چرا وجود وب سایت در فرآیند دیجیتال مارکتینگ ضروری است؟

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=13918

5/5 - (4 امتیاز)

طراحی وب سایت، بهترین و مطمئن ترین روش برای راه اندازی کسب و کار آنلاین است. وب سایت ها با قابلیت های مهمی که دارند به راحتی می توانند کاربران بیشماری را جذب خود کنند. سایت ها در انواع گوناگون و با قابلیت های مختلف طراحی و تولید می شوند.

در دنیای امروز که پایه و اساس بسیاری از کسب و کار ها به صورت آنلاین نهاده شده است، وجود یک سایت برای هر شغل و فعالیتی تجاری، الزامی و ضروری می باشد. در گذشته که کسب و کار ها به صورت حضوری فعالیت داشتند و مردم برای رفع و خرید نیاز های خود به مرکز تجاری مورد نظرشان مراجعه می کردند، روش های مختلفی برای جذب مشتری و فروش بیشتر وجود داشت. بازاریابی در گذشته بر اساس فروش حضوری صورت می گرفت. اما رفته رفته با گسترش استفاده مردم از اینترنت و آنلاین شدن بسیاری از کسب و کار ها، شکل و شمایل بازاریابی نیز تغییرات گسترده ای کرد. امروزه ما با بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ سر و کار داریم.

روش های مختلفی برای بازاریابی آنلاین معرفی شده است که یکی از آنها استفاده از سایت ها می باشد. در این مقاله سعی داریم به ضرورت وجود وب سایت در فرآیند دیجیتال مارکتینگ بپردازیم.

راه اندازی سایت

منظور از طراحی سایت، فرآیند برنامه ریزی، تولید محتوا و مفهوم سازی به صورت آنلاین می باشد. ایجاد وب سایت شامل زیبایی شناسی، طراحی برنامه های وب، اپلیکیشن های موبایل، طراحی رابط کاربری و طراحی عملکرد کلی سایت است.

ابزار های مختلفی برای ایجاد سایت وجود دارد که به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند؛ استفاده از برنامه های دسکتاپ و استفاده از سازنده های سایت. انتخاب هر کدام از روش ها به عوامل مختلفی چون؛ نوع سایت، عملکرد های سایت، بودجه، تجربه طراح و … بستگی دارد.

وقتی صحبت از طراحی سایت می شود، همه به دنبال طراحی یک سایت کاملا حرفه ای هستند که با استفاده از آن هم بتوانند رضایت موتور های جستجو را به دست بیاورند و هم سایتی طراحی کنند که مورد رضایت کاربران و مخاطبانشان باشد. ما در شرکت طراحی سایت دارکوب می کوشیم تا سایت هایی را طراحی و تولید کنیم که علاوه بر منطبق بودن با استاندار ها و الگو های جهانی، در وهله اول مورد رضایت کاربران و در قدم بعدی مورد رضایت گوگل باشد.

شرکت دارکوب در تلاش است تا با ارائه بهترین خدمات طراحی سایت در ایران، خدمت کوچکی به صاحبان کسب و کار ها در این اوضاع اقتصادی کند. لذا به شما پیشنهاد می کنیم، قبل از اقدام و تصمیم گیری برای ایجاد وب سایت، با مشاوران ما در این زمینه مشاوره رایگان داشته باشید.

در طراحی سایت مسائل مهمی وجود دارد که تیم طراحی باید آنها را مدام کنترل کنند. در ایجاد یک وب سایت طراح باید هم ظاهر سایت و هم عملکرد سایت را در نظر داشته باشد. در نظر گرفتن این دو مسئله مهم و ادغام آنها قابلیت استفاده و عملکرد سایت را به حداکثر خواهد رساند.

منظور از قابلیت استفاده سایت، عناصری مانند رابط کاربری آسان برای پیمایش، استفاده مناسب از گرافیک و تصاویر، محتوای مناسب و درج خوب آن و طرح رنگ و … می باشد و منظور از عملکرد سایت، سرعت، رتبه بندی، قابلیت جستجو و توانایی جذب مخاطب است.

طراحی سایت از روش های مختلفی امکانپذیر است که هر روش ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد خود را دارد و هر کس می تواند بسته به نیاز های کسب و کار خود و دستیابی به حضور آنلاین بهتر، هر کدام از آنها را انتخاب نماید. در نهایت تصمیم گیرنده شما هستید که باید روش مناسب برای طراحی سایت خود را انتخاب نمایید.

وب سایت ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند که هر کدام از آنها روی پلتفرم های خاصی قابل پیاده سازی می باشند. انتخاب هر کدام از این دو نوع سایت بسته به نیاز های کسب و کار ها و صاحبان آنها دارد:

  • طراحی سایت استاتیک Static website: وب سایت هایی که صفحات محدودی دارند و محتوای آنها نیازی به تغییر و به روز رسانی ندارد، به صورت ایستا طراحی می شوند. این نوع طراحی سایت در گذشته بسیار مرسوم بود. طراحی سایت ایستا به راحتی انجام می شود اما تغییر هر کدام از عناصر سایت نیاز به برنامه نویسی دارد که باید توسط توسعه دهنده وب انجام شود. وب سایت های استاتیک به صورت HTML، CSS و جاوا طراحی می شوند. طراحی سایت ایستا دیگر مرسوم نیست چرا که مدیریت محتوا در آن بسیار دشوار می باشد.
  • طراحی سایت پویا dynamic website: سایت های داینامیک، وب سایت هایی هستند که مدیریت محتوا در آن با استفاده از پلتفرم های مختلف انجام می شود که معروف ترین آن CMS ها هستند. سیستم مدیریت محتوا content management system پلتفرم های مدیریت محتوا هستند که سایت ها بر اساس آنها طراحی می شوند. متداول ترین شیوه طراحی سایت استفاده از سیستم مدیریت محتوا می باشد. وردپرس و جوملا از محبوب ترین و پر استفاده ترین CMS ها هستند.

شما هر نوع سایتی که بخواهید را می توانید با استفاده از سیستم مدیریت محتوا طراحی کنید. طراحی سایت اولین قدم در راه اندازی یک کسب و کار آنلاین می باشد. برای شناخته شدن و جذب مشتری به بازاریابی اینترنتی نیاز است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی در مفهوم کلی به معنای برقراری ارتباط با مخاطبین در زمان و مکان مناسب در جهت تبدیل آنها به مشتری می باشد. در سال های اخیر کسب و کار های جدیدی وارد بازار های مختلف شده اند. اصول خرید و فروش و ارائه خدمات نسبت به ده سال گذشته تفاوت های زیادی کرده است. به طوری که شیوه تجارت قدیمی در حال منسوخ شدن می باشد.

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ به تمامی فعالیت های بازاریابی که در بستر اینترنت انجام میگیرد، اشاره دارد. در گاهی مواقع ممکن است برای اثر بخشی بهتر و بیشتر بازاریابی آنلاین از روش های بازاریابی آفلاین نیز استفاده شود.

امروزه کسب و کار های مختلف برای بازاریابی اینترنتی از روش ها و کانال های مختلف دیجیتال مارکتینگ به هر نحوی استفاده می کنند. طراحی سایت، استفاده از موتور های جستجو، شبکه های اجتماعی، ارسال ایمیل و پیام های آنلاین و … از جمله کانال های دیجیتال مارکتینگ می باشد.

با گسترش استفاده مردم از اینترنت، این روز ها بازاریابی دیجیتال برای هر کسب و کاری حیاتی و مهم می باشد. وجود یک سایت و یا یک صفحه در شبکه های اجتماعی از الزامات بازاریابی اینترنتی است. محتوای دیجیتال و بر خط در سال های اخیر به قدری رایج شده است که هر مصرف کننده ای انتظار دارد در ارتباط با فروشگاه و یا برندی که انتخاب می کند یک سایت یا صفحه در رسانه های اجتماعی از آن بیابد.

خوشبختانه دیجیتال مارکتینگ روش ها و کانال های مختلفی دارد که شما می توانید بسته به نوع کسب و کار خود، امکانات و تعداد کارکنان و هر مقدار که بودجه دارید یکی از روش ها را برای بازاریابی اینترنتی فعالیت تجاری خود انتخاب نمایید.

پس در معنای کلی، بازاریابی اینترنتی با استفاده از تاکتیک ‌ها و کانال ‌های دیجیتال متعدد برای ارتباط با مشتریان در جایی که بیشتر وقت خود را در آن سپری می‌ کنند، تعریف می‌ شود. فعالیت در هر کدام از کانال های دیجیتال مارکتینگ ممکن است با دیگر روش ها متفاوت باشد و این کار نیازمند تجربه و تخصص کافی در زمینه بازاریابی دارد.

فعالیتی که یک بازاریاب محتوا انجام می دهید می تواند با بازاریاب شبکه های اجتماعی متفاوت باشد اما در کل هر دو یک هدف کلی دارند که آن هم آگهی مردم از وجود برند می باشد. برگزاری کمپین های ایمیلی، انتشار پست در شبکه های اجتماعی، تولید محتوا و وبلاگ نویسی، برگزاری مسابقات اینترنتی و … از جمله کار هایی هستند که یک بازاریاب باید با آنها کاملا آشنا باشد.

تبلیغات سنتی که بر پایه بازاریابی قدیمی بود، هزینه های زیادی را برای کسب و کار ها به وجود می آورد. حتی این نوع تبلیغات هنوز هم هزینه های بالایی نسبت به دیجیتال مارکتینگ دارند؛ تبلیغات بیلبوردی در سطح شهر، پخش آگهی بازرگانی در صدا و سیما و … از جمله این روش ها هستند. علاوه بر قیمت بالایی که این نوع تبلیغات دارند، مشکل بزرگ آنها عدم امکان گزارش گیری به صورت ماهانه و روزانه از آنها است. در این صورت شما نمی توانید میزان کاربردی بودن و تاثیر گذاری تبلیغات خود را متوجه شوید.

اما در روش های تبلیغات اینترنتی امکان اندازه گیری میزان رضایت مردم، جذب تعداد مخاطبین و  به طور کلی گزارش گیری از نتیجه تبلیغات وجود دارد و علاوه بر این هزینه تبلیغات اینترنتی به  نسبت بسیار کمتر از تبلیغات سنتی می باشد.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به نسبت بازاریابی که در گذشته انجام میگرفت مزیت های بیشماری دارد که البته باید این موضوع را در نظر گرفت که استفاده مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی به نسبت گذشته بسیار بیشتر از قبل شده است به طوری که هنوز هم بر تعداد افراد استفاده کننده از اینترنت در حال افزوده شدن است.

چند مزیت عمده و مهم در استفاده از بازاریابی اینترنتی وجود دارد که استفاده از آن را برای کسب و کار ها الزامی و حیاتی کرده است:

  • مقرون به صرفه: انجام برخی از روش های بازاریابی اینترنتی حتی رایگان می باشد به شرط آنکه در انجام آنها تخصص داشته باشید.
  • به دست آوردن مشتریان هدف: شما به راحتی و با چند راهکار می توانید مشتریانی که می خواهید را جذب کسب و کار خود کنید. سن، جنسیت و … از ویژگی های هستند که شما به راحتی می توانید فیلتری برای جذب مشتری قرار دهید.
  • رقابت آسان تر: با استفاده از بازاریابی اینترنتی به راحتی می توانید روی فعالیت رقبای خود تمرکز کنید و رفتار تجاری آنها را زیر نظر بگیرید به این ترتیب می توانید یک رقابت عادلانه داشته باشید.
  • امکان گزارش گیری از نتیجه تبلیغات و فعالیت های تبلیغاتی: با استفاده از نرم افزار ها و ابزار های خاصی که وجود دارد، می توان از فعالیت های بازاریابی و میزان اثر بخشی آنها گزارش جامعی بدست آورد. این امکان باعث می شود رفتار های بازاریابی خود را بهبود داده و یا آنها را تغییر دهید.
  • تغییر استراتژی به سادگی امکان پذیر است: در هر نوع بازاریابی باید یک استراتژی جامع و کامل اتخاذ نمود که در بسیاری از مواقع غیر قابل تغییر خواهد بود. در بازاریابی اینترنتی امکان تطبیق و تغییر این استراتژی به سادگی وجود دارد.
  • در دیجیتال مارکتینگ نرخ تبدیل و بالا بردن بازدهی تبلیغات به سادگی بهبود می یابد.

این مزایا باعث شده است که هر کسب و کاری که از روش های بازاریابی اینترنتی استفاده می کند در کوتاه ترین زمان ممکن فروش آنلاین خود را بالا ببرد و مشتریان دائمی خدمات خود را افزایش دهد.

روش های دیجیتال مارکتینگ

هر نوع بازاریابی روش های مختص به خود را دارد در مورد بازاریابی اینترنتی نیز به روش های دیجیتال مارکتینگ، کانال های تبلیغاتی نیز گفته می شود که در ادامه به بررسی بیشتر آنها و انتخاب بهترین روش دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت.

سئو؛ بهینه سازی موتور های جستجو

برای رسیدن به رتبه بالا در نتایج موتور های جستجو به انجام فرآیند هایی نیاز می باشد، که به این مجموعه فرآیند ها بهینه سازی یا سئو Search Engine Optimization (SEO) گفته می شود. این این روش مهم دیجیتال مارکتینگ برای بالا بردن رتبه سایت ها استفاده می شود. سئو روش ها و تکنیک های مختلفی دارد که در سه دسته کلی جمع بندی می گردد:

  • On-page SEO: سئو درون صفحه؛ به مجموعه اقداماتی که در داخل صفحات سایت در راستای افزایش رتبه سایت در نتایج گوگل انجام می گیرد، سئو درون صفحه گفته می شود. تولید محتوا، تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی عکس ها و آدرس صفحات، استفاده از متا تگ ها، افزایش سرعت بارگذاری سایت و … از مجموعه تکنیک های سئو داخل صفحه می باشد که انجام آنها بسیار مهم و ضروری می باشد.
  • Off page SEO: سئو خارج صفحه؛ تکنیک هایی از سئو وجود دارد که باید در خارج سایت انجام شوند، به مجموعه این تکنیک ها، سئو خارج صفحه گفته می شود. بک لینک گذاری، فعالیت در شبکه های اجتماعی، انتشار آگهی و … از این دسته تکنیک ها هستند.
  • Technical SEO سئو فنی؛ سئو تکنیکال به اقداماتی که در طراحی سایت انجام می گیرد، اشاره دارد. نحوه کد گذاری صفحات، داده های ساختاری و بهینه سازی پرونده CSS از مجموعه این اقدامات هستند.

بازاریابی محتوا

تولید محتوا اساس و پایه دیجیتال مارکتینگ را تشکیل می دهد. برای فعالیت در هر کانال شما نیاز به محتوا دارید. این محتوا اگر با هدف آگاهی مردم از برند، رشد ترافیک سایت، افزایش بازدیدکننده و افزایش نرخ کلیک تولید گردد، بازاریابی محتوایی است. همانطور که گفته شد هر کانال دیجیتال مارکتینگ نیاز به محتوا دارد اما اصلی ترین مکان برای تولید و بازاریابی محتوا وب سایت ها هستند. بازاریابی محتوا به اشکال زیر انجام می شود:

  • پست های وبلاگ: وبلاگ ها مکان های مناسبی برای درج محتوا هستند. اگر وب سایت شما دارای وبلاگ است می توانید به آسانی در آن به بازاریابی محتوا بپردازید. این کار ترافیک جستجوی ارگانیک سایت را افزایش خواهد داد و می تواند تاثیر زیادی به تبدیل بازدید کننده به مشتری بگذارد.
  • اینفوگرافیک ها: محتوا فقط به صورت متن و نوشته نیست بلکه تصویر و فیلم را نیز شامل می گردد. امروزه اغلب کاربران تمایل دارند اطلاعات را به صورت تصویر دریافت کنند. در این باره شما می توانید برخی از اطلاعات شرکت را به صورت اینفوگرافیک در اختیار آنها قرار دهید. اینفوگرافیک ها تصاویری شامل اطلاعات متنی مهم هستند که فهم و یادگیری را افزایش می دهند.
  • محتوای صوتی و تصویری: انتشار تصاویر منحصر به فرد از خدمات و محصولات شرکت می تواند بر افزایش فروش تاثیر گذار باشد. به یاد داشته باشید که سایت شما می تواند با محتوای صوتی و تصویری نیز در نتایج گوگل رتبه بندی شود. فیلم های کوتاه و انیمیشن ها می توانند راهکاری برای ارائه اطلاعات به مخاطبین سایت و تبلیغات گسترده در اینترنت باشند.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

در سال های اخیر رسانه های اجتماعی به محلی برای گذراندن وقت تبدیل گردیده است. یافتن دوست، انتشار عکس ها، به اشتراک گذاری احساسات و عواطف، فعالیت های اقتصادی، یافتن اطلاعات، انتشار وبلاگ و … مجموعه فعالیت هایی هستند کاربران شبکه های اجتماعی انجام می دهند.

امروزه شبکه های اجتماعی حتی به موتور جستجو نیز تبدیل شده اند و کاربران برای یافتن هر موضوع، شخص و کسب و کاری در آنها جستجو می کنند. از آنجایی تعداد کاربران شبکه های اجتماعی بسیار گسترده است، می توان به راحتی در آن به بازاریابی اینترنتی پرداخت.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Snapchat
  • Pinterest
  • TikTak

از جمله رسانه هایی هستند که مردم در سراسر دنیا در آنها فعالیت دارند. البته ناگفته نماند که دسترسی به تمامی این شبکه های اجتماعی در ایران و برخی دیگر از کشور ها فیلتر است. با اینکه بازاریابی شبکه های اجتماعی برای هر اغلب کسب و کار ها اثر بخش است، اما در ایران به سخت قابل انجام می باشد. با این حال فعالیت در شبکه های اجتماعی در کنار استفاده از دیگر کانال ها توصیه می شود.

برگزاری کمپین های تبلیغاتی بزرگ توسط صفحات پر مخاطب نظیر بلاگر ها، اینفلوئنسر ها و سلبریتی ها می تواند آگهی برند را افزایش دهد.

پرداخت به ازای کلیک

PPC به معنای پرداختن پول به منتشر کننده تبلیغ در ازای هر کلیک رو تبلیغ می باشد که در نتیجه ترافیکی به وب سایت هدایت خواهد شد. یکی از رایج ترین این نوع تبلیغات، تبلیغ در گوگل است. گوگل تبلیغ صفحات سایت را در صدر نتایج جستجو قرار می دهد و به ازای هر کلیک کاربران مبلغی را از صاحب تبلیغ اخذ می کند.

پرداخت به ازاء کلیک در اغلب شبکه های اجتماعی نیز وجود دارد. همچنین در اپلیکیشن های موبایلی نیز این نوع تبلیغات به صورت آنلاین قرار می گیرد.

بازاریابی وابسته

این نوع بازاریابی مبتنی بر عملکرد است به این معنا که تبلیغات و آگهی شما در رسانه های دیگر قرار می گیرد و بابت نمایش آن باید کمیسیونی پرداخت کنید. از کانال های مهم بازاریابی وابسته می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تبلیغات ویدئویی در YouTube: به این صورت که با پرداخت حق اشتراک، تبلیغات ویدئویی شما قبل از فیلم های به اشتراک گذاشته شده در یوتیوب پخش می گردد. همچنین از رسانه های داخلی می توان سایت آپارات را نام برد.
  • ارسال لینک سایت در شبکه های اجتماعی: یکی از تبلیغات تاثیر گذار که می تواند تاثیر زیادی بر افزایش ترافیک سایت بگذارد، تبلیغات در شبکه های اجتماعی است. در این روش شما می توانید توسط بلاگر ها و اینفلوئنسر ها یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی کنید و دنبال کننده های آنها را به سمت کسب و کار خود جذب نمایید.

بازاریابی محلی

این نوع تبلیغات مبتنی بر محتوا است و می تواند دیگر کانال های دیجیتال مارکتینگ را نیز شامل گردد. پست های حمایت شده در BuzzFeed نمونه ای از بازاریابی بومی می باشد. البته افلب مردم اشتراک گذاری پست در اینستاگرام و فیس بوک را نوعی تبلیغات محلی می دانند.

بازاریابی ایمیلی

بدون شک می توان گفت که این نوع بازاریابی از اولین کانال های دیجیتال مارکتینگ است که برای بسیاری از بازاریاب ها منسوخ شده اما بسیاری دیگر هنوز هم از این شیوه برای تبلیغات و دعوت از مخاطبین استفاده می کنند. البته ناگفته نماند که بازاریابی ایمیلی اشکال مختلفی دارد و شما می توانید از آن به هر نحوی برای تبلیغات کسب و کار خود استفاده نمایید. بازاریابی ایمیلی بیشتر مبتنی بر  call to action یا دعوت به اقدام است.

ارسال ایمیل اغلب برای تبلیغ محتوا، ارائه تخفیف ها، اعلام رویداد ها و جشنواره ها و دعوت کاربران از بازدید سایت می باشد. در کمپین بازاریابی ایمیلی انواع ایمیل معمولا با مضامین زیر ارسال می گردد:

  • خبرنامه اشتراک وبلاگ
  • ارسال ایمیل های پیگیری: مانند گزارش خرید از سایت، گزارش دانلود محتوا از سایت و …
  • ارسال ایمیل به منظور خوش آمد گویی به سایت و یا اعلام گزارش ثبت نام در سایت
  • ارسال کد های تخفیف به مشتریان بالقوه و قدیمی
  • اطلاع جشنواره ها و فستیوال های فروش
  • اعلام اطلاعات مهم در ارتباط با کسب و کار که به مشتریان مربوط می باشد؛ مانند اعلام تغییر آدرس یا راه های ارتباطی و …

برای بازاریابی ایمیلی شما باید ایمیل مخاطبین خود را به دست بیاورید که این کار با طراحی CAT در وب سایت امکان پذیر می باشد. همچنین افراد در هنگام ثبت نام در سایت می توانند ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهند.

بازاریابی موتور های جستجو  SEM

موتور های جستجو بهترین مکان برای جذب بازدیدکننده و مشتری هستند. وقتی کاربران کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را جستجو می کنند، اگر سایت شما در صفحه اول نتایج باشد، بدون شک نیمی از آنها را می توانید جذب سایت خود کنید.

بازاریابی موتور های جستجو از دو طریق سئو وب سایت و تبلیغات پولی انجام می شود. با سرمایه گذاری بر بهینه سازی سایت و تبلیغات پولی در گوگل می توانید بازدیدکننده های بسیاری را بدست بیاورید و در صورت ارائه خدمات عالی آنها را به مشتریان دائمی خود تبدیل نمایید.

بازاریابی از طریق پیام رسان ها

پیام مستقیم SMS، واتس آپ، تلگرام و دیگر پیام رسان ها راه های عالی برای ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مخاطبین هستند. در صورتی که بتوانید با CAT شماره تلفن همراه مخاطبین خود را بدست بیاورید، می توانید از آن برای ارسال پیام به آنها استفاده نمایید. از راه می توانید پیام های زیر را به آنها ارسال کنید:

  • پیام خوش آمد گویی
  • اعلام ثبت نام در سایت
  • اطلاع از وضعیت ارسال کالا
  • ارسال کد های تخفیف
  • حل مشکلات آنها با گفتگوی مستقیم
  • ارسال گزارش: کد مرسوله پستی، ثبت سبد خرید و …
  • ارسال تغییر رمز ورود به سایت
  • ارسال لینک تخفیف ها

طراحی سایت

بدون شک می توان گفت بهترین روش بازاریابی، طراحی سایت می باشد. در واقع دیجیتال مارکتینگ بدون سایت به سختی قابل انجام است و موفقیت در آن کمتر بدست می آید. بستر اصلی تبلیغات آنلاین وب سایت ها هستند.

همانطور که در بالا گفته شد، در بسیاری از کانال های دیجیتال مارکتینگ ما از سایت ها استفاده می کنیم و آن کانال ها را روی سایت پیاده سازی می کنیم. استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان کانال اصلی دیجیتال مارکتینگ بخصوص در ایران کار مطمئنی نیست. چرا که این پلتفرم ها برای شرکت های خصوصی هستند و امکان مسدود شدن آنها وجود دارد. همچنین همانطور که می دانید برخی از این شبکه ها در داخل ایران فیلتر هستند و استفاده از آنها به سختی امکان پذیر می باشد.

اما سایت ها متعلق به شرکتی نیستند و هر کسب و کار می تواند برای خود یک سایت داشته باشد. فروش آنلاین و ارائه خدمات غیر حضوری توسط سایت ها با امکانات و قابلیت های فراوانی قابل انجام است. سبد خرید، درگاه پرداخت آنلاین، ارسال خودکار ایمیل و پیام، امکان مقایسه کالا ها، دسته بندی محصولات، جستجو پیشرفته و … تنها بخشی از قابلیت های سایت ها هستند.

در نتیجه می توان گفت وجود وب سایت در فرآیند دیجیتال مارکتینگ ضروری است و بهترین روش فروش از طریق سایت می باشد. بدون سایت تا حدودی می توان گفت بازاریابی اینترنتی معنایی نخواهد داشت.

شرکت طراحی سایت دارکوب نزدیک به دو دهه است که خدمات طراحی وب سایت را با کیفیت بالا و نازل ترین قیمت ها به مشتریان خود ارائه می دهد. این شرکت همچنین در آموزشگاه خود به آموزش طراحی وب سایت نیز می پردازد. آموزشگاه دارکوب دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور می باشد. دوره های آموزشی در این آموزشگاه توسط اساتید مجرب و طراحان سایت شرکت دارکوب ارائه می گردد. در پایان دوره های آموزشی نیز به دانش آموختگان مدرک رسمی فنی و حرفه ای اعطا می شود و در صورت صلاحیت در شرکت دارکوب استخدام می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با خدمات طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وب سایت، آموزش طراحی سایت، برند سازی، مشاوره کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و … می توانید با کارشناسان ما به صورت آنلاین یا حضوری در تماس باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز