مزایای طراحی پورتال چیست؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=5025

4.3/5 - (15 امتیاز)

منظور از پورتال وب، وب سایتی است که طراحی ویژه ای دارد و از منابع اطلاعاتی مختلفی مانند ایمیل ها، انجمن های آنلاین، موتور های جستجوی مختلف و … تشکیل شده است.

معمولاً هر منبع اطلاعاتی در وب پورتال، یک جای مخصوص به خود را دارد. در خیلی از موارد کاربر می تواند مشخص کند که کدام منبع اطلاعاتی به او نمایش داده شود و کدامیک نمایش داده نشود. پورتال ها معمولاً یک داشبورد اینترانت برای مدیران دارند. اینکه چه میزان از محتوای وب سایت به کاربر نمایش داده شود، به کاربر و هدف مورد نظر و تنوع محتوا بستگی دارد. همچنین نقش کاربر در یک سازمان می تواند مشخص کند که چه محتوایی در پورتال اضافه و یا از آن حذف شود.

وب پورتال ها وب سایت هایی هستند که دسترسی به برنامه های مختلف و اطلاعات موجود در شبکه ی اینترنت را فراهم می آورند. وب پورتال ها در واقع نمایی از هویت تجاری شما به حساب می آیند. بنابراین مشاغلی که از وب سایت های حرفه ای و با کیفیت برخوردار هستند، با استفاده از وب پورتالشان می توانند هدف خود را به صورت آنلاین به نمایش در آورند. چنین وب سایتی باعث افزایش ترافیک، ایجاد استراتژی  و ارزش های خاص و نهایتاً درآمدزایی بیشتر می شود.

با واگذاری طراحی وب پورتال خود به شرکت معتبر دارکوب از وب سایت هایی حرفه ای و با طراحی عالی برخوردار شوید و سطح ترافیک و درآمد وب سایت خود را افزایش دهید.

اگر می خواهید پورتال وب خوبی داشته باشید، اول از همه باید وب سایتی خوب داشته باشید. یک شرکت طراحی وب حرفه ای می تواند با بکارگیری عناصر و استراتژی های درست، یک پورتال عالی طراحی کند و این توانایی را برای شما ایجاد کند تا اطلاعات وب سایت خود را به نحوی عالی به اشتراک بگذارید.

انواع وب پورتال

توسعه ی پورتال، فرآیند بهبود پورتال هاست که به انتقال داده ها و استراتژی های مختلف ارتباطی کمک می کند. پورتال از هفت عنصر اصلی به نام های دسک تاپ، پوسته، کتاب، صفحه، منو، طرح و محل نگهداری و پروتلت تشکیل می شود. بعلاوه، حداقل چهار دسته وب پورتال وجود دارد: وب پورتال دولتی، وب پورتال منطقه ای، وب پورتال شرکتی و وب پورتال خاص دامنه.

در وب پورتال ها، کاربران اغلب می توانند تمام اطلاعات مورد نیاز خود را بیابند.

وب پورتال های دولتی

این دسته از وب پورتال ها توسط دولت ها برای شهروندانشان ایجاد و راه اندازی می شود.

وب پورتال های منطقه ای

در این پورتال ها اغلب اطلاعاتی از قبیل نقشه های خیابان ها، وضعیت آب و هوایی، گزارش مشاغل محلی و … با هدف ترویج صنعت تجارت الکترونیک ارائه می شود.

وب پورتال های شرکتی

راه اندازی وب پورتال های شرکتی این فرصت را به شرکت ها می دهد تا بتوانند اطلاعاتی در مورد خدمات و محصولات خود ارائه دهند و شرکای بالقوه را جذب کنند. شرکت ها با استفاده از وب پورتال های خود و بازاریابی آنلاین می توانند کسب و کار خود را گسترش دهند.

وب پورتال های دامنه

پورتال های دامنه به طور خاص برای یک حوزه ی مشخص استفاده می شود. به طور مثال، پورتال دامنه می تواند دروازه ی ورودی چندین شرکت مختلف که در یک حوزه ی خاص کار می کنند، باشد.

مزایای طراحی پورتال چیست؟

مزایای طراحی پورتال چیست؟

منافع داشتن پورتال اینترانت

پورتال های اینترانت معمولاً توسط شرکت های بزرگ استفاده می شود. اما شرکت های کوچک و متوسط هم می توانند از آن بهره مند شوند.

بهبود روابط

با داشتن پورتال اینترانت، مدیران و کارمندان می توانند اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند. غیر از اطلاعات آنها می توانند ایده های خود را به اشتراک بگذارند و در مورد آن بحث و گفتگو داشته باشند. پورتال اینترانت در بروز نگه داشتن اطلاعات کمک زیادی می کند.

بهبود فرآیند های داخلی

توسعه ی یک پورتال اینترانت خوب می تواند باعث بهبود فرآیند های داخلی یک شرکت شود. در واقع راه اندازی یک پورتال مناسب می تواند از میزان سؤالات معمول و تماس های روزمره بکاهد.

داده های مدیریت شده

با استفاده از پورتال اینترانت می توانید اسناد، روند ها، دستورالعمل ها، پروتکل ها و منابع شرکتی را با یک کلیک بروز کنید. وب پورتال همچنین می تواند جایی برای ارائه ی محتوای آموزش آنلاین و میزبانی باشد. پورتال اینترانت می تواند باعث کاهش هزینه های چاپ و توزیع شود.

رشد تدریجی

پورتال اینترانت شما می تواند همراه با تجارت شما رشد کند. نیازی نیست از ابتدای امر اقدام به طراحی پورتالی پیچیده کنید. اگر لازم است می توانید یک وب سرور قوی تهیه کنید و اطلاعات و برنامه های کاربردی بیشتری را بر روی آن ذخیره کنید.

سعی کنید پورتالی طراحی کنید که از نظر جلوه های بصری و ساختاری با وب سایت کاربرانتان متفاوت باشد. این موضوع باعث می شود تا قادر باشید فرهنگ شرکت را بهبود ببخشید و هویت تجاری خاصی را از خود به نمایش بگذارید.

توسعه ی پورتال دامنه منافع گسترده ای دارد. پورتال های دامنه برای به طور خاص برای دامنه های مشخصی طراحی می شوند. این پورتال ها در آینده تبدیل به دروازه های ورودی کاربران به یک صنعت خاص می شوند. واگذاری طراحی پورتال و توسعه ی وب به یک شرکت معتبر به معنای برند سازی آن کسب و کار می باشد. شرکت های حرفه ای مانند دارکوب قادرند از طریق راه اندازی یک پورتال و توسعه ی وب کاملاً متفاوت، با کاربران به بهترین شکل ممکن ارتباط برقرار کنند. واگذاری طراحی پورتال های دامنه به شرکت های فعال در این حوزه بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. زیرا شرکت های طراحی وب می توانند بهترین طراحی ها را ارائه دهند.

طراحی پورتال های عالی نیاز به تیمی متخصص و باتجربه دارد که نسبت به تمام جزئیات طراحی تخصص و آگاهی داشته باشند تا بتواند در نهایت برای کسب و کار شما بازدیدکننده به دست آورد و فروش و درآمد شما را افزایش دهند.

پورتال باید ظاهری حرفه ای داشته باشد و خیلی رسیع بارگذاری شود و سئو دوستانه باشد.

طراحی وب سایت و پورتال سازگاری هنر و علم است و تنها از دست یک طراح حرفه ای چنین مهارتی برمی آید. طراحان حرفه ای هم علم و هم هنر راه اندازی وب سایت را دارند و به خوبی می دانند که چه چیزی مناسب چه کسب و کاری است. به همین دلیل به شدت توصیه می کنیم که طراحی وب سایت و وب پورتال خود را به شرکت های معتبر بسپارید.

شرکت دارکوب با تیمی حرفه ای و متخصص، ارائه دهنده ی بهترین طراحی های وب سایت و وب پورتال می باشد.

نتیجه

وب پورتال شما، نمایانگر برند و تجارت شما می باشند. وب پورتال اگر به خوبی طراحی شود می تواند چهره ی خوبی از تجارت شما باشد و به کسب درآمد و افزایش فروش شما کمک شایانی کند. یک وب پورتال با طراحی عالی می تواند باعث کاهش هزینه ها و بهبود روند های کاری شود و همچنین روابط داخل شرکتی را بهبود می بخشد.

طراحی وب پورتال ها از اهمیت و ظرافت خاصی برخوردار است.

اگر می خواهید وب پورتالی زیبا و کارآمد داشته باشید و به دنبال افزایش فروش و سطح درآمد خود هستید، طراحی وب سایت و وب پورتال خود را به ما بسپارید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز