نکات سئو گوگل در سال 2021 چیست؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6618

3.7/5 - (3 امتیاز)

اگر صاحب وب سایتی هستید و می خواهید رتبه های بالاتر SERP را به دست آورید، مهم است که از نکات سئو گوگل در سال 2021 آگاهی داشته باشید. وب سایت هایی که رتبه های بالاتر صفحه نتایج موتور های جستجو را کسب می کنند، دید بهتری دارند و در جذب کاربر و افزایش نرخ تبدیل موفق تر هستند. دستیابی به این موضوع حاصل نمی شود مگر با اطلاع از نکات سئو گوگل 2021 به منظور انطباق محتوای وب سایت با معیار های الگوریتم طراحی شده!

البته بایستی بدانید این معیار ها دائمی نیستند. گوگل برای اینکه بتواند در ارائه ی تجربه ی کاربری کارآمد باشد، هر از گاهی این معیار ها را تغییر می دهد و آنها را بروزرسانی می کند. اگر صاحب وب سایتی هستید و می خواهید بهترین تجربه ی کاربری را ارائه دهید و در کسب رتبه های بالاتر SERP موفق باشید، علاوه بر تغییرات الگوریتم گوگل، رفتار کاربر را نیز بایستی را در نظر داشته باشید. در واقع، مهمترین نکته برای حفظ یک موقعیت خوب، حفظ کیفیتی است که به کاربران خود ارائه می دهید. بنابراین بروز بودن مطابق با تغییرات الگوریتم گوگل و در نظر داشتن تمایلات کاربران، مهمترین نکاتی هستند که بایستی به اندازه ی کافی مورد توجه و بررسی قرار بگیرند. به همین منظور برای دستیابی به بهترین نتیجه برخی از مهمترین نکات سئو گوگل را در سال 2021 در ادامه ی مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مهمترین نکات سئو گوگل در سال 2021 چیست؟

برای اینکه بتوانید میزان کلیک صفحه ی خود را افزایش دهید و سئو وب سایت خود را بهبود ببخشید، استفاده از نکات ذیل می تواند سودمند باشد.

سئو صفحه

برای به دست آوردن رتبه های بالاتر صفحه نتایج موتور های جستجو، نکات مربوط به سئو صفحه می تواند کمک زیادی کند. با رعایت نکات ذیل می توانید سئو صفحه ی وب خود را بهبود ببخشید.

محتوای خوب و قدیمی را مجدداً راه اندازی کنید

اگر یک وبلاگ قدیمی دارید که قبلاً بازدیدکنندگانی داشته ولی الآن به دست فراموشی سپرده شده، با بررسی و راه اندازی مجدد محتوای قدیمی و خوب می توانید دوباره آن را بروزرسانی کنید و تا 1000% از آن بهره ببرید.

افزایش پیوند های داخلی

افزایش پیوند های داخلی می تواند به رتبه بندی سریع وب سایت شما کمک زیادی کند. افزایش پیوند های داخلی همچنین می تواند فرصت هایی برای شما ایجاد کند که شاید تا کنون آنطور که باید و شاید به آنها توجه نکرده اید.

سئو گوگل 2021

نکات سئو گوگل در سال 2021 چیست؟

با لینک سازی های جدید، محتوای قدیمی خود را بروزرسانی کنید

وقتی محتوای جدیدی در وب سایت خود منتشر می کنید، کمی به عقب بازگردید و با ایجاد پیوند های جدید به محتوای قدیمی، آنها را بروزرسانی کنید. با استفاده از ابزار های مناسب مانند keyword explorer و یا کنسول جستجوی گوگل بررسی کنید ببینید که صفحات وب سایت شما برای یک کلمه ی کلیدی خاص چه رتبه ای دارد! سپس از محتوای جدید به صفحات قدیمی لینک بزنید. متوجه خواهید شد که نرخ ترک از صفحه ی شما کاهش خواهد یافت. با این روش شما نه تنها محتوای قدیمی خود را بروز کرده اید، بلکه برای محتوای جدید خود نیز لینک هایی ساخته اید.

حذف لینک های غیر ضروری

بررسی کنید ببینید که آیا در هر صفحه به تمام لینک ها نیاز دارید؟ آیا مثلاً لازم است که از هر صفحه به صفحه ی تماس با ما لینک بزنید؟! اگر واقعاً به لینکی نیاز ندارید، آن را حذف کنید. با حذف یک لینک غیر ضروری از یک صفحه می توانید ارزش آن را به لینک های دیگر تقسیم کنید. با این کار در واقع لینک های دیگر ارزش بیشتری نزد گوگل پیدا می کنند. این لینک ها یک سیگنال مهم رتبه بندی در گوگل محسوب می شوند.

ایجاد مطالب ارزشمند و مرتبط

برای گوگل، کاربران بالاترین اولویت هستند و گوگل می خواهد که آنها بهترین تجربه ی کاربری را کسب کنند. به همین منظور ایجاد مطالب ارزشمند و مرتبط برای کاربر بایستی از اولویت های هر کسی که وب سایتی دارد، باشد. خیلی مهم است که هنگام ورود کاربران به وب سایت خود، با ارائه ی مطالب معتبر و غنی، به آنها احساس رضایتمندی دهید. عدم رضایت کاربران منجر به ترک آنها از صفحه ی شما و رجوع به صفحات دیگر SERP می شود. این موضوع باعث می شود تا فرصت مطرح شدن نام تجاری شما نزد کاربران از بین برود و حتی آنها احساس منفی و بدی به وب سایت و تجارت شما داشته باشند. افزایش نرخ ترک از صفحه و تعداد کاربران ناراضی می تواند اعتبار کسب و کار و برند شما را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین، ایجاد محتوای ارزشمند و مرتبط برای دستیابی و حفظ نتایج سئو، ضروری و مهم است.

برای اینکه در این مورد موفق باشید لازم است تا نیاز ها و تمایلات کاربران خود را شناسایی کنید و مطابق با آنها تولید محتوا کنید. کسب رضایت بازدیدکنندگان می تواند آنها را به مرور باقی صفحات و بیشتر ماندن در وب سایت شما ترغیب و تشویق کند. البته بایستی بگوییم ارائه ی تجربه ی کاربری خوب فقط محدود به ارائه ی محتوای غنی و مرتبط نمی شود. شما می توانید با ایجاد صفحات غنی، منوهای بصری به منظور پیمایش آسان و … در ارائه ی تجربه ی کاربری خوب، بهتر عمل کنید. اگر می خواهید نتایج صفحات خود را در سال 2021 به حداکثر برسانید، بایستی صفحاتی پایدار، سریع و تعاملی ایجاد کنید.

یکی دیگر از راهکار های کسب رتبه های بالاتر SERP ایجاد محتوای بلند است. اگرچه محتوای کوتاه می توانند رتبه های خوبی به دست آورند، اما محتوای بلند می توانند لینک ها و اشتراکات بیشتری به دست آورند. به طور کلی، محتوای بلند، پتانسیل رتبه بندی بهتری دارند. در دنیای بازاریابی “تخصص، اعتبار و اطمینان” کلماتی هستند که بسیار مورد توجه قرار می گیرند. یعنی ایده آل این است که به کاربران این اطمینان را بدهیم که محتوایی که به آنها ارائه می شود، معتبر هستند. یکی از کارهایی که در ایجاد محتوای بلند بایستی انجام شود، انطباق با همین ایده است. طبق مطالعات، مقالات بلند با 3000 کلمه 3 برابر ترافیک بیشتر، 4 برابر اشتراک بیشتر و 3.5 برابر بک لینک بیشتری نسبت به مقالاتی به طول 900 تا1200 کلمه به دست می آورند. مقالات بلند می توانند به اعتبار برند و دسترسی های ارگانیک تجارت شما کمک کنند و در نتیجه باعث بهبود رتبه ی وب سایت شما در SERP شوند.

بهینه سازی سایت و سئو سال 2021

نکات سئو گوگل در سال 2021 چیست؟

استفاده از هدر های بیشتر

محتوایی که تولید می کنید را با هدر های خوب و غنی که در آن از کلمات کلیدی استفاده شده است، تکمیل کنید. همچنین استفاده از هدر های بیشتر، شانس رتبه بندی بالاتر را افزایش می دهد. بر اساس مطالعات، وب سایت هایی که از 12 تا 13 هدر استفاده می کنند، بهترین رتبه بندی ها را به دست آورده اند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که در محتوایی که تولید می کنید از هدر ها به اندازه ی کافی استفاده می کنید تا بتوانید بهترین نتیجه ها را به دست آورید.

از خوشه ی موضوعات استفاده کنید

منظور از خوشه ی موضوعات این است که حول یک موضوع، چندین محتوا ایجاد کنید و آنها را بهم پیوند دهید. با این کار می توانید میزان تعامل کاربران با وب سایتتان را افزایش دهید. زیرا افراد مختلف، موضوعات مختلفی را مطالعه می کنند. برای پیوند مطالب به یکدیگر می توانید از پیوند های درون متنی استفاده کنید. استفاده از خوشه ی موضوعات یکی از راهکار های خوب بهبود سئو سایت در سال 2021 می باشد.

سئو فنی سایت

بخش دیگر سئو سایت، سئو فنی می باشد. سئو فنی نیز شامل موارد گوناگونی می باشد. از جمله:

Core web vitals

سال 2021 زمان سرمایه گذاری در core web vitals می باشد. منظور از core web vitals سیگنال هایی برای ارائه ی تجربه ی کاربری بهتر صفحه می باشد که گوگل در سال 2021 مطرح کرده است. همانطور که قبلاً نیز گفتیم، برای اینکه در ارائه ی تجربه ی کاربری خوب موفق باشید، راهکار های زیادی پیش رو دارید. یکی از این راهکار ها core web vitals که بر بهبود سرعت سایت تمرکز دارد، می باشد. برای بهبود سرعت وب سایت خود می توانید از ابزار های گوناگونی استفاده کنید و رضایت کاربران را بیشتر جلب کنید و نهایتاً آنها را جذب وب سایت خود کنید. سه عاملی که گوگل  در الگوریتم خود مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و به عنوان فاکتور های سرعت سایت در نظر گرفت، عبارتند از:

رنگ محتوای بزرگ

تأخیر ورود اولیه

تغییر لایه ی تجمعی

منظور از رنگ محتوای بزرگ مدت زمان بارگذاری و نمایش محتوای اصلی یک صفحه است. به گفته ی گوگل ایده آل بارگذاری LCP یا همان رنگ محتوای بزرگ حداکثر 2.5 ثانیه می باشد.

تأخیر ورود اولیه یا FID مدت زمان فعال شدن یک صفحه را در نظر می گیرد. یا به عبارت دیگر، مدت زمانی که یک کاربر وارد صفحه می شود تا زمانی که بتواند با صفحه ارتباط برقرار کند را اندازه گیری می کند. طبق گفته های گوگل این مدت زمان بایستی کمتر از 100 میلی ثانیه باشد.

تغییر لایه ی تجمعی یا CLS به حجم تغییرات غیر منتظره طرح در محتوای بصری اشاره دارد. طبق مطالعات، ایده آل این است که این شاخص کمتر از 0.1 باشد.

محدود کردن نقشه های سایت به 10000

شما در هر نقشه ی سایت مجاز به داشتن 50000 URL هستید. اگر وب سایت بزرگی دارید و با مشکل فهرست بندی مواجه هستید، URL های نقشه ی سایت خود را به 10000 محدود کنید. لازم نیست از همه ی 50000 URL استفاده کنید. طبق مطالعات، استفاده از نقشه های سایت کوچکتر و فشرده سازی آن در یک مجموعه ی محدود از URL ها می تواند خزیدن به وب سایت شما را بهبود ببخشد. این بدین معنی است که احتمالاً گوگل این مجموعه ی محدود را اولویت بندی می کند.

استفاده از نقشه های سایت پویا

نقشه ی سایت پویا نقشه ایست که مطابق آنچه که شما می خواهید گوگل به آن بخزد، تغییر می کند. بنابراین اگر مجموعه ای از URL ها را دارید که می خواهید گوگل به آنها بخزد، آنهایی که اولویت بالاتری دارند را در نقشه ی سایت ویژه ی خودشان قرار دهید. با کوچک نگه داشتن نقشه ی سایت خود، بهتر می توانید به گوگل اطلاع رسانی کنید.

امنیت وب سایت

بررسی امنیت وب سایت توسط گوگل برای رتبه بندی آن، موضوع جدیدی نیست. اگر می خواهید استراتژی سئو شما قوی باشد، افزودن ویژگی های امنیتی مانند برخی افزونه های تخصصی و استفاده از گواهی SSL ضروری است. کاربران امروزی از تهدید خطرات وب سایت های غیر ایمن به خوبی آگاهی دارند. بنابراین تأمین امنیت وب سایت ها در سال 2021 بیش از هر زمان دیگری مهم می باشد. اگر کاربران هنگام دسترسی به وب سایت شما احساس امنیت نکنند و اطلاعات خود را معرض هک ببینند خیلی زود آن را ترک می کنند. این موضوع می تواند سئو سایت شما را تحت تأثیر قرار دهد و افت رتبه ی وب سایت خود در SERP را تجربه کنید.

افزایش کلیک

با برخی استراتژی ها می توانید کلیک وب سایت خود را افزایش دهید. برخی از این استراتژی ها عبارتند از:

توصیفات متا

استفاده از توصیفات متا برای بهبود سئو سایت موضوع جدیدی نیست. اما طبق مطالعات، 30% از وب سایت ها از توصیفات متا استفاده نمی کنند. استفاده از توصیفات متا مناسب، این پتانسیل را دارد که کاربر را به کلیک کردن تشویق کند. برای حاصل شدن این موضوع بایستی در توصیفات متا از کلمات کلیدی استفاده کنید که با نیت کاربر سازگاری دارد و کاربر به دنبال آن می باشد.

استفاده از اعداد در عناوین

استفاده از تاریخ ها در عناوین در بهبود رتبه بندی وب سایت ها در برخی برند ها بسیار سودمند است. اما باید توجه داشته باشید که در استفاده از اعداد در عناوین زیاده روی نکنید. اگر لزومی ندارد از اعداد در عناوین استفاده نکنید زیرا ممکن است اسپم تلقی شوند. اما استفاده ی درست از اعداد در عناوین می تواند نرخ کلیک را افزایش دهد.

طرح سؤالات

طرح سؤال و پاسخ به آنها می تواند کاربران را به کلیک تشویق کند و آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

نتیجه

بهترین راه حل ها برای بهبود سئو سایت در سال 2021 بایستی در راستای جلب رضایت کاربران باشد. وقتی کاربران راضی باشند و بتوانند سریع آنچه را که می خواهند بیابند، نرخ ترک از صفحه ی شما کاهش و در عوض مدت زمان ماندگاری آنها در صفحه ی شما افزایش خواهد یافت. رضایت کاربر یکی از سیگنال های رتبه بندی وب سایت می باشد. با جلب رضایت کاربران می توانید ترافیک خوبی برای وب سایت خود به دست آورید و سئو سایت خود را بهبود ببخشید.

اگر به دنبال بهبود سئو سایت خود هستید می توانید از راهکار های گوناگونی این کار را انجام دهید و یا در صورت تمایل سفارش سئو وب سایت خود را متخصصین سئو دهید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای سفارش سئو و طراحی سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز