نکات جذاب در پیشنهاد طراحی سایت

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8912

5/5 - (1 امتیاز)

یکی از موضوعات اصلی در طراحی وب سایت، هزینه های مربوط به آن است. بسیاری از صاحبان کسب و کار با توجه به هزینه های مربوط به طراحی سایت، از انجام آن خودداری می کنند. در صورتی که اگر طراحی وب سایت به خوبی انجام شود، هزینه طراحی سایت نوعی سرمایه گذاری خواهد بود.
در بحث قیمت گذاری طراحی وب سایت، عوامل مختلفی دخیل هستند. برای برآورد هزینه طراحی وب سایت باید عناصر مختلف را بررسی نمود. در کل نمی توان گفت طراحی سایت ارزان یا طراحی سایت گران، تضمین کننده کیفیت وب سایت است.
قیمت طراحی وب سایت بسته به نوع سایت و قابلیت هایی که در آن طراحی می شود، متغییر است. اما به طور کلی باید گفت، برای طراحی وب سایت در ایران قیمت ها به صورت منطقی و عرف تعیین شده اند. شرکت طراحی وب سایت دارکوب نیز بر اساس قیمت مصوب، برای طراحی سایت برآورد هزینه انجام می دهد. شما عزیزان می توانید برای برآورد هزینه طراحی سایت خود، با مشخص نمودن نوع و سایت و قابلیت های آن با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. آنها با توجه به ویژگی های عنوان شده از سوی شما، برآورد هزینه طراحی سایت را اعلام خواهند نمود.

برآورد هزینه طراحی وب سایت

در برخی از مواقع با آنکه مشتری تصمیم خود را برای ایجاد وب سایت نزد شما گرفته است، در هنگام اعلام هزینه طراحی وب سایت، از تصمیم خود صرف نظر می کند. این مورد ممکن است به دفعات برای شرکت شما از سوی مشتریان مختلف رخ دهد.
در این باره باید گفت، در اعلام تعرفه طراحی وب سایت باید به نکاتی دقت کنید. در بسیاری از مواقع حتی اگر قیمت پایین نیز به مشتری اعلام کنید، وی را از دست خواهید داد. در دیجیتال مارکتینگ برای این مشکل راهکار هایی ارائه شده است، که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث از دست رفتن مشتری در زمان اعلام هزینه می شود. در بسیاری از مواقع این قیمت طراحی سایت نیست که مشتری را از تصمیمش باز می دارد، بلکه نحوه اعلام هزینه از سوی شما ست که باعث این اتفاق می شود.
خوشبختانه در بازاریابی اینترنتی برای هر مشکلی در کسب و کار، راهکاری ارائه شده است. با اتخاذ این راه حل ها می توانید مخاطب را بدون توجه به قیمت طراحی سایت، به مشتری بالقوه تبدیل کنید. با آنکه هزینه برای بسیاری از افراد مهم است، اما می توان با راهکار هایی آن را از سوی مشتری نادیده گرفت.

اگر طراحی سایت با کیفیتی ارائه می دهید و تعرفه خدمات طراحی سایت شما کاملا منصفانه و منطقی است، اما مشتری چندانی ندارید، باید از روش های مختلف بازاریابی دیجیتال در جذب مشتری استفاده کنید. با اتخاذ روش هایی که در ادامه ذکر می شود، می توانید شانس خود را در جذب مشتری افزایش دهید.

بر روی نتایج و کیفیت کار خود تمرکز کنید

با چند جستجوی ساده در لیست تعرفه خدمات وب سایت شرکت های مختلف خواهید دید که آنها تنها یک لیست فاکتور با قیمت منتشر کرده اند. در این لیست تنها نوع خدمات و قیمت آنها ذکر شده است. به طور مثال ریسپانسیو کردن 2 میلیون تومان، تولید محتوا 1 میلیون تومان و …

این نحوه اعلام هزینه به هیچ عنوان توصیه نمی شود. چرا که در آن برای جذب مشتری هیچ تلاشی نشده و فقط مشابه یک فاکتور خرید است. در واقع در تهیه لیست قیمت ها باید متقاعد کردن مشتری مد نظر باشد نه فقط اعلام قیمت. این نوع لیست ها فقط مقایسه قیمت بین چند شرکت را برای مشتری ساده می کند و در نهایت وی شرکتی که قیمت پایین تری را ارائه داده است انتخاب می کند. در صورتی که ممکن است خدمات آن شرکت کیفیت خدمات شما را نداشته باشد. به این ترتیب به راحتی مشتری خود را از دست خواهید داد.

پیشنهاد ما به شما این است که قیمت حدودی را در وب سایت خود منتشر کنید. بهتر است سعی کنید به صورت گفتگو حضوری یا آنلاین مشتری را در اعلام هزینه به سوی شرکت خود جذب نمایید. به معنای دیگر باید سعی کنید با اعلام قیمت مشتری را متقاعد کنید که از خدمات شما استفاده کند. این کار بهتر است مانند یک گفتگوی دوستانه و با سوال و جواب همراه باشد. مانند نمونه زیر:

  • مشتری: ما به طراحی مجدد وب سایت خود نیاز داریم.
  • شما: چه مشکلی برای سایت تان پیش آمده که نیاز به طراحی مجدد دارد؟

احتمالا مشتری در پاسخ به این سوال دو جواب داشته باشد: با گرافیک سایت فعلی نتوانستیم مشتری چندانی بدست بیاوریم یا در مدیریت وب سایت مدام مشکلات مختلفی رخ می دهد. ( در برخی از مواقع نیز ممکن است مشتری به دنبال ارتقا و گسترش وب سایت خود باشد.)

در هر صورت باید برای هر کدام از دلایل وی یک جواب متقاعد کننده داشته باشید. در نتیجه باعث جلب اعتماد مشتری نسبت به خود می شوید. ممکن است راهکار طراحی مجدد نباشد، شما باید بهترین راهکار را با نتیجه ی آن به مشتری اعلام کنید.
به این ترتیب و با این مکالمه دوستانه به راحتی اعتماد مشتری بدست آورده اید و با اعلام هزینه وی را از دست نخواهید داد. اما به یاد داشته باشید در هنگام برآورد هزینه باید تمامی مشکلات مشتری را ذکر کنید تا مشتری بداند که شما واقعا به فکر حل مشکلات وی هستید.

وقتی روی نتیجه کار خود تمرکز می کنید، مشتری نیز به این نتیجه می رسد که طراحی وب سایت توسط تیم شما بهترین انتخاب برای وی خواهد بود. حتی اگر قیمت های شما را با رقبا مقایسه کند، باز هم به دلیل مکالمه خوبی که با شما داشته است، شرکت شما را برای انجام خدمات طراحی وب سایت انتخاب می کند. زیرا می داند که شما مشکلات وی را حل خواهید کرد.

قیمت خدمات خود را به صورت پکیج اعلام کنید

همانطور که در بالا گفته شد نباید درج قیمت به صورت فاکتور و خطی باشد. خدمات طراحی سایت، کالا و محصولات نیستند که درج قیمت مشابه آنها باشد. قاعدتا در هنگام طراحی وب سایت ممکن است چند خدمات با هم انجام شود و نمی توان به عنوان مثال برای طراحی قالب یک قیمت قطعی و واحد را عنوان نمود.

به عنوان مثال می توانید برای طراحی سایت فروشگاهی چند پکیج مختلف طراحی کنید و در هر بسته طراحی، خدماتی که ارائه می شود را به صورت دقیق عنوان کرده و در آخر قیمت کلی پکیج را اعلام کنید.

قیمت گذاری دسته ای، برای بسیاری از مشتریان مورد پسند است. در غیر این صورت مشتری باید خدماتی که می خواهد را تک به تک انتخاب کرده و در نهایت قیمت کلی را محاسبه کند که این کار برای برآورد هزینه خدمات طراحی وب سایت مناسب نیست. این گونه محاسبه قیمت اغلب برای خرید کالا استفاده می شود.

قیمت کل را به مشتری اعلام کنید

این نکته نیز به مطلب بالا اشاره دارد. نیازی نیست قیمت خدمات خود را به صورت جزئی و تک به تک به مشتری اعلام نمایید. این کار وجه خوبی برای کسب و کار شما نخواهد داشت.

وقتی یک قیمت کل به مشتری اعلام می کنید، از مقایسه خدمات خود با شرکت های دیگر توسط مشتری جلوگیری کره اید و این کار به نفع شما خواهد بود. چرا که اغلب مشتریان فقط قیمت را مقایسه می کنند و از مقایسه کیفیت خدمات غافل می شوند. در صورتی که ممکن است خدمات شما بسیار با کیفیت تر از رقبایتان باشد اما به دلیل قیمت گذاری که کرده اید، انتخاب مشتری نباشید.

همچنین این کار باعث می شود مشتری روی نتیجه کار متمرکز شود و جزئیات را فراموش کند. (در طراحی وب سایت شاید نیازی به جزئیاتی که مشتری به آنها توجه کرده است، نباشد و این را شما به عنوان طراح بدانید.)

گزینه های مختلفی را پیشنهاد دهید

زمانی که با مشتری خود در حال مذاکره در باب طراحی وب سایت هستید در برخود با مشکلات و خواسته های آنها، گزینه های مختلفی را پیشنهاد دهید. بهتر است پیشنهادات شما با قیمت های مختلفی عنوان شود. در بسیاری از مواقع نظر مشتری با طراح وب سایت همخوانی ندارد و مشتری به دنبال راه حل دیگر است که ممکن است این راه حل را در میان رقبای شما بیابد.

پس بهتر است در همان زمان مذاکره تمامی راه حل ها و پیشنهادات ممکن را به اطلاع مشتری برسانید. در این صورت اگر مشتری به دنبال راه حل های دیگر با قیمت های دیگر باشد بدون شک از پیشنهادات شما استقبال خواهد کرد.

همچنین می توانید در گزینه های پیشنهادی از قیمت های مناسب تری استفاده کنید یا آنکه قیمت با پکیج اصلی برابر باشد در هر صورت تنوع در قیمت و خدمات را فراموش نکنید. همچنین به یاد داشته باشید گزینه های پیشنهادی شما نیز باید مانند گزینه اصلی به صورت پکیج با مشخصاتی که در بالا عنوان شد باشند.

به عنوان مثال اگر مشتری برای افزایش بازدید وب سایت خود به دنبال طراحی مجدد است، اما از دید شما طراحی مجدد نیاز نیست می توانید بسته های تبلیغات بازاریابی دیجیتال یا سئو و بهینه سازی وب سایت را به وی پیشنهاد دهید. فراموش نکنید برای پیشنهاد دادن به مشتری باید دلایل کافی و متقاعد کننده داشته باشید.

همچنین به یاد داشته باشید در ارائه پیشنهاد به مشتری افراط نکنید، یعنی لازم نیست چندین پکیج خدمات خود را برای مشتری بازگو کنید. تنها کافیست یک یا دو پیشنهاد به وی ارائه دهید. هر چه تعداد گزینه های پیشنهادی بیشتر باشد، مشتری به زمان بیشتری برای تصمیم گیری نیاز دارد که در نهایت ممکن است با مقایسه بین رقبا از تصمیم خود در انتخاب خدمات شرکت شما، پشیمان شود.

ارائه نقشه راه به مشتری

بسیاری از مشتریان در رسیدن به اهداف خود مسیر را گم می کنند حتی برخی از آنها برنامه ای برای آینده وب سایت خود ندارند. مشاوره و راهنمایی مشتری در رسیدن به اهدافشان می تواند شما را منتخب آنها کند. در قدم نخست باید به مشتری نحوه سفارش خدمات طراحی وب سایت را بازگو کنید:

  • برگزاری جلسه مشاوره به صورت حضوری یا آنلاین با کارشناسان شرکت
  • انتخاب بسته طراحی وب سایت مورد نظر مشتری توسط وی. در صورت تمایل به افزودن موارد و قابلیت های اضافی، برآورد هزینه باید انجام شود.
  • در صورت رضایت از مبلغ و مدت زمان انجام پروژه جلسه ای برای عقد قرارداد برگزار می شود.
  • پرداخت مبلغ توافق شده برای شروع پروژه
  • برگزاری جلسه بین کارفرما و تیم طراحی وب سایت
  • بازگویی روند پیشرفت پروژه به کارفرما
  • تسویه حساب نهایی
  • تحویل وب سایت طراحی شده به مشتری و آزمایش عملکرد آن توسط وی
  • آموزش مدیریت وب سایت

تمامی مراحل فوق را برای مشتری شرح دهید. در نهایت برای کارکرد بهتر وب سایت و رسیدن به نتیجه دلخواه وی راهکارهای دیگر مانند سئو سایت را پیشنهاد دهید. بدون شک وقتی تمامی نیاز های مشتری را مد نظر داشته باشید و برای آنها راه حل ارائه دهید مشتری شما را برای ارائه خدمات طراحی وب سایت انتخاب خواهد کرد.

در نهایت با دنبال کردن راهکار های زیر می توانید مشتریان بسیاری بدست بیاورید:

  • بجای تمرکز روی قیمت و عادلانه بودن آن، روی کیفیت خدمات خود متمرکز شوید و ارزش آنها را برای مشتری بازگو کنید.
  • برای هر کدام از سرویس ها و خدمات خود نام مشخصی مطابق با نیاز های مشتری در نظر بگیرید.
  • بسته های خدمات خود را به دقت برای مشتری شرح دهید اما در نهایت یک قیمت واحد برای آنها در نظر بگیرید.
  • پیشنهادات مختلفی را برای حل مشکلات مشتری در نظر بگیرید و به وی حق انتخاب دهید.
  • نقشه راه را برای مشتری خود شرح دهید و او را از تمامی جزئیات پروژه با خبر کنید.

در شرکت طراحی وب سایت دارکوب نیز، ما سعی می کنیم با صداقت کامل مشتری خود را در انتخاب سرویس ها و خدمات طراحی وب سایت متقاعد کنیم. اما در نهایت به مشتری حق انتخاب داده و وی را در رسیدن به مقصود خود یاری می کنیم. همچنین ما در شرکت طراحی سایت دارکوب به مشتریان خود خدمات پشتیبانی آنلاین 24 ساعته در تمامی روز های هفته ارائه می دهیم تا در صورت رخ داد مشکلات، به موقع آنها را حل کنیم. ارائه خدمات پشتیبانی تضمینی برای کیفیت خدماتی است که توسط تیم ما ارائه می شود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز