چرا طراحی سایت فوری اشتباه است؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3331

3/5 - (4 امتیاز)

امروزه بسیاری از صاحبان مشاغل مختلف به دنبال طراحی سایت برای حرفه ی خود در مدت زمان کم هستند. در حالیکه طراحی سایت فوری از اشتباهات بزرگ متقاضیان می باشد. زیرا این موضوع منجر به داشتن یک سایت ضعیف و غیر حرفه ای می شود و داشتن سایت ضعیف باعث از دست رفتن تجارت و کسب می شود. متأسفانه این مسئله با یک فرکانس نگران کننده رخ می دهد. این اتفاق بیشتر از سمت صاحبان مشاغل کوچک که به دنبال صرفه جویی در هزینه و کنترل بیشتر پروژه هستند، رخ می دهد و این موضوع منتهی به سایتی ضعیف که ایده آل نمی باشد، می شود.

طراحی وب یک هنر است که ترکیبی از فرم و عملکرد می باشد به شکلی که یک وب سایت را لذت بخش، جالب، قابل استفاده و قابل پیمایش می کند. هنگامی که سایتی فوری طراحی شود این زیبایی از بین می رود که مضرات زیادی دارد.

یک سناریو غم انگیزی که وجود دارد اینست که هنگامی که شما یک سایت فوری را تقاضا می کنید به علت کمبود وقت یک سایت ضعیف را تحویل می گیرید و پس از تحویل می بینید که هیچ اتفاقی نمی افتد؛ کسی با شما برای قرار ملاقات و یا خرید محصولات شما و یا دریافت خدمات شما، با شما تماس نمی گیرد. در این هنگام برای شما سؤال پیش می آید که چه اتفاقی افتاده است؟ و پاسخ اینست که مشتریان شما به علت طراحی وب ضعیف شما نتوانسته اند به شما اعتماد کنند. سایت شما به جای جلب اعتماد به نفس و ایجاد اعتماد برعکس عمل کرده و باعث ایجاد شک, عدم اطمینان و دودلی در مشتریان و کاربران نسبت به شما و کسب شما شده است.

سپس آنها بر روی دکمه برگشت در مرورگر خود کلیک کرده و به جایی دیگر می روند. احتمالاً نزد یکی از رقبای شما با خدمات کمتر ولی طراحی وب بهتر.

شما سعی کنید مرتکب این اشتباه و گرفتار پیامد های آن نشوید. طراحی سایت فوری و ضعیف مضرات و مشکلات زیادی به همراه دارد و یک اشتباه است.

نقاط ضعف و مشکلات طراحی سایت های فوری:

  1. بازدیدکنندگانی که ظرف چند ثانیه متوجه نمی شوند که سایت شما درباره ی چه چیزی می باشد، خیلی زود آن را ترک می کنند. این موضوع در مورد مشاغل کوچک بیشتر صدق می کند و سایتی که بازدیدکنندگان خود را از دست بدهد، سایت خوبی نمی باشد. سایتی که داری حجم بالایی از تصاویر و متن و سایر موارد باشد، زمان زیادی برای بارگذاری می گیرد و این موضوع باعث گیج کردن کاربران می شود. به طور کل درهم و برهمی وب سایت یک عامل بازدارنده بزرگ است.

 

  1. وب سایت هایی که هیچ چیزی در آن وجود ندارد در انتهای دیگر این طیف قرار دارند. بازدیدکنندگان می خواهند بدانند که شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید و تجارت شما برای آنها چه کاری خواهد کرد. کم بودن بیش از اندازه محتوای سایت شما باعث می شود که کاربران بر اساس حدس و گمان خودشان تصمیماتی بگیرند، که این، موضوع درستی نیست.

 

  1. محتوا بخش مهمی از یک وب سایت و کمپین بازاریابی می باشد. محتوا چیزی است که به خوانندگان در مورد تجارت، محصولات و خدماتی که شما ارائه می دهید، به کاربران اطلاعات می دهد. بنابراین استفاده از یک قلم خوانا، استفاده درست و به اندازه از تصاویر و محتوای متنی، استفاده مناسب از فضای سفید همگی نقش بسزایی در طراحی خوب وب سایت دارند.
  2. سرعت بارگیری ضعیف وب سایت می تواند برای مشاغل بسیار مضر باشد. بیشتر مصرف کنندگان انتظار دارند که یک صفحه وب در مدت زمان 2 ثانیه یا کمتر بارگذاری شود. 79% از خریدران اینترنتی گفته اند که اگر وب سایتی در این مدت زمان بارگذاری نشود برای خرید مجدد به آن وب سایت باز نخواهند گشت.
  3. پیمایش ضعیف چیزی است که محبوبیت سایت شما را به سرعت از بین می برد. پیدا کردن منوی پیمایش سخت و دشوار یکی دیگر از اشتباهات معمول در طراحی های فوری و ضعیف وب سایت است. این روز ها کاربران کم صبر و تحمل شده اند و این موضوع می تواند به آنها انگیزه ی ترک وب سایت شما را بدهد. پس اطمینان حاصل کنید جنبه های پیمایش وب سایت شما به راحتی قابل درک است.
  4. همچنین وب سایت ها بایستی سازگار با دستگاه های مختلف از جمله تلفن همراه و بهینه شده باشند. طبق آمار تعداد کاربرانی که از طریق دستگاه های تلفن همراه به محتواء آنلاین دسترسی پیدا می کنند، از افرادی که از دسک تاپ استفاده می کنند، بیشتر هستند.
  5. شناخت مخاطبان هدف بسیار مهم است. فهمیدن چگونگی جلب توجه مشتریان در طراحی وب بسیار مهم است. نحوه ی نگاه و احساس سایت شما به طور طبیعی نوع خاصی از بازدیدکنندگان را جذب می کند. برخی وب سایت ها بسیار حرفه ای هستند، برخی مطابق مد روز، برخی سنتی و برخی سرگرم کننده. برخی وب سایت ها با مخاطبان زیادی در ارتباط هستند. در این حالت بایستی مخاطبان را شناسایی و از آنها مراقبت کنید. اما سایت هایی که فوری طراحی می شوند به دلیل طراحی ضعیف معمولاً مخاطبان هدف خود را از دست می دهند.
  6. تبلیغات در دنیای طراحی وب یک ضرورت است. به خصوص در وبلاگ ها، جایی که می تواند محل درآمد باشد. با این حال تبلیغات زیاد و یا تبلیغات پر سروصدا و چشمک زن می تواند بازدیدکنندگان شما را ناامید کند و باعث از دست رفتن تجارت شود. تبلیغات خود را تجزیه و تحلیل کنید. اگر آنها شما را حتی خیلی کم، آزار می دهند، مطمئن باشید کاربران شما را نیز آزار می دهند. تبلیغات بایستی به اندازه و در اندازه درست باشد. این چیزیست که در طراحی های فوری کمتر رعایت می شود.
  7. وقتی وب سایتی در مرورگر های دیگر بررسی نشده است معمولاً سازگاری کمی دارد. وقتی وب سایتی طراحی می شود بایستی سازگاری آن با مرورگر های مختلف بررسی شود وگرنه از دیدگاه کاربران یک سایت منقضی به حساب می آید. این موضوع در رنکینگ و تجربه کاربری نیز تأثیر زیادی دارد که گاهی در طراحی های ضعیف رعایت نمی شود.

خلاصه

طبق گزارشات، 75% از کاربران گفته اند که آنها اعتبار یک تجارت را بر اساس طراحی وب سایت آن قضاوت می کنند و در طراحی هایی که با حوصله و زمان بندی مناسب انجام می شوند، نکات فوق رعایت می شوند و کمتر از این معضلات رنج می برند. پس بهتر است کار طراحی سایت را با دقت و با فرصت مناسب انجام دهید تا در کسب خود موفق باشید و از طراحی سایت فوری اجتناب کنید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز