هر چند مدت یکبار سایت نیاز به باز طراحی دارد؟

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=7528

5/5 - (1 امتیاز)

بعد از طراحی و راه اندازی یک وب سایت، اقداماتی برای به روز بودن و حفظ کارایی وب سایت لازم است. متاسفانه بسیاری از مدیران وب سایت ها این نکته را فراموش می کنند و بعد از مدتی وب سایت آنها دچار مشکلات متعدد می شود. همچنین در بسیاری از مواقع این امر باعث از دست دادن ترافیک بالایی از کاربران می گردد. این نکته را فراموش نکنید که هر چند مدت یکبار سایت نیاز به باز طراحی دارد. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

اگر مدت زمان زیادی از طراحی یک سایت می گذرد، لازم است برخی موارد در آن سایت باز طراحی شود. برخی بر این باورند باز طراحی یا redesign با توسعه وب سایت یکسان است. اما این دو مبحث کاملا با هم متفاوت هستند و با اهداف مختلفی انجام می شوند.

در باز طراحی، تغییرات اساسی و پایه ای در وب سایت انجام می شود که در ادامه به تفسیر آنها خواهیم پرداخت. اما توسعه وب سایت سلسله فعالیت های مستمر است که در جهت بهبود و ارتقا کارایی وب سایت انجام می گیرد. در توسعه وب سایت ساختار و اساس سایت تغییری نمی کند و انجام آن ریسکی به همراه نخواهد داشت. اما باز طراحی امری حیاتی برای سایت است که هر گونه اشتباه در آن مشکلات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

دقت نمایید، تصمیم برای باز طراحی سایت بسیار مهم است. گاهی مواقع برخی از وب سایت ها نیازی به باز طراحی ندارند، اما با این حال با یک تصمیم اشتباه به redesign آنها می پردازند که هزینه های هنگفتی را همراه خواهد داشت. طراحی مجدد وب سایت برای هر وب سایتی نباید یک تصمیم سریع و زودگذر باشد. طراحی مجدد وب سایت یک اقدام بازاریابی است که با استفاده از داده ها و اهداف آینده، کسب و کار شما را به مسیر درست هدایت خواهد کرد.

بنابراین، برای جلوگیری از صرف هزینه برای انجام این کار مهم که ممکن است نتیجه مورد نظر شما را به همراه نداشته باشد، به شما پیشنهاد می کنیم با کارشناسان ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب به صورت آنلاین یا حضوری در تماس باشید.

در ادامه به بررسی بیشتر باز طراحی و مطالب مهم مربوط به آن خواهیم پرداخت.

باز طراحی وب سایت چیست؟

بازطراحی یا طراحی مجدد وب سایت، به تعمیرات و تغییرات اساسی کد ها و ارائه یک وب سایت جدید اشاره دارد. باز طراحی وب سایت مانند ساخت یک خانه در حال تخریب است. در این مواقع ممکن است موارد لجستیکی مانند لوله ها، اتصالات برقی و فاضلاب حفظ شود، اما همه چیز آن خانه تغییر کند.

معمولا در طراحی مجدد وب سایت موارد زیر تغییر یا اصلاح می شوند:

  • طراحی مناسب برای موبایل
  • به روز رسانی سرور ها
  • گواهینامه های SSL
  • طراحی UX
  • تغییرات مربوط به برند و کسب و کار
  • انطباق با فناوری های جدید و به روز
  • تغییرات مربوط به عناصر شبکه های اجتماعی
  • تعمیرات و تغییرات اساسی قالب وب سایت
  • افزودن محصولات و خدمات جدید

هدف از باز طراحی معمولا افزایش دسترسی آنلاین، تجربه بهتر کاربر، افزایش ترافیک سایت، تبدیل مشتری، تعمیرات اساسی وب سایت و … می باشد.

در برخی موارد برای جلوگیری از خطرات و مشکلات احتمالی و همچنین صرف هزینه کمتر به جای باز طراحی redesign به تازه سازی وب سایت Refresh می پردازند.

در تازه سازی وب سایت به طور معمول هسته اصلی عملکرد و کد وب سایت شما تغییری نمی کند بلکه در برخی از قسمت ها به روز و اصلاح می شوند. در Refresh وب سایت معمولا موارد زیر انجام می شود:

  • طراحی دوباره لوگو ها
  • سئو و بهینه سازی فنی
  • افزودن برخی از المان ها و قابلیت های جدید
  • خارج کردن مطالب منسوخ شده و افزودن مطالب جدید
  • طراحی UX
  • افزودن فناوری های جدید
  • افزودن عناصر شبکه های اجتماعی

تازه سازی با آنکه معمولا ساده است اما تغییرات زیادی را به همراه خواهد داشت. با این حال در برخی از مواقع به ایجاد یک قالب جدید برای وب سایت می انجامد.

چرا وب سایت به باز طراحی نیاز دارد؟

از آنجایی که هزینه باز طراحی کمی بالا می باشد و ریسک زیادی دارد، باید بدانیم که چرا یک وب سایت به باز طراحی نیاز دارد؟ آیا باز طراحی حتما باید انجام شود؟ در پاسخ به این قبیل سوالات باید گفت وقتی یک وب سایت کارایی خود را از دست می دهد باید در طراحی آن بازنگری کرد. در برخی از مواقع چون یک وب سایت مطابق میل و سلیقه صاحبان آن نیست تصمیم به باز طراحی می گیرند، در حالی که آن سایت کارایی و عملکرد لازم در جذب مخاطب و مشتری را دارد.

در این باره باید گفت، باز طراحی نیاز به دلایل کافی دارد. نباید یک وب سایت که کارایی لازم را دارد باز طراحی نمود. که متاسفانه بسیاری از افراد به این نکته دقت نمی کنند و چون وب سایت شان دیگر باب میل آنها نیست، تصمیم به طراحی مجدد می گیرند.

در وهله اول برای طراحی مجدد باید نظر مشتریان را لحاظ نمود. آیا مشتریان شما که کاربران مهم وب سایت هستند از طراحی آن راضی هستند؟ آیا به آسانی می توانند از قابلیت های وب سایت استفاده کنند؟ آیا سایت شما نرخ تبدیل بالایی دارد؟ پاسخ به این سوالات می تواند شما را در تصمیم برای باز طراحی یاری نماید.

کاربران هر روز با وب سایت های پیشرفته، مدرن و جذاب ارتباط دارند، بنابراین وب سایت شما نیز باید با انتظارات مشتریان و کاربران مطابقت داشته باشد. این امر مهم سبب می شود سایت بازدهی خوبی برای کسب و کار شما داشته باشد. در نهایت اگر باز طراحی به خوبی و درست انجام شود، موارد مهم زیر را برای تجارت شما به همراه خواهد داشت:

  • می تواند وب سایت شما را کاربرپسندتر کند
  • می تواند زیبایی سایت را در حد مطلوب بهبود ببخشد و نرخ تبدیل به مشتری را بالا ببرد
  • باعث به روز بودن تجارت شما برای مشتریان می شود.
  • می تواند باعث برجسته شدن محصولات و خدمات جدید سایت شود.
  • با استفاده از فناوری های جدید در باز طراحی می توان به جذب و حفظ مشتریان بالقوه کمک کرد.
  • در نهایت طراحی مجدد می تواند وب سایت شما را در رقابت با رقبای خود برجسته و پیروز کند.

صرف نظر از موارد مثبتی که باز طراحی به همراه دارد، باید مطمئن شویم که طراحی مجدد وب سایت ارزش سرمایه گذاری و ریسک پذیری را دارد.

آیا وب سایت ما نیاز به باز طراحی دارد؟

بر اساس گفته های بالا شاید از خود بپرسید که؛ چگونه می توانیم بفهمیم که وب سایت ما نیاز به طراحی مجدد دارد؟ یک راه ساده برای دانستن این موضوع، کار با وب سایت به عنوان کاربر است. در قدم اول شما باید مانند یک کاربر عادی و یا یک مشتری با وب سایت خود کار کنید. به قسمت های مختلف وب سایت بروید. اگر در وب سایت خود محصولات یا خدمات خاصی ارائه می دهید، به عنوان یک مشتری از آنها استفاده کنید. می توانید به صورت آزمایشی چند محصول را خریداری کنید. با قابلیت های مختلف وب سایت خود کار کرده و و روی تمامی المان های داخل سایت کلیک کنید.

در نهایت شما می توانید ایرادات عمده وب سایت خود را شناسایی نمایید. در هر مرحله نوشتن ایرادات و مشکلات وب سایت لازم است. اگر وب سایت تان ایرادات عمده ای دارد، نگران نباشید چرا که طراحی مجدد وب سایت می تواند راهی عالی برای تنظیم مجدد و رفع مشکلات آن باشد.

برخی از مشکلات وب سایت نیازی به طراحی مجدد ندارد و حتی می توان با رفع آنها ایرادات کوچک دیگر را نیز رفع نمود. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم قبل از تصمیم به هر اقدامی، با مشاوران و کارشناسان طراحی وب سایت شرکت دارکوب در ارتباط باشید. آنها با بررسی کلی وب سایت، به راحتی می توانند نیاز به باز طراحی را برای سایت شما تشخیص دهند. در بررسی مشکلات وب سایت موارد زیر را در نظر بگیرید:

کارایی سایت خود را تحلیل کنید.

تجربه کاربری را در سایت بررسی نمایید. ( وب سایت شما نباید متعلق به گروهی خاص باشد و فقط نظر آنها را تامین کند. کاربران شما می توانند از هر قشر و سنی باشند.)

  • اهداف خود از طراحی وب سایت را دوباره بر اساس جدول زمانی و بودجه خود ارزیابی کنید.
  • اهداف مشخصی را از باز طراحی تعیین کنید.
  • مخاطبان عمده خود را شناسایی کنید.
  • سرعت بارگذاری و لود سایت را بررسی نمایید.
  • محتوای وب سایت را مرور کنید
  • اگر وب سایت شما بهینه سازی شده است، تمامی موارد مربوط به آن را بررسی نمایید.
  • آیا وب سایت شما پاسخگو و سازگار با موبایل است؟
  • وضعیت کلی CMS وب سایت را ارزیابی کنید.

بعد از چه مدتی سایت نیاز به باز طراحی دارد؟

با بررسی موارد بالا و یادداشت آنها به راحتی می توان نیاز به طراحی مجدد وب سایت را تشخیص داد. همچنین اگر مدت زمان زیادی از طراحی وب سایت شما می گذرد، شک نکنید که به باز طراحی سایت نیاز است. حتی اگر مشکلات زیادی نداشته باشد، باز هم برای همگام سازی با فناوری های جدید طراحی وب سایت به طراحی مجدد وب سایت نیاز است.

به طور عمده هر سال باید موارد گفته شده در بالا را برای وب سایت خود بررسی نمایید. در این صورت اگر نیازی به طراحی مجدد باشد، خیلی سریع از آن با خبر می شوید و از بروز مشکلات عمده جلوگیری خواهید کرد.

به غیر از موارد گفته شده، دربرخی از مواقع تغییرات عمده ای در یک کسب و کار به وجود می آید. تغییرات بنیادی که می تواند فعالیت آن تجارت را نیز تغییر دهد. در این مواقع نیز برای جلوگیری از صرف هزینه دیگر برای طراحی یک سایت جدید می توان، وب سایت قبلی شرکت را باز طراحی کرد.

توجه کنید در بررسی تمامی موارد در نهایت وب سایت شما باید نرخ تبدیل بالایی داشته باشد. اگر مدت زمان زیادی است که ترافیک بالا و مشتریان زیادی نسبت به گذشته ندارید، شاید وب سایت شما نیاز به طراحی مجدد داشته باشد. به همین دلیل برای طراحی مجدد یک سایت نمی توان یک قانون کلی و ثابت را وضع نمود.

اگر هرروز با سایت خود کار می کنید و رفتار مشتریان و کاربران را در نظر دارید بدون شک نیاز به باز طراحی را به راحتی تشخیص خواهید داد. بطور کلی وجود مشکلات زیر در سایت نیاز به طراحی مجدد دارد:

  • ظاهر آن جذاب نیست. ( البته در بسیاری از مواقع با تغییرات در قالب سایت می توان این مشکل را حل نمود.)
  • کسب وکار و تجارت شما تغییرات بنیادی و عمده ای داشته است.
  • به طور کلی از وب سایت خود راضی نیستید و طراحی آن از اهداف و سلایق شما به دور است.
  • سایت شما کند و سازگار با موبایل نیست.
  • وب سایت نرخ تبدیل بالایی ندارد.
  • طراحی سایت کاربر پسند یا User Friendly نیست.
  • طراحی آن باعث انتقال پیام تجارت شما به مشتری نمی شود. ( این مورد باید توسط یک بازاریاب بررسی شود.)
  • وب سایت به روز و مطابق با فناوری های جدید طراحی نیست.
  • امنیت کافی ندارد و طی دوره های مختلف مورد هجوم هکر ها قرار گرفته است.
  • زمانی که طراحی وب سایت ساده است و شما نیاز به یک سایت حرفه ای با عملکرد بالا دارید.

طراحی مجدد وب سایت اقدامی مهم و با ریسک بالا است، اما اگر به خوبی انجام شود، می تواند یک تغییر بزرگ و مثبت برای یک کسب و کار را به ارمغان بیاورد. با توجه به گفته های بالا این اقدام باید توسط یک تیم حرفه ای و متخصص انجام شود. اینکه وب سایت شما در کجا و توسط چه کسی طراحی شده است مهم نیست، شما می توانید طراحی مجدد وب سایت خود را به تیم طراحی وب سایت شرکت دارکوب بسپارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا سوال درباره باز طراحی وب سایت خود می توانید با کارشناسان ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب به صورت آنلاین و یا حضوری تماس حاصل نمایید. طراحان ما با بررسی سایت شما نیاز یا عدم نیاز به طراحی مجدد را تشخیص می دهند. توجه نمایید در بسیاری از مواقع با چند اقدام ساده می توان از باز طراحی و صرف هزینه زیاد جلوگیری نمود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز