ابتدای طراحی وب سایت و به صورت اساسی انجام شود. اولین قدم برای بهینه سازی سایت، پرداختن به مسئله سئو فنی است. این قسمت از سئو قابل مشاهده نیست اما به صورت چشمگیری عملکرد جستجوی وب سایت را بهبود می بخشد. سئو فنی در اصل به موتور جستجو در شناسایی و آنالیز وب سایت کمک می کند.

در انجام سئو فنی هدف بهبود وب سایت برای خزنده های موتور جستجو می باشد. در این بخش باید سرعت بارگذاری سایت از نظر کد ها و دستورالعمل های زیر ساختی سایت کنترل و بهبود یابد. از دیگر فاکتور های مهم برای سئو فنی پرداختن به متا تگ ها meta tags است. تمامی برچسب های مهم سایت برای خزیدن آسان و سریع ربات های موتور جستجو باید کنترل و کامل شوند. همچنین استفاده از منوی ناوبری و پیوند ها ی داخلی به بهبود این موارد از سئو بسیار کمک خواهد کرد. با کنترل این موارد مرور آسان و تجربه کاربری خوبی از وب سایت حاصل می شود و همچنین صفحات وب سایت بسیار راحت و سریع توسط خزنده های موتور جستجو شناسایی می شود.

یک استراتژی پیوند داخلی منطقی با منوی ناوبری ایجاد کنید: منوی ناوبری وب سایت مسیر حرکت کاربران و ربات های موتور جستجو را در یک سایت مشخص می کند. ناوبری عبارت است از لینک های صفحات و سایت به یکدیگر که باعث به وجود آمدن مسیر حرکت برای بازدیدکنندگان و خزنده ها می شود. استراتژی ساخت این منو بسیار مهم است. یک منوی ناوبری مناسب و بهینه باید به نحوی باشد که حرکت در آن آسان و دسترسی به تمامی امکانات وب سایت ساده و سریع باشد. در طراحی منوی ناوبری تنها هدف ما باید استفاده آسان کاربر از سایت باشد تا در نهایت تجربه کاربری خوبی کسب شود. به این ترتیب خزنده ها نیز به راحتی می توانند در سایت پیمایش کنند و در نتیجه بهبود رتبه در نتایج موتور های جستجو حاصل می شود. یکی دیگر از موارد مهم در طراحی منو استفاده از کلمات کلیدی اصلی وب سایت است. برای این منظور باید در گزینه های مربوط به منو از کلمات کلیدی که اغلب خدمات و کالا ها هستند استفاده کرد.

نقشه سایت خود را به Google Search Console ارسال کرده و خطا های احتمالی سایت را برطرف نمایید: در بالا گفته شد که قبل از پرداختن به مسئله سئو، باید یک حساب در Google Search Console ایجاد کنید. در این قسمت کار با این کنسول جستجو را به شما آموزش خواهیم داد.

در ابتدا لازم است به پنل هاست وب سایت خود رفته و نقشه وب سایت را بارگیری نمایید. فایل این نقشه باید در حساب Google Search Console وب سایت آپلود شود. با این کار خزنده های گوگل را به وب سایت خود دعوت می کنید و شناسایی صفحات سایت سریع تر انجام خواهد گرفت. ربات ها با استفاده از این نقشه به تمامی قسمت های وب سایت هدایت می شوند و تا زمان شناسایی کامل صفحات و لیست کردن آنها در سایت شما حضور خواهند داشت. حدودا دو هفته و بسته به تعداد صفحات و سایت، ربات ها در سایت حضور خواهند داشت.

بعد از این مدت باید خطاهای احتمالی وب سایت را رفع نمود. برای این کار به صفحه اصلی کنسول جستجو گوگل رفته و در سمت چپ روی Index > Coverage کلیک نمایید. در این قسمت فقط به گزینه Error توجه کنید. به طور کلی خطاهای زیر در این قسمت قابل مشاهده هستند:

  • خطای 404 یا URL یافت نشده: این خطا زمانی رخ می دهد که به یک صفحه ناشناخته پیوند زده می شود. این خطا هم از نظر کاربران و هم از نظر موتور جستجو بسیار بد است و باید به رفع آن پرداخت. خوشبختانه در کنسول گوگل تمامی خطاهای 404 وب سایت در یک لیست نمایش داده می شود. بر روی هر لینک کلیک کرده و به اصلاح آن پیوند خراب یا حذف آن صفحه بپردازید.
  • Redirect error یا خطای تغییر مسیر: این خطا زمانی رخ می دهد که ربات ها صفحات سایت را بررسی کرده اند، اما صفحه به طور خودکار به مکان جدید برای کاربر به روز نمی شود. این مشکل به این دلیل رخ می دهد که زنجیره پیوند ها خیلی طولانی باشد و یا یک حلقه تغییر مسیر وجود دارد. این خطا نیز خوشبختانه در کنسول جستجو گوگل نمایش داده می شود و به راحتی می توانید به رفع و اصلاح آن بپردازید.

بعد از رفع خطا های بالا خواهید دید که رتبه وب سایت در موتور های جستجو به چه میزان بهبود می یابد. به علاوه بر تجربه کاربر نیز تاثیر مثبت خواهد گذاشت. به همین دلیل نیاز است به صورت دوره ای این خطا ها را با کنترل کنسول جستجوی گوگل بررسی و رفع نمایید.

بهینه سازی تصاویر وب سایت: یکی از کار های مهم در بهبود سرعت وب سایت، بهینه سازی عکس های سایت است. این کار باعث می شود عکس ها سریع تر بارگذاری شده و توسط موتور های جستجو پیدا شوند. لازم است بدانید ربات ها علاوه بر پیمایش در متن صفحات تصاویر را نیز بررسی می کنند. بهینه سازی عکس ها نه تنها تصویر را بی کیفیت نمی کند بلکه باعث نمایش بهتر آنها به کاربران می شود.

بر اساس نتایج بدست آمده 46 درصد از حجم یک صفحه وب متعلق به تصاویر آن است. به همین دلیل اگر تصاویر حجم بالایی داشته باشند می توانند سرعت لود صفحات سایت را به شدت کند کنند. برای کاهش حجم تصاویر بدون کاهش کیفیت می توانید از روش های زیر استفاده نمایید:

  • استفاده از قالب های JPG, PNG: استفاده از این دو قالب تا 30 درصد از حجم عکس را کاهش می دهد البته بدون آنکه کیفیت تصویر کاسته شود.
  • از ابزار ها و وب سایت های کاهش حجم عکس استفاده نمایید: اگر برای کاهش حجم عکس دچار مشکل شده اید، می توانید از سایت هایی که حجم عکس را به صورت خودکار کاهش می دهند استفاده کنید. با جستجوی ساده در گوگل می توانید به این قبیل وب سایت ها دسترسی بیابید. تنها کافیست عکس خود را در هر کدام از آنها آپلود کرده و تصویر خود با حجم کم را بارگیری نمایید. همچنین در این باره نرم افزار های مختلف نیز طراحی شده اند که قابلیت های متنوعی دارند.

از دیگر کارهایی که باید در ارتباط با تصاویر وب سایت انجام دهید، افزودن آنها به نقشه سایت می باشد. داشتن عکس در نتیجه جستجو بسیار اهمیت دارد. چرا که نیمی از کاربران در میان تصاویر به جستجو می پردازند.

مورد دیگر مربوط به متن alt است. هر عکس در صفحه سایت دارای ویژگی های مختلف است که در alt نوشته می شود. از تگ alt به عنوان جایگزین متنی برای عکس ها استفاده می شود. این تگ برای سئو تصویر بسیار مهم است زیرا به نمایش محصولات در تصاویر Google کمک می کند.

زمان نامگذاری عکس ها، دقت کنید که نام آنها باید ساده و تا حد امکان مرتبط با عکس باشد. همچنین برای بهینه سازی بهتر می توانید نام عکس را از کلمات کلیدی سایت انتخاب کنید. بسیاری از افراد به این نکته دقت نمی کنند پس بهتر است شما این مورد مهم را رعایت نمایید. همچنین با استفاده از ابزار های مختلف می توانید آدرس وب سایت را به جزییات عکس بی افزایید. که این کار در نمایش بهتر عکس در میان تصاویر گوگل بسیار کمک می کند.
موارد گفته شده در بالا از فاکتور های مهم در سئو فنی هستند، که با رعایت آنها می توان به بهبود رتبه در گوگل کمک چشمگیری کرد. البته برخی از این موارد در بخش بندی های دیگر سئو نیز قابل انجام هستند.

سئو در صفحه On-page SEO

منظور از سئو در صفحه، فاکتور هایی از سئو می باشد که به بهینه سازی موارد مهم در داخل سایت می انجامد. سئو در صفحه نه تنها باعث تجربه کاربری بهتر می شود بلکه رضایت موتور جستجو را نیز به همراه خواهد داشت. On-page SEO فاکتور های مختلفی را شامل می شود که در ادامه به بررسی مهمترین آنها خواهیم پرداخت.

تحقیق درباره کلمات کلیدی: همانطور که می دانید کلمات کلیدی یکی از مهمترین فاکتور های سئو می باشد. به همین دلیل انتخاب صحیح کلمات کلیدی به بهبود رتبه سایت بسیار کمک می کند. منظور از کلمات کلیدی آن دسته از عبارات و کلماتی هستند که کاربران آنها را در موتور جستجو تایپ کرده و به دنبال نتایج مرتبط با آن هستند.

کلمات کلیدی به طور عمده دو نوع هستند: کلمات کلیدی کوتاه ( کمتر از سه کلمه)، کلمات کلیدی بلند ( بیشتر از چهار کلمه)
جستجو ها یا بیشتر به صورت نوشتن نام یک فروشگاه یا سایت است یا به صورت سوالاتی با استفاده از کلمات چرا، چگونه، چطور و … . پس برای انتخاب بهتر کلمات کلیدی باید خود را به عنوان کاربر فرض کنید و ببینید که در ارتباط با سایت و کسب و کار شما چه نوع سوالات و جستجو هایی انجام می توان انجام داد.

برای انتخاب کلمات کلیدی ابزار ها و وب سایت های مختلفی در دست است که با چند جستجو می توانید آنها را بیابید. در این ارتباط نیز می توانید از کارشناسان ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب یاری بگیرید. سئو کار های شرکت دارکوب به راحتی می توانند کلمات کلیدی بلند و کوتاه مرتبط با وب سایت شما را بیابند.

کلمه کلیدی را هدف قرار دهید: بعد از انتخاب کلمات کلیدی باید بهترین آنها را برای تولید محتوا انتخاب نمایید. با انتخاب صحیح باقی کلمات مرتبط نیز در نتایج جستجو رتبه بندی خواهند شد. برای این کار کافیست کلمات مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید. آن کلمه ای که کمتر مورد جستجو قرار گرفته است و رقیب کمتری در ارتباط با آن دارید بهترین انتخاب خواهد بود.

بعد از یافتن کلمه کلیدی مورد نظر باید آن را در صفحات مختلف سایت مورد استفاده قرار دهید. توجه نمایید که استفاده مکرر و بیش از اندازه از کلمات کلیدی در صفحه می تواند نتیجه منفی به همراه داشته باشد.

بهینه سازی محتوا: بهینه سازی محتوا به بهبود رتبه بندی در نتایج جستجو کلمات کلیدی کمک شایانی می کند. بهینه سازی محتوا می تواند تولید محتوا, پرداختن به موضوع توضیحات متا، برچسب های متا و … باشد. وقتی کلمات کلیدی مشخصی داشته باشید، بهینه سازی محتوا برای وب سایت بسیار آسان خواهد بود.

برای درک بیشتر این موضوع لازم است خود را به عنوان بازدیدکننده وب سایت در نظر بگیرید. از خود بپرسید آیا درک وب سایت برای کاربر ساده است؟ آیا می توان به راحتی از قابلیت های مختلف وب سایت استفاده کرد. برای بهینه سازی محتوا می توانید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • عنوان صفحه: استفاده از عنوان مناسب که گویای متن باشد. ( طول عنوان بهتر است کمتر از 55 کاراکتر باشد.)
  • در عنوان اصلی و عنوان های فرعی از کلمات کلیدی سایت استفاده کنید.
  • از عناوین جذاب که نرخ کلیک را افزایش می دهند استفاده نمایید.
  • URL هر صفحه: دقت کنید URL هر صفحه حاوی کلمات کلیدی کوتاه یا بلند باشد. (به دلیل اینکه برای کاربر و موتور های جستجو توضیح دهید که صفحه درباره چه چیزی است.) البته در سیستم مدیریت محتوا وردپرس این کار به صورت خودکار انجام می شود. به این صورت که عنوان صفحه در URL صفحه نیز قرار می گیرد.
  • Meta description: توضیحات متا را جذاب و صحیح بنویسید. طول توضیحات متا بهتر است کمتر از 145 کلمه باشد چرا که ممکن است قسمتی از آن توسط موتور جستجو نمایش داده نشود. همچنین در نگارش متا حتما از کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • بهینه سازی تصویر: برای هر تصویر در صفحه توضیحات کامل درج کنید. همچنین سعی کنید در این توضیحات از کلمات کلیدی و مرتبط با تصویر استفاده شود. نام فایل تصویر نیز بهتر است از کلمات کلیدی باشد.
  • نوشتن متن Alt تصاویر را فراموش نکنید.
  • حتما صفحات ناوبری را برای سایت خود ایجاد کنید. ( صفحه تماس با ما، درباره ما و …)
  • استفاده مکرر و نا مناسب از کلمات کلیدی می تواند نتیجه منفی برای سایت داشته باشد. برای استفاده از کلمات کلیدی فقط کافیست از عبارات مرتبط و پر بازدید استفاده نمایید.
  • اگر وب سایت شما فروشگاه اینترنتی است، سعی کنید برای هر محصول توضیحات کامل و جامع بدهید. این کار علاوه بر اینکه به مشتری در خرید بهتر کمک می کند، رضایت موتور جستجو را نیز به همراه خواهد داشت.
  • صفحه مقالات را برای سایت ایجاد کنید. برای آنکه رتبه بندی خوبی داشته باشید به محتوای بیشتر نیاز دارید. برای این منظور مقالات مختلف تولید کنید. نوشته های در ارتباط با موضوع وب سایت که مورد علاقه کاربران باشد.
  • در ارتباط با تولید محتوا به هیچ عنوان از مطالب کپی و تکراری استفاده نکنید. این کار باعث جریمه شدن صفحات سایت از سوی موتور جستجو می شود.
  • در تولید مقالات از کلمات کلیدی به درستی و در جای مناسب استفاده نمایید.
  • مقالات شما بهتر است بیش از 1500 کلمه باشند.
  • هر چه محتوا جذاب تر باشد نرخ کلیک وب سایت افزایش خواهد یافت.

سئو در صفحه بیشتر مربوط به محتوا و استفاده صحیح از کلمات کلیدی است. با رعایت فاکتور ها مرتبط با این موارد می توانید رتبه وب سایت را بهبود بخشیده و نرخ کلیک سایت را افزایش دهید.

سئو خارج صفحه Off-page SEO

همانطور که نام این بخش از سئو مشخص است، سئو خارج صفحه مربوط به فاکتور های خارجی سئو وب سایت می باشد. اغلب سئو خارج سایت با تبلیغات و برند سازی شناخته می شود. مانند تبلیغات در وب سایت های دیگر یا فعالیت در شبکه ها و رسانه های اجتماعی. اما به هر حال تمامی این موارد به ساخت لینک یا بک لینک سازی مرتبط است. در ارتباط با سئو خارج صفحه بهتر است بدانید، هرچه از بک لینک های با کیفیت و مرتبط بالاتری برخوردار باشید ، صفحات شما دارای رتبه بهتری می شوند. توجه به این نکته می تواند شما را در انجام فاکتور های سئو خارج سایت کمک نماید.

لینک سازی فعال: یکی از راه های موفقیت در سئو، لینک سازی مناسب است. لینک سازی موفق رابطه مستقیمی با سئو داخل صفحه دارد. هر چه داخل سایت بهینه تر باشد لینک های بهتر و با کیفیت بدست خواهید آورد. برای لینک سازی شما به بلاگر ها، اینفلوئنسرها، نویسندگان، افراد معروف و روزنامه نگار ها نیاز دارید. این افراد به راحتی می توانند لینک شما را در کانال های مربوط به خود ( وب سایت ها و شبکه های اجتماعی) قرار دهند. به همین دلیل جذابیت صفحات وب سایت و موضوعات آنها بسیار مهم است.

فعالیت در شبکه های اجتماعی: بدون شک رسانه های اجتماعی این روز ها نقش پر رنگی در زندگی مردم دارند. تقریبا می توان گفت از تمامی سنین و اقشار جامعه در شبکه های اجتماعی مطرح حضور فعال دارند. بسیاری از افراد از این فرصت ( حضور بی شمار مردم) استفاده نموده و در شبکه های اجتماعی به کسب و کار می پردازند. ساخت حساب کاربری در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، توییتر، لینکدین، پینترست که بیشترین کاربر را دارند برای کسب و کار شما بسیار ضروری است. با فعالیت درصفحات خود و انتشار لینک وب سایت به راحتی می توانید بازدید سایت خود را افزایش دهید.

پست مهمان: بسیاری از وب سایت ها اجازه ثبت پست مهمان را به کاربران خود می دهند. این سایت ها بهترین مکان برای بک لینک سازی است. با ثبت پست مرتبط با کسب و کار و وب سایت خود می توانید لینک سایت را در پست قرار داده و بازدیدکننده جذب کنید.

توجه کنید برای لینک سازی و بک لینک گذاری حتما وب سایت های مرتبط را انتخاب نمایید. لینک سازی در سایت های نامناسب و اسپم می تواند به جریمه شدن وب سایت شما بی انجامد. همچنین از خرید بک لینک از سایت هایی که به این منظور ایجاد شده اند، خودداری نمایید. این وب سایت ها آدرس سایت شما را به یکباره در ده ها سایت نا مرتبط که اغلب اسپم و نا مناسب هستند قرار می دهند. این اتفاق از خزنده های موتور جستجو پنهان نخواهد ماند و منجر به جریمه و پنالتی شدن سایت می شود.
موارد گفته شده در بالا به راحتی می توانند باعث بهبود رتبه وب سایت در گوگل شوند. اما به یاد داشته باشید این قوانین ثابت نیستند و ممکن است در آینده دستخوش تغییرات بنیادی شوند. برای بهینه سازی وب سایت باید دانش سئو خود را به روز کنید.

همچنین در این راه می توانید از کارشناسان و سئو کار های شرکت طراحی وب سای دارکوب یاری بگیرید. بدون شک همکاران ما به راحتی می توانند وب سایت شما را به صفحه اول گوگل بیاورند. اما فراموش نکنید سئو امری یکباره نیست و نیاز به سلسله فعالیت های پی در پی دارد. همچنین نتیجه به سرعت حاصل نمی شود و ممکن است بدست آوردن رتبه خوب نیاز به ماه ها تلاش داشته باشد.

بر اساس گفته های بالا می توان به این نتیجه رسید سئو اول در مورد کاربران و دوم موتورهای جستجو هست، چرا که هدف موتور های جستجو نیز کسب رضایت کاربران می باشد. سئو نه تنها باعث رضایت کاربران بلکه باعث افزایش مشتری نیز می شود. پس رسیدیگی به این امر مهم را در ارتباط با وب سایت خود فراموش نکنید.

شما عزیزان می توانید برای مشاوره یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب به صورت حضوری یا آنلاین در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز