مضرات سئو ارزان قیمت چیست؟

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=7784

5/5 - (1 امتیاز)

قیمت سئو و بهینه سازی وب سایت معمولا مختلف است. برخی از شرکت های سئو، بهینه سازی را ارزان و برخی دیگر گران تر انجام می دهند. در این میان مشتریان در انتخاب خدمات سئو و شرکت سئو مناسب و مطمئن مردد هستند. در این مقاله سعی داریم به مبحث سئو ارزان قیمت بپردازیم. در انتها خواهید فهمید که مضرات سئو ارزان قیمت چیست و چرا باید از انجام  آن اجتناب نمود.
سئو سایت شامل خدمات و فاکتور های مختلف و متنوعی است به همین دلیل شرکت های سئو در قیمت گذاری پکیج سئو خود از قیمتهای متنوعی استفاده می کنند. در این باره باید گفت هر خدماتی در شرکت های طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت، از قیمت های مشخص و مصوبی برخوردار هستند. ما هیچ زمانی سئو ارزان یا سئو گران را توصیه نمی کنیم.

بلکه بر این باوریم انجام تمامی این خدمات باید با قیمت معقول و مصوب انجام شود. به همین دلیل است که، شرکت طراحی وب سایت دارکوب سالهاست (بیش از 18 سال سابقه) در ارائه خدمات طراحی سایت و سئو وب سایت توانسته با قیمت های منطقی خدمات با کیفیتی ارائه دهد.

متاسفانه در سال های اخیر بسیاری از وب سایت ها با انجام سئو ارزان از سوی موتور های جستجو جریمه شده اند. برخی نیز با گرفتن نتیجه زود هنگام به کار خود ادامه داده اند که در نتیجه وب سایت آنها به طور کامل پنالتی شده است. به یاد داشته باشید سئو خوب و با کیفیت هیچ زمانی ارزان نیست.

متاسفانه برخی از شرکت های سئو با دانستن اهمیت بهینه سازی وب سایت ها برای کسب و کار ها، قصد سودجویی از افراد را دارند. چرا که در سال های اخیر با توجه به بازار رقابتی آنلاین، اهمیت سئو بیش از هر زمان دیگر احساس می شود.

به عنوان مثال برخی از این شرکت ها، سئو را با قیمت ارزان انجام می دهند و در مقابل با پیشنهاد چند راهکار بازاریابی دیجیتال مبلغ اضافی از مشتریان خود دریافت می کنند، در حالی که آن راهکار ها بخشی از بهینه سازی وب سایت است.

شما به عنوان مشتری باید بتوانید خدمات خوب بهینه سازی ، سئو ارزان و مضر، سئو مطمئن و … را بخوبی تشخیص دهید. خوشبختانه با خواندن این نوشتار به این قدرت تشخیص خواهید رسید.

اهمیت سئو

همانطور که می دانید تعریف سئو عبارت است از؛ بهینه سازی وب سایت ها برای رتبه بندی در موتور های جستجو یا به عبارتی دیگر بهینه سازی موتور جستجو SEO: Search Engine Optimization

این نکته بسیار مهم است که اصول سئو به درستی و دقیق انجام شود. بهتر است بدانید در حال حاضر بهینه سازی وب سایت بهترین راهکار بازاریابی آنلاین برای بدست آوردن ترافیک سایت و در نتیجه فروش بیشتر است. در واقع تمامی کانال های بازاریابی دیجیتال بر مبنای سئو هستند.

به دلیل همین اهمیت ویژه، بهینه سازی وب سایت در میان صنایع رقابتی که بسیاری از برند های بزرگ در آن حضور دارند، چالش بر انگیز شده است. هر کسب و کاری سعی دارد بهینه سازی سایت را به نحوی انجام دهد که سریع تر از رقیب خود به جایگاه خوبی برسد.

واضح است که، اشخاصی که در سئو با کیفیت و مطمئن به خوبی سرمایه گذاری می کنند، وب سایت شان به خوبی رتبه بندی می شود و با تداوم بهینه سازی می توانند برای همیشه جایگاه اول گوگل باشند.

با رشد چشمگیر فضای وب، مصرف کنندگان و اقشار مختلف مردم به منابع بیشتری دست یافته اند، به همین دلیل خرید آنلاین و استفاده از خدمات غیر حضوری نسبت به چند سال گذشته، رشد فزاینده ای داشته است. مصرف کنندگان به دنبال وب سایت های با کیفیت و با عملکرد بالا هستند تا بتوانند بهترین خدمات را از آنها دریافت کنند. اغلب آنها به خوبی می دانند که وب سایت های صفحه اول گوگل بجز تبلیغات وب سایت های مختلف (google ADwords)، بهترین منبع برای خرید آنها خواهد بود.

اجتناب از انجام سئو ارزان قیمت و مقرون بصرفه

پس به دلیل اهمیت بالایی که بهینه سازی وب سایت ها دارد، سئو نباید به راحتی انجام شود. بنابراین هزینه خدمات سئو نیز نباید مقرون بصرفه و ارزان باشد.

اگر به دنبال جایگاه برتر در صفحه اول نتایج گوگل هستید، پس باید به طور کامل خدمات سئو ارزان را فراموش کنید و به جای آن روی خدمات با کیفیت و با قیمت منطقی سرمایه گذاری نمایید. همانطور که در بالا گفته سد، سئو سفارشی و با کیفیت در هیچ کجا و هیچ زمانی ارزان ارائه نمی شود.

با این حال بسیاری از مشتریان ما به دنبال هزینه سئو ارزان هستند و مدام از قیمت دیگر شرکت ها مثال می زنند. اگر هنوز به اجتناب از بهینه سازی ارزان قیمت سایت مجاب نشده اید، در ادامه با ما همراه باشید. به شما خواهیم گفت مضرات سئو ارزان قیمت چه مواردی هستند.

در سئو ارزان قیمت، اصول سئو رعایت نمی شود

دو اصل اساسی SEO، محتوای با کیفیت و بک لینک سازی هستند. به همین دلیل اغلب فاکتور های سئو بر مبنای این دو عامل انجام می شود. در همین راستا، درصد قابل توجهی از هزینه سئو مربوط به تولید محتوا و بک لینک سازی می باشد.

در خدمات سئو ارزان، به این دو عامل به درستی اهمیت داده نمی شود. تولید محتوای به روز و غیر کپی با حداقل 1500 کلمه و بک لینک سازی در وب سایت های مرتبط و با کیفبت هزینه زیادی را در بر می گیرد. شما با دانستن این مطلب به راحتی می توانید، کیفیت پایین خدمات سئو ارزان را تشخیص دهید.

خدمات سئو بی کیفیت عبارت است از؛ تولید محتوا در فرم های کوتاه، تکراری، کپی از وب سایت های دیگر، و بک لینک گذاری در سایت های بی کیفیت و نا مرتبط، تمامی این موارد از تکنیک های سئو کلاه سیاه هستند. تکنیک هایی که به مرور زمان باعث از دست دادن جایگاه در گوگل و در نهایت پنالتی شدن سایت می شود.

برخی از افرادی که سئو بی کیفیت ارائه می دهند، با استفاده از نرم افزار های خاص، مقالات و محتوای سایت های مختلف را تغییر داده و از آنها به عنوان محتوای جدید استفاده می کنند. در این ارتباط باید بدانید، گوگل داری هوش مصنوعی است و به سرعت تغییر محتوا را تشخیص داده و بر علیه آن اقدام می کند.

این کار نه تنها باعث تنفر گوگل از وب سایت شما می شود، بلکه باعث بی اعتمادی و عدم اطمینان مجدد مصرف کنندگان از برند شما نیز می گردد. متونی که به این طریق تغییر می کنند معمولا مملو از خطاهای نگارشی و ساختاری هستند و در برخی از مواقع نیز اسامی برند های دیگر در آنها ذکر می شود.

همچنین شرکت های ارائه دهنده خدمات ارزان سئو، به دلیل حجم بالای سفارشاتی که دارند، وقت کافی برای ساختن بک لینک و یافتن سایت های با کیفیت و مرتبط را ندارند، به همین دلیل در هر سایتی شروع به بک لینک سازی می کنند. این کار اغلب توسط ابزار ها و نرم افزار های مخصوص انجام می شود، به همین دلیل نظارتی بر کیفیت لینک نیست. این قبیل بکلینک ها نه تنها ارزشی ندارند بلکه در بسیاری از مواقع باعث نارضایتی گوگل نیز می شوند. بک لینک سازی دسته ای در هر وب سایتی سالیان سال است که منسوخ شده و فقط جریمه شدن از سوی گوگل را در بر دارد. این کار در واقع می تواند به عملکرد آنلاین برند شما آسیب برساند.

زمانی که اهمیت بک لینک سازی برای همه روشن شد، بسیاری از افراد از تکنیک لینک سازی انبوه در همه وب سایت ها استفاده کردند، دیری نگذشت که گوگل به این افراد هشدار داد و آنها را به ساخت لینک با کیفیت در وب سایت های مرتبط دعوت نمود. این شیوه در اوایل کمی کارآمد بود اما امروزه می دانیم پایه بک لینک سازی، ساخت لینک با کیفیت در وب سایت های مرتبط و مناسب است. بسیاری از وب سایت ها از این طریق توانسته اند ترافیک ارگانیک قابل توجهی بدست بیاورند.

در سئو ارزان، وب سایت به طور کامل بررسی نمی شود

ارائه دهندگان خدمات سئو ارزان قیمت، معمولا چند نوع پکیج سئو آماده دارند که برای همه وب سایت ها از آنها استفاده می کنند، بدون آنکه بدانند آیا پکیج مورد نظر برای آن سایت مناسب است یا خیر؟

این دلیل نیز می تواند یک دلیل عمده برای پرهیز از استفاده خدمات سئو ارزان باشد، چرا که هیچ زمانی دو کسب و کار یکسان نیستند، وب سایت های متفاوت با اهداف مختص به خود را دارند و در بهینه سازی هر کدام باید استراتژی مخصوص اتخاذ نمود.
موارد مختلفی وجود دارند که باعث می شود، بهینه سازی هر سایت با هم متفاوت باشد. در وهله اول بودجه کارفرما مهم است. باید خدمات سئو مطابق با آن بودجه در نظر گرفته شود. مورد بعدی وسعت یک سایت است. یک وب سایت ممکن است شامل 5 صفحه باشد و سایت دیگر بیشتر از 10 صفحه داشته باشد.

دلیل بعدی، میزان وسعت یک کسب و کار است، اینکه یک شرکت چه میزان رقبا دارد و فراوانی کدام کلمات کلیدی برای آن مناسب است، یک دلیل مهم در بهینه سازی می باشد.

وقتی به یک شرکت سئو معتبر همانند شرکت طراحی وب سایت دارکوب مراجعه می کنید، کارشناسان و مشاوران در وهله اول وظیفه دارند نوع کسب و کار و صفحات مختلف وب سایت را بررسی نمایند و سپس مطابق آنها به برنامه ریزی و بهینه سازی سایت بپردازند. حتی هزینه سئو نیز بر اساس همین فاکتور ها تعیین می گردد.

خدمات سئو ارزان شامل پشتیبانی نمی شود

همانطور که می دانید پشتیبانی یکی از خدمات مهم شرکت های مختلف است. مشتری و کارفرما توقع دارد بعد از تحویل کار و خدمات خود، شرکت مورد نظر از وی حمایت کرده و به ارائه خدمات پشتیبانی بپردازد. متاسفانه شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو ارزان به دلیل کثرت در تعداد مشتری آماده ارائه خدمات پشتیبانی نیستند. حتی اغلب آنها از قبول مسئولیت در قبال تغییر جایگاه و رتبه وب سایت ها شانه خالی می کنند.

واضح است که خدمات آنها کیفیت لازم را ندارد. در واقع ارائه خدمات طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت بدون ارائه خدمات پشتیبانی، نشانه عدم تضمین خدمات می باشد.

در شرکت طراحی وب سایت دارکوب تمامی خدمات ارائه شده شامل پشتیبانی آنلاین 24 ساعته در تمامی روز های هفته می باشند. از این رو درصد زیادی از نگرانی کارفرما بعد از تحویل کار رفع خواهد شد. کارشناسان ما به صورت 24 ساعته آماده رفع مشکلات و شنیدن سوالات مشتریان خود هستند.

در خدمات سئو ارزان، ارائه استراتژی بلند مدت امکانپذیر نیست

همانطور که می دانید رسیدن به نتیجه مثبت از طریق سئو و بهینه سازی وب سایت، نیازمند صبر و زمان زیادی می باشد. این مسئله بخصوص در ارتباط با شرکت هایی که رقبای بزرگی دارند، بیشتر صدق می کند. بطور کلی سرمایه گذاری در سئو بدون صبر نتیجه ای نخواهد داشت.

گرچه امکان دارد رتبه برخی از وب سایت ها در مدت زمان بسیار کمتری بهبود یابد، اما به هر حال همه چیز بسته به میزان کلمات کلیدی و فراوانی آنها است.

ما همیشه به مشتریان خود گفته ایم که رسیدن به جایگاه ویژه در گوگل نیاز به صبر و صرف وقت زیاد دارد. در این صورت است که سرمایه گذاری در سئو بازدهی کافی خواهد داشت. برخی از خدمات سئو باید به صورت مداوم در بازه زمانی طولانی انجام شوند تا نتیجه حاصل گردد.

با این حال ارائه دهندگان خدمات سئو ارزان قیمت همیشه وعده رسیدن سریع وب سایت به صفحه اول را می دهند. این شعار آنها می تواند تنها دلیل برای نقض تضمین کیفیت خدمات آنها باشد. ما به شما توصیه می کنیم هیچگاه فریب رسیدن سریع به صفحه اول گوگل را نخورید. زیرا این کار امکانپذیر نیست مگر با انجام روش های سئو کلاه سیاه ( استفاده از روش های خلاف قوانین سئو) که وب سایت بعد از یک بازه زمانی کوتاه به صفحه اول گوگل می رسد اما متاسفانه بعد از چندی رتبه خود را از دست داده و به صفحات آخر پرش می یابد. در برخی از موارد نیز امکان دارد صفحات سایت بطور کامل از لیست نتایج موتور جستجو خارج شود.

باید بدانید در صورت جریمه شدن، دریافت اخطار یا پنالتی شدن، رسیدن به صفحه اول حتی با انجام روش های سئو کلاه سفید ( سئو مطمئن و با کیفیت) به سختی امکانپذیر است. برخی نیز در این مواقع تصمیم به طراحی یک وب سایت دیگر با نام دامنه متفاوت می کنند.

سخن آخر اینکه، گرچه پکیج های ارزان قیمت سئو در شرایط کنونی تجاری و اقتصادی برای بسیاری از کسب و کار ها بخصوص استارت آپ ها ( شرکت های نوپا) بصرفه و جذاب است، اما رسیدن به نتیجه مثبت از این طریق امکانپذیر نخواهد بود.
ارزش و کیفیت خدمات سئو بر هزینه آن تاثیر می گذارد. در واقع انتخاب شرکت سئو و میزان هزینه سئو ارتباط مستقیمی با نتیجه مثبتی که حاصل می شود دارد. البته در این میان باید بدانید سئو گران نیز وجود ندارد. همانطور که در بالا گفته شد، قیمت سئو باید منطقی و معقول باشد.

عوامل کلیدی سئو مانند تولید محتوای با کیفیت بالا، هزینه کمی ندارد، بنابراین انتخاب سئو ارزان نشان دهنده کیفیت پایین خدمات بهینه سازی وب سایت می باشد.

امید است، دلایل بالا شما را در انتخاب بهترین شرکت سئو و ارائه دهنده خدمات بهینه سازی وب سایت یاری نماید. همچنین شما عزیزان می توانید برای درج سوالات یا کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری یا آنلاین با مشاوران و سئو کار های شرکت طراحی وب سایت دارکوب در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز