چرا سئو مهم است؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6713

4.5/5 - (2 امتیاز)

احتمالاً بارها و بارها در مورد اهمیت سئو شنیده اید. اما درک جوانب و مفهوم سئو به درک اهمیت آن کمک بیشتری می کند. سئو باعث دید بیشتر وب سایت شما می شود. دید بیشتر به معنای بازدید بیشتر و فرصت های بیشتر برای جذب مشتری و فروش بیشتر می باشد. سئو همچنین این فرصت را به کارفرمایان و مدیران کسب و کار های مختلف می دهد تا بتوانند اطلاع رسانی از برند خود را افزایش دهند و اعتبار بیشتری برای کسب و کار خود به دست آورند. حقیقت این است که سئو یکی از ارکان اساسی برای موفقیت هر تجارتی می باشد. با بهینه سازی وب سایت خود برای موتور های جستجو می توانید به کاهش هزینه ها و ذخیره ی زمانتان کمک زیادی کنید.

سئو یا بهینه سازی سایت، روند بهبود سایت است تا هنگامی که کاربران برای یک کلمه ی کلیدی خاص جستجو می کنند، وب سایت در نتایج جستجو، رتبه بندی و ظاهر شود.

اگر می خواهید بهتر و بیشتر به اهمیت سئو پی ببرید، به این موضوع فکر کنید که در میان انبوهی از اطلاعات و میلیون ها وب سایت چطور قرار است که کاربران وب سایت شما را بیابند. گوگل مرتبط ترین و مفیدترین نتایج را بر اساس کلمات کلیدی که کاربران مورد جستجو قرار می دهند، به آنها برمی گرداند. وب سایت هایی که در رتبه های اول نتایج جستجو قرار می گیرند، به طور تصادفی به این جایگاه نرسیده اند. آنها در واقع از تکنیک های سئو و پیاده سازی اصول بهینه سازی سایت توانسته اند این جایگاه ها را به دست آورند. این وب سایت ها به احتمال زیاد تحقیقات گسترده ای انجام داده اند تا بتوانند درک کنند که کاربران آنها از چه کلمات کلیدی برای جستجو های خود استفاده می کنند تا بتوانند مطابق آنها وب سایتشان را بهینه کنند. شما هم اگر می خواهید که وب سایتتان در رتبه های بالاتر صفحه نتایج جستجو ظاهر شود، بایستی همین روال را طی کنید و وب سایتتان را بهینه کنید.

سئو چیست؟

سئو مخفف search engine optimization و به معنای بهینه سازی موتور های جستجو می باشد. سئو به معنای افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت است. پیاده سازی اصول سئو باعث دید بهتر وب سایت ها می شود. البته سئو در درجه ی اول بهینه سازی وب سایت برای افراد و کاربران است. بدین معنی که در ابتدا بایستی نیاز های کاربران و کلمات کلیدی که آنها برای جستجوی موضوعی مورد استفاده قرار می دهند، درک شود. درک این موضوع به شما این فرصت را می دهد که بهتر و بیشتر بتوانید با کاربران هدف، ارتباط برقرار کنید. در واقع سئو از یک طرف برای کاربران و از سوی دیگر برای موتور های جستجو می باشد تا به کاربران کمک کند که راحتتر به اطلاعاتی که می خواهند دست پیدا کنند.

موتور های جستجو اطلاعات وب سایت ها را جستجو می کنند و سعی می کنند بهترین و مرتبط ترین اطلاعات را به گزارش های جستجوی کاربران برگردانند. موتور های جستجو این کار را با خزیدن به اطلاعات وب سایت ها و فهرست بندی آنها و سپس رتبه بندی این اطلاعات بگونه ای که با اطلاعات جستجو مطابقت داشته باشد، انجام می دهند. برخی از جنبه های سئو عبارتند از:

کلمات کلیدی

در مورد کلمات کلیدی بایستی به اندازه ی کافی تحقیق شود و با دقت انتخاب شوند و به طور منطقی در محتوا استفاده شوند تا مؤثر باشند. استفاده از کلمات کلیدی مناسب و درست می تواند چشم انداز محتوای وب سایت شما را افزایش دهد. برند های تجاری بایستی از کلمات کلیدی برای اینکه بتوانند دسترسی کاربران هدف خود را راحتتر کنند، به درستی استفاده کنند. هنگام تحقیق در مورد کلمات کلیدی بایستی کلماتی را انتخاب کنید که نرخ جستجوی بالا و رقابت کمی دارند. از کلمات کلیدی در URL وب سایت و عناوین و … می توانید استفاده کنید.

محتوا

محتوا پادشاه است. زیرا کاربران به دنبال محتوا هستند. شما با ایجاد محتوای ارزشمند می توانید کاربران را به وب سایت خود جذب کنید. مطالبی که می نویسید بایستی جذاب، مرتبط و قابل اشتراک باشد. شما در ایجاد محتوای وب سایت خود می توانید از ویدئو ها، پادکست ها، محتوای متنی، اینفوگرافیک ها و … استفاده کنید.

سئو خارج از صفحه

سئو خارج از صفحه شامل بهینه سازی های خارجی است. یکی از تکنیک های سئو خارج از صفحه گرفتن لینک از وب سایت های معتبر است. دریافت لینک از وب سایت های معتبر باعث افزایش اعتبار وب سایت شما می شود. تاکتیک های زیادی برای دریافت بک لینک وجود دارد. برخی از این تاکتیک ها عبارتند از استفاده از پست های مهمان، ذکر ارزش محتوای وب سایت، استفاده از اینفوگرافیک ها و انتشار آنها در شبکه های اجتماعی و ….

سئو محلی

به تناسب استفاده ی کاربران از تلفن های همراه، سئوی محلی نیز اهمیت پیدا کرده است. طبق مطالعات، بیش از 57% از جستجو های کاربران از طریق تلفن های همراه اتفاق می افتد که نیمی از آنها قصد جستجوی محلی دارند. از طریق سئوی محلی و استفاده از کلمات کلیدی محلی می توانید رتبه ی وب سایت خود را ارتقاء دهید.

سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

منظور از سئو کلاه سفید، استفاده از استراتژی های درست سئو که منطبق با اصول و قوانین موتور های جستجو است، می باشد. تمرکز اصلی سئو کلاه سفید، ایجاد ارزش برای کاربران است. سئو کلاه سیاه به استفاده از قواعدی اشاره دارد که سعی در فریب دادن موتور های جستجو دارد. اگرچه سئو کلاه سیاه می تواند ترافیک خوبی برای وب سایت شما ایجاد کند، اما وب سایت شما را در معرض مجازات گوگل قرار می دهد. گاهی خساراتی که از مجازات های گوگل ایجاد می شود، جبران ناپذیر است. به همین دلیل استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه توصیه نمی شود.

برای برخورداری از بالاترین میزان ترافیک ارگانیک از طریق پیاده سازی اصول سئو کلاه سفید، می توانید سفارش سئو سایت خود را به شرکت های معتبر سئو واگذار نمایید. شرکت معتبر دارکوب، پیشرو در زمینه ی طراحی و سئو سایت، سفارش سئو صنایع مختلف را می پذیرد.

اهمیت سئو در چیست؟

چرا سئو مهم است؟

ترافیک ارگانیک چیست؟

منظور از ترافیک ارگانیک، ترافیکی است که از طریق موتور های جستجو با پیاده سازی اصول سئو به دست می آید. سئو روشی متمایز از تبلیغات می باشد. برای تبلیغات بایستی هزینه صرف کنید، اما سئو نیازی به صرف هزینه ندارد.

چرا باید وب سایت خود را مطابق اصول سئو، بهینه سازی کنم؟

سئو می تواند به بهبود رتبه بندی وب سایت شما در صفحه نتایج موتور های جستجو کمک کند. این موضوع می تواند بهتر و سریعتر شما را به اهداف تجاریتان برساند و میزان فروش و سود شرکت شما را افزایش دهد. برخی از فواید بهینه سازی سایت عبارتند از:

سئو، ترافیک با کیفیتی به سمت وب سایت شما هدایت می کند

سئو یک استراتژی بازاریابی است. سئو باعث می شود تا کاربران هدف بتوانند راحتتر وب سایتی که می خواهند را بیابند. به روش های دیگر بازاریابی مانند ارسال ایمیل و یا تماس با کاربران و …. به دیده ی تبلیغات نگاه می شود. خیلی از کاربران چنین تبلیغات و روش های بازاریابی را آزاردهنده می دانند. اما سئو نه تنها به عنوان تبلیغات تلقی نمی شود، بلکه حتی باعث می شود تا کاربران ساده تر بتوانند وب سایت شما را بیابند. بسیاری از کاربران هنگامی که می توانند اطلاعات و یا وب سایت مورد نیاز خود را ساده و راحت بیابند، احساس رضایت و خوشحالی دارند. این موضوع می تواند باعث افزایش اعتبار برند تجاری و گسترش کسب و کار شما شود. طبق مطالعات، 59% از بازاریابان می گویند که استفاده از روش ها و تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت باعث دریافت بالاترین کیفیت ترافیک می شود. وقتی شما تمرکز خود را بر روی جذب کاربرانی بگذارید که به طور فعال در اینترنت به دنبال تجارت، محصولات و خدمات شما می باشند، به طور مؤثر می توانید اقدامات لازم را انجام دهید.

در پیاده سازی اصول سئو، نیازی به پرداخت هزینه برای تبلیغات ندارید

اگر شما وب سایت خود را مطابق با اصول سئو، بهینه سازی کنید، گوگل می تواند مفیدترین و مرتبط ترین مطالب را به کاربران برگرداند. ترافیکی که از این طریق به دست می آید می تواند ماه ها و حتی سال ها ادامه داشته باشد. اگرچه ایجاد محتوای با کیفیت که مطابق اصول سئو باشد، نیاز به صرف هزینه دارد، اما در بلند مدت این هزینه از طریق جذب کاربران به شما بازگردانده می شود. برای بهینه سازی سایت یا می توانید خودتان اقدام کنید و یا می توانید سفارش بهینه سازی سایتتان را به شرکت های معتبر طراحی سایت بسپارید. اگر بخواهید خودتان اصول سئو را پیاده سازی کنید بایستی به اندازه ی کافی برای این کار زمان و انرژی صرف کنید و همچنین بایستی دانش این کار را به دست آورید. اما با واگذاری سئو سایت خود به شرکت های فعال طراحی سایت می توانید در زمان و انرژی صرفه جویی زیادی کنید.

شرکت دارکوب، یکی از معتبرترین شرکت های پیشرو در طراحی و سئو سایت، سفارش طراحی و سئو صنایع مختلف را می پذیرد.

وقتی که برای سئو اولیه ی سایت خود سرمایه گذاری کنید برای ادامه ی جذب ترافیک نیاز به صرف هزینه ای ندارید. فقط لازم است تا هر چند وقت یکبار صفحه ی خود را بروزرسانی کنید. البته لازم است رقبای خود را نیز در نظر داشته باشید تا اگر از کلمات کلیدی خاصی استفاده می کنند شما هم وب سایت خود را بهینه و بروز کنید و از آن کلمات کلیدی در وب سایت خود استفاده کنید.

جالب است بدانید اگر بخواهید از طریق تبلیغات PPC ترافیک برای وب سایت خود به دست آورید بایستی به ازای هر کلیک در حدود 2.5 دلار هزینه پرداخت کنید، در حالیکه با سرمایه گذاری بر روی سئو سایت می توانید همان میزان ترافیک را بدون پرداخت هزینه ای به دست آورید. همچنین کلیک هایی که از طریق پیاده سازی اصول سئو در سایت به دست آیند، از میزان کلیک هایی که از طریق تبلیغات PPC به دست می آیند، بیشتر است. طبق گزارشات بیش از 70% از کلیک ها از رتبه های بالای صفحه ی یک صفحه نتایج موتور های جستجو به دست می آید. صاحبین وب سایت ها با سرمایه گذاری بر روی سئو و بهینه سازی سایت براحتی می توانند این رتبه ها و این کلیک ها به دست آورند.

سئو می تواند به PR کمک کند

یکی از استراتژی های سئو کسب لینک از وب سایت ها و نشریات معتبر است. با پیاده سازی اصول سئو در وب سایت خود این فرصت را خواهید داشت که وب سایت ها و نشریات معتبر از محتوا و وب سایت شما صحبت کنند و میزان روابط کاربران با وب سایت شما را افزایش دهند.

با پیاده سازی اصول سئو می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید

امروزه سئو یکی از استراتژی های مهم بازاریابی است و بر اساس گفته های بازاریابان پیاده سازی اصول سئو در وب سایت ها باعث بهبود حضور آنلاین تا بیش از 69% می شود و یکی از اولویت های اصلی هر وب سایتی محسوب می شود. کسب و کار های مختلف برای اینکه بتوانند همگام با رقبای سرسخت خود در بازار تجارت و کار فعالیت کنند و حتی برای اینکه بتوانند از آنها پیشی بگیرند، خیلی مهم است که اصول سئو را در وب سایت خود پیاده سازی نمایند.

دلیل مهم بودن سئو

چرا سئو مهم است؟

سئو براحتی قابل اندازه گیری است

یکی از نکات خوب سئو این است که براحتی می توانید نتایج حاصل از آن را اندازه گیری کنید. براحتی می توانید بازدهی حاصل از سئو را مشاهده کنید. برای این کار می توانید از ابزار های مناسب مانند google analytics استفاده کنید. با این ابزار ها براحتی می توانید ببینید که کدام استراتژی های سئو سودمند هستند. در نتیجه می توانید بر روی استراتژی های پربازده سرمایه گذاری کنید.

سئو مهم است، زیرا:

طبق گزارشات، بیش از 70% از کاربران موتور های جستجو روی یکی از 5 پیشنهاد اول صفحه ی SERP کلیک می کنند. برای اینکه بتوانید یکی از این 5 موقعیت را به وب سایت خود اختصاص دهید و کاربران زیادی را به وب سایت خود جذب کنید، لازم است تا از قواعد سئو در صفحه ی خود بهره مند شوید. سئو تنها برای بهینه سازی موتور های جستجو نیست. بکارگیری اصول سئو باعث بهبود تجربه ی کاربر می شود. کاربران هنگام جستجو برای قطعه ای از اطلاعات به گزارش های موتور های جستجو اعتماد می کنند. کسب رتبه های بالاتر موتور های جستجو باعث افزایش اعتبار وب سایت و کسب و کار شما می شود. سئو باعث افزایش ارتباطات شما با کاربران می شود. خیلی از کاربران از طریق شبکه های اجتماعی مانند توییتر و یا فیسبوک و … وب سایت شما را می یابند. استفاده از تاکتیک های بهینه سازی وب سایت می تواند وب سایت شما را از رقبایتان متمایز کند. استفاده از سئو یک مزیت رقابتی محسوب می شود.

تفاوت سئو با بازاریابی دیجیتالی چیست؟

سئو می تواند بخشی از بازاریابی دیجیتالی محسوب شود. با این تفاوت که شما برای سئو پولی پرداخت نمی کنید. بازاریابی دیجیتالی شامل مواردی دیگری مانند PPC، تبلیغ در رسانه های اجتماعی، استراتژی محتوا و …. نیز می باشد. بایستی در نظر داشته باشید که ایجاد محتوای خوب و ارزشمند هنوز یکی از فاکتور های موفقیت وب سایت ها محسوب می شود. اگر محتوای وب سایت شما به اندازه ی کافی خوب نباشد، سئو نمی تواند خیلی سودمند باشد. وب سایتی که محتوای خوبی داشته باشد می تواند کارایی خوبی داشته باشد و استفاده از سئو به افزایش دید آن کمک خواهد کرد.

نتیجه

اگر می خواهید بیشترین میزان ترافیک ارگانیک را به دست آورید، استفاده از اصول سئو مهم است. سئو باعث افزایش دید وب سایت شما می شود. سئو می تواند ارتباطات شما با کاربران را افزایش دهد. سئو برای هر کسی که می خواهد حضور آنلاین داشته باشد و از طریق حضور آنلاین خود کسب درآمد کند، بسیار مهم است. با سئو می توانید تجربه ی کاربری خوبی ارائه دهید، اعتبار کسب و کار خود را افزایش دهید، ترافیک بیشتری به دست آورید و آگاهی از برند خود را به حداکثر برسانید.

اگر به دنبال بهینه سازی وب سایت خود می باشید یا بایستی خوتان با فراگیری تاکتیک های سئو و بکارگیری آنها در وب سایت خود، وب سایتتان را بهینه سازی نمایید و یا بهینه سازی سایت خود را به شرکت های معتبر و فعال در این زمینه بسپارید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای، سئو و طراحی سایت مشاغل مختلف را می پذیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز