چرا راه اندازی یک وب سایت حرفه ای بسیار مهم است؟

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

تصور کنید شما یک کسب و کار خیلی خوب دارید که فقط به صورت حضوری فروش دارید و فقط مشتریان حضوی فروشگاه شما را می شناسند. با توجه به این موضوع در آمد شما بیشتر نخواهد شد زیرا مشتریان شما به صورت حضوری ثابت مانده است. برای بر طرف کردن این مشکل و برای فروش بیشتر شما باید وب سایتی طراحی کنید تا کاربران در اینترنت بتوانند سایت فروشگاه شما را ببینند و از شما خرید کنند. برای پیشرفت کسب و کار خود طراحی وب سایت ضروری است.

حضور آنلاین یک کسب و کار، صرف نظر از صنعت، می تواند تأثیر زیادی بر موفقیت آن داشته باشد. در عصر حاضر، برخی از کسب و کارها هنوز متوجه نیستند که اکثر مشتریان آنها قبل از خرید از وب سایت آنها بازدید می کنند. داشتن یک حضور آنلاین قوی، به‌ویژه یک وب‌سایت، می‌تواند باعث ایجاد درآمد بیشتر شود. بله، کیفیت وب سایت شما بر نتایج تأثیر می گذارد، اما هدف این مقاله تأکید بر اهمیت اطمینان از داشتن وب سایت است.

 چرا وب سایت ها مهم هستند

 93 درصد از تصمیمات خرید تجاری با جستجوی وب سایت ها در موتورهای جستجو شروع می شود
برای به دست آوردن مشتریان جدید، باید بدانید که مشتریان بالقوه شما به دنبال یافتن تامین کنندگان، تحقیق در مورد تامین کنندگان و خرید به کجا می روند. در دنیای امروز، جایی که اکثر مردم در اکثر بازارها به آن مراجعه می کنند، اینترنت است، به ویژه موتورهای جستجویی مانند گوگل، یاهو یا بینگ. این موتورهای جستجو سه موتور جستجوی بزرگ هستند (به ترتیب) و بیش از 90٪ از کل جستجوها را تشکیل می دهند. گوگل با تقریباً 6 مورد از هر 10 جستجو، با اختلاف بزرگ‌ترین است. 

اهمیت راه اندازی وب سایت: با توجه به اینکه 93 درصد از تصمیمات تجاری با جستجو در موتورهای جستجو شروع می شود، به این معنی است که اگر وب سایت ندارید، تنها به 7 درصد از بازار خود می فروشید. درست است، شما اندازه بالقوه کسب و کار خود را تا 93 درصد کاهش می دهید. من پیشنهاد می‌کنم که همین آمار برای خریدهای مصرف‌کننده پایین‌ تر است اما همچنان بسیار بالا است، مخصوصاً برای اقلام بلیط بزرگ‌تر. هر چه اقلام بزرگتر باشد، افراد تحقیق و خرید بیشتری انجام خواهند داد. حدس من این است که احتمالاً 40 تا 50 درصد از خریدهای مصرف کننده با جستجوی آنلاین شروع می شود. وب سایتی داشته باشید که برای موتورهای جستجو بهینه شده و برای افزایش فروش طراحی شده باشد. دلایل مهم برای طراحی سایت برای کسب و کار را در ادامه مطلب بررسی می کنیم.

1- اهمیت طراحی وب سایت برای کسب و کارها

 تلفن های همراه متصل به اینترنت که هر زمان و در هر مکانی در اختیار کاربران هستند؛ امکان این را می دهد که آن‌ها هر لحظه برای بدست آوردن هر چیزی، بدون وقفه از وب سایت‌ها کمک بگیرند. برای مثال اگر دندان درد داشته باشند در گوگل نام بهترین دندانپزشک را جست و جو می‌‎ کنند و اگر گرسنه باشند، با یک جستجوی معمولی و راحت، از نزدیک‌ترین و بهترین رستوران اطراف، غذای مورد علاقه خود را سفارش می‌دهند. آن‌ها برای خرید کوچک ترین مورد ها مانند یک کرم دست و صورت نیز، با جست و جو در سایت‌های مختلف، قیمت برندها را با هم مقایسه می‌کنند، مشخصات هر محصول را با دقت مورد بررسی قرار داده و سپس اقدام به خرید از میان ده‌ها برند موجود می‌ ‎کنند.

در این صورت شما تصور کنید که شما سازنده کرم دست و صورتی هستید که دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب است اما هیچ وب سایتی برای معرفی محصول‌ تان ندارید؛ بی‌تردید می‌‎ توانید چه قدر میتوانید این موضوع به کسب و کارتان صدمه بزند! پس اگر محصولی دربرای نیازهای مشتریان خود را در دست دارید، بهتر است خودتان را در سایت های آنلاین نشان دهید.

2- اعتبار دادن به کسب و کار با طراحی سایت

به طور خلاصه، داشتن صفحه وب سایت در فضای وب، به منظور داشتن دفتر کار معتبر یا فروشگاه در فضای واقعی است و این یعنی اعتبار کسب و کار شما. امروزه بیشتر افراد برای بررسی درستی کاردر هر حوضه و هر نوع شغلی که تصور می‌کنید (از وکیل گرفته تا فروشگاه پوشاک) مشخصات آن کسب و کار را در اینترنت جستجو می‌کنند. پس اگر نامی از برند شما و محصولات تان نبینند به سراغ رقبای تان خواهند رفت. تصور کنید یک مشتری که از شما خرید کرده به صورت حضوری از محصول شما راضی بوده و محصول شما را به دوستانش معرفی می کند .دوستان آن میخواهند که موجودی و قیمت های محصولات شما را ببینند و در اینترنت نام برند شما را سرچ می کنند  و در نهایت متوجه می شوند که هیچ سایتی برای کسب و کار شما وجود ندارد در این صورت به سایت های مشابه کسب و کار شما رجوع میکنند و محصول مورد نظر خود را خریداری می کنند. باید این رو هم در نظر داشته باشیم که شاید مشتریان امکان خرید حضوری را نداشته باشند و شما با نداشتن یه سایت فروشگاهی مشتری خود را از دست می دهید.

یکی از دلایل اصلی که باید برای کسب و کار خود وب سایت داشته باشید، افزایش اعتبار سازمان است. به احتمال زیاد چندین ارائه دهنده خدمات مشابهی را به شما ارائه می دهند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید متمایز شوید، داشتن وب‌سایتی است که ظاهر خوبی داشته باشد و اطلاعات با کیفیت را به وضوح به مشتریانتان منتقل کند. بدون وب سایت، مردم ممکن است مشروعیت شما را به عنوان یک تجارت زیر سوال ببرند. داشتن یک وب سایت فرصتی برای ایجاد یک تاثیر اولیه عالی است و به مردم آرامش می دهد که شما یک تجارت واقعی هستید.

3- تبادل اطلاعات

بیش از 50 درصد از مشتریان انتظار دارند که هر برند یا کسب و کاری حضوری و آنلاینی داشته باشد که بتواند به خدمات خود دسترسی داشته باشد. یکی از جذاب ترین جنبه های یک وب سایت این است که چگونه به راحتی اطلاعات را در دسترس مشتریان قرار می دهد. یک وب سایت در هسته خود چیزی نیست جز وسیله ای برای برقراری ارتباط با مشتریان و ارائه اطلاعات و منابع به آنها. در اینجا چند روش وجود دارد که از طریق آنها وب سایت ها به تبادل اطلاعات کمک می کنند:

  • تبلیغاتی که مشتریان را در مورد آخرین پیشنهادات در مورد محصولات و خدمات به روز می کند
  • خبرنامه هایی که مشتریان را در مورد رویدادها و اخبار آینده به روز می کند
  • فرم‌های تماس که درخواست‌ها یا درخواست‌های مشتریان را دعوت می‌کنند

 4- نداشتن هیچگونه محدودیت زمانی و مکانی

مشتریان و کاربران هر ساعت از شبانه‌روز در حال جستجو و پرسش هستند. شما باید در میان این پرسش‌ها وارد عمل شوید تا بتوانید به مشتریان واقعی دسترسی پیدا کنید. در خرید های اینترنتی و سایت های فروش آنلاین هیچ محدودیت زمانی و مکانی برای کاربران وجود ندارد. با ساخت وب سایت مناسب، مشتریان بیشتری را به سمت کسب‌وکار خود هدایت کنید. اگر که فروشگاه حضوری هم برای فروش محصولات خود ندارید اصلا نگران نباشید شما با تاسیس سایت آنلاین فروشگاهی می توانید مشتریان خود را داشته باشید یا ممکن است مشتری در نیمه‌شب بخواهد یک بسته سفارش دهد. همه چیز از قبل برنامه‌ریزی شده و به درستی پیش می‌رود.

بسیاری از کسب‌وکارها از مشتریان بالقوه یا مشتریان فعلی تماس می‌گیرند که سؤالات ساده‌ای درباره مکان و ساعات کار می‌پرسند. اگر تماسی را از دست بدهید، مشتری ناراضی می ماند. تماس‌ها همچنین می‌توانند تمرکز کارکنان شما را از تمرکز بر مهم‌ترین بخش‌های کسب‌وکارتان منحرف کنند. یک وب سایت می تواند این تماس ها را کاهش دهد و بهره وری داخلی را افزایش دهد. در عین حال، به مشتریان کمک می کند تا اطلاعات مفیدی را بدون نیاز به تماس پیدا کنند، که در نهایت تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد. 

5- به صرفه بودن هزینه ها برای راه اندازی فروشگاه

یکی از دلایل اهمیت داشتن وب سایت یا (The Importance Of A Website) در دنیای امروز، به صرفه بودن از نظر هزینه است. بیایید یک ماشین حساب بردارید و حساب کنید چه مقدارخرج های مالی و زمانی باید مصرف شود تا یک فروشگاه فیزیکی و حضوری تاسیس شود؟ تقریبا مبلغ زیادی را باید برای تاسیس کسب و کار حضوری باید صرف کنید که شاید در اول مسیر این میزان پول در دسترس شما نباشد. داشتن فروشگاه حضوری بسیار خوب است اما اگر محصول یا خدمتی دارید که می‌توانید بدون داشتن فروشگاه فیزیکی آن را به مشتریان هدف ارائه دهید، چرا طراحی سایت فروش آنلاین را در بین انتخاب‌های خود قرار نمی‌دهید؟ داشتن سایت هزینه زیادی ندارد و بسیارمقرون به صرفه‌ تر از فروشگاه حضوری است.

یک فروشگاه فیزیکی نیاز به سرمایه گذاری زیادی برای مالکیت یا اجاره یک فضای تجاری دارد. علاوه بر این، مبلمان، فضای داخلی و کارمندان نیز هزینه های اضافی هستند که نمی توان آنها را نادیده گرفت. از طرفی ایجاد وب سایت آسان و ارزان است. با سیستم های مدیریت محتوا مانند WordPress می توان به راحتی یک وب سایت با کمک کم یا بدون کمک ایجاد کرد. فقط اگر یک وب سایت پیچیده مانند تجارت الکترونیک یا یک وب سایت با هزاران صفحه، یا فیلترها و جنبه های پیچیده راه اندازی می کنید، ممکن است به کمک متخصصان نیاز داشته باشید. با این حال، هزینه هنوز در مقایسه با راه اندازی فروشگاه فیزیکی می تواند حداقل باشد.

6- بازایابی ارزان تر از طریق بازاریابی اینترنتی

بازاریابی نقش مهمی در گسترش هر کسب و کاری ایفا می کند. داشتن یک وب سایت باعث می شود تا زمانی که مردم در جستجوی کسب و کار شما هستند، اطلاعاتی درباره کسب و کار خود منتشر کنید. بگذارید بگوییم کسب و کار آفلاین شما به خوبی پیش می رود، و اکنون می خواهید آن را به صورت آنلاین گسترش دهید اگر وب سایتی دارید، می توانید هر زمان که افراد با استفاده از یک کلمه کلیدی جستجو می کنند، آن را در موتور جستجو ظاهر کنید. دو نوع روش بازاریابی وجود دارد که این امکان را فراهم می کند. یکی بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و دومی بازاریابی موتورهای جستجو است. گاهی اوقات به عنوان نیز نامیده می شود. علاوه بر سئو، شما همچنین می توانید وب سایت خود را با استفاده از رسانه های اجتماعی، تبلیغات نمایشی و تکنیک های دیگر بازاریابی کنید. شما می توانید مخاطبان مورد نظر خود را انتخاب کنید و از اطلاعات جمعیت شناختی مانند سن، جنسیت، مکان و موارد دیگر برای آن استفاده کنید. شما می توانید به اندازه ای که می خواهید گسترده یا به اندازه ای که می خواهید پیش بروید.

7- بازاریابی دیجیتال

اگر قصد دارید از بازاریابی دیجیتال برای افزایش رشد کسب و کار خود استفاده کنید، احتمالاً می خواهید ترافیک را به یک وب سایت یا صفحه هدایت کنید. برای انجام این کار به طور موثر، از ترافیک تاریخی که به وب سایت شما رفته است استفاده کنید تا بتوانید واجد شرایط ترین مشتریان را هدف قرار دهید و بهترین بازده سرمایه را در هزینه تبلیغات خود دریافت کنید. این چیزی است که نمی توان به صورت حضوری به صورت عالی راه اندازی کرد، بنابراین بهتر است وب سایت خود را زودتر راه اندازی کنید، حتی اگر در حال حاضر قصد اجرای تبلیغات را ندارید.امروزه وب سایت ها برای تجارت ضروری شده اند. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، قویاً توصیه می‌کنم یکی را ایجاد کنید. شما می توانید در طول زمان آن را بهبود ببخشید.

8- نمونه کارهای فروشگاه

وب سایت خود را فقط برای فروش محصولات یا خدمات محدود نکنید. نمونه کارها را ایجاد کنید که نشان دهد در کسب و کار چقدر خوب عمل می کنید. بیایید بگوییم تجارت شما در زمینه سفر و گردشگری است. می‌توانید یک نمونه کار ویدیویی از یک خانواده ایجاد کنید که تجربه کلی آنها از رزرو بلیط تا گرفتن عکس‌های سرگرم‌ کننده از سفر را نشان می‌دهد. می توانید از آنها بخواهید که بازخورد خود را در قالب ویدیویی به اشتراک بگذارند و آن را به ویدیوی نمونه کار اضافه کنند. چنین پورتفولیوهایی به ایجاد اعتماد افراد به کسب و کار شما کمک می کند.

داشتن یک وب سایت در این عصر دیجیتال بسیار مهم شده است. یک کسب و کار بدون وب سایت فرصت های متعددی را که می تواند آنلاین شود از دست می دهد. جدا از این مزایای ضروری، یک وب سایت باید ارائه دهد، به روش های متعدد دیگری نیز کمک می کند. به عنوان مثال، یک وب سایت می تواند نقشه یا مسیرهایی را برای مکان های تجاری یا دفاتر خود ارائه دهد. اگر کسی بخواهد در مورد یک کسب و کار در ساعت مناسب خود بداند، یک وب سایت می تواند در همین زمینه به او کمک کند زیرا در هر زمانی قابل دسترسی است. یک وب سایت خوب طراحی شده و جذاب می تواند تصویر برند را تقویت کند. برای تبدیل شدن به یک فرد تجاری موفق، باید یک وب سایت حرفه ای داشته باشید.

9- سهولت دسترسی کاربران

داشتن یک وب سایت باعث می شود افراد به راحتی شما را بیابند، درباره شرکت شما مطالعه کنند، کارهایی که انجام می دهید را کشف کنند و به سوالاتی که در مورد کسب و کار شما دارند پاسخ دهند. با داشتن یک وب سایت، افراد می توانند شرکت شما را در هنگام جستجوی شرکت شما در موتورهای جستجویی مانند گوگل، یاهو یا بینگ پیدا کنند. درست است که اگر وب‌ سایتی برای کسب‌وکار خود ندارید، اگر فهرستی داشته باشید، ممکن است در یک موتور جستجو پیدا شوید، صفحات زرد یا کسب‌وکار شما به‌ طور خودکار در نتیجه مکان‌های Google نشان داده می‌شوند. آیا واقعاً می خواهید این را به شانس بسپارید؟ به علاوه چرا یک وب سایت نداشته باشید تا بتوانید بر آنچه در مورد شرکت شما نمایش داده می شود تأثیر بگذارید و بدانید که وب سایت شما علاوه بر داشتن همه آن نتایج جستجوی دیگر، فهرست می شود. کدام یک از نتایج زیر را ترجیح می دهید برای شرکت خود داشته باشید. نتایجی مانند تصویر اول یا آخرین تصویر؟

10- دادن ارزش ماندگاری به کسب وکار شما

بخش بزرگ در مورد یک وب سایت این است که وقتی روی آن سرمایه گذاری می کنید، آن را برای همیشه خواهید داشت و برای همیشه برای شما کار می کند. چه روش های تبلیغاتی دیگری وجود دارد که وقتی یک بار هزینه آن را پرداخت می کنید، برای همیشه برای کسب و کار شما کار می کند؟ نه زیاد.

وقتی برای یک آگهی روزنامه پول می پردازید، آن یک آگهی و هر مزیتی را که یک آگهی ایجاد می کند دریافت می کنید، اما بعد از آن آگهی انجام می شود. آن پولی که برای آگهی روزنامه خرج کردید از بین رفته است و هرگز نمی توانید آن را پس بگیرید. اگر از آن بازگشت سرمایه دریافت نکنید، هرگز نمی توانید. همین امر در مورد گوگل ادوردز، تبلیغات فیس بوک، تبلیغات لینکدین، فهرست صفحات زرد، تبلیغات مجلات و غیره نیز صادق است. در مورد یک وب سایت، اگر در سال اول بازگشت سرمایه مثبتی کسب نکردید، نگران نباشید زیرا از هم اکنون این کار را انجام داده اید. تا پایان زمان برای بازگشت سرمایه خود. وب سایتی داشته باشید که برای موتورهای جستجو بهینه شده و برای افزایش فروش طراحی شده باشد.

11- جهانی شدن کسب و کار شما

با گرفتن یک وب سایت این امکان را برای هر کسی در جهان فراهم می کند تا کسب و کار شما را پیدا کند. اگر محصولی دارید که به راحتی می توان آن را به صورت آنلاین فروخت، می توانید با فروش آنلاین مشتریان خود را به طور چشمگیری افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انجام این کار، مقاله من را با فروش آنلاین گسترش پایگاه مشتری را بخوانید. یا شاید شما نمی توانید خدمات خود را به صورت آنلاین بفروشید، اما با داشتن یک وب سایت می توانید مشتریانی را به دست آورید که خارج از محدوده جغرافیایی تلاش های بازاریابی شما هستند.

در اینجا یک داستان عالی است که این را نشان می دهد. حدود 6 ماه پیش از مردی در کلگری که به خدمات من علاقه مند بود، تماس گرفتم. من هرگز نمی‌توانستم با هیچ یک از روش‌های بازاریابی فعلی‌ام، به جز وب‌سایت خود، از کسی در کلگری سرنخ ایجاد کنم. این مثال نشان می‌دهد که چگونه داشتن یک وب‌سایت درهای تجارت شما را به یک منطقه جغرافیایی بسیار بزرگتر در کل جهان باز می‌کند.

 12- داشتن محبوبیت در بین مشتریان

دلیل دیگری که چرا یک وب سایت برای کسب و کار شما مهم است این است که بخش بزرگی از بازار وجود دارد که حتی اگر به دنبال خرید نباشید، شما را به عنوان یک گزینه در نظر نمی گیرند. من شخصاً می‌دانم که اگر با تأمین‌کننده‌ای سروکار دارم که می‌خواهم از آن خرید کنم و آنها حتی وب‌سایتی ندارند، تقریباً آنها را به عنوان یک گزینه حذف می‌کنم و دیدگاه من نسبت به آن شرکت کاهش می‌یابد. این تصور را به من می دهد که این شرکتی است که مدیریت بسیار ضعیفی دارد.

با این دیدگاه، چرا من می خواهم از شرکتی مانند این خرید کنم؟ بر اساس تجربه من، اکثر مردم شبیه من فکر می کنند. برخی از افراد هستند که این فکر را ندارند، اما من حدس می زنم که احتمالاً 80٪ از مردم نظرات بدی نسبت به شرکت هایی دارند که وب سایت ندارند. 

طراحی سایت توسط شرکت دارکوب

اگر قصد طراحی سایت برای کسب و کار خود دارید میتوانید پروژه های ساخت وب سایت خود را به شرکت دارکوب بسپارید و زیرا شرکت دارکوب با طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه یک سایت درجه یک تحویل شما میدهد.

 
اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز