سرعت وب سایت یکی از دلایل اصلی موفقیت وب سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4673

5/5 - (1 امتیاز)

همه ی ما شاید تجربه ی مواجه شدن با وب سایت هایی که مدت زمان زیادی طول می کشند تا بارگذاری شوند را داشته باشیم. مدت زمان طولانی بارگذاری می تواند بر تجربه ی کاربر تأثیر منفی بگذارد. خیلی از کاربران در چنین شرایطی ترجیح به ترک وب سایت را می دهند. این موضوع علاوه بر ارائه ی UX ضعیف بر نرخ تبدیل و نهایتاً درآمد وب سایت نیز اثر منفی دارد.

سرعت وب سایت یکی از فاکتور هایی است که در طولانی مدت بر عملکرد آن تأثیر می گذارد.

اگر می خواهید فروش بیشتری داشته باشید، سرعت وب سایت خود را بهبود ببخشید.

گوگل و سایر موتور های جستجوگر وب سایت هایی که سرعت بارگذاری پایینی دارند را جریمه می کنند. مهمتر آنکه کاربران نیز از وب سایت های کند دل خوشی ندارند. سرعت پایین صفحه باعث افزایش نرخ ترک صفحه و کاهش درآمد می شود.

اگر وب سایت شما به آرامی بارگذاری شود، فروش و بازدید از وب سایت شما آسیب خواهد دید.

البته خوشبختانه با اجرای تکنیک ها و ترفند هایی می توانید سرعت صفحه ی وب خود را بهبود ببخشید و رتبه ی بهتری در گوگل نیز کسب کنید.

چرا سرعت بارگذاری صفحه مهم است؟

می توان گفت تقریباً همه ی کاربران، وب سایت های سریع را به وب سایت های کند ترجیح می دهند.

طبق تحقیقات گوگل، 53% از کاربران و بازدیدکنندگان یک سایت، در صورتی که زمان بارگیری آن بیش از 3 ثانیه طول بکشد، صفحه ی مورد نظر را ترک می کنند.

اما از سوی دیگر طبق گزارشات، بارگذاری یک وب سایت معمولی در تلفن همراه حدود 15 ثانیه زمان نیاز دارد.

این آمار و ارقام در سایر سیستم های عامل و مرورگر ها نیز نقش بازی می کند و بر نرخ تبدیل و نگهداری مشتری بر صفحه تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که بر سرعت صفحه تأکید زیادی می شود.

طبق تحقیقات، زمان بارگذاری اکثر وب سایت ها حدود 8 الی 11 ثانیه می باشد. شاید این مدت زمان زیادی نباشد، اما متأسفانه هر یک ثانیه بیشتر، باعث از دست رفتن مشتریان و بازدیدکنندگان بیشتری می شود.

سرعت صفحه فاکتوری است که گوگل آن را در الگوریتم خود لحاظ کرده است. زیرا بر ارائه ی تجربه ی کاربر تأثیر دارد. همین موضوع باعث شده است تا فاکتور سرعت برای تمام وب سایت ها به یک اصل مهم تبدیل شود.

برای اینکه بتوانید سرعت وب سایت خود را بهبود ببخشید بایستی بفهمید که علت بارگیری کند آن چیست. سپس به رفع مشکلات و بهبود وب سایت خود بپردازید.

عملکرد وب سایت به مدت زمانی که طول می کشد تا وب سایت برای کاربر لود شود و به کاربر نشان داده شود، وابسته است. کاربران از طریق دستگاه ها و مرورگر های متفاوت، از وب سایت شما دیدن می کنند. بنابراین بایستی اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای همه و از هر طریقی در دسترس است. اگر وب سایت شما عملکرد خوبی نداشته باشد، گاهی می تواند آسیب های دائمی و جبران ناپذیری به تجارت شما بزند.

سرعت وب سایت می تواند بر مسائل گوناگونی در کسب و کار شما تأثیر بگذارد. برخی از این موارد عبارتند از:

تجربه ی کاربر

منظور از تجربه ی کاربر، رضایتمندی کاربران در مدت زمانی که بر روی صفحه ی شما هستند، می باشد. از آنجا که یکی از اهداف عملکرد وب سایت، حفظ کاربران می باشد، بایستی به رضایت آنها از عملکرد وب سایت اهمیت دهید.

سرعت کند بارگذاری صفحات، دریافت خطاهای مکرر و یا ارجاع به صفحاتی که دیگر در دسترس نیستند، می تواند تجربه ی کاربری ضعیفی را خلق کند. هر ثانیه ی اضافی برای انتظار، کاربران را به وب سایت های دیگر سوق می دهد. از دست دادن کاربران نیز به معنای ضرر در تجارت می باشد.

اعتبار

کاربران پس از مشاهده ی وب سایت شما، بلافاصله شروع به قضاوت آن می کنند. برای کاربرانی که اولین بار است از سایت شما دیدن می کنند، زمان طولانی بارگذاری صفحه می تواند به معنای ترک همیشگی آنها از صفحه ی شما باشد. حتی ممکن است کاربران قدیمی و وفادار نیز در صورت عملکرد ضعیف وب، آن را ترک کنند و در جایی دیگر به دنبال اطلاعات مورد نیاز خود بگردند.

سرعت وب سایت شما بر اعتبار شما تأثیر گذار است. در دنیای پر سرعت امروزی، وب سایتی که کند باشد از دیدگاه کاربران دارای مشکل است. حتی ممکن است آنها اینگونه استنباط کنند که کسب و کار شما مشکلی دارد. محیط پرسرعت امروز عملکرد بهینه را می طلبد.

مزیت رقابتی

یک بازدید موفقیت آمیز منجر به افزایش نرخ تبدیل می شود. امروزه هر کسب و کاری رقبای خاص خود را دارد. برای اینکه بتوانید در دنیای تجارت و  رقابت سر پا بمانید، بایستی یک وب سایت قوی داشته باشید. یک وب سایت ضعیف به معنای سپردن کاربران خود به رقبایتان می باشد. عملکرد کند و غیر قابل اعتماد وب سایت شما فرصتی برای رقبایتان فراهم می آورد تا بتوانند توجه بازار و تجارت شما را به خود جلب کنند. بنابراین با راه اندازی یک وب سایت سریع از آن به عنوان یک مزیت رقابتی برای تجارت خود استفاده کنید.

چگونه سرعت وب سایت خود را بهبود ببخشید؟

اولین نشانگر سرعت یک وب سایت سایز فایل های استفاده شده در آن شامل عکس ها، متون، ویدئو ها و … می باشد.

اگر سایز فایل های استفاده شده در صفحه را کاهش دهید، سرعت بارگیری صفحه افزایش می یابد.

کاهش اندازه ی فایل های صفحه بزرگترین کاری است که می توانید برای افزایش سرعت وب انجام دهید.

تصاویر را کم حجم کنید

تصاویر موجود در صفحه را تا جاییکه امکان دارد کوچک کنید. کوچک کردن تصاویر صرفه جویی در فضای ارزشمند و زمان بارگیری می باشد. برای کوچک کردن تصاویر یا می توانید از ابزار مناسب این کار استفاده کنید و یا با تغییر فرمت عکس این کار را انجام دهید.

از یک حافظه ی پنهان استفاده کنید

سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس دارای افزونه هایی هستند که آخرین نسخه ی صفحات شما را ذخیره می کنند و به کاربر نمایش می دهند تا مرورگر مجبور نباشد هر دفعه صفحه را به صورت پویا تولید کند. این افزونه ها می توانند زمان بارگذاری صفحه را به طور چشمگیری کاهش دهند.

تغییر مسیر های اضافی را پاک کنید

تعداد زیاد تغییر مسیر می تواند باعث گیج شدن مرورگر ها و کاهش سرعت بارگذاری شود. هر گونه تغییر مسیر در وب سایت خود را بررسی کنید و تا جاییکه امکان دارد آنها را ساده کنید. ابزار هایی وجود دارد که با استفاده از آنها متوجه خواهید شد که چه تغییر مسیر هایی در وب سایت شما فعال هستند.

نتیجه

در روز های آغازین اینترنت کسی انتظار سرعت بالا از وب سایت ها را نداشت و این یک موضوع عادی بود.

اما امروزه سرعت حرف اول را می زند. حتی گوگل سرعت بارگذاری صفحات را جدی می گیرد و صفحات کند را جریمه می کند.

سرعت وب سایت شما نه تنها بر رتبه ی شما در نتایج موتور های جستجوگر بلکه بر کاهش و یا افزایش نرخ تبدیل تأثیر می گذارد.

هر یک ثانیه کاهش زمان بارگذاری به معنای افزایش اعتماد کاربر و پیشنهاد وب سایت شما به دیگران توسط کاربرانتان می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز