سایت های خارجی بررسی سئو سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=5719

5/5 - (1 امتیاز)

اگر می خواهید  وب سایت شما در رتبه های بالای SERP قرار بگیرد، حتماً باید بررسی سئو سایت را انجام دهید. برای اینکه بتوانید بهترین تصمیمات را راجع به سئو وب سایت خود بگیرید، حتماً باید موقعیت وب سایتتان و جایگاه آن در نتایج موتور های جستجو را بررسی کنید.

اگر می خواهید ترافیک جستجوی بیشتری داشته باشید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که گزارش آنالیز وب سایت را دنبال کنید. ایرادات و اشکالات را پیدا کنید و در جهت رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهید.

برای تحلیل و آنالیز سئو سایت، راهکار ها و ابزار های زیادی وجود دارد. برخی از این راهکار ها پولی و برخی رایگان هستند. این ابزار ها برای جستجوی ارگانیک وب سایت شما مهم و حیاتی هستند، زیرا به شما امکان می دهند روی عناصر سایت خود که گوگل مهم می داند، تمرکز داشته باشید. از طریق برخی از وب سایت ها که در ادامه ی مقاله در مورد آنها صحبت خواهیم کرد، می توانید به تجزیه و تحلیل وب سایت خود بپردازید.

سایت های خارجی و ابزار های بررسی سئو سایت

ابزار های وبمستر گوگل

با تجزیه و تحلیل وب سایت خود توسط ابزار وبمستر گوگل می توانید درک کنید که گوگل، وب سایت شما را چگونه ارزیابی می کند.

با استفاده از این ابزار و اطلاعات برگشتی از طریق آن می توانید صفحه ی مورد نظر خود را برای نتایج بهتر اصلاح کنید. حتی اگر فکر می کنید که سایت شما هک شده است، می توانید کد های مشکل ساز را تفکیک کنید.

یکی از ویژگی های عالی ابزار وبمستر گوگل، pagespeed lights می باشد. این ابزار سرعت وب سایت شما را بررسی می کند. همانطور که می دانید سرعت وب سایت یکی از فاکتور های سئو و بهینه سازی سایت می باشد و در مورد صفحات ریسپانسیو که در گوشی های همراه مرور می شوند، این ویژگی اهمیت دوچندانی پیدا می کند.

این ابزار سرعت صفحات را بررسی می کند و به آنها نمره ای از 1 تا 100 می دهد. نمرات بالای 80 خوب، 60 تا 79 متوسط و 0 تا 59 کم تفسیر می شوند.

Ahrefs

یکی دیگر از ابزار های سئو ahrefs است. برای استفاده از این وب سایت باید ماهانه مبلغی را پرداخت کنید.

Ahrefs یک ابزار پیشرفته ی سئو می باشد که وب سایت شما را امتحان می کند و کلید واژه ها و پیوند و پروفایل های رتبه بندی تولید می کند تا بتوانید تصمیمات بهتری بگیرید. چهار تا از ویژگی های اصلی این وب سایت عبارتند از:

Site explorer: این ابزار عملکرد خاصی از صفحات وب سایت شما را بررسی می کند و نتایج را به شما ارائه می دهد.

Content explorer: به شما این امکان را می دهد که صفحات وبی که از نظر برخی کلمات کلیدی خاص و یا موضوع، عملکرد خوبی دارند را جستجو کنید.

Keywords explorer: این ابزار ماهانه حجم جستجو و کلیک برای برخی کلمات کلیدی خاص را نشان می دهد.

هنگام استفاده از جستجوگر کلمات کلیدی، ahrefs موضوع اصلی کلمه ی کلیدی که در مورد آن جستجو می کنید را تولید می کند و در اختیار شما می گذارد. منظور از موضوع اصلی یک کلمه ی کلیدی، کلمه ی کلیدی گسترده تری است که حجم جستجوی بالاتری نسبت به کلمه ی کلیدی مورد نظر شما دارد و احتمالاً مخاطب و پتانسیل رتبه بندی بالاتری دارد. این موضوع می تواند فرصت بهتری برای بهینه سازی وب سایتتان به شما بدهد.

بررسی سئو سایت

سایت های خارجی بررسی سئو سایت

GrowthBar

می توانید از این ابزار 5 روز به طور آزمایشی و رایگان استفاده کنید. اما اگر خواهان استفاده ی بیشتر هستید باید هزینه ی آن را پرداخت کنید.

از این ابزار به منظور تحقیق در مورد کلیدواژه ها، تجزیه و تحلیل رقابتی، ردیابی رتبه ی سئو استفاده می شود.

با استفاده از GrowthBar می توانید به داده های هر وب سایتی به طور مستقیم از صفحات نتایج موتور های جستجو دست یابید. این موضوع به شما این امکان را می دهد که براحتی بتوانید عملکرد رقبایتان را تجزیه و تحلیل کنید و کلمات کلیدی و لینک ها و تبلیغات آنها را متوجه شوید.

با این ابزار می توانید کلمات کلیدی و لینک هایی که بیشترین ترافیک را برای یک وب سایت خاص ایجاد می کنند را بیابید.

Woorank

Woorank برای 14 روز به طور آزمایشی و رایگان به شما حق استفاده می دهد، اما برای استفاده ی بیشتر باید هزینه پرداخت کنید. از این ابزار برای تجزیه و تحلیل عمیق وب سایت استفاده می شود. woorank به بازارایابان دیجیتالی فرصت تجزیه و تحلیل و بهبود و بهینه سازی سایت مورد نظرشان را می دهد. این بهینه سازی شامل سئو وب سایت، رسانه های اجتماعی و قابلیت استفاده ی وب سایت و … می شود.

گزارش woorank به هشت بخش تقسیم می شود:

  • چک لیست بازاریابی
  • سئو
  • موبایل
  • قابلیت استفاده
  • تکنولوژی ها
  • اجتماعی
  • محلی
  • بازدیدکنندگان

Linkody

از این سایت می توانید برای ردیابی بک لینک ها استفاده کنید. برای استفاده از linkody باید ماهانه هزینه پرداخت کنید.

بهترین راهکار برای درک عملکرد سئوی خارج از صفحه، بررسی بک لینک ها می باشد. با linkody می توانید بک لینک ها را کشف، ردیابی و آنالیز کنید.

این ابزار لینک های شما را در 7 روز هفته و به صورت 24 ساعته بررسی می کند و هرگونه تغییری را به شما گزارش می دهد. بنابراین اگر لینکی خراب شده باشد و یا از بین رفته باشد، شما می توانید اقدامات لازم در جهت بهبود شرایط را انجام دهید.

با linkody همچنین می توانید بک لینک های رقیبتان را بررسی کنید. فقط کافی است آدرس URL صفحه ی مورد نظرتان را وارد کنید. این ابزار به طور اتوماتیک تمام پیوند ها و معیار ها را واکشی می کند و به شما این فرصت را می دهد تا بتوانید لینک های با کیفیت بالا و مرتبط با تجارت خود را کشف کنید.

این ابزار مهمترین معیار های ردیابی بک لینک مانند وضعیت فهرست بندی گوگل، مرجع دامنه، رتبه ی الکسا و … را به شما ارائه می دهد.

سایت های خارجی تحلیل سئو

سایت های خارجی بررسی سئو سایت

SEMrush

SEMrush رایگان است و از آن برای تحقیق کلیدواژه ها استفاده می شود. SEMrush یک داشبورد بسیار پیچیده است که از عملکرد دامنه ها و صفحات خاص آنها گزارش می دهد. این وب سایت ابزار های بی شماری ارائه می دهد که یکی از آنها جعبه ابزار سئو می باشد.

جعبه ابزار سئو به شما این امکان را می دهد تا عملکرد وب سایتتان را با رقبایتان مقایسه کنید. بک لینک های وب سایتتان را تجزیه و تحلیل کنید. در مورد کلمات کلیدی مناسب تحقیق کنید و به طور کلی از فرصت های سئو استفاده کنید.

نتیجه

سئو سایت امری است که باید همیشه و به طور مرتب انجام شود. اگر رتبه های بالای موتور های جستجوگر را می خواهید انجام سئوی وب سایت خود را باید در اولویت ها قرار دهید.

پیاده سازی سئو کاری زمانبر و گاهی پیچیده است که باید به متخصصین سئو سپرده شود.

اگر به دنبال کسب رتبه های بالاتر SERP و به دست آوردن حداکثر میزان ترافیک برای وب سایت خود هستید، سئوی وب سایتتان را به شرکت های معتبر و یا متخصصین سئو بسپارید.

شرکت دارکوب با کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات سئو و طراحی سایت می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز