چرا بازاریابی دیجیتال برای هر کسب و کاری مهم است؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4609

5/5 - (1 امتیاز)

اهمیت بازاریابی دیجیتالی در عصر مدرن و پیشرفته ی امروزی به قدری زیاد است که شاید نتوان تصور کرد.

دنیا روز به روز در حال تغییر است و با پیشرفت روزافزون دنیای دیجیتال این تغییرات بسیار سریعتر و گسترده تر شده است. مهم نیست که تجارت شما چیست، با حضور آنلاین و تلاش در این زمینه متوجه مزایای بی شمار آن خواهید شد. بازاریابی دیجیتال به یک دارایی ارزشمند برای رشد تجارت ها تبدیل شده است و به صاحبان کسب و کار ها کمک می کند تا یک حضور معتبر آنلاین داشته باشند.

هر تجارت و کسبی با هر هدفی خواهان دستیابی به مصرف کنندگان و کاربران بیشتر و ترغیب آنها به خرید و استفاده از محصولات و خدمات خود به منظور رشد بیشتر می باشد.

بدیهی است یکی از ارزشمندترین منابع و تکنولوژی های بازاریابی، بستر اینترنت می باشد. اینترنت و همه گیری سریع آن هر کسب و کاری را به خود نیازمند کرده است. اما برای پیشرفت در دنیای گسترده ی اینترنت لازم است از تکنیک های بازاریابی دیجیتالی استفاده کنید. این موضوع اهمیت دیجیتال مارکتینگ را خیلی پررنگ تر کرده است.

زمان آن فرا رسیده که کسب و کار خود را با استراتژی های بازاریابی دیجیتال منطبق کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. قبل از هر چیز می خواهیم بدانیم اصلاً بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتالی چیست؟

بازاریابی دیجیتالی اشاره به هر نوع تلاش بازاریابی که به صورت آنلاین انجام می گیرد، دارد. بازاریابی دیجیتالی را از کانال های مختلفی مانند تحت تأثیر قرار دادن موتور های جستجوگر، استفاده از رسانه های اجتماعی، ایمیل و وب سایت ها به منظور برقراری ارتباط با کاربران می توان انجام داد.

بازاریابی دیجیتال استراتژی های مختلفی مانند سئو، بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانه های اجتماعی، تبلیغات PPC، بازاریابی ایمیل و … را شامل می شود.

بهینه سازی برای موتور های جستجوگر (سئو)

منظور از سئو ایجاد تغییراتی در وب سایت و محتوا آن به منظور کسب رتبه های بالاتر صفحه نتایج موتور های جستجوگر می باشد. اگرچه شاید انجام این فرآیند کمی زمانبر باشد، اما رتبه بندی ارگانیک نیاز به هزینه ی خاصی ندارد.

هر چه صفحه ی شما رتبه ی بالاتری داشته باشد بیشتر در معرض دید کاربران قرار می گیرد و احتمال بازدید از وب سایت شما به مراتب افزایش می یابد.

انواع مختلف سئو عبارتند از:

سئوی فنی

این نوع سئو به نحوه ی کدنویسی وب سایت شما اشاره دارد. بهترین شیوه ی برخورداری از تکنیک سئوی فنی، بهینه سازی محتوا به منظور قرار گرفتن در رده های بالاتر فهرست صفحه نتایج موتور های جستجوگر و بیشتر دیده شدن می باشد. طبق گزارشات، سئوی فنی می تواند شامل نقشه ها، برچسب های متا، کلمات کلیدی و …. باشد.

سئوی بر صفحه

اشاره به هر نوع تغییری که شما در صفحه – چه در کد HTML و چه در محتوای صفحه – ایجاد می کنید، دارد.

سئوی خارج از صفحه

اشاره به موارد خارجی (مانند بک لینک ها) دارد که می تواند سئوی سایت شما را تحت تأثیر قرار دهد. شما با سئوی داخل صفحه مانند بهینه سازی محتوا می توانید بر سئوی خارجی تأثیر بگذارید.

با واگذاری سئوی وب سایت خود به تیم حرفه ای دارکوب می توانید هر چه بیشتر از خدمات سئو بهره مند شوید و در زمینه ی بازاریابی دیجیتال قویتر عمل کنید.

بازاریابی محتوا

منظور از بازاریابی محتوا، تولید استراتژیکی محتوایی می باشد که نشان دهنده ی اعتماد و اعتبار شما می باشد.

اگرچه استراتژی های زیادی برای تولید محتوا وجود دارد، اما آنچه که از دیدگاه گوگل و دیگر موتور های جستجوگر مهم و ارزشمند می باشد، ارائه ی محتوایی است که مورد تقاضای کاربر و مرتبط با خواسته های او باشد. در واقع یک محتوای خوب می تواند اعتماد کاربران را جلب، آنها را تشویق به اقدام و نیازی از آنها را رفع کند.

برای تولید محتوای عالی توجه به موارد ذیل می تواند سودمند باشد:

  • شناسایی نیاز های کاربران خود
  • رعایت تکنیک های سئو در تولید محتوا
  • بررسی عملکرد محتوا
  • بازگشت به عقب و بهینه سازی مجدد محتوا بر اساس بازخورد ها

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

استفاده از رسانه های اجتماعی یکی از آسانترین و مقرون به صرفه ترین روش های بازاریابی دیجیتال و مناسب ترین بستر برای ارتباط مستقیم با کاربران و مصرف کنندگان می باشد. با استفاده از رسانه های اجتماعی صاحبان کسب و کار های مختلف می توانند به سادگی بازخورد ها را از کاربران خود دریافت کنند و به تبلیغ از برند خود بپردازند. تبلیغات در بستر رسانه های اجتماعی نیازی به پرداخت هیچگونه هزینه ای ندارد.

تبلیغات به ازای هر کلیک

تبلیغات به ازای هر کلیک یک نوع تبلیغات اینترنتی می باشد که در آن صاحبان کسب و کار ها هنگامی که کاربری بر روی تبلیغات آنها کلیک می کند، مبلغی را پرداخت می کنند.

یکی از انواع تبلیغات PPC، استفاده از Google Ads می باشد. اگرچه، سایر رسانه های اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک و … دارای محلی برای تبیلغ نیز می باشند.

مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ:

استفاده از استراتژی های بازاریابی دیجیتالی مزایا زیادی دارد. در این قسمت برخی از آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

حضور آنلاین بیشتر کاربران و دسترسی به آنها

طبق گزارشات، با رشد چشمگیر اینترنت کاربران بیشتری روزانه ساعات بیشتری را به گشت و گذار در فضای مجازی می گذرانند.

از انجام خرید های آنلاین، بررسی رسانه های اجتماعی، چت با دوستان و اقوام و حتی برگزاری کلاس های آنلاین گرفته تا بررسی اخبار و انجام امور اداری و حتی سیاسی دیگر در بستر اینترنت اتفاق می افتد. استفاده از فناوری نوین اینترنت بخشی جدا ناپذیر از زندگی روزمره ی ما شده است.

حضور آنلاین کاربران اهمیت بازاریابی دیجیتالی را دو چندان می کند. کاربران به منظور دستیابی به محصولات و خدماتی که به آن نیاز دارند، اینترنت را زیر و رو می کنند و اگر نتوانند شما را بیابند به احتمال زیاد به سراغ رقبای شما می روند.

برای گرفتن بهترین نتیجه ضمن حضوری مستمر و آنلاین بایستی یک استراتژی درست دیجیتال مارکتینگ داشته باشید تا بتوانید تعداد کاربران بیشتری را جذب خود کنید و به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازید.

می توانید مخاطبان ایده آل خود را مورد هدف قرار دهید

با استفاده از استراتژی بازاریابی دیجیتالی می توانید مستقیماً کاربرانی که به محصولات و خدمات شما علاقه مند هستند را مورد هدف قرار دهید.

مزیت بازاریابی دیجیتالی نسبت به حالت سنتی آن اینست که شما می توانید اطلاعات مهمی در مورد مخاطبان خود را ضبط و ثبت کنید و بر اساس آنها فعالیت های بازاریابی دیجیتالی خود را شکل دهید و راه رسیدن به افراد مناسب را راحتتر طی کنید.

نتیجه

در عصر دیجیتالی امروز، اهمیت آنلاین بودن و حضور قوی برای برند ها بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است. خیلی از مردم بسیاری از فعالیت های خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. کسب و کار های مختلف با بکارگیری استراتژی های درست بازاریابی دیجیتالی نه تنها می توانند هر چه بیشتر به معرفی محصولات و خدمات خود به کاربران بپردازند، بلکه می توانند در رقابت های دیجیتالی پیروز میدان باشند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز