انتخاب بهترین رنگ ها برای وب سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3942

5/5 - (1 امتیاز)

رنگ ها در درک ما از جهان پیرامونمان نقش بسزایی دارند. به طور مثال درک ما از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی این است که باید بایستیم و از چراغ سبز این است که می توانیم حرکت کنیم. تأثیر رنگ ها در زندگی روزمره ی ما آنچنان عمیق است که گاهی به سختی متوجه آن می شویم.

رنگ ها در طراحی وب سایت نیز بسیار مهم هستند. اما در انتخاب و ترکیب رنگ ها برای وب سایت خود بایستی دقت به خرج دهید و رنگ هایی را انتخاب کنید که باعث زیبایی و جذابیت بیشتر وب سایت شما شوند.

اهمیت رنگ ها هنگام ایجاد و طراحی یک وب سایت

اولین چیزی که معمولاً هنگام باز کردن یک وب سایت توجه ما را به خود جلب می کند، طرح رنگی و ترکیب رنگ هایی است که در آن صفحه به کار رفته است. رنگ ها می توانند اولین تأثیر از برند شما را بر روی کاربرانتان بگذارند و معمولاً رنگ ها آنقدر تأثیر گذارند که کاربران را ترغیب به و یا منع از خرید از وب سایت شما می کنند. رنگ ها می توانند معرف برند شما باشند، به گونه ای که کاربرانتان با دیدن همان رنگ در دنیای خارج از فضای مجازی و وب سایت شما، برند شما را به خاطر بیاورند.

متفاوت بودن پالت رنگی طرح وب سایت شما می تواند باعث جذابیت بیشتر وب سایتتان شود و مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند.

تأثیر رنگ فراتر از اولین برداشت است. وب سایت شما چه یک وب سایت سرویس دهنده باشد و چه یک وب سایت تجاری، با انتخاب یک رنگ مناسب و استفاده از رنگ بندی جذاب می توانید شانس جذب مخاطبان هدف خود را افزایش دهید.

بر اساس تحقیقات، 85% از خریداران تصمیمات مربوط به خرید محصول خود را بر اساس رنگ، پایه گذاری می کنند. طرح رنگی شما می تواند یک شانس برای تشوق و ترغیب مخاطبان شما برای خرید از برندتان باشد.

انتخاب پالت رنگی مناسب برای طراحی سایت مهم است، اگرچه بسیاری از مردم به آن فقط به عنوان یک انتخاب زیبایی شناسی فکر می کنند. رنگ ها می توانند احساسات گوناگونی را به مخاطبان منتقل کنند و یک تصویر سازی زیبا با استفاده از رنگ ها متنوع و جذاب برای برند و وب سایت شما یک امر ضروری است.

اگرچه مراحل بسیاری برای ایجاد یک وب سایت وجود دارد، برند سازی یکی از مهمترین آنهاست. انتخاب یک رنگ مناسب در طراحی وب سایت می تواند باعث جلب اعتماد مشتریان شما شود.

شرکت های عطر و ادکلن نمونه بارزی از شرکت هایی هستند که با استفاده از انتخاب رنگ مناسب می توانند نرخ تبدیل خود را افزایش می دهند. زیرا بو و رایحه چیزی نیست که مشتریان بتوانند آن را در خاطر خود ثبت کنند و این شرکت ها با استفاده از عناصر بصری مانند انتخاب رنگ های متفاوت به مشتریان خود در این زمینه کمک می کنند.

انتخاب رنگ شما باید به گونه ای باشد که حس اعتماد به نفس کاربران شما را افزایش دهد. به عنوان مثال رنگ قرمز در طراحی وب سایت و یا هنگام انتخاب یک رایحه می تواند منتقل کننده ی چنین حسی باشد و باعث شود که هنگامی که شخصی که هنگام امتحان کردن رایحه ای و یا بازدید از وب سایتی این تجربه را داشته است، با دیدن رنگ قرمز در هر جای دیگر همین خاطره و برند شما را به یاد آرد.

تأثیر رنگ ها بر روانشناسی مخاطب

تأثیر رنگ بر روانشناسی انسان آنقدر عمیق است که بخش بزرگی از بازاریابی به آن اختصاص یافته است. در روان شناسی رنگ ها به تأثیر رنگ ها بر روی خلق و خوی انسان پرداخته می شود، چیزی که الآن بخشی از مطالعات بازاریابی شده است. به عنوان مثال رنگ آبی اقیانوس تداعی کننده ی آرامش و یا رنگ سبز طبیعت تداعی کننده ی سرزندگی است.

با علم روانشناسی رنگ ها، شما می توانید بر مخاطبان خود تأثیر بگذارید و درکی از برند خود برای آنها ایجاد کنید و نظر آنها را به وب سایت خود جلب کنید.

رنگ آبی با حس اعتماد به نفس و آرامش و ایمنی همراه است. اگر دقت کرده باشید بیشتر بانک ها از رنگ آبی در وب سایت خود استفاده کرده اند. زیرا ضمن انتقال حس آرامش هنگام انجام تراکنش های مالی می توانند اعتماد مشتریان خود را بیشتر جلب کنند.

اگرچه در این میان یک بانک بسیار معروف در استرالیا از رنگ نارنجی برای وب سایت و طراحی دکوراسیون داخلی خود استفاده کرده اند. زیرا آنها معتقدند رنگ نارنجی بیانگر یک رابطه ی دوستانه و گرما است.

برند هایی که قبلاً محصولی را تولید کرده اند، با طراحی و راه اندازی وب سایت برای برندشان سعی می کنند که همان رنگی که برای محصولاتشان استفاده می کرده اند را در وب سایت خود نیز داشته باشند. به طور مثال شرکتی که شکلات های خود را با رنگ بنفش بسته بندی می کرده، همین رنگ را که بیانگر لوکس بودن نیز می باشد در طرح پالت رنگی وب سایت خود نیز استفاده می کند. زیرا صاحب این برند با این ترفند می تواند محصولات خود را در خاطر مشتریان خود زنده نگه دارد.

چگونه رنگ ها، شخصیت آنلاین شما را شکل می دهند؟

معمولاً افراد برای اولین ملاقات با شخص دیگری به ظاهر خود بیش از هر موقع دیگری اهمیت می دهند. زیرا دیدار اول می تواند اثری با ماندگاری زیاد در ذهن شخص مقابل داشته باشد. به طور مثال اگر شما برای اولین بار کسی را با پوشش مشکی ببینید ممکن است اینگونه برداشت کنید که این شخص شیک پوش است و یا با پوشش سفید ممکن است این برداشت را داشته باشید که این شخص آرام است و این به مدت طولانی و گاهی حتی برای همیشه در ذهن شما ثبت شود.

در مورد وب سایت ها هم اثر رنگ ها بر مخاطبان دقیقاً به همین صورت است. به خصوص صفحه ی اول وب سایت شما تأثیر زیادی در درک افراد از برند شما دارد.

استفاده از رنگ های روشن در طراحی وب سایت می تواند یک حس سرگرم کننده توأم با مدرن بودن را به مخاطبان منتقل کند.

استفاده از رنگ زرد در راه اندازی یک وب سایت حس خوش بین بودن و شاد بودن را منتقل می کند. به کار بردن رنگ زرد و آبی در کنار هم می تواند از نظر زیبایی شناسی بسیار هارمونیک و هماهنگ و در عین حال چشم نواز باشد.

معمولاً از رنگ صورتی در وب سایت هایی برای مراقب و زیبایی پوست استفاده می شود. اگر در کنار رنگ صورتی از رنگ سبز نیز استفاده شود، حس تازه و جوان بودن منتقل می شود. معمولاً از ترکیب این دو رنگ در وب سایت هایی که مربوط به محصولات و خدمات زنانه (مانند سالن های آرایشی و یا محصولات بهداشتی مربوط به خانم ها ) استفاده می شود.

خلاصه

برای انتخاب یک یا ترکیبی از چند رنگ مناسب در وب سایت خود خیلی مسائل تکنیکی و زیبایی شناسی را باید در نظر بگیرید. انتخاب پالت رنگی مناسب می تواند در تأثیر اولیه و جذب مخاطبان و افزایش نرخ تبدیل بسیار مؤثر باشد.

 

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز