چگونگی ترکیب سئو و طراحی وب سایت برای ایجاد صفحات مؤثرتر برای کاربران و موتور های جستجوگر

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4526

5/5 - (3 امتیاز)

اهمیت طراحی سایت سئو زمانی مشخص می شود که ما برای توسعه ی وب سرمایه گذاری می کنیم و وب سایتی قابل نمایش، با عناصر بصری جذاب، ساده، کارآمد و قابل پیمایش می خواهیم.

در نهایت همه ی اینها برای ایجاد تجربه ی کاربری بهتر می باشد.

زیباترین وب سایت ها اگر در تجارت کاربردی نباشند، ارزش ندارند. برای اکثر شرکت ها دیده شدن توسط کاربران مهم می باشد. برای اینکه مدیران شرکت ها از دیده شدن وب سایتشان توسط کاربران اطمینان حاصل کنند بایستی از عملکرد سئو و طراحی سایتشان مطمئن شوند.

امروزه داشتن یک وب سایت بهینه شده برای رقابت در تجارت ضروری است. خیلی از مردم تصور می کنند که سئو و طراحی سایت دو مقوله ی جدا از هم هستند. اما این تصور اشتباه است. شما می توانید به طور هم زمان با ارسال وب سایت خود به گوگل و ساخت گزارش برای موتور های جستجوگر، از هر دو مقوله استفاده کنید.

در واقع با ترکیب طراحی وب سایت و سئو می توانید اطمینان حاصل کنید که خواهید توانست بیشترین تعداد بازدید را برای وب سایت خود دریافت کنید.

اگر می خواهید وب سایت خود را به صدر نتایج جستجوی گوگل ببرید بایستی به ظاهر و جذاب بودن وب سایت خود برای کاربران اهمیت دهید. ظاهر وب سایت شما از جنبه ی ریسپانسیو بودن و تعامل با کاربران مهم است و سئو از جهت بهینه سازی برای موتور های جستجوگر اهمیت دارد.

اگر می خواهید نتیجه ی مطلوب و عالی را کسب کنید طراحی و سئوی وب سایت شما بایستی با هم کار کنند. به خاطر داشته باشید که رسیدن به نتیجه ی مطلوب چیزی فراتر از صرفاً استفاده از کلمات کلیدی در محتوای وب سایت می باشد. در واقع این نتیجه ی مطلوب از تمام زحمات شما و همکاری سئو و طراحی وب سایت ایجاد می شود.

چرا ترکیب سئو و طراحی سایت مهم است؟

بیشتر ترافیک سایت از جستجو های ارگانیک به دست می آید

طبق تحقیقات، 50.1% از ترافیک یک وب سایت مربوط به جستجو های ارگانیک می باشد. این بدان معناست که جستجو های طبیعی بیشترین تعداد بازدیدکننده را به وب سایت شما هدایت می کند. بنابراین بایستی به سئو به دیده ی بهترین موقعیت برای بهینه سازی صفحات به منظور قدرتمند کردن آنها برای جذب مخاطبین بیشتر نگاه شود.

اگر وب سایت و یا وبلاگ و یا فروشگاه تجارت الکترونیک دارید، ابزار تحلیل وب آن را نگاه کنید. خواهید دید که ترافیک ارگانیک بزرگترین کانال شما برای جذب بازدیدکننده می باشد.

ظاهر وب سایت شما بیانگر تعهد شرکت شما می باشد

وقتی کاربران به صفحه ی وبی دسترسی پیدا می کنند اما ظاهر وب سایت از نظر فونت، سایز و عناصر بصری به کار رفته در آن دارای مشکل است، اینچنین تصور می شود که وب سایت مورد نظر به دنبال ارائه ی تجربه ی کاربری خوب به مشتریانش نمی باشد.

بنابراین سرمایه گذاری برای کیفیت وب سایت مهم است بگونه ای که با ارزش های شرکت و کاراکتر های افراد در هارمونی و هماهنگی باشد.

طراحی بد می تواند باعث راندن کاربران از وب سایت شما شود

طراحی های بد نه تنها بر درآمد یک شرکت تأثیر منفی می گذارند، بلکه بر رفتار کاربران نیز مؤثرند. معمولاً کاربران وب سایت هایی که طراحی هایی بدی دارند را خیلی زود ترک می کنند.

انجام سئو هنگام طراحی وب از دوباره کاری جلوگیری می کند

اگر انجام سئو، از ابتدا بخشی از پروسه ی طراحی باشد، از بسیاری از دوباره کاری ها جلوگیری می شود.

راهکار هایی برای استفاده از ترکیب سئو و طراحی سایت به منظور کسب رتبه های بالاتر گوگل

وب سایت های موبایل دوستانه

طبق گزارشات، از سال 2017 گوگل فهرست بندی وب سایت های موبایل دوستانه را در الویت قرار دارد، در حالیکه تا پیش از این زمان نسخه های دسکتاپی وب سایت ها برای فهرست بندی در اولویت بودند.

تصمیمات گوگل قابل درک هستند. ما در عصر دیجیتالی زندگی می کنیم. مردم دائماً در حال حرکت هستند و گاهی اوقات خواهان انجام چندین کار در آن واحد هستند. تعداد افرادی که می خواهند مثلاً هنگام سفر خود به جایی رستوران مورد علاقه ی خود را رزرو کنند و یا کتابی برای مطالعه دانلود کنند و … رو به افزایش است. از این رو اگر می خواهید وب سایت شما در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرد، بایستی ریسپانسیو باشد.

طبق گزارشات، 70% از کل ترافیک وب سایت ها در سال 2017 از گوشی های هوشمند به دست می آمد. با گذر زمان این درصد رو به فزونی نیز گذاشت. بنابراین اگر می خواهید وب سایت خود را بهینه کنید، انجام کار های زیر ضروی است:

  • نسخه ی موبایلی وب سایت خود را بسازید.
  • از تصاویر جذاب و متون ریسپانسیو استفاده کنید.
  • از برچسب ها استفاده کنید.
  • یک الگوریتم طراحی کنید که بتواند خود را با سایز های مختلف گوشی های همراه منطبق کند.

از بارگیری سریع وب سایت بهینه شده ی خود اطمینان حاصل کنید

هیچ چیز از سرعت پایین بارگذاری یک وب سایت برای یک کاربر آزار دهنده تر نیست. سرعت بارگذاری وب سایت شما می تواند نقش مهمی در تعیین موقعیت آن در الگوریتم های گوگل داشته باشد. صفحاتی که سرعت بارگذاری کندی دارند، دارای نرخ ترک صفحه ی بالایی هستند و حتی در چند صفحه ی اول گوگل نشان داده نمی شوند. بارگذاری کند همچنین می تواند بر نرخ تبدیل وب سایت شما تأثیر منفی بگذارد.

برای اطمینان از بهینه شدن وب سایت خود بایستی از سرعت بارگذاری طراحی آن اطمینان حاصل کنید. طرحی را برای وب سایت خود ایجاد کنید که در آن ترکیب مناسبی از قالب، تصاویر و فشرده سازی و کد های بهینه استفاده شده است.

استفاده از محتوای جذاب

محتوای یک وب سایت بایستی جذاب، شفاف، به دقت نوشته شده، هدفمند و بصری باشد. گوگل وب سایت هایی که حاوی محتوای سنگین می باشند را دوست ندارد. در عوض وب سایت هایی که در آن از کلمات کلیدی استفاده شده و براحتی قابل دنبال کردن هستند و ساختار محتوایی مشخصی دارند را دوست دارد. در اصل محتوای وب سایت شما بایستی مرتبط باشد. محتوای مرتبط و سفارشی کلیدی است که بر گوگل تأثیر می گذارد. صفحات بایستی قابل دسترس و پاسخگوی سؤالات کاربران باشند. چه قابل باور باشد و یا نه، محتوایی که ساده و خلاقانه است می تواند رتبه های بالا را کسب کند. حتی گاهی می تواند موقعیت صفر را کسب کند.

نتیجه

طراحی وب شما بایستی تکمیل کننده ی سئوی وب سایت شما باشد. طراحی و سئو قابل تفکیک از یکدیگر نیستند. اگر طراحی و سئو را از یکدیگر جدا کنید، مشتریان بالقوه و رتبه های بالای گوگل را از دست خواهید داد. اگرچه گوگل هر سال باهوش تر و الگوریتم های رتبه بندی آن سخت تر می شود، اما با همکاری سئو و طراحی سایت می توان رتبه های بالاتر گوگل را به دست آورد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز