سوالاتی که قبل از انتخاب شرکت طراح سایت لازم است بپرسید

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9974

5/5 - (1 امتیاز)

در طی سال های اخیر، با گسترش روز افزون استفاده از اینترنت و پیشرفت تکنولوژی، طریقه انجام کارهایی نظیر آموزش، ارتباطات و یا خرید و فروش شکل دیگری به خود گرفت. امروزه در دنیای دیجیتال اغلب کارها به صورت آنلاین و از طریق بستر اینترنت انجام می شود.
در این میان مردم هم تمایلشان برای انجام کارها به صورت حضوری و فیزیکی روز به روز کمتر از گذشته می شود و اغلب ترجیح می دهند به منظور صرفه جویی در زمان و هزینه، از فضای اینترنت استفاده کنند و به صورت مجازی به انجام امور خود بپردازند. با توجه به این رویکرد جدیدی که بیشتر مردم در پیش گرفته اند، کسب و کارها و مشاغل گوناگون نیز به منظور دوام آوردن در بازار کار، افزایش بازدهی و جذب مخاطبان بیشتر تصمیم گرفتند که تحولی در نوع فعالیت خود انجام دهند و به صورت آنلاین مشغول به خدمات رسانی به مخاطبان خود شوند. با توجه به تغییر در فعالیت کسب و کارها، بازاریابی نیز شکل جدیدی به خود گرفت و بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ جایگزین بازاریابی سنتی و قدیمی شد.
در این بین وب سایت ها نقش اصلی و کلیدی در فعالیت آنلاین کسب و کارها ایفا می کنند و به عنوان بستر اصلی برای عرضه محصولات و خدمات شناخته می شوند، به طوری که امروزه تقریبا همه کسب و کارها از کوچک و نوپاترین مشاغل گرفته تا بزرگ ترین و محبوب ترین برندها و فروشگاه ها از وجود وب سایت در فضای مجازی بهره می برند. این کثرت وجود سایت ها در فضای اینترنت باعث شده است که فضای رقابتی تنگاتنگی در بازار آنلاین به وجود بیاید. از این رو صاحبان مشاغل و کسب و کارها برای دستیابی به بهترین نتیجه و رسیدن به اهداف خود و همچنین برای تضمین موفقیت و پیشی گرفتن از سایر رقبای خود در این حوزه ترجیح می دهند جهت داشتن سایت حرفه ای و معتبر، طراحی سایت خود را به شرکت های طراحی سایت بسپارند.
طراحان و کارشناسان حاضر در این شرکت ها با بررسی اهداف، انگیزه و بودجه مشتریان خود، بهترین سایت را از نظر کیفیت و عملکرد، با طراحی مناسب و همچنین رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت به صاحبان  کسب و کارها ارائه می دهند. اما نکته ایی که باید به آن توجه داشت این است که از آن جایی که وجود سایت معتبر و با کیفیت نقش مستقیمی در موفقیت کسب و کارها دارد، باید در انتخاب شرکت طراحی سایت بالاترین دقت را به عمل آورد. بدین منظور می توان با آماده کردن سوالاتی که از قبل طراحی شده اند میزان حرفه ایی بودن و عملکرد این شرکت ها و طراحان آن را مورد سنجش قرار داد و از کیفیت انجام کار تا حدودی مطمئن شد. از این رو در ادامه مقاله قصد داریم به بررسی سوالاتی که لازم است هنگام طراحی سایت از شرکت طراحی سایت و طراح وب سایت پرسیده شود بپردازیم.

لیست مطالب

ضرورت پرسیدن سوال قبل از طراحی سایت

بسیاری از شرکت های طراحی سایت ممکن است به بررسی کامل معیارها و نیازهای شما از طراحی سایت نپردازند و تمام جوانب کار را مورد سنجش قرار ندهند، در نتیجه سایتی را طراحی و به شما ارائه خواهند داد که با اهداف و خواسته های شما سازگاری نخواهد داشت. برای اجتناب از ایجاد چنین مسائل و مشکلاتی باید سوالاتی را از قبل طراحی کرده و به شرکت طراحی ارائه دهید. در واقع جمع آوری این سوالات و نکات از قبل، به شما در انتخاب صحیح شرکت طراحی کمک شایانی خواهند نمود و باعث ایجاد درک ارتباط صحیح بین شما و طراح سایت خواهد شد.

مهم‌ترین سوال‌هایی که باید از شرکت طراحی سایت و طراحان وب سایت پرسیده شود

مطرح کردن سوالات صحیح در طول فرآیند انتخاب شرکت طراحی و طراح سایت اهمیت زیادی دارد، چرا که فرد یا افرادی را که شما برای طراحی سایت خود انتخاب می کنید، تاثیر مستقیم و مهمی در سرنوشت نهایی سایت شما و میزان موفقیت آن را ایفا می کنند. با پرسیدن سوالات هوشمندانه زیر، شما نه تنها به نظر آماده خواهید رسید، بلکه درک قوی تری از آنچه که طراح وب سایت قرار است در پروژه شما عملی کند، نیز به دست خواهید آورد.

آیا می توان نمونه کارهایی که قبلا توسط طراحان شرکت انجام شده است را مشاهده کرد؟

هر شرکت طراحی سایت با سابقه، مسلما در رزومه کاری خود تجربه انجام چندین پروژه را دارد. اکثر این شرکت ها نمونه کارهای طراحی سایت خود را در وب سایت رسمی شرکت به نمایش می گذارند، اما در صورت نبود نمونه کارها در سایت، می توان شخصا خواستار مشاهده آن ها شد. انجام این کار به شما امکان قضاوت و همچنین مقایسه تنوع و کیفیت کارها را خواهد داد و شما می توانید تا حدود زیادی از سطح کیفی کارهای قبلی شرکت باخبر شوید. مزیت دیگری که مشاهده پروژه های قبلی دارد این است که شما می توانید از سبک طراحی طراحان شرکت آگاه شود و از خود این سوال را بپرسید که “آیا سبک آنها با تجارت و کسب و کار من همخوانی دارد؟”

چه تحقیقاتی در رابطه با تجارت و کسب و کار من انجام خواهد گرفت؟

جهت موفقیت سایت شما در بازار رقابتی آنلاین و برای اجرایی کردن روش های بازاریابی، قبل از طراحی سایت نیاز می باشد که تحقیقات جامع و کاملی در مورد صنعت و کسب و کار شما صورت پذیرد. طراح مورد نظر شما باید اطلاعات جامعی در مورد کار شما داشته باشد تا بتواند مشتریان هدف را شناسایی کرده و یک استراتژی بازاریابی حول آن ها بسازد.

آیا خدمات دیگری به جز طراحی وب سایت ارائه خواهد شد؟

اغلب طراحان سایت بیش از یک سرویس را به مشتریان خود ارائه می دهند. به عنوان مثال برای شرکت های طراحی وب سایت مرسوم است که علاوه بر طراحی سایت، پیشنهاد طراحی لوگو، تصویر سازی، کپی رایتینگ و ویرایش ویدیوهای به کار رفته در سایت را نیز به مشتریان خود ارائه می دهند. شرکت های طراحی ممکن است به دلیل نداشتن مهارت کافی در انجام تمامی خدمات بالا، انجام این سرویس ها را به پیمانکاران قراردادی دیگری در خارج از شرکت محول کنند. بنابراین لازم است در مورد خدمات اضافی قبل از شروع طراحی سوال پرسیده شود، چرا که انجام این خدمات می تواند منجر به تاخیر و هزینه های اضافی شود.

زمان تخمینی تحویل وب سایت چقدر خواهد بود؟

همیشه خوب است که در مورد بازه زمانی تحویل پروژه خود و اینکه آیا طراحان شرکت می توانند آن را به موقع تکمیل کنند، سؤال کنید و از این موضوع مطمئن شوید که آن ها زمان اضافی برای انجام تغییراتی درصورت لزوم و یا بروز مسائل غیر منتظره را نیز در نظر گرفته اند. سوال بعدی که در ادامه می توانید بپرسید این است که “فرایند طراحی شما به چه صورت است؟”، با پرسیدن این سوال می توانید تخمین حدودی از اینکه در چه موقعیت هایی ممکن است پروژه متوقف شود به دست آورید.

قبل از شروع پروژه نیازمند چه اطلاعاتی از من خواهید بود؟

برخی از طراحان سایت قبل از شروع کار نیاز دارند تا اطلاعاتی نظیر رمزهای عبور، محتوا و یا تصاویر را از مشتریان خود دریافت کنند. بسیاری از طراحان، تمامی این اطلاعات را قبل از شروع پروژه از مشتریان دریافت نمی کنند و مجبور می شوند در میانه پروژه برای اطلاعات یا محتوای مورد نیاز خود با شما تماس بگیرند که این کار منجر به تاخیر در تحویل پروژه خواهد شد. بنابراین اگر قبل از شروع کار در مورد تمامی اطلاعاتی که مورد نیاز طراحان است بپرسید و از قبل آن ها را آماده کنید، باعث تسریع فرآیند آماده سازی و تحویل پروژه خواهید شد.

چه زمانی و کجا می توانم با طراحان وب سایت شرکت شما تماس بگیرم؟

شما باید قادر باشید تا با طراح سایتی که برای انجام پروژه خود استخدام کرده اید به راحتی تماس بگیرید. هیچ چیزی نا امید کننده و بدتر از این موضوع نیست که برای چندین روز متوالی خبری از فرد یا افرادی که بر روی پروژه شما کار می کنند، نداشته باشید. به منظور جلوگیری از اتفاق افتادن این موضوع لازم است که این سوالات را قبل از شروع کار مطرح کنید که کجا و چه زمانی می توانید با طراح یا تیم شخصی وب سایت تماس بگیرید، ساعات اداری آن ها به چه صورت است و یا زمان پاسخگویی آن ها چه مقدار به طول خواهد انجامید.

پروژه طراحی سایت شامل چند دور بازبینی و ویرایش خواهد بود؟

قبل از امضای قرارداد طراحی سایت، این موضوع را مشخص کنید که قبل از ارائه پیش نویس اولیه، می خواهید پروژه را در چندین مرحله بررسی و تایید کنید. انجام این کار هم به نفع شما و هم به نفع طراحان خواهد بود چرا که آن ها قادر خواهند بود به جای انجام یک باره تمام تغییرات، به صورت دوره ایی و کم کم به انجام تغییرات مورد نظر شما بپردازند که این کار باعث جلوگیری از اتلاف وقت خواهد شد. از این رو معمولا در انجام هر پروژه ایی طراحان دو یا سه بازبینی را ارائه می دهند.

آیا وب سایت من واکنش گرا و امن است؟

حتی اگر کسب و کار و حرفه شما به گونه ای است که قصد ندارید هیچ محصولی را در وب سایت خود بفروشید، باز هم باید از امنیت و ریسپانسیو بودن سایت خود مطمئن شوید. از کارمندان بخش طراحی این سوال را بپرسید که جهت مدیریت محتوای وب از چه سیستم مدیریت محتوایی (وردپرس، جوملا، دروپال و …) استفاده می کنند تا مشخص شود از چه اقدامات امنیتی باید در سایت استفاده شود. وب سایت شما همچنین باید در تمامی پلتفرم ها، به خصوص در گوشی های هوشمند و تبلت ها، واکنش گرا و ایمن باشد.

شرکت طراحی وب سایت دارکوب با سابقه 18 ساله ای که در زمینه طراحی انواع وب سایت دارد آماده پاسخگویی به انواع سوالات شما عزیزان در خصوص طراحی سایت می باشد. کارشناسان مجرب ما می توانند با بررسی نیازها و اهداف کسب و کار شما بهترین پیشنهاد طراحی سایت را به شما ارائه دهند. علاوه بر این شما با مراجعه به شرکت دارکوب می توانید قیمت طراحی سایت خود را تا حد قابل قبولی کاهش دهید چرا که تیم طراحان ما هر دو مدل طراحی سایت ارزان و هم طراحی سایت گران را به شما ارائه خواهند که شما با توجه به بودجه خود می توانید هر یک از این دو گزینه را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید در صورت انتخاب هر یک از این گزینه ها سایت شما از کیفیت و عملکرد بالایی برخوردار خواهد بود.
از دیگر خدمات طراحی سایت که شرکت دارکوب آماده ارائه به شما عزیزان است، پشتیبانی سایت و بهینه سازی سایت بر اساس تکنیک ها و اصول فنی سئو می باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره می توانید به صورت آنلاین یا حضوری با مشاوران ما به صورت کاملا رایگان مشاوره داشته باشید.

چرا وجود وب سایت برای ادامه فعالیت کسب و کارها بسیار ضروری است؟

در دنیای مدرنیته امروز، با دیجیتالی شدن اغلب کارها، الویت مردم در نحوه انجام کارهایشان نیز تغییر کرده است. امروزه اغلب افراد اولین جایی که برای انجام کارهایشان رجوع می کنند، اینترنت و فضای آنلاین می باشد، چرا که آن ها ترجیح می دهند به دور از ازدحام و شلوغی خیابان ها در یک فضای آرام و با آرامش کافی به انجام کارهای خود نظیر خرید کردن بپردازند. با توجه به این موضوع، کسب و کارهای گوناگون نیز برای افزایش مخاطبان خود از فضای سنتی فاصله گرفته و به دنیای دیجیتال ورود کرده اند. ابزارهای مختلفی برای انجام این تغییرات وجود که در بین آن ها وب سایت ها به دلیل اعتبار و محبوبیت خود در بین کاربران بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. وب سایت ها با انواع مختلفی که دارند بستری مناسب برای عرضه خدمات و محصولات به طیف گسترده‌ای از مشتریان و همچنین اطلاع رسانی از نحوه انجام فعالیت های مشاغل می باشند.

چرا پرسیدن سوالات قبل از طراحی سایت اهمیت دارد؟

از آن جایی که ممکن است بعضی از طراحان در شرکت های طراحی سایت، تمامی تلاش خود برای طراحی وب سایتی با عملکرد بالا و از آن مهم تر متناسب با نیاز مشتریان نگذارند، ضروری است که صاحبان کسب و کارها و مشاغل برای جلوگیری از بروز چنین موقعیت هایی سوالاتی را از قبل آماده کرده و قبل از طراحی سایت از طراح مربوطه سوال کنند. طرح اینگونه سوالات باعث ایجاد درک صحیح و دقیقی از نیاز و خواسته های مشتریان برای طراحان خواهد شد.

چرا قبل از شروع پروژه طراحی سایت لازم است که اطلاعات مورد نیاز از مشتریان درخواست شود؟

قبل از شروع پروژه لازم است اطلاعاتی که در طول کار طراحی سایت مورد نیاز طراحان می گیرد از قبیل تصاویر محصولات و کالاها (در صورت نیاز به سایت فروشگاهی) و یا محتوایی که در سایت قرار است نوشته شود در اختیار آن ها قرار گیرد. اگر این اطلاعات قبل از شروع کار از مشتریان درخواست و جمع آوری نشود باعث می شود که در طول پروژه طراحان مکررا با کارفرما تماس بگیرند و درخواست این اطلاعات را داشته باشند، که این کار هم باعث آزار و نارضایتی مشتری خواهد شد و هم مهلت تحویل پروژه را به تعویق خواهد انداخت.

چرا در هنگام انتخاب شرکت طراحی سایت باید نمونه کارهای قبلی آن ها را مشاهده کرد؟

بررسی نمونه کارهای قبلی شرکت طراحی سایت باعث می شود که مشتریان تا حد بسیار زیادی از میزان کیفیت و تنوع کار طراحان شرکت آگاه شوند. این کار در انتخاب بهترین شرکت طراحی از دیدگاه مشتریان تاثیر بسیار زیادی دارد. از سوی دیگر نیز هر شرکت طراحی برای خود سبک خاصی در نوع طراحی دارد که با دیدن نمونه کارهای قبلی می توان به این نتیجه رسید آیا سبک آن ها با آنچه که در ذهن مشتریان است همخوانی دارد یا نه.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز