ضرورت طراحی سایت برای دیجیتال مارکتینگ

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3232

3/5 - (1 امتیاز)

اگر شما تجارتی دارید یا کارهای خلاقانه دیگری انجام می دهید اما وب سایت ندارید، فرصت های بسیار زیادی را از دست خواهید داد. یک وب سایت در دستیابی به اهداف مختلف بسیار مفید است و همچنین به رشد شغلی شما کمک می کند.

امروزه وب سایت ها با دقت و ظرافت طراحی می شوند و برای موفقیت آنلاین بسیار مهم هستند. طراحی وب سایت اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و این یکی از ملزومات یک استراتژی خوب بازاریابی دیجیتال است.

وب سایت شما مکانی است که کاربران شما می توانند آنچه را که شما ارائه می دهید، ببینند. مردم با پیام ها و فعالیت های شما چه به صورت آنلاین و چه آفلاین همراه می شوند. یک وب سایت یک ابزار عالی با مزایای بسیار زیاد برای کارآفرینان و مشاغل مختلف می باشد.

در این مقاله سعی داریم در مورد طراحی وب سایت در برنامه های دیجیتال مارکتینگ صحبت کنیم.

اهمیت طراحی وب سایت در بازاریابی دیجیتالی

طراحی وب در واقع فرآیند ایجاد وب سایت است. طراحی وب شامل چندین جنبه ی مختلف از جمله: طرح بندی صفحه وب، انتخاب رنگ، فونت ها، گرافیک ها و تولید محتوا می باشد.

در حالیکه دو اصطلاح طراحی وب و توسعه وب اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند اما بایستی در نظر داشت که طراحی وب زیر مجموعه ای از توسعه وب است.

یک وب سایت حرفه ای نقطه ی اصلی اشتراک شما با مشتریانتان می باشد. وب سایت حرفه ای شما حرفه ای بودن شما در شغلتان را نشان می دهد و همچنین بیانگر شهرت و تخصص شما می باشد. دقیقاً به همین دلیل است که طراحی وب سایت برای هر برنامه بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است.

از آنجا که وب سایت کسب و کار شما در ایجاد اولین تصور بر روی مشتریان شما کمک می کند، چیزی نیست که بتوانید آن را دست کم بگیرید. شما بایستی اطمینان حاصل کنید که بهترین طراحی را برای وب سایت خود انجام می دهید تا بتوانید اعتماد مشتریان را به خود جلب کنید و همچنین بتوانید به کسب و کار خود رونق ببخشید.

در عصر دیجیتالی امروز، طراحی وب سایت تصویری از تجارت و کسب و کار شما برای کاربران و مشتریان تداعی می کند. بنابراین بایستی به طراحی وب سایت اهمیت دهید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

منظور از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال استفاده از مجموعه ای از ابزار ها و تکنیک ها برای بازاریابی محصول و یا خدماتی خاص در بستر دیجیتال می باشد.

مؤلفه های طراحی وب سایت عالی

وب سایتی که به خوبی طراحی و راه اندازی شده است فعالیت های تجاری شما را به خوبی انجام می دهد. وب سایت شما پس از برنامه ریزی و در نظر گرفتن جنبه های برنامه بازاریابی دیجیتال، به شما کمک می کند تا همه اهداف بازاریابی و کسب و کار را به طور مؤثر برآورده کنید.

برای اینکه وب سایت شما در بازاریابی آنلاین موفق عمل کند بایستی دارای برخی ویژگی ها باشد که عبارتند از:

  • تجربه کاربر پسند

همیشه هنگام طراحی وب سایت و تصویر سازی از برند خود، کاربران را در نظر داشته باشید.  اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما به آسانی قابل استفاده است. در غیر این صورت کاربران علاقه خود را نسبت به وب سایت شما از دست می دهند و وب سایت شما را ترک می کنند.

اطمینان حاصل کنید که سرعت بارگیری وب سایتتان خوب است و همچنین لینک مرده در وب سایت نیست. وب سایت شما همچنین بایستی ریسپانسیو باشد.

اگر می خواهید وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل از رتبه بندی خوبی برخوردار باشد بایستی اطمینان حاصل کنید که از سرعت بارگذاری خوبی برخوردار است و همچنین سازگار با موبایل است. اینگونه می توانید مشتریان بیشتری را به خود جذب کنید و نرخ تبدیل را افزایش دهید و در بازاریابی دیجیتال خود موفق تر باشید.

  • بهینه سازی برای موتور های جستجو(سئو)

به آنچه که می خواهید وب سایت شما در دراز مدت ارائه دهد، فکر کنید. روند طراحی وب امری گذراست، اما آنچه که در اذهان باقی می ماند نام تجاری شما می باشد.

بنابراین بیشتر بر عملکرد وب و تجربه کاربر پسند تمرکز کنید. بر بهینه سازی سایت خود و استفاده از تکنیک های بهینه سازی در داخل و خارج از صفحه تمرکز کنید. سئو داخل صفحه شامل اضافه کردن برچسب و عناوین جذاب و توضیحات متا می باشد و سئو خارج از صفحه شامل جنبه هایی در وب سایت های دیگر است که می تواند برای بهبود وب سایت شما بهینه شود. از جمله این موارد بک لینک های با کیفیت و سیگنال های اجتماعی می باشد.

  • بهینه سازی و افزایش نرخ تبدیل

طراحی وب سایت تأثیر زیادی بر نرخ تبدیل دارد. طراحی خوب نرخ تبدیل را افزایش می دهد. بنابراین شما بایستی بر مواردی که بر نرخ تبدیل تأثیر می گذارند توجه کنید.

عناصر اصلی که بر نرخ تبدیل اثر می گذارند عبارتند از:

  • پیمایش

سایت هایی که پیمایش گیج کننده ای را ارائه می دهند علاقه کاربران نسبت به خود را از دست می دهند و بر عکس سایتی با پیمایش خوب کاربران را به خود جذب می کند و باعث رشد نرخ تبدیل می شود.

  • رنگ

رنگ ها بر احساسات افراد تأثیر می گذارد. سعی کنید از رنگ های مناسب استفاده کنید تا افراد مناسب را به تجارت خود جذب کنید. سعی کنید رنگ های مختلف را امتحان کنید و رنگی که بهترین سازگاری را با هدف شما دارد، انتخاب کنید.

  • کلمات

استفاده از کلمات مناسب مستقیماً بر نرخ تبدیل تأثیر می گذارد. کلماتی مانند “رایگان” و یا “اکنون بارگیری کنید” میتوانند نرخ تبدیل را 5% افزایش دهند. پس با آگاهی کلمات را انتخاب کنید.

  • نام تجاری

طراحی وب سایت بر برند سازی تأثیر گذار است. یکی از ضروریات برند سازی طراحی وب است که بر برقراری اعتماد و ایجاد روابط مثبت با مخاطبان کمک می کند.

مردم فقط از برند هایی که به آنها اعتماد دارند و برایشان ارزش قائلند خرید می کنند و مواردی که می تواند بر این موضوع تأثیر بگذارد عبارتند از: نام تجاری، آرم ها و علائم تجاری و …

برای کسب اعتبار و افزایش نرخ تیدیل تمام عناصر طراحی وب سایت شما بایستی به دقت انتخاب شوند.

خلاصه

تأثیر طراحی وب در کل استراتژی بازاریابی دیجیتال شما بسیار زیاد است. از تجربه کاربر وب سایت شما گرفته تا نام تجاری، سئو و دسترسی به رسانه های اجتماعی طراحی وب نقش مهمی در درک برند شما دارد. سعی کنید با دقت هر چه بیشتر به این موارد بپردازید تا در بازاریابی آنلاین خود موفق تر باشید

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز