سرعت لود شدن فروشگاه اینترنتی چه تاثیری در میزان فروش آن دارد

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8886

5/5 - (8 امتیاز)

یکی از متداول ترین انواع وب سایت، سایت های فروشگاهی هستند. فروشگاه های اینترنتی این روز ها توانسته اند مخاطبان بسیاری بدست بیاورند. با توجه به اهمیت دیجیتال مارکتینگ در صنایع مختلف، بسیاری از کسب و کار ها اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی کرده اند.
با آنکه بسیاری از افراد توانسته اند با راه اندازی فروشگاه اینترنتی به فروش بیشتر دست بیابند، با این حال بسیاری از صاحبان کسب و کار در این راه موفق نبوده اند و استراتژی آنها با راه اندازی فروشگاه اینترنتی با شکست مواجه شده است.
طراحی سایت و راه اندازی یک کسب و کار آنلاین کار دشواری است. اما با آگاهی از بازاریابی اینترنتی می توان تا حد زیادی با ایجاد یک سایت فروشگاهی به درآمد قابل توجهی رسید. در راه اندازی وب سایت ها نکات بسیار مهمی نهفته است که عدم توجه به آنها می تواند باعث از دست رفتن سرمایه اولیه شود.

در ادامه به شما خواهیم گفت که برای موفقیت در راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به چه نکاتی باید توجه داشته باشید.

طراحی سایت فروشگاهی

با چند جستجوی ساده در گوگل خواهید دید که برای جزئی ترین کالا ها نیز یک فروشگاه اینترنتی وجود دارد. این امر نشان دهنده استقبال مردم از خرید آنلاین است. شما نیز به راحتی می توانید از این فرصت برای فروش بیشتر کالا و محصولات خود استفاده کنید. فقط کافیست به نکات مهمی که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت، توجه داشته باشید.

طراحی سایت فروشگاهی از راه ها و شیوه های مختلفی امکان پذیر است. قیمت طراحی سایت فروشگاهی نیز بسته به امکانات و قابلیت های موجود در آن محاسبه می شود. شما عزیزان می توانید با مراجعه به وب سایت شرکت طراحی وب سایت دارکوب از روش های مختلف ایجاد فروشگاه اینترنتی همراه با قیمت آن مطلع شوید.

اگر در طراحی سایت فروشگاهی به نکات مهم و ضروری دقت شود، حتی با ساده ترین فروشگاه اینترنتی نیز می توان به درآمد زیادی دست یافت. این موضوع در ارتباط با انواع دیگر وب سایت نیز صدق می کند. در طراحی سایت باید به نکات مهمی توجه داشت که در نهایت بتوان رضایت کاربر و موتور جستجو را جلب کرد.

وقتی وب سایت شما برای گوگل محبوب باشد بدون شک مخاطبان بسیاری بدست خواهید آورد. این امر بدون توجه به بهینه سازی و سئو سایت امکانپذیر نخواهد بود.

بهینه سازی فروشگاه اینترنتی

شما صرفا با ایجاد یک وب سایت نمی توانید در میان رقبای خود به موفقیت برسید. در واقع سایت ها بدون سئو و بهینه سازی سایت، مخاطب چندانی بدست نخواهند آورد. سئو سایت یکی از تکنیک های مهم بازاریابی دیجیتال است که این روز ها توجه ویژه ای به آن می شود.

با توجه به اینکه تعداد فروشگاه های اینترنتی هر روز در حال افزایش است، برای دیده شدن نیاز به سئو و بهینه سازی سایت داریم. اگر با سئو آشنا باشید، می دانید که تکنیک های بهینه سازی سایت بسیار زیاد هستند، اما شما می توانید با توجه به چند مورد مهم آن در کنار هم، به نتایج قابل توجهی برسید.

در این راه می توانید از کارشناسان سئو شرکت طراحی وب سایت دارکوب نیز یاری بگیرید. شرکت طراحی سایت دارکوب در انجام سئو و بهینه سازی وب سایت ها دارای بیش از 18 سال سابقه و بیش از صد ها نمونه کار است. با توجه به تجربه و مهارتی که سئو کار های فعال در شرکت دارکوب دارند، شما می توانید در مدت زمان کمی و از روش های مطمئن وب سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید.

برای بهینه سازی فروشگاه اینترنتی لازم است به مواردی که در ادامه به آنها پرداخته می شود، توجه داشته باشید:

  • بررسی سرعت لود شدن فروشگاه اینترنتی
  • طراحی ریسپانسیو قالب سایت
  • بهبود سرعت سایت برای نسخه تلفن همراه
  • ایجاد وبلاگ درباره محصولات و طرز کار با آنها
  • به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
  • عدم استفاده از پلاگین های بی استفاده
  • استفاده از تصاویر واقعی برای محصولات ( ترجیحا بهتر است تصاویر کالا ها را خودتان بگیرید.)
  • درج کامل توضیحات برای محصولات
  • استفاده از ربات های چت آنلاین
  • امکان جستجو پیشرفته
  • استفاده از پروتکل امن انتقال ابر متن یا HTTPS 
  • و …

با توجه به اهمیت سرعت لود شدن صفحات سایت، مفصلا به این موضوع خواهیم پرداخت.

بررسی سرعت لود شدن فروشگاه اینترنتی

یکی از موارد مهم در تکنیک های سئو کنترل و بررسی سرعت بارگذاری صفحات است. این نکته در ارتباط با همه وب سایت ها صدق می می کند. در عصر جدید که اغلب مردم از اینترنت پر سرعت برخوردار هستند توقع دارند به محض کلیک روی یک لینک به سرعت آن صفحه بارگذاری شود.

بر اساس نتایج بدست آمده برای دو سال گذشته مدت زمان انتظار مردم در لود صفحات وب سایت ها به طور متوسط تنها 3 ثانیه است. این در حالی است که این زمان در سال های پیش تر به طور متوسط 6 ثانیه بود. عدم توجه به این نکته می تواند باعث از دست رفتن ترافیک زیادی از کاربران شود.

همچنین بر اساس بررسی های انجام گرفته، سرعت لود شدن فروشگاه اینترنتی تاثیر بسزایی در میزان فروش آن دارد. پس نمی توان از اهمیت سرعت لود سایت غافل شد. حتی اگر وب سایت فروشگاهی حرفه ای نظیر دیجی کالا را داشته باشید در صورتی که سرعت بارگذاری صفحات آن کند باشد، مخاطب چندانی بدست نمی آورید.

در صورتی که ساده ترین فروشگاه های اینترنتی با رعایت این نکته مهم می توانند مشتریان بسیاری را جذب خود کنند.
از آنجایی که تعداد محصولات موجود در یک فروشگاه اینترنتی بسیار زیاد است و همچنین در برخی از قسمت های طراحی آن نیاز به برنامه نویسی می باشد، عمدتا فروشگاه های اینترنتی با سرعت کندی مواجه می شوند. اما خوشبختانه با اتخاذ مواردی می توان سرعت لود صفحات سایت را بهبود بخشید.

در ابتدا لازم است سرعت سایت را با استفاده از ابزار ها و وب سایت های موجود کنترل و بررسی نمایید. PageSpeed Insights و GTmetrix وب سایت هایی هستند که با مراجعه به آنها به راحتی می توانید سرعت سایت خود را بررسی نمایید.

اگر تا به حال برای بهبود سرعت سایت خود اقدامی انجام نداده باشید، بدون شک در مراجعه به وب سایت های مذکور، میزان سرعت سایت بسیار کند نمایش داده می شود. یکی از مزایای این وب سایت ها، نمایش دلایل کندی سرعت لود صفحات است که اغلب مربوط به بارگذاری تصاویری با حجم زیاد می باشد.

افزایش سرعت لود صفحات سایت می تواند تا حد قابل توجهی بر رتبه بندی گوگل تاثیر مثبت بگذارد. علاوه بر این بر میزان فروش سایت نیز موثر خواهد بود.

به عنوان مثال فرض کنید، مشتری یک سایت فروشگاهی هستید. در بازدید از محصولات و کالا ها بدون شک انتظار دارید صفحه سایت بدون هیچ گونه مشکلی در مدت زمان بسیار کمی بارگذاری شود. در غیر این صورت آن صفحه را ترک خواهید کرد. اگر این مشکل همیشگی باشد و صاحبان آن سایت اقدامی در جهت بهبود سرعت سایت انجام ندهند، شما را به عنوان مشتری از دست خواهند داد. چرا که وقت برای اغلب کاربران مهم است و همچنین اکثر آنها در خرید خود عجله دارند. این مشکل حتی در برخی از موارد برای ورود به صفحه پرداخت نیز رخ می دهد که موجب می شود مشتری اطمینان خود را از دست داده و از خرید خود صرف نظر کند.

با ترک سایت، این سیگنال به گوگل منتقل می شود که کاربر تجربه خوبی از بازدید وب سایت نداشته است، در نتیجه به عنوان یک فاکتور منفی آن را ثبت خواهد نمود. به مرور زمان و با ارسال سیگنال های پی در پی از کاربران دیگر، صفحات سایت در رتبه بندی گوگل جایگاه خود را از دست خواهند داد.

با توجه به نکات گفته شده می توان به طور حتم به این نتیجه رسید که سرعت بارگذاری فروشگاه اینترنتی بر میزان فروش آن تاثیر مستقیم و غیر مستقیم دارد.

بهبود سرعت سایت برای نسخه تلفن همراه

قبل از پرداختن به این موضوع توجه داشته باشید که، در ابتدای طراحی سایت حتما وب سایت خود را ریسپانسیو طراحی نمایید. طراحی سازگار با موبایل یک ویژگی مهم برای سایت ها است. از سال 2017 میلادی سازگاری قالب سایت با تلفن همراه برای گوگل از اهمیت ویژه ای برخوردار شد.

با توجه به اینکه تعداد کاربرانی که با استفاده از تلفن همراه خود از سایت ها بازدید می کنند هر روز در حال افزایش است، ریسپانسیو بودن قالب سایت یک ویژگی مهم برای رتبه بندی بهتر محسوب می شود. گوگل این نکته را صراحتا در مقالات خود ذکر نموده است.

با توجه به اهمیت کاربران موبایلی برای گوگل، متقابلا سرعت لود صفحات سایت نیز برای نسخه موبایلی اهمیت دارد. از این رو باید سرعت سایت در نسخه ریسپانسیو وب سایت خود را بهبود ببخشید. برای این کار کافیست از تکنولوژی: Accelerated Moblie Pages AMP استفاده نمایید. این تکنولوژی باعث می شود محتوای صفحات سایت با سرعت بیشتری به کاربر منتقل شود. این تکنولوژی مورد حمایت گوگل است و بر اساس بررسی هیا انجام گرفته، صفحاتی که از این تکنولوژی بهرمند هستند، رتبه بهتری در گوگل دارند.

با توجه به موارد گفته شده به شما پیشنهاد می کنیم برای بررسی بهتر صفحات سایت خود از نظر سرعت با کارشناسان ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب در ارتباط باشید. برخی از دلایل کندی سرعت سایت ها مربوط به زیر ساخت آنها است که باید به صورت تخصصی بررسی شوند. شما عزیزان می توانید برا کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره رایگان به صورت حضوری یا آنلاین با شرکت طراحی سایت دارکوب در ارتباط باشید. بدون شک تیم دیجیتال مارکتینگ شرکت دارکوب می تواند شما را برای رسیدن به میزان فروش بیشتر یاری نماید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز