چگونه بازدید سایت را بالا ببریم؟

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=12744

5/5 - (2 امتیاز)

بیشتر افراد برای کسب و کار خود یک سایت را طراحی می کنند.

از مزایای طراحی وب سایت این است که می شود محصولات خود را به نمایش گذاشته و معرفی نمایید. همچنین می توانید آنها را به فروش برسانید علاوه بر این می توان با استفاده از انتقادات و پیشنهادات مشتریان به بهبود و ارتقاء محصولات خود بپردازید. اما برای اکثر صاحبان کسب و کار ها و مدیران سایت ها این سوال پیش می آید که چه کاری باعث افزایش تعداد مشتری ها می شود؟

چگونه بازدید سایت را بالا ببریم؟قبل از این که تعداد مشتری ها زیاد شود، لازم است اقداماتی را جهت بالا بردن تعداد بازدید کننده ها انجام دهید. در صورتی که تعداد بازدیدها از سایت شما بالا رود، احتمال این که تعداد مشتری ها افزایش یابد بیشتر است. در ادامه ی این مقاله راه کارهایی ارائه می شود که به کار گیری آنها باعث افزایش بازدید سایت ها می شود. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی روش های افزایش بازدید سایت

یکی از مهم ترین دغدغه ها برای مدیران سایت ها جذب مخاطب و افزایش بازدید سایت می باشد. روش های زیادی برای افزایش تعداد بازدید از سایت وجود دارد، خوب است بدانید که روش های افزایش بازدید سایت برای یک سایت تازه تاسیس شده با روش های افزایش بازدید سایت برای سایتی که میلیون ها مخاطب دارد، متفاوت است. در ادامه توجه به یک سری از نکات در طراحی سایت را شرح می دهیم که به افزایش بازدید سایت کمک می کنند:

بهره بردن از ابزار ها و پلتفرم های متفاوت

پلتفرم های متفاوتی برای کمک به افزایش بازدید سایت و جذب مخاطب ساخته شده اند. ابزارها و پلتفرم های مارکتینگی علاوه بر این که باعث جذب مخاطب می شوند بلکه در رسیدن به اهداف مربوط به کسب و کار افراد می توانند از آنها استفاده نمایند. با استفاده از بازاریابی اینترنتی که شامل مواردی چون تبلیغات پیامکی، تبلیغات ایمیلی، تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی و … می باشد نیز می توان رتبه ی سایت را در گوگل بالا برده و در نتیجه باعث افزایش بازدید سایت شد.

افزایش فروش سایت با گوگل ادز

بهترین مکان برای ثبت تبلیغات، گوگل می باشد. زیرا گوگل دارای بیشترین بازدید در طول روز است. گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغاتی پولی می باشد با سیستم پرداخت به ازای کلیک کابر کار می کند. تبلیغات در گوگل ادز به این صورت است که وب سایت شما با استفاده از کلمات کلیدی خاصی در نتایج اولیه ی گوگل نمایش داده می شود. هدف از پلتفرم گوگل ادز افزایش فروش می باشد. استفاده از این پلتفرم برای کسب و کارهای تازه تاسیس مناسب تر می باشد. زیرا با توجه به این که به ازای هر کلیک کاربران مقداری هزینه کسر می شود، و اتمام بودجه استفاده از آن ممکن نیست. همچنین استفاده از این پلتفرم برای کسب و کارهایی که در رقابتی سنگین هستند نیز مناسب است. در صورتی که می خواهید سایت خود را برای مدتی در صفحات اولیه نتایج جست و جو توسط گوگل مشاهده کنید، می تونید از گوگل ادز استفاده نمایید.

استفاده از روش ایمیل مارکتینگ

مشتریان شما می توانند باعث افزایش بازدید سایتتان شوند به این صورت که در زمان انتشار یک پست یا محصول جدید می توانید برای اطلاع دادن به آنها برایشان ایمیل ارسال نمایید. این کار باعث سرعت افزایش بازدید سایت می شود که در نتیجه می تواند منجر به فروش چند محصول شود.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

بهتر است در کنار سایت خود در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت نمایید. شما می توانید زمانی که محتوای جدیدی را ایجاد کردید آن را با دنبال کننده های خود به اشتراک بگذارید. در صورتی که محتوای شما با کیفیت و خوب باشد، دنبال کننده ها آن را به اشتراک می گذارند و این نیز باعث افزایش بازدید سایت می شود. که درنتیجه این کار می تواند احتمال افزایش فروش محصولات را بالا ببرد. این روش بازاریابی شبکه های اجتماعی نام دارد.

بروزرسانی محتوای قدیمی

یکی دیگر از روش ها برای افزایش بازدید سایت این است که محتوای قدیمی را بروزرسانی نمایید. بروزرسانی مقالات و محتوای سایت کار راحتی ست. در صورتی که سایت وردپرسی می باشد می توانید به بخش نوشته ها رفته و قدیمی ترین مقالات سایت را انتخاب نمایید و و با اضافه کردن چند پاراگراف به آن، عملیات بروزرسانی را انجام دهید. کر بروزرسانی محتوای سایت باعث می شود در نتیج اولیه گوگل نمایش داده شوید و این باعث می شود افراد بیشتری به سایت شما بازدید کنند زیرا افراد معمولا سایت هایی را که در نتایج اولیه گوگل نمایش داده می شوند بازدید می کنند. همچنین بهتر است در زمان تولید محتوا، محتوای بروز و جدیدی را تولید نمایید.

نوشتن مقالات پر بازدید

یکی از روش ها برای بالا بردن بازدید سایت، تولید محتوای پربازدید یا آسمان خراش است. در واقع به مقالات طولانی و معروف، قالات آسمان خراش گفته می شود. بهتر است برای کلمات کلیدی اصلی که توسط افراد بیشتر جست و جو می شوند، محتوای آسمان خراش تولید کنید. برای تولید محتوای آسمان خراش باید یک سری نکات را که در ادامه بیان می کنیم رعایت نمایید:

  • در محتوایتان از کلمات کلیدی هم خانواده با کلمه ی کلیدی اصلی استفاده نمایید.
  • از تصاویر و فیلم های مربوط به محتوایتان در سراسر مقاله استفاده نمایید.
  • از لینک های خارجی و داخلی استفاده نمایید. سعی کنید به منابع معتبر لینک دهید.
  • برای افزایش نرخ کلیک از عنوان جذاب استفاده نمایید.
  • برای کلمات کلیدی اصلی که در گوگل زیاد سرچ می شوند محتوای آسمان خراش تولید نمایید.

تولید محتوای هدفمند

یکی دیگر از مهم ترین روش ها برای افزایش سایت تولید محتوای هدفمند است، که به آن روش بازاریابی محتوایی می گویند. در صورتی که سایتی را طراحی نمایید و برای آن محتوایی تولید نکنید، در کسب و کار اینترنتی خود موفق نمی شوید. بهتر است که در هر زمینه ای که فعالیت می کنید مخاطبان خود را شناسایی نمایید و بر اساس نیاز آنها اقدام به تولید محتوا نمایید. اولین گام برای تولید محتوا انتخاب موضوع می باشد. بهتر است موضوعی را که انتخاب می کنید مرتبط با نیاز مخاطبتان باشد. محتوا باید کامل و جامع باشد به گونه ای که با مطالعه ی آن توسط مخاطبان به سوالاتشان پاسخ دهد و نیازشان را رفع نماید. باید توجه داشته باشد که در زمان تولید محتوا تمام اصول سئو و بهینه سازی سایت را رعایت کنید.

ارسال پست مهمان

یکی دیگر از روش هایی که باعث افزایش ترافیک سایت می شود، دریافت بک لینک از سایت های دیگر است. بک لینک سازی به موتورهای جست و جو نشان می دهد که محتوای سایتتان به رسمیت شناخته شده است. و آن قدر خوب است که سایت های دیگر به شما لینک داده اند. بهترین روش برای ایجاد بکلینکسازی روش ارسال پست مهمان می باشد. در صورتی که بتوانید برای پست مهمان خود محتوای خوب و با کیفیتی را تولید کنید، راحت تر وبمسترها محتوای شما را در سایتشان قرار می دهند. با این کار هم یک بک لینک برای سایت خود ایجاد می کنید هم بخشی از بازدید سایت هدف را به سایت خود جذب می کنید. در صورتی که محتوای شما بی کیفیت باشد هیچ کس به شما امکان ارسال پست مهمان را نمی دهد.

سئوی سایت

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو از بهترین ره های افزایش بازدید می باشد. اقداماتی مانند طراحی سایت، تولید محتوا، لینک سازی های داخلی و خارجی و تدوین استراتژی سئو از جمله کارهایی ست که برای بهینه سازی سایت انجام می شوند. این کارها برای بهبود رتبه ی سایت در موتورهای جست و جو انجام می شوند. به طور کلی یکی از اصلی ترین دستاوردهای سئو افزایش بازدید سایت می باشد. هر چقدر رتبه ی یک سایت در لیست نتایج جست و جو بالاتر باشد، آن سایت شانس بیشتری برای دریافت کلیک و جذب مخاطب دارد. در نتیجه لازم است حتما سئوی سایت خود را به یک شخص یا شرکت حرفه ای بسپارید تا شاهد افزایش بازدید وب سایتتان باشد.

درباره ی رپورتاژ بیشتر بدانیم!

ریپورتاژ به معنای گزارش می باشد. در واقع ریپورتاژ نوعی تبلیغ به صورت غیر تهاجمی می باشد. که باعث می شود مخاطب به صورت ناخودآگاه به سمت استفاده از محصول یا خدمات برود. از آنجایی که اکثر مردم به تبلیغات علاقه ای ندارند از آن استقبالی نمی کنند. همین امر باعث شده که بازاریابی محتوایی برای مردم با اهمیت باشد. محتوا می تواند به صورت متن، ویدیو و یا به هر شکل دیگری از انواع رسانه باشد. که بتواند مردم را به سمت استفاده از خدمات یا خرید محصول هدایت نماید. محتوای حمایت شده یا ریپورتاژ آگهی به محتوایی گفته می شود که اسپانسر به ازای انتشار او به منتشر کننده هزینه پرداخت می کند. در واقع این روش به جای استفاده از روش های تبلیغی تهاجمی مورد استفاده قرار می گیرد، تا مخاطب را به سمت خدمات و محصولات خاص هدایت نماید. محتوای حمایت شده در کنار مواردی که کاربر به آنها علاقه دارد قرار می گیرد این کار باعث می شود نام تجاری شما معتبر و قابل اعتماد شود. در روش ریپورتاژ آگهی، اعتماد باعث جذب مشتری ها می شود.

برندسازی روشی برای افزایش بازدید سایت

برای شناسایی یک شرکت از سایر شرکت های مشابه از نام برند استفاده می شود. امروزه بیشتر مردم در هنگام خرید محصول بیشتر به برند آن توجه می کنند تا خود محصول، در واقع مردم برند را خریداری می کنند. محصولات مشابه در بازار زیاد هستند با توجه به این موضوع برای این که محصول را متمایز از سایر محصولات مشابه نشان دهیم، باید به آن هویت بدهیم. با استفاده از نام، نماد یا لوگو می توانیم به محصول هویت بدهیم. با این کار برند سازی انجام داده ایم. در واقع برند در ذهن مشتری ها باقی می ماند. برندسازی یا برندینگ فرآیندی برای ایجاد و تقویت برداشت مثبت نسبت به شرکت یا محصولات در ذهن مخاطب می باشد.

روش ثبت آگهی

یکی از موثرترین روش های تبلیغات اینترنتی روش ثبت آگهی می بشد. سایت های زیادی وجود دارند که برای ثبت آگهی هزینه ای را دریافت نمی کنند. ولی برای ویژه نمودن آگهی ها در سایت ها میزان هزینه های متفاوتی را دریافت می کنند. هدف از ثبت آگهی در اینترنت دیده شدن کسب و کار می باشد. سایت های ثبت آگهی زیادی در اینترنت وجود دارند که کاربران می توانند برای معرفی محصولات و خدمات خود از آن ها استفاده نمایند. افرادی که قصد دارند شروع به تجارت و کسب درآمد از اینترنت کنند بهتر است از خدمات این گونه سایت ها استفاده کنند و محصولات و خدمات خود را در این سایت ها ثبت نمایند. با استفاده از این روش نیز احتمال بالا رفتن بازدید سایت را افزایش پیدا می کند.

تبلیغات آنلاین چگونه است؟

تبلیغات آنلاین نوعی دیجیتال مارکتینگ می باشد، که از طریق اینترنت انجام می شود. تبلیغات آنلاین به مجموعه ی فعالیت هایی گفته می شود که از اینترنت برای ایجاد آگاهی، علاقه یا انجام فعالیتی درباره ی محصولات یا خدمات مشخصی استفاده می کند. در تبلیغات آنلاین پیامی به مخاطب ارسال می شود تا درباره ی محصول یا خدمات او را آگاه نماید. در صورتی که پیامک حاوی لینک سایتتان باشد، با کلیک مخاطب بر روی آن وارد سایتتان می شود و این باعث افزایش بازدید سایت می شود. به طور کلی تبلیغات آنلاین دارای مزایایی ست که در ادامه آنها را بیان می کنیم:

  • دارای هزینه ی مقرون به صرفه و پر مخاطب است: به طور کلی برای تبلیغات آنلاین هزینه ی کمتری را نسبت به تبلیغات سنتی پرداخت می کنید.
  • داشتن قابلیت اندازه گیری: یکی از مهم ترین مزایای تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی در قابلیت اندازه گیری معیارهایی ست که شاخص موفقیت یا شکست نسبی یک کمپین تبلیغاتی هستند. در یک کمپین تبلیغاتی آنلاین، تبلیغ کننده می تواند به صورت دقیق بفهمد که چند نفر تبلیغ او را دیده اند و چند نفر بر روی آن کلیک کرده و به سایت وارد شده اند. و یا این که چند نفر محصول را خریداری نموده اند. و همچنین می تواند انواع کاربر را دسته بندی نماید و برای هر دسته تبلیغات متفاوتی را نمایش دهد. بنابراین در تبلیغات آنلاین به خوبی می توانید بدانید که تبلیغات شما به چه میزان موثر و موفقیت آمیز بوده است. ولی در تبلیغات سنتی امکان پی بردن به هیچ کدام از موارد ذکر شده در تبلیغات آنلاین وجود ندارد. برای مثال در تبلیغات انجام شده توسط تلویزیون امکان فهمیدن اینکه چند نفر تبلیغ را دیده اند وجود ندارد.
  • امکان شخصی سازی نمودن: در تبلیغات سنتی بر خلاف تبلیغات آنلاین شما نمی توانید به این موضوع پی ببرید که چه تعداد از افراد مشتری شما می شوند و ی چه تعداد از محصولات شما راضی نیستند. به دلایلی چون ارائه ی تخفیفات ویژه ممکن است شما تمایل داشته باشید مشتری های خود را بشناسید. ولی در تبلیغات آنلاین خیلی راحت می توانید انواع مشتری خود را دسته بندی کرده، و برای هر دسته تبلیغ خاصی را ارسال نمایید.

تبلیغات آنلاین دارای انواعی می باشد که در ادامه برخی از آنها را نیز شرح می دهیم:

تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی یکی از قدیمی ترین نوع تبلیغات است. این نوع تبلیغات در بنرهای اطراف سایت در صفحات اصلی یا داخلی سایت می باشند. بنرهای تبلیغاتی با توجه به جایگاهی که در سایت دارند دارای اندازه های متفاوتی می باشند و حالت های طراحی آنها نیز متفاوت است. سه دسته اصلی از این نوع بنرها بنرهای ثابت، بنرهای متحرک و بنرهای انیمیشن می باشند.

تبلیغات کلیکی

این نوع از تبلیغات آنلاین به این شکل هستن که به ازای تعداد کلیکی که در تبلیغات خود دریافت نموده اید پول تبلیغ را پرداخت می کنید. خیلی از کمپین هایی که به صورت پرداخت در ازای نمایش هستند می توانند به صورت کلیکی باشند.

تبلیغات همسان

زیاد شدن تبلیغات نمایشی باعث ایجاد مزاحمت برای سایت ها و خوانندگان مطالب موجود در سایت ها شد، بنابراین نوع جدیدی از تبلیغات اینترنتی ایجاد شد که در آن تبلیغات به صورت همسان و هم شکل با قالب صفحه ی سایت شدند. این باعث شد مخاطبان راحت تر مطالب موجود در سایت ها را مطالعه نمایند. و سپس در صورت تمایل بر روی تبلیغات مورد علاقه ی خود کلیک نماید. در این نوع از تبلیغات نیز تبلیغ کننده می تواند به ازای هر کلیک کاربران پرداخت انجام دهد.

تبلیغات ایمیلی

تبلیغات ایمیلی نیز یکی دیگر از روش های بازاریابی آنلاین می باشد. در این روش یک پیام و تبلیغ تجاری از طریق ایمیل برای تعداد زیادی از افراد ارسال می شود که باعث برقراری ارتباط متناسب با مخاطب و جذب آنها می شود.

سخن پایانی

با توجه به مطالب بیان شده در این مقاله نتیجه می گیریم که طراحی سایت باید به گونه ای باشد که باعث افزایش تعداد بازدید کننده ها شود. در واقع در صورتی که یک سایت بازدید کننده داشته باشد احتمال این که فروش خوبی داشته باشد نیز بیشتر است. بنابراین از همان ابتدا باید سایت را به خوبی طراحی نمایید. شرکت طراحی سایت دارکوب با رعایت کلیه ی اصول بهینه سازی و رعایت نکاتی که باعث افزایش بازدید سایت می شود، آماده ارائه ی خدماتی از قبیل طراحی انواع سایت های شرکتی، فروشگاهی، خبری و … با پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته می باشد. شما می توانید کلیه سفارشات خود را به شرکت طراحی سایت دارکوب بسپارید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز