چگونه طراحی سایت کنیم؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=5151

4.5/5 - (15 امتیاز)

طراحی سایت جنبه ها و نکات زیادی دارد. اگر می خواهید طراحی سایت کنید، ابتدا باید مهارت های پایه ای طراحی سایت را بدانید. یعنی اول از همه شما باید بر نحوه ی کدنویسی HTML و CSS تسلط داشته باشید. این دو زبان برنامه نویسی اساس طراحی سایت هستند. با کدنویسی HTML می توانید یک صفحه ی وب ایجاد کنید و با کدنویسی CSS می توانید صفحه ی ایجاد شده را زیباسازی کنید و از جلوه های بصری مورد علاقه تان در صفحه ی وب خود استفاده کنید.

به دو طریق می توان طراحی سایت نمود. یکی با استفاده از برنامه نویسی و دیگری با استفاده از وب سایت ساز ها.

برای طراحی سایت از طریق برنامه نویسی شما باید به جاوااسکریپت و JQuary و از همه مهمتر زبان برنامه نویسی PHP تسلط داشته باشید.

اما استفاده از وب سایت ساز ها کار طراحی سایت را خیلی راحت و آسان کرده است. وب سایت ساز های گوناگون با ویژگی ها و قابلیت های متفاوتی وجود دارند. اما یکی از پرطرفدار ترین آنها وردپرس می باشد.

با وردپرس هم می توان وبلاگ و هم وب سایت های عالی راه اندازی کرد. با نصب و راه اندازی وردپرس می توانید در کمتر از چند دقیقه صاحب یک وب سایت کاربردی و خوب شوید.

استفاده از وردپرس برای کسانی که هیچ تجربه ای در طراحی سایت ندارند و قبلاً حتی یک وب سایت هم طراحی نکرده اند، کار طراحی را بسیار ساده کرده است.

اما اگر بخواهید یک وب سایت را از پایه طراحی کنید، باید کدنویسی بدانید. وردپرس خیلی از مراحل طراحی را به صورت اتوماتیک برای شما انجام داده است. فقط کافی است تنظیمات وردپرس را مرحله به مرحله انجام دهید.

مراحل انجام طراحی سایت

شما برای طراحی یک وب سایت به یک نام دامنه، میزبان وب، اکانت میزبانی و نهایتاً نصب وردپرس نیاز دارید.

انتخاب و خرید نام دامنه

اگر از قبل نام دامنه ای خریداری نکرده اید، باید یک نام، متناسب با کسب و کار خود برای دامنه ای که می خواهید بخرید در نظر بگیرید.

اکثر دامنه های دو حرفی معرف کشوری است که وب سایت متعلق به آن می باشد. به طور مثال دامنه ی .ir به معنای ایران می باشد. دامنه ها همچنین ممکن است بیانگر نوع فعالیت وب سایت باشند به طور مثال، دامنه ی .com یعنی وب سایت هایی که تجاری هستند.

در مورد خرید نام دامنه یک نکته را باید در خاطر داشته باشید. اینکه دامنه ای را انتخاب کنید که با محتوای وب سایت شما سازگار باشد. این موضوع بر سئوی سایت تأثیر زیادی می گذارد. با انتخاب نام دامنه ی مناسب، سئوی سایتتان را بهبود ببخشید و ضمن کسب اعتبار نزد گوگل، رتبه ی وب سایت خود را ارتقاء دهید.

انتخاب نام دامنه را با حوصله انجام دهید. زیرا امکان تغییر نام دامنه پس از ثبت آن وجود ندارد. حتی اگر موفق به تعویض نام دامنه ی خود بشوید، ضرر های زیادی را متحمل خواهید شد. بنابراین این مرحله با انجام تحقیقات لازم سپری کنید.

انتخاب میزبان یا هاست

بعد از خرید نام دامنه بایستی یک شرکت که خدمات میزبانی وب ارائه می دهد برای وب سایت خود انتخاب کنید. سپس باید اکانت میزبانی وب را برای دامنه ای که خریداری کرده اید، فعال کنید.

هاست یا میزبان وب، کامپیوتر یا سروری است که وب سایت شما برای اینکه به بازدیدکنندگان نمایش داده شود بر روی آن بارگذاری می گردد.

هاست انواع مختلفی دارد. هر نوع هاست ویژگی ها و قیمت های مختلفی دارد. برخی از انواع هاست عبارتند از: هاست اشتراکی، هاست اختصاصی، هاست محلی یا همان local، هاست مجازی، هاست رایگان، هاست خوشه ای و ….

برخی هاست ها برای وب سایت های داینامیک بهتر و برخی برای وب سایت های استاتیک بهتر هستند. اینها مواردی هستند که باید مورد توجه و بررسی قرار گیرند.

شما می توانید میزبان یا هاستی که برای وب ساییتان خریداری کرده اید را کنترل کنید. این کار از طریق کنترل پنل انجام می شود. برای تهیه ی هاست توجه داشته باشید هاستی را انتخاب کنید که با قالب های وب سایت شما سازگاری لازم را داشته باشد.

چگونه طراحی سایت کنیم؟

چگونه طراحی سایت کنیم؟

طراحی سایت

بعد از انجام این مراحل اولیه می توانید شروع به طراحی وب سایت کنید.

برای طراحی سایت با وردپرس ابتدا باید یک قالب مناسب انتخاب کنید. با انتخاب یک قالب خوب نه تنها می توانید وب ساتتان را زیبا کنید بلکه از جبنه های فنی مانند سرعت بارگذاری نیز می توانید آن را کنترل کنید. قالب ها انواع و اقسام زیادی دارند. هر کدام دارای ویژگی های مختلفی هستند. برخی قالب ها به دلیل حاوی بودن ویژگی ها و مضامین زیاد سنگین هستند و می توانند باعث کند شدن وب سایت شما شوند. این در حالیست که ممکن است شما اصلاً به این مضامین در وب سایتتان هیچ نیازی نداشته باشید. بنابراین بهتر است در انتخاب قالب دقت لازم را داشته باشید. خیلی از قالب ها رایگان هستند. اگر دفعات اولی است که اقدام به طراحی سایت می کنید و نمی خواهید هزینه ی زیادی برای طراحی اختصاص دهید، استفاده از قالب های رایگان بهترین انتخاب هستند.

قالب ها را بایستی با محتوای مناسب پر کنید. یکی از حساس ترین مراحل طراحی سایت، ارائه ی محتوای مناسب در وب سایت می باشد. در واقع آنچه باعث جذب کاربران بیشتر و یا ماندگاری آنها برای مدت زمان بیشتر در صفحه می شود، محتوای وب سایت است. برای اینکه محتوای با کیفیتی برای وب سایت خود ایجاد کنید باید یکسری اصول اولیه ی سئو را پیاده سازی کنید. با رعایت اصول سئو می توانید رتبه های بالاتر SERP را به دست آورید.

انتخاب کلید واژه های مناسب، بهینه سازی برچسب عناوین، توضیحات متا، استفاده از لینک های داخلی و خارجی در صفحه، استفاده از قالب های سازگار با موبایل، استفاده از محتوای تصویری و ویدئویی بهینه شده راهکار هایی برای بهبود سئوی وب سایت و جذب کاربران بیشتر است.

محتوا از عوامل مهم رتبه بندی می باشد.

انتخاب کلیدواژه های مناسب باعث می شود کاربران بتوانند آنچه را که می خواهند، بیابند. بنابراین در ارائه ی تجربه ی کاربری خوب بسیار مؤثرند.

محتوای بصری تأثیر بیشتری در جذب دارد. به گفته ی بازاریابان دیجیتالی، محتوای بصری باعث می شود مدت زمان ماندگاری کاربران در وب سایت ها افزایش یابد.

ریسپانسیو بودن نیز از جمله مواردی است که باید در طراحی وب سایت لحاظ شود. زیرا امروزه اغلب کاربران از طریق تلفن های همراه خود وب سایت ها را مرور می کنند.

نتیجه

اگر یک فرد مبتدی هستید و دانش کدنویسی ندارید و به دنبال طراحی سایت می باشید، بهترین راهکار استفاده از پلتفرم های مناسب مانند وردپرس می باشد. استفاده از پلتفرم های طراحی سایت، کار طراحی را تا حد زیادی ساده می کند.

اما اگر به دنبال طراحی های حرفه ای و خاص هستید، بایستی زبان برنامه نویسی PHP بدانید. برای حرفه ای شدن باید زمان زیادی را به یادگیری اختصاص دهید.

منابع زیادی در اینترنت برای یادگیری طراحی سایت وجود دارد، اما شرکت در دوره های آموزشی انسجام بهتری دارد.

آموزشگاه دارکوب با برخورداری از اساتید مجرب و آخرین متد های آموزشی برگزار کننده ی دوره های مختلف آموزش طراحی سایت می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز