اصول و ترند های طراحی سایت جدید

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8453

5/5 - (1 امتیاز)

بکارگیری اصول و ترند های طراحی سایت جدید در درک مشتری از مشاغل، نقش مهم و مؤثری دارد. اصول و ترند های مختلفی برای طراحی سایت مدرن و حرفه ای وجود دارد. بکارگیری این اصول باعث جذابیت بیشتر، پیمایش آسان سایت، جذب کاربر و افزایش نرخ تبدیل می شوند.

طراحی وب سایت با رویکرد های خلاقانه باعث می شود تا کاربران به کسب و کار شما علاقه مند شوند. در دنیای دیجیتالی امروز، داشتن یک طراحی سایت مدرن و بروز برای مشاغل مختلف به یک الزام تبدیل شده است. اما برای خیلی از کاربران ممکن است سؤال شود که یک طراحی سایت مدرن و حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟ در طراحی وب سایت جدید از چه پالت رنگی باید استفاده کنم؟ تصاویر، قلم ها و طرح ها بایستی به چه صورت باشد؟ و ….

آگاهی نسبت به اصول و ترند های طراحی سایت جدید می تواند راه حل مناسبی برای پاسخ به این سؤالات باشد.

وب سایت ها نقش یک ویترین جهانی را برای کسب و کار ها و تجارت ها بازی می کنند. از این رو طراحی سایت جدید و حرفه ای که منطبق با استاندارد های روز دنیا باشد، ممکن است برای خیلی از افراد به یک چالش بزرگ تبدیل شود. برای اینکه بتوانید وب سایتی جذاب و کاربردی داشته باشید، بایستی اصول طراحی سایت جدید و مدرن را به خوبی بدانید و رعایت کنید. به همین منظور در ادامه ی مقاله می خواهیم به بررسی برخی نکات در این زمینه بپردازیم.

چه چیزی باعث ایجاد یک طراحی سایت حرفه ای و خوب می شود؟

ایجاد یک طراحی سایت حرفه ای و مدرن باعث افزایش اعتبار و درآمد کسب و کار ها می شود. برای اینکه طراحی سایت جدید و حرفه ای داشته باشید، بایستی یک سری اصول را در طراحی سایت خود رعایت کنید.

طراحی وبسایت شما معرف کسب و کار شما می باشد. برخی از طراحی سایت ها بسیار قدیمی و شلوغ هستند. به طوریکه باعث دلزدگی و سردرگمی کاربران می شود.

بنابراین بهتر است همگام با طراحی سایت مدرن وب سایت خود را بروز نگه دارید تا بتوانید تجربه کاربری بهتری ارائه دهید. در طراحی سایت جدید عناصر طراحی (دکمه ها، پالت رنگی، فضاهای سفید و ….) در تعادل با یکدیگرند. چنین طراحی برای کاربر قابل درک و جذابتر است. یک طراحی سایت جدید و مطابق اصول طراحی باعث جذب کاربران و ترغیب آنها به ماندگاری بیشتری در سایت شما می شود.

ریسپانسیو بودن سایت ها موضوع بسیار مهم دیگری است که در تجربه کاربری خوب نقش مهمی بازی می کند. نیاز های کاربران دائماً در حال تغییر است. خیلی مهم است که دارندگان سایت ها نیز مطابق با پیشرفت تکنولوژی و نیاز های کاربران، وب سایت خود را بروز نگه دارند.

برای اینکه طراحی سایت حرفه ای داشته باشم چه اصولی را رعایت کنم؟

اصول و ترند های طراحی سایت جدید

ارتباط با هویت برند خود

طراحی سایت معرف هویت یک برند است. بنابراین لوگو، تصاویر و المان های مهم دیگر در طراحی هر صفحه باید به خوبی نمایش داده شوند. به طور کلی، طراحی سایت شما باید بگونه ای باشد تا کاربران طی چند ثانیه اول بفهمند شما چه کسی هستید و کسب و کارتان چیست.

کاربرانتان را در نظر بگیرید

کاربران مهمترین بخش در طراحی سایت هستند. برای اینکه در طراحی سایت موفق باشید بایستی وب سایت خود را بگونه ای طراحی کنید تا نیاز های کاربران را برطرف کند و برای آنها جذاب باشد. برای اینکه بتوانید در دنیای رقابتی تجارت پابرجا بمانید و بتوانید بهتر با کاربرانتان ارتباط برقرار کنید از تصاویر و زبانی استفاده کنید که برای کاربران جذاب و قابل درک است.

به صفحه ی اصلی سایت خود اهمیت بیشتری دهید. اگر بتوانید صفحه ی اصلی سایت خود را به خوبی طراحی کنید، قادر خواهید بود تا بسیاری از کاربران را به مشتری تبدیل کنید.

از وب سایت های جذاب و پرطرفدار الهام بگیرید

برای اینکه یک طراحی سایت جدید و بروز داشته باشید می توانید از وب سایت هایی که نمونه کار های خود را به طور رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند، استفاده کنید. بررسی وب سایت های قدیمی می تواند شما را از مسیر طراحی سایت مدرن منحرف کند. اما وب سایت هایی که بروز هستند و نمونه کارهای بروز نیز ارائه می دهند، بسیار الهام بخش هستند. اگر در طراحی وب سایت خود از گزینه های سفارشی سازی استفاده کنید، می توانید بخش های مختلف و جذاب وب سایت های گوناگون را در سایت خود پیاده سازی کنید. زیرا در طراحی سایت سفارشی طرح ها از ابتدا ایجاد می شوند و دست طراح برای پیاده سازی هر نوع طرحی باز است.

اگر در طراحی وب سایت وردپرس خود از قالب ها بهره می برید، می توانید از قالب های آماده استفاده کنید و یا از رویکرد طراحی سفارشی بهره مند شوید. اما به طور کل، سفارشی سازی وب سایت باعث جذابیت و انعطاف بیشتر آن می شود.

بررسی اجزاء انیمیشن و تعاملی

استفاده از اجزاء انیمیشن باعث تعاملی شدن وب سایت می باشد. اما باید در نظر داشته باشید که استفاده از انیمیشن ها باعث سنگین شدن وب سایتتان نشود. همچنین باید توجه داشته باشید که از انیمیشن ها، بیش از اندازه در سایت خود استفاده نکنید. زیرا استفاده بیش از اندازه از انیمیشن ها باعث سردرگمی کاربر می شود.

ارزیابی سایت رقبا

با بررسی و ارزیابی سایت رقبا می توانید به نقاط ضعف و قوت آنها در تجارت و طراحی سایتشان پی ببرید. بنابراین می توانید از نکات مثبت طراحی سایت رقبا الهام بگیرید و جوانب خوب طراحی سایت آنها را در طراحی وبسایت خود پیاده کنید.

اگر در شهر کوچکی فعالیت دارید، نگاهی به طراحی وبسایت برند های بزرگ در زمینه ی کاری خود بیاندازید تا بتوانید ایده های بهتری بگیرید.

استفاده از رنگ های مناسب در طراحی سایت

استفاده از رنگ های مناسب برای ترغیب کاربران به ماندگاری بیشتر در سایت بسیار مهم هستند. در طراحی سایت حرفه ای خود سعی کنید از رنگ های خنثی و آرامش بخش استفاده کنید.

استفاده از رنگ های آبی روشن، سبز روشن و قهوه ای گرم با ترکیبی از سیاه و سفید یکی از ترند های طراحی سایت مدرن است که باعث ایجاد تضاد و زیبایی می شود.

از رنگ های خنثی در پس زمینه استفاده کنید تا المان ها و دکمه ها برجسته شوند. این طراحی باعث جذب کاربران و ترغیب آنها برای انجام اقدامی در سایت می شود.

اصول طراحی سایت خوب و کاربردی چیست؟

موفقیت هر وب سایت به نحوه ی طراحی آن وب سایت بستگی دارد. طراحی زیبا و کاربردی باعث جذب کاربران می شود. از آنجا که طراحی سایت شما معرف برند تجاری و کسب و کار شما می باشد، هر گونه نقص و کمبود در طراحی سایت به معنای افت اعتبار تجارتتان می باشد.

اگر طراحی سایت با دقت و با کیفیت انجام شود باعث افزایش نرخ تبدیل می شود. طراحی سایت فقط جنبه ی ظاهری را شامل نمی شود، بلکه یک طراحی سایت حرفه ای باید کارکرد خوبی هم داشته باشد.

یک طراحی سایت ساده اما با کارکرد خوب می تواند نتایج شگفت انگیزی در موتور های جستجو داشته باشد. به طور کلی وب سایت هایی که UX خوبی دارند، موفق ترند. برخی اصولی که باعث ارائه ی UX خوب می شود، عبارتند از:

اصول طراحی سایت حرفه ای و مدرن

اصول و ترند های طراحی سایت جدید

سادگی در طراحی

وب سایت های شلوغ معمولاً جذابیت کمتری نسبت به وب سایت های ساده دارند. قرار دادن عناصر زیاد در صفحه باعث سردرگمی کاربر می شود. همچنین وقتی از المان های بصری و ویدئویی در سایت خود استفاده کنید، سرعت بارگذاری صفحه کاهش می یابد. طراحی سایت خود را تا جایی که ممکن است ساده نگه دارید تا هم کاربران بهتر بتوانند آن را درک کنند و هم سرعت بارگذاری افزایش یابد. هیچ کس از وب سایتی که زمان بارگذاری زیادی دارد، خوشش نمی آید. به همین منظور حتماً تصاویر و ویدئو ها را در سایت خود فشرده سازی نمایید.

تایپوگرافی و خوانایی

شما باید تایپوگرافی وب سایت خود را از نظر بصری جذاب و خوانا نگه دارید. برای عناصر طراحی از جمله عناوین، متن اصلی، دکمه ها و … از قلم هایی که خوانایی آن راحتتر است، استفاده نمایید.

سئو و بهینه سازی سایت

برای اینکه موتور های جستجو راحتتر بتوانند سایت شما را رتبه بندی کنند حتماً باید بر روی سئو و بهینه سازی سایت خود هم برای موتور های جستجو و هم برای کاربران کار کنید. سئو و بهینه سازی سایت اصول زیادی دارد. برخی از مهمترین اصول سئو و بهینه سازی سایت عبارتند از: استفاده از کلمات کلیدی در متن و عناوین سایت، بهینه سازی سرعت بارگذاری سایت، ریسپانسیو سازی سایت، استفاده از برچسب alt برای تصاویر، بک لینک گیری از وب سایت های معتبر و ….

بهینه سازی سایت و پیاده سازی اصول سئو نیاز به دانش فنی دارد. اگر خودتان در این زمینه به اندازه ی کافی دانش و مهارت ندارید، بهترین راه حل استخدام یک شرکت طراحی سایت و سئو سایت معتبر می باشد. یک شرکت طراحی سایت معتبر با در دست داشتن منابع مختلف و پرسنل مجرب و آگاهی از اصول سئو و سازگار با موتور های جستجو می تواند وب سایت شما را به بهترین نحو بهینه سازی کند.

اگر به دنبال استخدام یک شرکت طراحی وب سایت و سئو سایت معتبر هستید، با سفارش طراحی وب سایت و سئو سایت خود به شرکت دارکوب می توانید بالاترین میزان کیفیت را دریافت نمایید. شرکت طراحی سایت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار، ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت برای انواع صنایع و مشاغل می باشد.

پیمایش راحت سایت

پیمایش راحت سایت یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید در ذهن داشته باشید و آن را پیاده سازی کنید. طبق مطالعات کارشناسان، 94% از کاربران می گویند که پیمایش راحت سایت مهمترین ویژگی یک وب سایت است. پیمایش آسان سایت شامل یک منو ساده و قابل درک در سایت و امکان حرکت سریع و قابل اعتماد بین صفحات وب سایت ها می باشد. برای اینکه وب سایتتان پیمایش خوب و راحتی داشته باشد، رعایت نکات ذیل می تواند کمک کننده باشد:

  • نوار پیمایش را تا حد امکان ساده نگه دارید و از حداقل گزینه ها برای پیمایش استفاده کنید.
  • گزینه های منوی کشویی را کاهش دهید.
  • استفاده از زبان کاربر برای نامگذاری گزینه ها.
  • از اصطلاحات غیر رایج استفاده نکنید.

طراحی ریسپانسیو

منظور از طراحی ریسپانسیو سایت این است که سایت شما از هر دستگاهی قابل مشاهده باشد. امروزه کاربران انتظار دارند که وب سایت ها از طریق گوشی های همراه باز شوند و قابل مشاهده باشند. بنابراین طراحان وب سایت باید به طراحی سایت هم برای مانیتور های بزرگ و هم برای دستگاه هایی با مانیتور های کوچک متمرکز شوند. برای اینکه در طراحی ریسپانسیو موفق تر باشید، رعایت نکات ذیل می تواند سودمند باشد:

  • تصاویر را در سایت خود بهینه کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که دکمه ها بر روی صفحه مانیتور های کوچک براحتی قابل کلیک هستند.
  • چندین نمونه اولیه ایجاد کنید و بهترین آنها را برگزینید.
  • برای متون از اندازه فونت مناسب استفاده کنید.

سازگاری

رنگ ها در طراحی سایت بسیار مهم هستند. ایجاد صفحه وبی منسجم که در آن از رنگ ها بهترین استفاده شده باشد، شاید کمی سخت باشد. گاهی رنگ های مورد علاقه ی صاحبان وب سایت ها با علاقه ی کاربران متفاوت است. سعی کنید متوجه شوید کاربران شما چه پالت رنگی را دوست دارند. از همان رنگ ها در سایت خود استفاده کنید. از سوی دیگر رنگ ها نباید خوانایی متون را از بین ببرند و رنگ ها باید در سایت شما با لوگو و آرم تجاری شما هماهنگی داشته باشند. برای اینکه سایتتان زیباتر و جذابتر باشد، بین این موضوعات تعادل ایجاد کنید. همچنین سعی کنید روانشناسی رنگ ها را بدانید. آگاهی از روانشناسی رنگ ها بسیار سودمند و کمک کننده است.

  • بهتر است از رنگ های خیلی روشن و یا خیلی تیره در طراحی وب سایت خود استفاده نکنید.
  • اطلاعات مهم را برجسته کنید.

طراحی UI ساده

منظور از طراحی UI، رابط کاربری است که کاربر از طریق آن با سایت ارتباط برقرار می کند. طراحی UI مانند یک پل بین کاربر و سیستم عمل می کند. برای اینکه در طراحی UI موفق تر باشید، رعایت نکات ذیل می تواند کمک کننده باشد:

  • طراحی UI ساده باشد.
  • حذف اطلاعات بی ربط.
  • پیمایش ساده سایت.
  • استفاده از قلم ها و رنگ های ثابت و مناسب
  • از طرح بندی صفحه به طور مؤثر استفاده کنید.

نتیجه

طراحی سایت مدرن و حرفه ای شاید یکی از چالش های افرادی باشد که به دنبال بهره گیری خوب از سایتشان هستند. خبر خوب این است که رعایت اصول و ترند ها در طراحی سایت جدید می تواند باعث جذابیت بیشتر وب سایت شما شود. طراحی سایت مطابق با اصول و ترند های طراحی سایت جدید باعث ترغیب کاربران به ماندن بیشتر در سایت و انجام به اقدامی در سایت می شود. برخی از اصول مهم در طراحی سایت جدید عبارتند از: ریسپانسیو سازی سایت، استفاده از پالت رنگی مناسب و ایجاد انسجام در صفحات سایت، بهینه سازی سرعت بارگذاری سایت، پیاده سازی اصول سئو و بهینه سازی سایت و ….

اگر به دنبال طراحی سایت مدرن هستید و می خواهید بالاترین کیفیت طراحی سایت را داشته باشید، استخدام یک شرکت طراحی سایت معتبر می تواند بسیار سودمند باشد. یک شرکت طراحی سایت معتبر با در دست داشتن منابع کافی می تواند بهترین طراحی سایت حرفه ای را برای کاربران انجام دهد.

شرکت طراحی سایت دارکوب، با بیش از 19 سال سابقه کار و برخورداری از کادری مجرب، پیشرو در ارائه خدمات طراحی سایت و سئو سایت صنایع مختلف می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز