چگونه سایت طراحی شده را به کارفرما ارائه کنیم؟

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9598

5/5 - (1 امتیاز)

امروزه شرکت های زیادی خدمات طراحی وب سایت و سئو و بهینه سازی سایت را به مشتریان خود ارائه می دهند. در سال ها اخیر تعداد متقاضیان ایجاد وب سایت بسیار بیشتر از گذشته شده است چرا که طراحی و راه اندازی وب سایت یکی از اصول مهم دیجیتال مارکتینگ می باشد.
از آنجایی که وب سایت ها برای بسیاری از کسب و کار ها درگاهی برای جذب مشتری و یا فروش می باشند، کیفیت وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. متاسفانه بسیاری از شرکت های ارائه خدمات طراحی وب سایت ، به کیفیت وب سایتی که به مشتری ارائه می دهند توجه چندانی ندارند و کارفرما نیز به دلیل نداشتن دانش کافی در طراحی وب سایت از این موضوع بی اطلاع است. در این مقاله سعی داریم به موضوع ” چگونه سایت طراحی شده را به کارفرما ارائه کنیم ” بپردازیم.

پروژه طراحی وب سایت

تولید و ایجاد یک سایت با هر روش و متدی که باشد، با پیچیدگی ها و سختی هایی همراه است. به همین دلیل پروژه طراحی وب سایت باید توسط یک تیم خبره و حرفه ای انجام شود. در طول انجام پروژه مشکلات مختلفی امکان وقوع دارند که حل آنها نیاز به تجربه و آگاهی کامل از دانش طراحی وب سایت دارد. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم، خدمات طراحی وب سایت خود را از شرکت طراحی سایت با تجربه و با سابقه بالا ارائه بگیرید. شرکت طراحی وب سایت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه درخشان در ارائه خدمات طراحی وب سایت می تواند شما را در تولید یک سایت حرفه ای و با عملکرد بالا یاری نماید. شما می توانید نمونه طراحی سایت های انجام شده در طول این سال های شرکت طراحی سایت دارکوب را در سایت های ما مشاهده نمایید.

تولید یک وب سایت بسته به نوع آن ممکن است هفته ها یا ماه ها به طول بی انجامد. در نهایت تیم طراحی سایت باید یک سایت کامل و مطابق با نظر کارفرما را به وی ارائه دهند، در غیر این صورت رضایت او را در پی نخواهد داشت و مشکلات فراوانی برای شرکت و تیم طراحی سایت به وقوع خواهد پیوست. برای جلوگیری از وقوع این موضوع طراح سایت باید بداند سایت طراحی شده را چگونه به کارفرما ارائه دهد، به همین دلیل در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع مهم خواهیم پرداخت.

نکاتی جهت ارائه سایت طراحی شده به کارفرما

برای شروع قبل از هر چیز باید ارتباط موثری با کارفرمای خود داشته باشید. ارتباط خوب میان طراح سایت و مشتری تاثیر مثبتی بر نتیجه طراحی وب سایت خواهد گذاشت. شما باید در تمامی مراحل ساخت وب سایت کارفرمای خود را از روند پیشرفت پروژه باخبر کنید. این نکته به این معنا نیست که مو به مو جزئیات تولید سایت را در اختیار وی قرار دهید، بلکه کافیست وی را از روند انجام فاز های مختلف طراحی سایت با خبر نمایید. حفظ ارتباط میان شرکت طراحی وب سایت و کارفرما از بسیاری مشکلاتی که در فرایند توسعه سایت به وجود می آید جلوگیری خواهد کرد.

در ادامه لازم است نکات زیر را رعایت کنید:

برگزاری جلسات مختلف با کارفرما

برای حفظ ارتباط موثر با مشتری لازم است جلسات مختلفی به صورت حضوری یا آنلاین با کارفرما داشته باشید. این جلسات لزوما نباید به صورت حضوری و مکرر باشد. ارتباط تلفنی یا آنلاین نیز می تواند رضایت مشتری را در پی داشته باشد.
همچنین به یاد داشته باشید، قبل از شروع پروژه طراحی وب سایت، کارفرما را از تعداد این جلسات به صورت مکتوب با خبر کنید. تا کارفرما بداند رضایت وی برای شما اهمیت دارد و همچنین بعد ها تیم شما را مقصر مشکلات احتمالی به وجود آمده یا نارضایتی خود از نتیجه، نداند.

از به اشتراک گذاری تمامی جزئیات پرهیز نمایید

همانطور که در بالا نیز گفته شد، لازم نیست تمامی جزئیات مربوط به پروژه را به اطلاع کارفرما برسانید. طراحی وب سایت مجموعه ای از فرایند های پی در پی است که در کنار هم باعث تولید یک سایت می گردد، آگاهی کارفرما از یک مرحله ممکن است رضایت وی را در پی نداشته باشد چرا که هنوز سایت ناقص است. به اشتراک گذاری صفحات ناقص نیز می تواند کارفرما را سر در گم کند. باید بدانید که کارفرمای شما همیشه وب سایت ها کامل در اینترنت مشاهده کرده است، نشان دادن یک یا چند صفحه از سایتی که کامل نیز رضایت و را در پی نخواهد داشت و باعث از دست رفتن تمرکز وی از کل پروژه خواهد شد.

فاز های مختلف پروژه طراحی سایت را به صورت کامل به مشتری بازگو کنید

قبل از هر چیز لازم است فرآیند طراحی وب سایت را به صورت کامل به کارفرمای خود توضیح دهید. سپس فاز های مختلفی برای آن تعیین کنید و به او بگویید که بعد از اتمام هر فاز وی را از روند پیشرفت پروژه طی جلساتی که مشخص شده است، مطلع می کنید.

در پایان هر فاز کار هایی که انجام داده اید را به صورت مختصر و تاثیر گذار به وی اطلاع دهید. به این معنا که خواسته های کارفرما که در هر فاز انجام گرفته است را به وی نمایش دهید. به این ترتیب مشتری به شما اعتماد بیشتری خواهد کرد و درصد نارضایتی وی از نتیجه تولید سایت کمتر خواهد شد. این کار برای تیم شما نیز موثر است و باعث می شود مو به مو سلیقه و خواسته مشتری در روند طراحی وب سایت را به یاد داشته باشید.

تیم خود را برای هر بازخوردی از سوی کارفرما آماده کنید

متاسفانه در برخی از مواقع با اینکه تمامی نظرات مشتری و همچنین اهداف وی در طراحی سایت برآورده می شود، باز هم اظهار نارضایتی می کنند. شما باید خود را برای شنیدن هر نوع نظر و باز خوردی آمده کنید. در این مواقع سعی کنید با خونسردی کامل از ابتدای شروع پروژه را برای وی بازگو نمایید. وقتی تمامی مطالب مربوط به پروژه به صورت مکتوب به امضا دو طرف رسیده باشد، مشتری دیگر نمی تواند نظر منفی دهد و نسبت به نتیجه کار اظهار نارضایتی کند. در طی انجام پروژه هر زمان که مشتری نظر منفی داد یا از روند کار رضایت نداشت، فورا یک جلسه حضوری با وی ترتیب دهید. در این جلسه می توانید پیشنهاد طراحی سایت تیم خود را به وی بگویید. بسیاری از مشتری ها از سلایق خود نیز رضایتی ندارند به همین دلیل شما باید آنها را در این راه یاری نمایید. با نمایش چند نمونه طراحی وب سایت انجام گرفته می توانید به وی کمک کنید.

اهداف هر جلسه را از قبل مشخص نمایید

قبل از شروع ملاقات حضوری یا ارتباط آنلاین با مشتری لازم است موضوع هر کدام از آنها را برای کارفرما مشخص کنید. چرا که ممکن است با هر جلسه یا تماس مشتری منتظر تحویل پروژه و وب سایت باشد. در نتیجه نمی تواند بر موضوعات متمرکز شود و مدام نظر منفی خواهد داد.

به همین دلیل در بالا گفته شد که قبل از شروع پروژه طراحی وب سایت به صورت مکتوب تعداد جلسات حضوری و آنلاین را برای کارفرما شرح دهید. به این ترتیب کارفرما نیز با درخواست تماس یا جلسات اضافی طی زمان های مختلف نمی تواند باعث تداخل در انجام روند طراحی وب سایت شود.

اطمینان حاصل کنید که مشتری حرف های شما را درک می کند

واضح است که بسیاری از افراد با دانش طراحی وب سایت آشنایی ندارند. کارفرمای شما نیز از این موضوع مستثنا نیست. سعی کنید توضیحاتی که به وی ارائه می دهید با بیانی ساده و به دور از اصطلاحات طراحی سایت باشد. برای آنکه مطالبی که می گویید را درک کند از نمایش نمونه کار های انجام شده استفاده کنید.

بدون شک عمل به مطالب بالا می تواند برای تیم طراحی وب سایت طاقت فرسا باشد. اما به یاد داشته باشید توجه به این موارد می تواند شما را در تحویل یک وب سایت کامل و مطابق با نظر کارفرما یاری نماید. با انجام موارد ذکر شده می توان از وقوع مشکلات احتمالی جلوگیری نمود و در نهایت رضایت کارفرما را در پی خواهد داشت.

قبل از تحویل سایت به کارفرما و رونمایی از آن به طور کامل تمامی قابلیت های سایت را بازبینی نمایید. تمامی خواسته های مشتری را در سایت بررسی کنید و از پیاده سازی تمامی آنها مطمئن شوید. به همین دلیل لازم است در تیم طراحی وب سایت یک ناظر کیفی عضویت داشته باشد. همچنین تمامی مواردی که می خواهید در زمان تحویل سایت به کارفرما بگویید را از قبل آماده کنید.

در جلسه رونمایی از وب سایت و تحویل آن به مشتری قبل از شروع سوالات کارفرما، تمامی اهداف و خواسته های او که در سایت پیاده سازی شده اند را به و نمایش دهید. این کار باعث می شود مشتری فقط روی اهداف خود متمرکز شود و از پرسیدن سوالات اضافی که به تازگی با آنها آشنا شده است پرهیز نماید. در این جلسه همچنین انجام تمامی مطالب مکتوبی که قبل از شروع پروژه با کارفرما توافق کرده اید را به وی بازگو کنید.

این کار باعث می شود اگر کارفرما به هر دلیلی از نتیجه کار ناراضی بود شما را مقصر آن نداند. همچنین به یاد داشته باشید در این جلسه نیز نباید جزئیات ریز را به کارفرما بگویید. این جزئیات اغلب مربوط به طراحی وب سایت هستند که کارفرما با آنها آشنایی ندارد. با ذکر آنها باعث از دست رفتن تمرکز مشتری خواهید شد.

در نهایت منتظر بازخورد مشتری از نتیجه کار باشید. بسیاری از بازخورد های منفی به دلیل نگرانی های بی دلیل کارفرما است. با حفظ خونسردی و با بیانی ساده سعی کنید بازخورد منفی مشتری را پاسخ دهید. در بسیاری از مواقع مشتری از موضع خود کناره گیری خواهد کرد.

واضح است که کارفرمای طراحی وب سایت، به شما اعتماد کرده است و در این راه هزینه و وقت زیادی را گذاشته است به همین دلیل از شرکت و تیم شما انتظارات زیادی دارد با درک وی و توضیح خواسته های او به بیانی ساده می تواند نارضایتی وی را بر طرف کند.

در شرکت طراحی وب سایت دارکوب تیم های طراحی وب سایت، با تماس های برنامه ریزی شده و برگزاری جلسات مختلف با کارفرما وی را از انجام تمامی فاز های پروژه مطلع می کنند. این ارتباط موثر باعث شده است هر روز بر مشتریان ما افزوده شود.
وقتی تمامی خواسته ها و اهداف کارفرما در روند انجام پروژه دخیل شود، در نهایت یک سایت کامل و مطابق با نظر وی، طراحی خواهد شد. اگر تصمیم به راه اندازی وب سایت دارید می توانید با کارشناسان ما به صورت حضوری و یا آنلاین در ارتباط باشید. آنها به صورت کاملا رایگان شما را در راه اندازی یک سایت کامل و با عملکرد بالا مشاوره خواهند داد.

در نهایت به یاد داشته باشید قیمت طراحی وب سایت نشان دهنده کیفیت سایت نیست. اگر یک شرکت طراحی وب سایت گران انجام می دهد این دلیل بر کیفیت بالای سایت نخواهد بود. برای طراحی هر نوع وب سایتی قیمت مصوب و معقولی تعیین شده است. کیفیت سایت طراحی شده تنها بستگی به تجربه شرکت و سابقه تیم های طراحی آن دارد.

چگونه سایت طراحی شده را به کارفرما ارائه کنیم؟

برای ارائه وب سایت طراحی شده لازم است به موارد زیر توجه داشته باشیم:

  • برگزاری جلسات مختلف با کارفرما به صورت حضوری و آنلاین
  • به اشتراک گذاری مطالب مربوط فاز های مختلف پروژه به صورت کلی و پرهیز از ذکر جزئیات طراحی وب سایت
  • مشخص کردن فاز های مختلف پروژه طراحی سایت را به صورت کامل
  • آمادگی برای شنیدن هر نوع باز خوردی از سوی کارفرما
  • مشخص نمودن اهداف و موضوع هر جلسه از قبل
  • ذکر مطالب به بیانی ساده و به زبان کارفرما و پرهیز از ذکر اصطلاحات طراحی سایت
اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز