چگونه سایت خود را سئو کنیم

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=5527

5/5 - (3 امتیاز)

بهینه سازی سایت و پیاده سازی اصول سئو در سایت در موفقیت آن تأثیر بسزایی دارد. اگر سئوی خوبی داشته باشید، می توانید ترافیک بیشتری جذب کنید، نرخ تبدیل وب سایت خود و درآمد آن را افزایش دهید و فرصت های بیشتری برای جذب مشتریان بالقوه کسب کنید.

صفحه ای که به خوبی سئو شده باشد، از دیدگاه گوگل معیار های بهتری برای قرار گرفتن در رتبه های بالاتر موتور های جستجو دارد.

سئو نکات زیادی دارد که پیاده سازی آنها در وب سایت باعث بهتر دیده شدن وب سایت هم توسط کاربران و هم توسط موتور های جستجو می شود.

سئو چیست؟

سئو یا همان بهینه سازی موتور های جستجو، فرآیند افزایش دید وب سایت از طریق موتور های جستجو می باشد.

سئو باعث می شود وب سایت شما بیشتر در دسترس باشد و هنگامی که کاربری یک کلمه یا عبارت مربوط به تجارت شما را تایپ می کند، برای دستیابی به وب سایت شما شانس بیشتری دارد.

پیاده سازی اصول سئو می تواند وب سایت شما را قدرتمند کند.

چرا باید اصول سئو را در وب سایت خود رعایت کنیم؟

رعایت اصول سئو به معنای نرخ تبدیل بیشتر وب سایت می باشد. با پیاده سازی سئو می توانید یک وب سایت سریعتر و کارآمد تر داشته باشید.

با سئو وب سایت خود را برای مخاطبان هدف بهینه و مفید می سازید

گاهی بازاریابان دیجیتالی تناقض هایی را در وب سایت خود می یابند. به طور مثال اینکه بهترین محتوای آنها توسط موتور جستجو رتبه بندی نمی شود و یا اینکه پس از بروزرسانی الگوریتمی، افت زیادی در ترافیک وب سایت خود مشاهده می کنند.

در اینگونه موارد اهداف شما با الگوریتم های گوگل در یک راستا نمی باشد.

شما ممکن است محتوای بسیار با کیفیتی تولید کنید و تجربه ی کاربری خوبی نیز ارائه دهید، اما محتوای شما در موتور های جستجو دیده نشود. این بخاطر سئو نکردن وب سایتتان می باشد. در نظر داشته باشید که شما رفتار تعداد محدودی از کاربران را تجزیه و تحلیل می کنید، در حالیکه گوگل رفتار میلیون ها کاربر را بررسی می کند.

گوگل بیش از 200 سیگنال رتبه بندی برای محتوای یک صفحه و قرار دادن آن در صفحه ی اول نتایج دارد. الگوریتم گوگل توجه خاصی به علائمی که یک صفحه ی خاص به جستجوگران برای اطلاعاتی که جستجو می کنند، دارند.

وقتی اصول سئو را رعایت کنید، به طور حتم از کلمات کلیدی متناسب با اهداف جستجوی کاربر در وب سایت خود استفاده می کنید. از طرفی شما محتوایی با کیفیت تولید می کنید که مردم دوست آن را بخوانند و از سوی دیگر پر کردن تگ های متا باعث به چشم آمدن محتوای با کیفیت شما نزد موتور های جستجوگر می شود.

اگر وب سایت خود را برای تبدیل بهینه کنید در واقع بر روی هدایت کاربران به یک هدف خاص تمرکز کرده اید. این هدف، هر چیزی می تواند باشد مثلاً پیوستن به لیست ایمیل تجاری شما و یا خرید از محصولات شما. مطمئناً شما هم مانند گوگل می خواهید به مخاطبان خود همان اطلاعاتی را ارائه دهید که می خواهند.

دانستن چگونگی بهینه سازی وب سایت برای سئو و تبدیل، به طور همزمان وب سایت شما برای هر دو هدف بهبود می بخشد و رابطه ی بهتری بین وب سایت شما و موتور جستجو ایجاد می شود.

چگونه سایت خود را سئو کنیم

چگونه سایت خود را سئو کنیم

ترافیک ارگانیک بیشتری به دست آورید

یک تجارت متوسط حدود 1% از درآمد خود را صرف تبلیغات می کند.

اما در نظر داشته باشید که جذب ترافیک ارگانیک از طریق سئو رایگان است. اگرچه شما شاید مجبور شوید برای تولید محتوای با کیفیت و توسعه و ارتقاء آن هزینه ای پرداخت کنید. اما این هزینه در مقایسه با هزینه های تبلیغاتی چیزی نیست.

وقتی نتایج جستجو از طریق تبلیغات و پیاده سازی سئو را با هم مقایسه کنید، متعجب خواهید شد. پیاده سازی سئو می تواند ترافیک ارگانیک 15% جذب کند در حالیکه این درصد برای جستجوی حاصل از تبلیغات تنها 2% است.

وقت و انرژی و سرمایه ی خود را صرف جذب ترافیک ارگانیک از طریق سئو کنید. این کار اگرچه ممکن است زمانبر باشد، اما نتایج بهتری را ایجاد می کند که ماندگاری بیشتری دارد و نرخ تبدیل را افزایش می دهد.

سئو مانند هر رشته ی دیگری نیاز به دانش و تخصص دارد. برای پیاده سازی اصول سئو در وب سایتتان یا باید خودتان این دانش را کسب کنید و یا آن را به متخصصین سئو بسپارید.

شرکت دارکوب با بیش از 15 سال سابقه طراحی وب حرفه ای، ارائه دهنده ی خدمات سئو و طراحی وب سایت می باشد.

چگونه سایت خود را سئو کنیم؟

برای اینکه ببینید چگونه می توانید وب سایت خود را بهینه سازی کنید، باید ببینید موتور های جستجو به دنبال چه چیزی هستند.

مرتبط بودن

موتور های جستجو سعی می کنند مرتبط ترین نتایج جستجو را به کاربران ارائه دهند. اینکه موتور های جستجو چگونه این کار را انجام می دهند به الگوریتم های داخلی آنها برمی گردد. عواملی وجود دارند که بر این الگوریتم ها تأثیر می گذارند که همگی حول مرتبط بودن می چرخند. برخی از این عوامل عبارتند از مکان جستجو، زمان جستجو و …

کیفیت مطالب

مهم است که شما به طور مرتب مقالات، فیلم ها، پادکست ها و …. که کیفیت خوب و طرفداران زیادی دارند را در وب سایت خود منتشر کنید.

در تولید محتوای خود باید به کاربران بیش از موتور های جستجو اهمیت دهید. شما در تولید محتوای با کیفیت خود علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی مناسب باید مخاطبان خود را درک کنید و محتوایی متناسب با اهداف آنها ایجاد کنید.

روی تجربه ی کاربر خیلی تمرکز کنید.

ایجاد تجربه ی کاربری خوب

سئو، منافع زیادی برای ارائه ی تجربه ی کاربری خوب ایجاد می کند. وقتی کاربران از وب سایتی راضی باشند احتمال مراجعه ی مجدد آنها به آن وب سایت افزایش خواهد یافت. برای اینکه در ارائه ی تجربه ی کاربری خوب موفق باشید باید مخاطبان خود را بشناسید و رفتار آنها را تجزیه و تحلیل کنید.

چگونه سایت خود را سئو کنیم

چگونه سایت خود را سئو کنیم

سرعت سایت

موتور های جستجو بین وب سایتی که به آهستگی بارگذاری می شود و وب سایتی که خیلی سریع بارگذاری می شود تفاوت زیادی قائلند. با بهینه سازی تصاویر و محتوای بصری و ساختار وب سایت خود می توانید سرعت وب سایت خود را بهبود ببخشید.

ریسپانسیو بودن

ریسپانسیو بودن یکی دیگر از مواردی است که حتماً باید در وب سایت خود لحاظ کنید. صفحات ریسپانسیو در هر صفحه نمایشی با هر اندازه ای براحتی قابل مرور هستند. صفحات ریسپانسیو همچنین در ارائه ی تجربه ی کاربری خوب موفق تر عمل می کنند.

از سال 2018، گوگل ریسپانسیو بودن صفحات وب را به منظور راحتی دستیابی وب سایت ها توسط کاربران موبایل از عوامل رتبه بندی وب سایت ها قرار داد.

استفاده از توضیحات متا و برچسب های عنوان

استفاده از توضیحات متا لزوماً باعث بهبود رتبه ی وب سایت شما نمی شود. اما استفاده از آن قبل از انتشار محتوا در وب سایت می تواند باعث افزایش درصد کلیک وب سایت شما توسط کاربران شود.

توضیحات متا، یک توضیح مختصر و مفید از متن است که در URL صفحه ی شما هنگام جستجوی کاربر نمایش داده می شود. اگر از CMS استفاده می کنید، حتماً این موضوع را کنترل کنید.

استفاده از برچسب های عنوان به طور دقیق به کاربر می گوید که وب سایت شما در مورد چیست. استفاده از کلمات کلیدی در برچسب عنوان باعث برجسته شدن وب سایت شما در نتایج جستجو می شود.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

با توجه به اینکه کاربران زیادی در شبکه های اجتماعی وقت گذرانی می کنند، بازاریابی در شبکه های اجتماعی می تواند منجر به افزایش ترافیک وب سایت شما شود.

نتیجه

سئو تکنیک ها و جزئیات زیادی دارد. شما نمی توانید نتایج حاصل از سئو را بلافاصله مشاهده کنید. پیاده سازی تکنیک های سئو طی چند ماه به ثمر می رسد.

با سئو کردن وب سایت خود می توانید رتبه های بالاتر موتور های جستجو را به دست آورید و نرخ تبدیل و درآمد وب سایت خود را افزایش دهید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز