چگونه سایت را در Google Search Console ثبت نماییم؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9285

کنسول جستجوی گوگل
نظر دهید post

Google search console یک ابزار عالی است که اطلاعات خوبی در مورد عملکرد وب سایت ها در اختیار کاربران قرار می دهد. استفاده از google search console برای همه ی دارندگان وب سایت ها ضروری است. برای اینکه بتوانید از این ابزار به خوبی استفاده کنید بایستی طراحی سایت خود را در کنسول جستجوی گوگل ثبت کنید. کنسول جستجوی گوگل برای به دست آوردن ترافیک بیشتر بسیار مؤثر است.

استفاده از google search console رایگان است. دارندگان وب سایت ها با استفاده از ابزار کنسول جستجوی گوگل می توانند حضور طراحی سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل مدیریت کنند. دارندگان وب سایت ها از طریق این ابزار می توانند از گوگل درخواست کنند تا سایتشان را زودتر فهرست بندی کند و تغییرات ایجاد شده را سریعتر در نتایج جستجو نشان دهد.

دارندگان وب سایت ها با استفاده از کنسول جستجوی گوگل می توانند نحوه ی مشاهده ی گوگل از طراحی سایت خود را بهینه کنند. صاحبین وب سایت ها، بازاریابان اینترنتی، متخصصین سئو و …. با یادگیری نحوه ی ثبت سایت در کنسول جستجوی گوگل می توانند موفقیت های بیشتری در کسب و کار خود به دست آورند. صاحبین وب سایت ها از طریق این ابزار می توانند متوجه شوند که جستجوگران سایتشان را چگونه در گوگل می بینند. با استفاده از ابزار کنسول جستجوی گوگل می توان اطلاعاتی در مورد کلمات کلیدی و آنچه که کاربران مورد جستجو قرار می دهند، به دست آورد. بعلاوه می توانید نحوه ی عملکرد سایت خود را در گوشی های همراه نیز بررسی کنید. با کنسول جستجوی گوگل می توان متوجه شد آیا گوگل محتوای یک سایت را می بیند یا نه! از این رو یادگیری نحوه ی ثبت سایت در کنسول جستجوی گوگل مهم است.

راه اندازی goole search console چگونه است؟

برای راه اندازی google search console ابتدا google analytics را راه اندازی کنید. اگر اکانت گوگل دارید، برای ابزار کنسول جستجوی گوگل می توانید از همان اکانت استفاده کنید. اگر ندارید ابتدا یک اکانت گوگل ایجاد کنید. سپس با استفاده از اکانتی که ایجاد کرده اید وارد سیستم شوید و بر روی گزینه ی “افزودن یک ویژگی” در بالای صفحه کلیک کنید. آدرس وب سایتتان را وارد کنید و دکمه ی ادامه را انتخاب کنید. در مرحله ی بعد بایستی تأیید کنید که صاحب وب سایت هستید. اگر به ریشه ی طراحی وب سایت خود دسترسی دارید، می توانید یک فایل html بارگذاری کنید. اگر میزبانی سایتتان را خودتان بر عهده دارید از طریق پشتیبان میزبانی می توانید تأیید شوید. اگر از google tag manager استفاده می کنید، می توانید از طریق تگ گوگل تأیید شوید. اما سریعترین راه برای تأیید اینکه صاحب وب سایت هستید ردیابی ID google analytics می باشد.

ثبت سایت در کنسول جستجوی گوگل

چگونه سایت را در google search condole ثبت کنیم؟

پس از راه اندازی کنسول جستجوی گوگل چکار کنم؟

بعد از اینکه کنسول جستجوی گوگل را راه اندازی کردید، مدتی صبر کنید (حدوداً یک هفته) تا اطلاعات مفیدی کسب کنید. اما در این مدت بیکار ننشینید و یک نقشه سایت ایجاد کنید. نقشه سایت به موتور های جستجو کمک می کند تا محتوای سایت شما را سریعتر بیابند و آن را سریعتر فهرست بندی کنند. اگر طراحی سایت شما مبتنی بر وردپرس است با استفاده از افزونه ی Yoast می توانید براحتی نقشه سایت ایجاد کنید. پس از ایجاد نقشه آن را در کنسول جستجوی گوگل اضافه کنید.

چرا باید از google search console استفاده کنم؟

گوگل ابزار های زیادی به دارندگان وب سایت ها ارائه می دهد. یکی از بهترین ابزار های گوگل google search console است. کنسول جستجوی گوگل فواید زیادی دارد و به بهبود کسب و کار های مختلف کمک می کند.

با کنسول جستجوی گوگل می توانید ظاهر جستجوی وب سایت خود را بهبود دهید

بهبود ظاهر جستجوی سایت با استفاده از کنسول جستجوی گوگل کلید استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما می باشد. کنسول جستجوی گوگل می تواند به شما نشان دهد که وب سایت شما در SERP چگونه است. در ارزیابی نحوه ی ظاهر شدن طراحی سایت خود در SERP اطمینان حاصل کنید که عناوین، URL، توضیحات متا، پیوند های سایت و …. همگی صحیح هستند. این به شما کمک می کند تا بتوانید طراحی سایت خود را در SERP همانگونه که کاربران مشاهده می کنند، ببینید.

بهبود html

با استفاده از ابزار کنسول جستجوی گوگل می توانید کد های html سایت خود را بهبود دهید. از این فرصت می توانید برای ارزیابی برچسب های عنوان و یا بهبود توضیحات متا استفاده کنید. طراحی سایت شما باید یک برچسب عنوان H1 داشته باشد و بقیه عناوین بایستی برچسب های h2 تا h6 داشته باشند.

افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک سایت

یکی از دغدغه های دارندگان وب سایت افزایش ترافیک وب سایتشان است. در این ابزار بخشی برای ترافیک جستجو وجود دارد. در این بخش می توانید اطلاعات ارزشمندی در مورد نحوه ی دسترسی کاربران به وب سایت خود از طریق نتایج جستجوی ارگانیک به دست آورید. برای اینکه بتوانید استراتژی های بهتری برای بهبود سایت خود اتخاذ کنید، این گزارش ها را مطالعه کنید.

مانیتور کردن گزارش های لینک

با استفاده از ابزار کنسول جستجوی گوگل می توانید اطلاعات خوبی در مورد وب سایت هایی که به سایت شما لینک زده اند، به دست آورید. بک لینک سازی یکی از فاکتور های سئو می باشد. هر چه وب سایتی بک لینک های با کیفیت تر و بیشتری داشته باشد، نزد موتور های جستجو معتبرتر است. وقتی بک لینک های با کیفیتی به دست می آورید یک سیگنال مثبت به گوگل ارسال می کنید که طراحی سایت شما حاوی مطالب ارزشمندی است. افزایش پیوند های داخلی و خارجی یک راه حل عالی برای بهبود سئو سایت می باشد. با ابزار کنسول جستجوی گوگل می توانید پیشرفت های طراحی وب سایت خود را ردیابی کنید. بعلاوه می توانید بررسی کنید طراحی سایت شما چه لینک های جدیدی به دست آورده است و یا تغییرات در حجم و محبوبیت لینک ها چگونه است!

متوجه فهرست بندی گوگل شوید

اگر می خواهید بدانید که چند صفحه توسط گوگل فهرست بندی می شود از google search console کمک بگیرید. از این ابزار برای ردیابی تعداد صفحات طراحی وب سایت خود که در نتایج گوگل ظاهر می شود، استفاده کنید. بعلاوه می توانید از ابزار جستجوی گوگل برای نظارت بر آدرس های اینترنتی که نمی خواهید فهرست بندی شوند، استفاده نمایید. برای این منظور بایستی گزارش google index را دریافت کنید و آدرس اینترنتی URL های ناخواسته را از فهرست حذف کنید یا بر روی آدرس های اینترنتی غیر فهرست بندی گوگل کار کنید. در این گزارش همچنین می توانید کلمات کلیدی محتوا و منابع مسدود شده را نیز بررسی کنید. از این اطلاعات می توانید برای افزایش استفاده از کلمات کلیدی خاص و یا رفع منابع مسدود شده کمک بگیرید.

به طراحی وب سایت خود بخزید

خزیدن به وب سایت یک عملکرد مهم برای بهینه سازی طراحی سایت برای موتور های جستجو می باشد. عمل خزیدن توسط یک ربات انجام می شود که محتوای وب سایت ها را در اینترنت فهرست بندی می کند. موتور های جستجو برای نمایش محتوا به کاربر و فهرست بندی محتوا به ربات های خزنده نیاز دارند. خزیدن ها اطلاعات زیادی از وب سایت شما را به نمایش می گذارند. اطمینان حاصل کنید که آمار خزیدن ها در وب سایت خود را کنترل می کنید و خطاهای خزیدن را از طریق کنسول جستجوی گوگل رفع می کنید.

می توانید اطلاعات شخصی خود را در کنسول جستجوی گوگل وارد کنید تا به موتور جستجوی گوگل برای درک بیشتر وبسایت خود کمک کنید. برای بررسی خطاهای موجود در طراحی سایت خود می توانید از ویژگی robster.txt tester استفاده نمایید. از طریق این ویژگی می توانید از مشکلات احتمالی خزنده ها در آینده که ممکن است تأثیر منفی بر طراحی وبسایت شما بگذارند، پیشگیری کنید.

دریافت پیام های وب سایت

با استفاده از کنسول جستجوی گوگل می توانید از بروز مشکل در طراحی وبسایت خود مطلع شوید. کنسول جستجوی گوگل اگر خطرات امنیتی در طراحی سایت شما وجود داشته باشد و یا خزنده ها نتوانند به درستی به صفحات شما بخزند، شما را مطلع می کنند. پیام های کنسول جستجوی گوگل به شما برای درک زودتر مشکلات کمک می کنند. می توانید کنسول جستجوی گوگل را به نحوی تنظیم کنید که اعلان ها را به شما ایمیل کند. بعد از مطلع شدن پیام ها حتماً برای رفع خطاها در طراحی سایت خود اقدام کنید. اینها اصلاحاتی هستند که بایستی انجام دهید. به تعویق انداختن آنها می تواند سایت شما را دچار مشکل کند.

تقریباً برای هر چیزی می توانید از کنسول جستجوی گوگل استفاده نمایید. با google search console می توانید به طور مرتب بر سئو و بهینه سازی سایت خود کار کنید. امروزه کاربران برای کسب هر نوع اطلاعاتی به موتور های جستجو متکی هستند. صرف نظر از اینکه چه نوع کسب و کاری دارید، کاربران برای یافتن محصولات و خدمات شما به اینترنت و موتور های جستجو مراجعه می کنند. سئو و بهینه سازی سایت به دارندگان وب سایت ها کمک می کند تا کاربران بیشتری را به طراحی وب سایت خود جذب کنند.

نحوه ثبت سایت در google search console

چگونه سایت را در google search console ثبت نماییم؟

سئو چیست؟

سئو همان بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد. پیاده سازی استراتژی های سئو به کسب رتبه های بالاتر موتور های جستجو کمک می کند. با پیاده سازی اصول سئو می توان کمیت و کیفیت ترافیک وب سایت ها را ارتقاء داد. بهینه سازی سایت فرصت های بیشتری برای افزایش نرخ تبدیل برای کاربران ایجاد می کند. سئو به بهبود تجربه کاربری و جلب اعتماد کاربران و افزایش اعتبار کسب و کار ها کمک زیادی می کند.

چرا سئو مهم است؟

بهینه سازی سایت از چندین جهت اهمیت زیادی دارد.

قابلیت مشاهده ی رتبه بندی

بهینه سازی سایت کمک می کند تا رتبه های بالاتر SERP را به دست آورید و دید بیشتری داشته باشید. بهینه سازی سایت می تواند مشتریان بالقوه را جذب کند. بر اساس گزارشات، 5 نتیجه ی اول در SERP میزان کلیک و بازدید بیشتری دارند.

ترافیک

بهینه سازی سایت می تواند ترافیک بیشتری از موتور های جستجو برای طراحی سایت شما به دست آورد. جذب ترافیک بیشتر به معنای کسب فرصت های فروش و افزایش درآمد بیشتر است. اگر کاربران نتوانند طراحی سایت شما را بیابند، مسلماً جذب رقبای شما می شوند.

قابلیت اعتماد

هر چه رتبه ی سایت شما در موتور های جستجو بالاتر باشد، ظاهر جستجوی طراحی سایت شما در SERP بهتر است. بعلاوه، کاربران به طراحی سایت هایی که رتبه ی بالاتری دارند راحتتر اعتماد می کنند. کاربران به موتور های جستجو اعتماد دارند. کاربران تمایل دارند طراحی سایتی که رتبه بالاتری در موتور های جستجو دارد را مشاهده و مرور کنند. سئو و بهینه سازی سایت به ایجاد UX بهتر کمک می کند.

سئو علمی بسیار گسترده و دائماً در حال تغییر است. اگر به دنبال بالاترین میزان کیفیت بهینه سازی سایت هستید، بهترین راه حل استخدام یک متخصص سئو و یا یک شرکت طراحی سایت معتبر است. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات طراحی وبسایت و سئو سایت برای مشاغل گوناگون می باشد.

استراتژی های بهینه سازی سایت چیست؟

بهینه سازی سایت استراتژی های زیادی دارد. برخی از مهمترین استراتژی های بهینه سازی سایت عبارتند از:

کلمات کلیدی

منظور از کلمات کلیدی، کلمات و عباراتی هستند که کاربران برای یافتن محصولات و خدمات طراحی سایت شما مورد جستجو قرار می دهند. انتخاب کلمات کلیدی و استفاده از آنها در محتوا و طراحی سایت به کسب رتبه های بالای SERP کمک می کند. سعی کنید از کلماتی در طراحی سایت خود استفاده کنید که رقابت کمتری دارند. برای یافتن کلمات کلیدی پرحجم و مناسب تر می توانید از ابزار های موجود در این زمینه استفاده کنید. برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب به اندازه ی کافی تحقیق کنید.

محتوا

با ایجاد محتوای با کیفیت می توانید با کاربران خود تعامل کنید. در محتوایی که ایجاد می کنید برای کاربران ارزش آفرینی کنید. کاربران به دنبال محتوایی هستند که به سؤالات آنها پاسخ دهد. در تولید محتوا از کلمات کلیدی به خوبی استفاده کنید. محتوای شما بایستی جذاب، آموزشی و قابل اشتراک گذاری باشد.

بک لینک سازی

بک لینک سازی از وب سایت های معتبر به افزایش اعتبار طراحی سایت شما کمک می کند. در بک لینک سازی از ترفند های سئو کلاه سیاه استفاده نکنید. زیرا اگر موتور های جستجو متوجه این موضوع شوند، طراحی سایت شما را جریمه می کنند.

ریسپانسیو سازی

با توجه به رشد کاربران گوشی های همراه، امروز ریسپانسیو سازی سایت ها به یک الزام تبدیل شده است. بعلاوه موتور جستجوی گوگل به طور رسمی اعلام کرده است که طراحی سایت های ریسپانسیو برای رتبه بندی در اولویت هستند. وب سایت هایی که ریسپانسیو نیستند بخش بزرگی از کاربران خود را از دست می دهند. ریسپانسیو سازی بدین معناست که طراحی سایت شما بدون هیچ مشکلی از هر دستگاهی قابل مرور باشد.

برای برخورداری از طراحی سایت ریسپانسیو در صورت تمایل می توانید از خدمات طراحی سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت برای صنایع مختلف می باشد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی به معنای استفاده از اینترنت و رسانه ها برای تبلیغات و جذب کاربر و فروش بیشتر است. نام دیگر بازاریابی اینترنتی، بازاریابی آنلاین است. بازاریابی اینترنتی شامل تبلیغ یک نام تجاری و محصولات و خدمات آن برای کاربران با استفاده از اینترنت است. دیجیتال مارکتینگ استراتژی های زیادی برای جذب کاربر و تعامل بیشتر با کاربر دارد. برخی از انواع بازاریابی اینترنتی عبارتند از: بازاریابی موتور های جستجو، سئو یا بهینه سازی سایت، بازاریابی محتوا، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، بازاریابی رسانه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، طراحی سایت. دیجیتال مارکتینگ به جذب کاربر و افزایش نرخ تبدیل و فروش بیشتر کمک می کند.

نتیجه

استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای دارندگان وبسایت ها ضروری است. صاحبین سایت ها با استفاده از google search console می توانند اطلاعات خوبی در مورد عملکرد طراحی سایت خود به دست آورند، خطاهای احتمالی را شناسایی کنند و سریعاً اقدامات لازم برای رفع آنها را انجام دهند. کاربران با استفاده از کنسول جستجوی گوگل می توانند نحوه ی مشاهده ی موتور جستجوی گوگل از طراحی سایت خود را بهینه کنند. استفاده از این ابزار رایگان ایست. نحوه ی ثبت سایت در google search console بسیار ساده است. برای اینکه بتوانید از این ابزار استفاده کنید به یک اکانت گوگل نیاز دارید. سپس می توانید وارد سیستم شوید و با انتخاب “افزودن یک ویژگی” در بالای صفحه آدرس سایت خود را وارد کنید. با ثبت سایت خود در ابزار جستجوی گوگل می توانید سایت خود را به نحو احسن بهینه سازی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت سایت خود در ابزار کنسول جستجوی گوگل در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت برای صنایع مختلف می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز