معایب طراحی سایت با وردپرس توسط افراد مبتدی

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4697

طراحی سایت
5/5 - (3 امتیاز)
معایب طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز و رایگان است که به هر کسی این امکان را می دهد که کد مورد نظر خود را اصلاح و ویرایش کند. وردپرس شامل هزاران افزونه، طرح زمینه و ابزارک رایگان می باشد که امکان طراحی وب سایت هایی جذاب را به طراح می دهد.

با استفاده از وردپرس می توانید انواع وب سایت ها از یک وبلاگ ساده گرفته تا فروشگاه های الکترونیکی را طراحی و مدیریت کنید.

وردپرس تمام قالب های PHP و MySQL را پشتیبانی می کند. این سیستم مدیریت محتوا به طور مداوم بروزرسانی می شود. این بدان معناست که امنیت، ویژگی های جدید و عملکرد کلی آن دائماً بهبود می یابد.

وردپرس دارای یک جامعه ای بزرگ با انجمن های اختصاصی می باشد. یادگیری آسان وردپرس کار کردن با آن را برای طراحان حتی افراد مبتدی بسیار آسان کرده است.

اگرچه هر کسی با استفاده از وردپرس می تواند اقدام به طراحی سایت کند، اما وردپرس دارای نکات فراوانی می باشد که شاید از چشم افراد مبتدی بیشتر مخفی می ماند. همه ما دچار اشتباه می شویم ولی میزان این اشتباهات در افراد مبتدی به دلیل کمبود تجربه ممکن است بیشتر باشد.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

سیستم مدیریت محتوا یا CMS برنامه ایست که به شما امکان ایجاد، اصلاح و انتشار محتوای دیجیتال را می دهد. در بیشتر موارد از کاربران چندگانه حمایت می کند و به آنها اجازه ی همکاری با هم را می دهد.

به عنوان مثال، در وردپرس امکان ایجاد چندین کاربر مدیریتی با سطوح امتیازی مختلف می باشد.

سیستم های مدیریت محتوا دارای ویژگی های قالب بندی و متن می باشند و به شما امکان بارگذاری عکس و ویدئو، نقشه و کد می دهند.

یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا در دنیا وردپرس می باشد.

اشتباهاتی که ممکن است افراد مبتدی در طراحی سایت با استفاده از وردپرس مرتکب شوند

انتخاب پلتفرم اشتباه

یکی از اشتباهات رایج بین طراحان سایت مبتدی، انتخاب یک پلتفرم اشتباه می باشد. در واقع دو نوع وردپرس وجود دارد: یکی سرویس میزبانی وبلاگ است و یکی پلتفرم وردپرس خود میزبان است.

شما بایستی با پلتفرم خود میزبان شروع کنید. زیرا به شما امکان دسترسی به تمام ویژگی ها را می دهد.

خرید بیش از اندازه ی مورد نیاز

شما برای راه اندازی یک وب سایت به یک نام دامنه و یک میزبان وردپرس نیاز دارید.

خیلی از ثبت کننده های دامنه سعی در فروش خدمات دیگر خود مانند محافظت از حریم خصوصی، سرویس های امنیتی و … می کنند و متأسفانه خیلی از افراد مبتدی که تازه شروع به کار کرده اند را به چالش می کشانند.

شما می توانید از تمام این موارد اضافی چشم پوشی کنید و هزینه ی آن را صرف کسب و کار خود کنید و در صورت رشد کسب و کارتان و نیاز به این ویژگی های الحاقی بعداً آنها را خریداری کنید.

عدم نصب پشتیبان گیری خودکار

سالانه، میلیارد ها وب سایت، اطلاعات و داده های خود را در اثر اشتباهات و یا حمله ها از دست می دهند.

بهترین راه برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، پشتیبان گیری خودکار می باشد. با استفاده از نسخه ی پشتیبان، در صورت از دست دادن اطلاعات براحتی می توانید آنها را بازیابی کنید.

تهیه ی نسخه پشتیبان با استفاده از پلاگین های وردپرس کار ساده ای می باشد. با تنظیم یکی از افزونه های پشتیبان، عمل بکاپ گیری خودکار برای شما فعال می شود. همچنین بایستی اطمینان حاصل کنید که نسخه ی بکاپ خود را بر روی یک سرویس ذخیره سازی مناسب ذخیره کرده اید. اینها نکاتی هستند که خیلی از طراحان مبتدی مد نظر قرار نمی دهند.

تنظیم نکردن Google Analytics

اگر می خواهید با اعتماد به نفس تجارت خود را گسترش دهید، بایستی بدانید مردم چگونه وب سایت شما را پیدا و استفاده می کنند. اینجا جایی است که Google Analytics می تواند کمک کننده باشد. با استفاده از افزونه های Google Analytics می توانید آمار مهم داخل داشبور وردپرس خود را ببینید.

نادیده گرفتن بروزرسانی های وردپرس

بسیاری از افراد مبتدی طراحی سایت، بروزرسانی ها را نادیده می گیرند. بسیاری از آنها فکر می کنند که بروزرسانی باعث صدمه زدن به سایت می شود و سایت را خراب می کند. اما این تفکر اشتباه است. شما می توانید با خیال راحت بروزرسانی ها را در وب سایت خود بدون نگرانی در مورد خراب شدن آن انجام دهید. در واقع با عدم بروزرسانی، وب سایتتان را در خطر هک و مشکلات امنیتی قرار می دهید.

با بروزرسانی های مکرر و منظم، قالب ها و ابزار ها نیز بروزرسانی می شوند. این موضوع خود می تواند به امنیت وب سایت شما کمک کند.

عدم بررسی سئوی سایت

سئوی سایت به ارتقاء رتبه ی وب سایت شما کمک می کند و سایت شما را در معرض بیشتر دیده شدن قرار دهد. سئو برای موفقیت تجارت شما نقش مهمی بازی می کند. خیلی از افراد مبتدی به سئوی سایت آنچنان که باید رسیدگی نمی کنند.

محدودیت های استفاده از وردپرس

اگرچه وردپرس مزایای بیشماری دارد، اما دارای محدودیت هایی نیز می باشد.

محدودیت های کسب درآمد

برای استفاده از وردپرس به منظور راه اندازی یک وب سایت در وهله ی اول بایستی هدف خود از طراحی سایت را مشخص کنید.

آیا به دنبال راه اندازی یک وبلاگ هستید که در آن نظرات شخصی خود را درج کنید! در این صورت وردپرس یک بستر رایگان، آسان برای استفاده و ایمن است. یا اینکه آیا به دنبال راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی و تجارت الکترونیک و کسب درآمد از این طریق هستید. در این صورت وردپرس محدودیت هایی دارد.

در وبلاگ راه اندازی شده با وردپرس شما نمی توانید تبلیغات و فروش پیوند داشته باشید، نمی توانید پست های پولی بنویسید و یا  محصولات را مرور کنید.

وردپرس شما را در استفاده از وبلاگ شخصیتان برای انجام امور تجاری محدود می کند.

نمی توانید خیلی از افزونه ها را بارگذاری کنید

قدرت اصلی وردپرس در انعطاف آن در سفارشی سازی و قدرت عملکردش می باشد. اگرچه وردپرس به شما مجموعه ی ویژگی های جامعی را ارائه می دهد اما هنوز محدودیت های زیادی در پلاگین ها وجود دارد.

محدودیت در استفاده از قالب ها

شما می توانید از قالب هایی که در حال حاضر در دسترس کاربران است، استفاده کنید. برخی از این قالب ها رایگان هستند و برای برخی مجبورید یکبار هزینه پرداخت کنید. انتخاب قالب وردپرس بسیار محدود است. بعلاوه شما نمی توانید این قالب ها را اصلاح کنید. اگرچه با پرداخت یک هزینه ی بیشتر می توانید قلم ها را سفارشی کنید، اما امکان اصلاح ویژگی ها و عملکرد قالب وجود ندارد.

نتیجه

اگرچه یادگیری و طراحی سایت با وردپرس آسان است، اما نکات زیادی دارد که گاهی از چشمان افراد مبتدی مخفی می ماند.

بهتر است برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، طراحی سایت خود را به دست افراد حرفه ای بسپارید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز