کرونا بازار طراحی فروشگاه اینترنتی را رونق داد

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3903

5/5 - (2 امتیاز)

به دلیل شیوع ویروس کرونا سبک زندگی مردمان خیلی از کشور ها  تغییر کرده است. بسیاری از مردم ترجیح می دهند به جای مراجعه ی حضوری برای خرید، از فروشگاه های اینترنتی استفاده کنند و کالا و اقلام مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی خریداری کنند. در ایام شیوع ویروس کرونا، مطالعات زیادی در زمینه ی تجارت الکترونیک و فروشگاه های اینترنتی صورت گرفته است و طبق مطالعات به دلیل احتمال شیوع بیشتر ویروس کرونا در مراجعات حضوری، بیشتر مردم رفتار خود را تغییر داده اند و بیشتر به خرید های آنلاین مایل شده اند. بر مطابق تحقیقات، این تغییر رفتار مردم به احتمال زیاد ماندگار خواهد بود و حتی با تمام شدن این بیماری، این عادت از بین نمی رود و این موضوع می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر تجارت الکترونیک و راه اندازی فروشگاه های اینترنتی داشته باشد.

از سوی دیگر به دلیل قرنطینگی خانگی، بسیاری از خرده فروشی ها، به منظور ادامه ی فعالیت های کاری و عدم از دست دادن مشتریان خود اقدام به راه اندازی فروشگاه های اینترنتی کرده اند.

تجارت الکترونیک و طراحی فروشگاه های اینترنتی در طول شیوع ویروس کرونا، رشد سریعتری داشته است و طبق گزارشات، تقاضا برای انواع مختلف محصولات از طریق سفارشات آنلاین سه برابر شده است.

به طور کلی، از زمان شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم به خرید های آنلاین و در همین راستا خیلی مشاغل به طراحی و ایجاد فروشگاه های اینترنتی برای ارائه ی محصولات و خدمات و جذب مشتریان خود رو آورده اند. نقش و اهمیت طراحی فروشگاه های آنلاین بیش از پیش مشخص شده است. اما برای موفقیت بیشتر در زمینه ی طراحی فروشگاه های آنلاین رعایت چند نکته ضروری است.

همه ی وب سایت ها به نوبه ی خود منحصر به فرد هستند و به روش خاص خود کار می کنند. اما در زمینه ی طراحی فروشگاه های آنلاین، روند به سمت بارگذاری انیمیشن و پیش نمایش محصول به صورت 360 درجه و استفاده از فیلتر های پیشرفته می باشد.

اگرچه استفاده از تمامی این ها تضمینی برای تجربه ی مثبت کاربر نمی باشد، اما به منظور رقابت با رقبا، استفاده از این امکانات در وب سایت های فروشگاهی به یک الزام تبدیل شده است.

برخی ویژگی های فروشگاه های آنلاین که می توانند مشتریان را جذب کنند، عبارتند از:

  1. کاربر پسند بودن

کاربران بیشتر مایل به استفاده از وب سایت هایی با طراحی ساده می باشند. اما این به معنای نادیده گرفتن ظرافت در طراحی وب سایت نمی باشد.

طبق مطالعات بیش از 76% از کاربران و مشتریان اینترنتی اذعان داشته اند که سهولت در استفاده از یک وب سایت از جمله مهمترین عوامل در جذب آنها بوده است.

هدف از طراحی یک وب سایت، به خصوص وب سایت های فروشگاهی بایستی کمک به کاربران برای سهولت دسترسی به آنچه که می خواهند، باشد.

فروشندگان آنلاین فقط چند ثانیه فرصت دارند تا یک بازدید را به فروش تبدیل کنند. به همین دلیل لازم است که با ارائه ی دسته بندی های خرید، فیلترها و قابلیت مقایسه بر روی تجربه ی کاربر تمرکز داشته باشند.

برای کاربر پسند بودن رعایت موارد زیر الزامی می باشد:

  • بهبود عملکرد جستجو با استفاده از یک گزینه ی تکمیل خودکار
  • ایجاد پیمایش تصویری و مؤثر
  • استفاده از فرم های نظرسنجی

بایستی در نظر داشته باشید که هدف شما کمک به کاربران است و نه به دردسر انداختن آنها و به خصوص در روز های بحرانی شویع کرونا با جلب رضایت کاربران می توانید آنها را هر چه بیشتر به خود جذب کنید.

  1. وب سایت های سازگار با موبایل

بیش از 50% از معاملات و خرید های آنلاین از طریق موبایل انجام می شود.

وقتی یک وب سایت ریسپانسیو طراحی کنید، محتوا برای کاربران از هر دستگاهی قابل دستیابی است که این منجر به تجربه ی مثبت کاربر می شود.

فرقی نمی کند که یک وب سایت با بیش از 100 صفحه و یا فقط 5 صفحه داشته باشید. طراحی یک وب سایت ریسپانسیو تجربه مثبت کاربر و ارتقاء رتبه بندی را در پی خواهد داشت و برعکس وب سایتی که ریسپانسیو نباشد، بسیاری از کاربران خود را از دست می دهد.

  1. استفاده از تصاویر و ویدئو های با وضوح بالا

مدت زمانی است که کاربران و همچنین فروشندگان تمایل بیشتری به مشاهده و استفاده از عکس ها در وب سایت ها از خود نشان داده اند.

استفاده از عکس هایی که در چندین جهت و زاویه گرفته شده است باعث جلب اعتماد کاربران می شود. بسیاری از کابران تمایل دارند که تصاویر، قدرت بزرگنمایی داشته باشند تا بتوانند جزئیات عکس مورد نظر خود را ببینند. به همین دلیل بر وضوح تصویر تأکید می شود. اما از سوی دیگر بایستی ملاحظات فنی برای عکس ها را نیز در نظر داشته باشید. زیرا تصاویر با ضوح بالا معمولاً حجیم هستند و بارگذاری آنها طولانی مدت می شود که این می تواند منجر به کاهش در خرید شود.

وب سایت های فروشگاهی و تجارت الکتروینک بایستی چندین عکس را از یک محصول نشان دهند. اما برای بارگذاری صفحات لازم است که عکس ها با وضوح بالا باشند و بهینه شوند.

  1. بررسی های ایجاد شده توسط کاربر

57% از خریداران از وب سایت ها و صفحاتی استفاده می کنند که ستاره و یا بیشتر داشته باشند.

بررسی ها نشان داده است که داشتن بررسی های منفی یک بازخورد مثبت دارد. زیرا هنگامی که در بازرسی ها تمام نتایج مثبت است، باعث می شود که کاربران گمان کنند که بررسی ها جعلی و دروغین است.

وب سایت های فروشگاه های آنلاین پیشرو از این بازرسی ها و بازخورد های مشتریان به عنوان یک محتوای تولید شده توسط خود کاربران استفاده می کنند تا بتوانند طرافداران بیشتری را جذب کنند.

  1. پیشنهادات ویژه

اکثر وب سایت های فروشگاهی آنلاین از پیشنهاد های ویژه در بازاریابی استاندارد خود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی و ارسال پیامک استفاده می کنند.

این پیشنهادات ویژه نه تنها کاربران را به خرید ترغیب می کند، بلکه باعث می شود تا مدت زمان بیشتری را در وب سایت شما برای جستجو صرف کنند.

اگرچه تبلیغات می تواند کاربران بیشتری را جذب کند، اما داشتن یک صفحه ی پیشنهادات ویژه در وب سایت باعث می شود که سطح فروش افزایش و همچنین سئو بهبود یابد.

  1. ویژگی های امنیتی

زندگی بشر امروزه با تجارت آنلاین گره خورده است و همین موضوع سبب شده است که بسیاری از مجرمان سایبری را به سوء استفاده از وب سایت های گوناگون بکشاند. به همین دلیل خیلی ضروری است که صاحبان وب سایت ها از حریم شخصی کاربران خود محافظت کنند تا اطلاعات کاربران به دست رقبا و مجرمین نیفتد.

رعایت نکات امنیتی باعث اعتبار کسب شما و جلب اعتماد مشتریان می شود.

خلاصه

راه اندازی وب سایت های فروشگاهی آنلاین، تأثیر مثبت و بسزایی در زندگی بشر دارد. به خصوص در ایام بحران مانند شیوع ویروس کرونا، ارزشمندی استفاده از فروشگاه های آنلاین هم برای خریدارن و هم برای فروشندگان بیش از پیش آشکار شده است. تمایل به راه اندازی فروشگاه های آنلاین و خرید از آنها رو به افزایش است و کسب و کار های زیادی برای رونق دادن به تجارت خود به راه اندازی فروشگاه آنلاین رو آورده اند و همین موضوع باعث شده است تا طراحی وب سایت های فروشگاهی برای پیروزی در رقابت های تجاری به خصوص در بحران هایی مانند شیوع ویروس کرونا به یک ضرورت تبدیل شود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز