تاثیر تبلیغات گوگل ادوردز بر روی سئو سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=2288

5/5 - (1 امتیاز)

گوگل ادوردز چیست و چرا مورد نیاز است؟

گوگل ادوردز یک پلت­فرم پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) می­باشد و دو راه ساده و اولیه برای رسیدن به مخاطبین را به مبلغین ارائه می­دهد:

  • از طریق شبکه جستجوی گوگل
  • از طریق شبکه نمایش گوگل

اگرچه این دو راه دو طریقه عملکردی کاملا متفاوت دارند اما جاییکه مبلغین یک سری مخاطب همسان و مرتبط دارند، از یک سیستم مناقصه PPC استفاده می­کنند.

شبکه جستجو گوگل این امکان را به شما می­دهد که تبلیغات خود را به کاربرانی که به صورت فعال در حال جستجوی کلمات کلیدی که شما انتخاب کرده­اید نشان دهید.

همانطور که می­دانید این تبلیغات متنی بهترین موقعیت برای جذب کاربرانی است که در مرحله جستجو و خرید دیجیتالی هستند.

اما شبکه نمایشی گوگل متفاوت عمل می­کند. شبکه نمایشی گوگل به جای نشان دادن تبلیغات به کاربرانی که در حال جستجو برای یک کالا و یا سرویس آنلاین هستند، تبلیغات نمایشی و یا بنرهای تبلیغاتی را روی وب سایت­هایی که ممکن است مخاطبین و کاربران به سراغ آنها بروند جایگذاری می­کند. گاهی مردم نمی­دانند که چه می­خواهند، پس بنرهای تبلیغاتی فرصت مناسبی برای تبلیغات به این دسته از مخاطبین است. همچنین تبلیغات نمایشی و بنرهای تبلیغاتی برای جذب دوباره مخاطبینی که به تازگی از وب سایت شما دیدن کرده­اند بسیار مفید و موثر است.

گوگل ادوردز یک راه تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک می­باشد. شما فقط زمانی پولی پرداخت می­کنید که کاربری برای دیدن تبلیغات شما روی سایت شما کلیک می­کند و یا با شما تماس می­گیرد. Google Ads همچنین این امکان را به شما می­دهد که تبلیغات خود را خارج از فضای جستجوی گوگل نیز انجام دهید. این کار از طریق نشان دادن سایت­های مرتبط در شبکه نمایشی گوگل امکان­پذیر است.

 

آیاگوگل ادوردز به سئو سایت کمکی می کند؟

این سوالی است که از طرف مشتریان خیلی مطرح می­شود که آیا تبلیغات گوگل ادوردز بر روی عملکرد و اجرا سئو و بهینه سازی سایت بر روی سایت آنها اثری دارد؟!

در نتیجه گیری نهایی جستجوی گوگل، هیچ ارتباط مستقیمی بین پلت­فرم تبلیغاتی ادورز و اینکه صفحات وب چگونه دسته بندی و درجه بندی می­شوند وجود ندارد. بنابراین AdWords تاثیر مستقیمی بر روی عملکرد و درجه بندی سئو سایت شما ندارد.

آیا ارتباطی بین گوگل ادوردز و seo سایت وجود دارد؟

AdWords می­تواند در طول زمان بر روی رتبه­بندی سایت شما تاثیر داشته باشد. محبوبیت برند و اعتماد دو مقوله­ای هستند که در الگوریتم جستجو گوگل در گذر زمان و آنلاین بودن به دست می­آیند که این مسئله تحت تاثیر سطح مشاهده شدن سایت می­باشد. در آخر، گوگل ادوردز یک وسیله بسیار موثر برای ساختن اعتماد و آگاهی بخشی از طریق حضور قوی در نتایج جستجو گوگل می باشد. نتیجه حاصل از حضور قوی در ادورز یک افزایش در فعالیت جستجو برند است که این موضوع در گذر زمان تاثیر مثبت و مفید روی رتبه بندی سایت شما دارد.

مزایای استفاده با هم  از گوگل ادوردز و سئو چیست؟

اصلی­ترین سود راه­اندازی گوگل ادوردز و داشتن یک برنامه seo خوب اینست که ترافیک جستجوی بخش عمومی افزایش پیدا می­کند. بازاریابان حرفه­ای آنلاین متوجه­اند که به طور تقریبی می­توانند ترافیک را که منجر به تولید موقعیت از طریق رسیدن به بالاترین سطح مشاهده شدن و حضور در نتایج جستجو، به خصوص برای آن دسته از کلمات کلیدی که به صورت استراتژیکی برای تجارتشان مهم است افزایش دهند.

داشتن AdWords قوی و موقعیت­های اساسی با هم به این معناست که حضور برند شما در نتیجه جستجو بهتر است و این موضوع منجر به ترافیک بخش بالاتر می­شود.

پس به طور خلاصه سری فعالیت­های مرکزی یک AdWords از حضور کامل seo سود خواهد برد و برعکس سری فعالیت­های مرکزی سئو از حضور AdWords سود خواهد برد.

چگونهGoogle Ads  روی نتایج اصلی تاثیر می­گذارد؟

این یک دانش صنعتی عمومی است که PPC می­تواند روی نتایج اصلی ما اثر بگذارد. ولی این تاثیر دقیقا چیست و چگونه کار می­کند؟

پرداخت به طور مستقیم روی رتبه بندی اثر نمی­گذارد

خیلی از شماها احتمالا نظریه­های دسیسه سازی را مشاهده کرده­اید. حرف­هایی مثل اینکه ما پول زیادی برای  گوگل ادوردز پرداخت کرده­ایم ولی نتایج اصلی ما خراب شدند و یا مثلا اینکه کسی می­گوید ما پول زیادی برای گوگل پرداخت کردیم اما رقیب ما پول بیشتری پرداخت کرد و احتمالا علت موفقیت آنها و بالاتر بودن رتبه آنها همین است!

ولی هیچ کدام از اینها درست نمی­باشد. موضوع اینست که یک سری از مراقبت­های در محل وجود دارند. آنها یک دیوار در گوگل دارند که بین طرفین پرداخت و اصلی می­باشد. دسته اصلی، مهندسین، مدیران محصولات، مدیران برنامه و تمام مردمی که بر روی نتایج رتبه بندی اصلی در تیم کیفیت جستجو کار می­کنند، می­باشند که قطعا آنها اجازه نخواهند داد که پرداخت­ها روی چونگی رتبه بندی آنها اثر بگذارد اگرچه خیلی چیزهای غیر مستقیم وجود دارد که گوگل به طور کامل کنترل نمی­کند که باعث تقاطع پرداخت و اصول می­شود.

جستجو کنندگانی که یک تبلیغاتی را می­بینند ممکن است بیشتر مشتاق روی کلیک بر لیست­های اصلی باشند و یا ممکن است کاربران اشتیاق بیشتری برای کلیک بر روی لیست­های اصلی که رتبه بندی بالاتری دارند داشته باشند.

جستجو گرانی که قبلا در مقابل یک تبلیغات قرار داده شده­اند ممکن است اشتیاق بیشتری برای کلیک داشته باشند و یا پتانسیل جذب شدن داشته باشند و یا برعکس.

جستجو گرانی که قبلا در مقابل یک برند خاص قرار داده شده­اند ممکن است در آینده اشتیاق بیشتری برای کلیک و جذب محتوای اصلی داشته باشند. بخاطر بیاورید که کلیک بیشتر از طریق رتبه منجر به نرخ جذب بالاتر می­شود که آن نیز می­تواند منجر به رتبه بالاتر شود. بنابراین اگر شما می­بینید خیلی از کاربران که قبلا یک جستجویی را انجام داده­اند و روی یک تبلیغات پرداخت شده کلیک کرده­اند بعدا در نتایج اصلی همان رتبه بندی برند را مشاهده خواهند کرد و ممکن است برای کلیک بیشتر مشتاق شوند و میل داشتته باشند. اما گاهی اشتیاق بیشتر برای کلیک اثر عکس دارد و برخی کاربران ترجیح می­دهند از برند رقیب کالای خود را خریداری کنند برای اینکه فکر می­کنند برند رقیب قوی­تر است.

آیاAdWords  گران است؟

بله، Google Ads کمی گران است به خصوص اگر در یک صنعت به شدت رقابتی فعالیت می­کنید، اگر سلسله فعالیت­های اددورز شما خوب طراحی و به درستی بهینه­سازی شده باشد و همچنین یک پیشنهاد CPC مناسب داشته باشد شما قادر خواهید بود تبلیغات دقیقی را به مخاطبین خاص خود نشان دهید.

اگر سلسله فعالیت­ها به درستی بهینه سازی نشده باشند شما زمان و بودجه زیادی را صرف کلیک­هایی که هیچ وقت نتیجه­اش برعکس نمی­شود، خواهید کرد و این دقیقا همان جاییست که بیشتر تجار دچار اشتباه می­شوند. آنها زمانی برای انجام درست سلسله فعالیت­هایی که باید انجام دهند، نمی­کنند و دست آخر مجبور به پرداخت بیشتر می­شوند. کاری که شما انجام می­دهید بستگی زیادی به یک سری فاکتور که در ذیل بیان می­شوند دارد:

1) کلمات کلیدی که انتخاب می­کنید.

2) میزان رقابتی که در شبکه دارید.

3) پیشنهادهایی که می­دهید.

در آخر، در حالیکه شما برای هر کلیک در ادوردز  مبلغی را پرداخت می­کنید اگر برای هر یک دلاری که درAdWords  پرداخت می­کنید 5 تا 10 دلار دربیاورید، بهترین سرمایه­گذاری را کرده­اید.

seo برای تجارت­های کوچک

ما یک سری بسته­های موثر seo برای رتبه­بندی موتورهای جستجو و حجم ترافیک برای تجارت­های آنلاین کوچک شما داریم.

به روز رسانی برای سئو اصلاح شده

گاهی اوقات برای ارتقا عملکرد سئو بهتر است سایت خود را به روز رسانی کنید.

سئو و گوگل ادوردز

برای به حداکثر رساندن ترافیک و موقعیت­های فروش بیشتر پیشنهاد می­شود هم از طریق  سئو و هم AdWords تبلیغات کنید. نائل شدن به رتبه­بندی خالص و قوی و همزمان تبلیغات در AdWords می­تواند بیشترین حجم ترافیک از مخاطبین مد نظر را برای سایت شما همراه داشته باشد.

نحوه عملکرد سئو

سئو و یا بهینه­سازی موتور جستجو شامل محتوایی است که بر روی سایت شما قرار دارد که منجر به ارتقاء دیده شدن سایت شما در جستجو موتورهای جستجو می­شود. به عبارت دیگر سئو به دیده شدن بیشتر سایت شما در جستجوهای مرتبط کمک می­کند. مقوله­های مختلفی برای ارتقاء seo سایت وجود دارد.

اول از همه اطمینان حاصل کنید متن روی سایت شما واضح، توضیحی و کمک کننده است. عنوان متن خود را به زبان ساده و قابل فهم توضیح دهید و سعی کنید عنوان شامل کلماتی باشد که احتمال می­دهید کاربر ممکن است جستجو کند. از عکس در عنوان متن خود به خصوص آن دسته عنوان­هایی که مهمتر هستند استفاده نکنید چرا که ربات­های گوگل نمی­توانند تشخیص دهند .فقط به این فکر کنید که چه چیزی برای کاربران ساده­تر و قابل فهم­تر است.

لینک سایت­های دیگر را نیز داشته باشید از این طریق مخاطبین بیشتری می­توانید جذب کنید.

 

نتیجه­ گیری

گوگل ادورزر بهترین سرمایه گذاری هم در وقت و هم در بودجه است. شبکه جستجو می­تواند شما را مطمئن سازد که تبلیغات شما بهترین رتبه را در هنگام جستجو کاربران خواهد گرفت و شبکه نمایشی می­تواند برای جذب دوباره مورد استفاده قرار گیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز