کدام پلت فرم طراحی وب سایت برای شما مناسب است؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3953

4.6/5 - (16 امتیاز)

اگر می خواهید وب سایتی طراحی کنید، نیاز به یک بستر برای طراحی آن دارید. بستر های متفاوتی برای طراحی وب سایت ها با قابلیت ها و پلاگین ها و جوانب مثبت و منفی مختلفی وجود دارند و برای اینکه بتوانید بستری مناسب را انتخاب کنید بایستی تمامی این مسائل را در نظر بگیرید.

شما با بستری که انتخاب می کنید می توانید طرح، اهداف و شکل ظاهری وب سایت خود را درست کنید. برخی از این پلت فرم ها ساده و برخی پیچیده، برخی با منبع باز و برخی محدود کننده هستند. اما به هیچ کدام عنوان خوب و یا بد نمی توانیم بدهیم. فقط واقعیت اینست که آنها با یکدیگر فرق دارند و بسته به اهداف مختلف بایستی انتخاب شوند.

با برخی از این پلت فرم ها که رایگان هستند، قادر خواهید بود بدون نیاز به هیچ زبان برنامه نویسی خاصی یک وب سایت کامل را به طور رایگان در مرورگر خود ایجاد کنید.

اما برای استفاده از برخی از ویژگی ها و سرویس های اضافی بایستی ماهانه مبلغ کمی را پرداخت کنید. مزیت استفاده از این ویژگی ها، سرعت بالایی است که ارائه می دهند.

با انتخاب درست یک پلت فرم مناسب می توانید هزینه های توسعه ی وب سایتتان را در آینده کاهش دهید و به حداقل برسانید. برای این کار لازم است هدف و نیاز های خود از طراحی وب سایت را به طور شفاف مشخص نمایید.

همانطور که پیشتر گفتیم پلت فرم های متفاوت، ویژگی های مختلفی را ارائه می دهند. به طور مثال، پلت فرم shopify برای طراحی وب سایت های تجارت الکترونیک مناسب است.

جوملا و دروپال قابلیت سفارشی سازی بالایی را دارند و بسیاری از توسعه دهندگان وب حرفه ای که در مورد HTML و php دانش دارند، این دو را ترجیح می دهند.

در این بخش از مقاله سعی داریم پلت فرم های مختلف و قابلیت ها و ویژگی های آنها را برای یک انتخاب درست مورد بررسی قرار دهیم.

پلت فرم های رایگان

پلت فرم های غیر پولی این امکان را به شما می دهند که وب سایتتان را بر روی سرور خود اجرا کنید. اما گاهی لازم است برای در اختیار داشتن و استفاده از برخی مضامین و ویژگی ها مبلغ کمی را پرداخت کنید.

  1. وردپرس

وردپرس محبوب ترین پلت فرم طراحی وب در جهان است.

استفاده از آن آسان و بصری است و طیف گسترده ای از گزینه های مختلف را دارد بطوریکه حتی افرادی که طراح وب سایت نیستند با استفاده از وردپرس می توانند سایت هایی با ظاهری زیبا ایجاد و راه اندازی کنند.

وردپرس همچنین دارای موارد ذیل می باشد:

  • گزینه های رایگان و پرداخت شده
  • پلاگین های فعال در بازار
  • سیستم مدیریت محتوای ساده
  • بسیاری از گزینه های سفارشی سازی
  • قابلیت های تجارت الکترونیکی

با وردپرس می توانید به هر اندازه که می خواهید در وب سایتتان تغییر ایجاد کنید. وردپرس به سرعت بارگیری می شود و دقیقاً همانطور که می خواهید عمل می کند. یادگیری وردپرس آسان است و برای افرادی که تازه پا به عرصه ی طراحی وب گذاشته اند، گزینه ی خوبی است.

وردپرس در ابتدا برای وبلاگ نویسان پیشنهاد شد، اگرچه هنوز هم برای وبلاگ نویسی مناسب است و از آن حمایت می کند.

این پلت فرم رایگان گزینه های زیادی دارد که رایگان هستند اما شاید لازم باشد برای استفاده از برخی از مضامین و افزونه های از پیش ساخته مبلغی را هزینه کنید. استفاده از بعضی از این پلاگین های پولی ارزش سرمایه گذاری را دارند. به طور مثال، اگر بر روی سئوی سایت خود کار می کنید با استفاده از پلاگین Yoast می توانید سایت خود را برای موتور های جستجوگر بهینه سازی کنید.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتواست که اگر خواهان داشتن برخی مضامین اضافی در سایت خود هستید، با استفاده از آن می توانید این مضامین را در سایت خود بارگذاری کنید.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس به مشتریان شما این امکان را می دهد که اگر می خواهند تغییرات ساده ای مانند اضافه کردن یک پست را در وب سایتشان ایجاد کنند، قادر به انجام آن باشند.

  1. جوملا و دروپال

جوملا یکی دیگر از پلت فرم ها و بستر های طراحی وب سایت است که به شما امکان می دهد تا به سرعت و به راحتی تغییراتی را در سایت خود ایجاد کنید.

جوملا همچنین دارای یک پایگاه کاربری عظیم است ( مانند وردپرس ) که به طور مداوم با ویژگی های جدید بروز می شود تا با قدرت اجرا شوند.

برخی از مهمترین ویژگی های جوملا عبارتند از:

  • سیستم مدیریت محتوای ساده
  • دارای بسیاری از گزینه های سفارشی سازی
  • مدیریت چند رسانه ای
  • ساخته شده در جستجوی وب سایت
  • جوملا به طور اتوماتیک برای کاربران تلفن همراه ریسپانسیو است

جوملا و دروپال این امکان را به شما می دهد که به راحتی ویژگی هایی را که نمی خواهید خاموش کنید. همچنین دارای افزودنی هایی است که دقیقاً مشابه با افزونه های وردپرس کار می کند. در جوملا می توانید ویژگی های اضافی را برای سفارشی سازی سایت خود به راحتی بارگیری نمایید.

جوملا یک بستر قابل اعتماد و مقرون به صرفه است که میلیون ها نفر از آن استفاده می کنند.

وردپرس، جوملا و دروپال در رده ی سیستم های مدیریت محتوای غیر اشتراکی (رایگان) هستند. اما جوملا و دروپال به اندازه ی وردپرس محبوب نیستند و به اندازه ی وردپرس مضامین و پلاگین ندارند.

اغلب توسعه دهندگان وب سایت ها معتقدند که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوایی است که کار کردن با آن آسانتر است و همچنین دارای پلاگین های بیشتری نسبت به جوملا و دروپال است و ترجیح می دهند تا با وردپرس کار کنند.

اگرچه برخی توسعه دهندگان وب، جوملا و دروپال را ترجیح می دهند. به طور کلی برای انتخاب مناسب بایستی جوانب مثبت و منفی هر کدام را در نظر بگیرید.

پلت فرم های طراحی وب مبتنی بر اشتراک (غیر رایگان)

برای استفاده از این پلت فرم ها بایستی مبلغی را ماهانه بپردازید و ممکن است لازم باشد علاوه بر شارژ ماهانه مبلغی را بر اساس ارائه دهنده و پشتیبان پلت فرم نیز پرداخت کنید. اگرچه برخی از ورژن های آنها رایگان نیز هستند.

این پلت فرم ها برای راه اندازی وب سایت های تجارت الکترونیک که نیاز به پشتیبانی فنی و امنیت بیشتر دارند، مناسب است. نمونه هایی از این پلت فرم ها عبارتند از  wix ،weebly ،squarespace .

Wix یکی از ساده ترین پلفت فرم های بازار است. Squarespace محدویت هایی دارد و یک پلت فرم جدید می باشد. این سه پلت فرم بسیار کاربر پسند هستند و عناصر چشم نوازی دارند.

خلاصه

با بررسی تفاوت های پلت فرم های مختلف می توانید بستری که مناسب و در راستای اهداف طراحی وب سایت شماست را انتخاب کنید.

وردپرس با انعطاف بالایی  که دارد می تواند برای بسیاری از افراد حتی آنهایی که نتوانسته اند اهداف خود را مشخص کنند، مناسب باشد.

اما اگر نیاز های سایت خود را می دانید سعی کنید پلت فرمی را انتخاب کنید که دارای مضامینی است که نیاز ها و اهداف وب سایتتان را برآورده می کند. اینگونه می توانید بخش بزرگی از هزینه های توسعه ی وب سایت خود را در آینده کاهش دهید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز