سئو سایت تبلیغات نوین

نوشته شده توسط هومن قدیری

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=2102

5/5 - (10 امتیاز)

از زمانی که انسان معامله را یاد گرفت و به کسب و کار پرداخت، تبلیغات هم به نحوی شکل گرفت. در همان زمان ها مردم برای فروش محصولاتشان به نوعی تبلیغ می کردند. در واقع تبلیغ از ابتدایی ترین شکل خود وارد عرصه ی تجارت شد تا افراد بیشتری با کسب و کارها آشنا شوند و در نتیجه فروش و سود، بیشتر گردد. همین امر باعث شد تا یک فرد به مکان های دورتر برود تا بتواند با تبلیغات خود، محصولاتش را در بازه ی وسیعتری عرضه و به فروش برساند. تا اینکه افراد به تاجر تبدیل شدند چرا که به وسیله ی تبلیغات، تجارت آنها گسترده شد و پس از مدت ها، تجارت های برون مرزی بوجود آمد. در واقع تبلیغات باعث شد که کسب و کار ها به این صورت پیشرفت کنند تا تجارت با راه های دور نیز سهل تر گردد به همین دلیل مشاغل مختلف نیز کم کم بوجود آمد.

تا اینکه اینترنت بوجود آمد و عصر ارتباطات آغاز شد و به طبع تمام مشاغل به سمت ارتباطات نوین هجوم آوردند تا بتوانند گستره ی معاملات خود را در محیط پهناورتری به انجام برسانند. این فعالیت های اقتصادی به حدی پیشرفت کرد که مشاغل جدیدی با عنوان مشاغل خدماتی بوجود آمدند که کار آنها با محصولات فیزیکی سر و کار نداشت. برخی از این کسب و کارهای نوین، کاملا مجازی هستند و در اینترنت فعالیت می کنند. حتی مشاغلی که محصولات آنها فیزیکی است موقعیت بسیار خوبی را با وجود اینترنت پیش روی خود دیدند تا بازه ی تجارت خود را وسیع نمایند. بنابراین وقتی فعالیت کسب و کارها به صورت نوین تغییر کرد، تبلیغات نوین نیز مورد احتیاج مشاغل می شود.

در همان زمان های ابتدایی تجارت نیز مشاغلی در حیطه ی تبلیغات بوجود آمدند که به آن بازاریابی گفته می شد. در واقع تاجران با کمی تفکر به این نتیجه رسیدند که به جای مراجعه ی خودشان به مکان های دور دست برای فروش محصولات، افرادی را بفرستند که کارشان را تبلیغ کند و بعد از آنکه مشخص شد که چه قبایل یا چه شهر هایی این محصولات را می خواهند، آنوقت تاجر، شخصاً با کاروان ها به آن شهرها مراجعه می کرد و محصولات را ارائه می داد و بفروش می رساند. اینجا نقش بسیار مهم بازاریابی مشخص شد و افراد زیادی در این حیطه شروع به فعالیت کردند که در نهایت شغل بازاریابی بوجود آمد.

حال با بوجود آمدن عصر ارتباطات، برخی از این مشاغل نوین که بالاتر به آن اشاره شد که به صورت مجازی هستند، در شاخه های مختلف بازاریابی اینترنتی، نمود پیدا کردند. بازریابی نوین به شکل بسیار گسترده ای در آمد به این صورت که یکی از شاخه های آن در عصر حاضر، تبلیغات اینترنتی به وسیله ی سایت های آگهی است. بدین صورت که در این سایت ها می توان محصولات و کالاهای فیزیکی و خدمات مختلف اعم از فیزیکی و مجازی را در آن تبلیغ و عرضه کرد. این فقط یکی از شاخه های بازاریابی نوین است.

در این بین، باید شرکت هایی بوجود می آمد تا صفحات تبلیغ افراد و مشاغل و تاجران را در اینترنت می ساخت چرا که این امر یک کار تخصصی بود و هر کسی نمی توانست آن را انجام دهد. به این شرکت ها، شرکت های طراحی سایت گفته می شود. شرکت های طراحی سایت نیز یکی دیگر از این مشاغل نوین هستند که محصولات آنها کاملاً مجازی است و هیچ کالای فیزیکی ندارند. با پیشرفت علم و تکنولوژی، تمامی مشاغل رو به تخصصی شدن پیش رفته اند به همین دلیل باید شرکت هایی باشند که تخصص راه اندازی این صفحات که به آنها سایت گفته می شود را برای کسب و کارها داشته باشند. به همین دلیل شرکت های طراحی سایت و سئو بوجود آمدند. البته جلوتر به بحث سئو نیز پرداخته می شود.

یکی دیگر از این مشاغل نوین که فعالیت می کنند و با بوجود آمدن عصر ارتباطات و تبلیغات نوین پا به عرصه ی وجود گذاشتند، سایت های تخفیفی می باشند. همانطور که بالاتر گفته شد، کسب و کارها اعم از مجازی یا فیزیکی به این دلیل رو به اینترنت آوردند که شناخته شوند و مشتریان زیادی به دست آورند. سایت های تخفیفی از این موقعیت استفاده کردند و با این هدف بوجود آمدند که برای کسب و کارها، مشتریان زیادی پیدا کنند. در واقع سیاست کاری آنها این است که در یک بازه ی زمانی کوتاه، مشتریان زیادی را به شرکت ها ارائه می دهند اما با این شرط که کسب و کارها برای آنها تخفیف زیادی قائل شوند. این برای کسب و کارها نیز بسیار سودمند است چرا که اولاً مشتریان جدیدی پیدا می کنند و دوماً حجم وسیعتری از مشتریان نسبت به زمان های عادی به آنها مراجعه می کنند. بنابراین تخفیف قابل توجهی از سود خود می دهند و به این شرکت ها اجازه می دهند تا برای آنها مشتری پیدا کنند. سایت نت برگ و سایت تخفیفان از جمله ی این سایت ها می باشند.

با بالا رفتن فعالیت های اقتصادی در اینترنت و زیاد شدن افراد حقیقی و حقوقی (مانند شرکت ها)، یکی از مشاغل نوین که بوجود آمد، مشاغلی بود که به شما این امکان را می داد تا در مورد کالا یا خدمات مورد نظر خود بتوانید در اینترنت جستجو کنید و شرکت مورد نظر خود را بیابید. در واقع نیاز بسیار زیادی به امر جستجو برای یافتن هر چیزی که به آن نیاز داریم حس می شد به همین دلیل موتورهای جستجو نیز بوجود آمدند. موتور جستجوی گوگل یکی از شناخته شده ترین این سایت ها است که امروزه برای پیدا کردن سایتی که خدمات یا کالای مورد نظر ما را ارائه می دهد، با کلمه ی مورد نظر می توان در این موتور جستجو به کاوش پرداخت.

زمانی که تعداد سایت ها بسیار زیاد شد و موتور جستجو به وجود آمد، بحث رتبه بندی سایت ها نیز به میان می آید. به این صورت که به عنوان مثال وقتی کلمه ی “طراحی سایت” را جستجو می کنید، بیش از هزاران سایت که در این زمینه فعالیت می کنند نشان داده می شود. اما باید کدام یک از سایت ها در رتبه های بالاتری نمایش داده شود؟ در اینجاست که بحث سئو سایت در تبلیغات نوین به میان می آید. در واقع بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجو یکی از خدمات دیگری است که در کنار مجازی شدن مشاغل ها و تبلیغات نوین بوجود آمد. البته سئو نیز توسط شرکت های طراحی سایت ارائه می شود. سئو در واقع به معنی بالا بردن اعتبار و رتبه ی سایت در موتور های جستجو از جمله گوگل است تا در هنگام جستجوی کاربر، سایت مورد نظر نسبت به کلمه ی مورد نظر در مکان بالاتری نشان داده شود. هر چه سایت ها بالاتر به نمایش در بیایند، بازدید بسیار بیشتری دارند. بنابراین سئو سایت تبلیغات نوین به شدت اهمیت زیادی پیدا کرد.

بنابراین موتورهای جستجو به این فکر افتادند که از این فرصت استفاده کنند و درآمد کسب کنند. بنابراین تبلیغات ادوردز بوجود آمد. گوگل ادوردز در واقع به این صورت است که با پرداخت پول می توان سایت خود را در رتبه بالا در جستجوی برخی کلمات مرتبط با شغل مورد نظر بدون سئو نشان داد.

حال که بحث رتبه بندی سایت ها بوجود آمد، سایت هایی که رتبه ی بالایی دارند نیز شروع به تبلیغات در سایت کردند. در واقع سئو سایت، تبلیغات نوین تری را بوجود آورد. این سایت ها به دلیل بازدید زیادی که دارند، تبلیغات سایت های دیگر را در ازای دریافت مبلغی برای مدت زمان خاصی روی سایت خود قرار می دهند و درآمد کسب می کنند. این ترفند تبلیغات نیز نوعی بازاریابی اینترنتی است که به شکل نوین بوجود آمد.

با مطرح شدن سئو سایت در تبلیغات نوین، شاخه های متعدد مشاغل نوین نیز بسیار زیاد شد و همینطور هم در حال رشد است.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز