الگوریتم های گوگل برای سئو

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=5595

5/5 - (4 امتیاز)

الگوریتم جستجوی گوگل یک سیستم پیچیده است که گوگل توسط آن مرتبط ترین صفحات را برای یک گزارش جستجوی خاص رتبه بندی می کند و به کاربر بازمی گرداند.

سیستم رتبه بندی گوگل شامل الگوریتم های چندگانه ای می باشد که فاکتور های مختلفی مانند کیفیت، ارتباط و قابلیت استفاده از صفحه را در نظر می گیرند.

با توجه به حجم بالای اطلاعات و تعداد زیاد وب سایت های موجود در بستر اینترنت، یافتن آنچه که کاربر جستجو می کند بدون مرتب سازی عملاً غیر ممکن است. سیستم رتبه بندی Google دقیقاً به همین منظور راه اندازی شد. سیستم جستجوی گوگل میلیارد ها وب سایت را جستجو، مرتب و فهرست بندی می کند تا کمتر از چند ثانیه بتواند مناسب ترین و مرتبط ترین صفحات را مطابق با آنچه که کاربر جستجو کرده است به وی نمایش دهد.

این سیستم رتبه بندی از چندین الگوریتم تشکیل شده است. این الگوریتم ها برای اینکه بتوانند مرتبط ترین و با کیفیت ترین نتایج را به کاربر برگردانند باید یک سری قابلیت هایی داشته باشند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

الگوریتم جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟

فاکتور های زیادی در الگوریتم های رتبه بندی گوگل دخیل هستند و نقش بازی می کنند.

برخی از این فاکتور ها عبارتند از:

معنای جستجو

گوگل می خواهد دقیقاً بداند که کاربر به دنبال چه چیزی است و هدف او از جستجو چیست!

معنای کلمات زبانی که کاربر از آن استفاده می کند باید به طور دقیق برای گوگل مشخص باشد.

همچنین هدف جستجو نیز باید مشخص باشد. مثلاً اینکه آیا کاربر به دنبال کسب اطلاعات است و یا می خواهد از وب سایتی چیزی بخرد.

گاهی تشخیص کلمات و هدف کاربر، از کلماتی که استفاده می کند بسیار آسان است. مثلاً وقتی کاربری خرید خانه را در گوگل سرچ می کند، معلوم است که هدف او خرید یک ملک مسکونی است. اما گاهی تشخیص اینکه کاربر به دنبال چه چیزی است برای گوگل سخت است. در چنین مواردی گوگل سعی می کند مرتبط ترین نتایج را به کاربر ارائه دهد و یک سری موارد اضافی را نیز برای کمک به کاربر برگرداند.

خدمات سئو و الگوریتم های جستجو

الگوریتم های گوگل برای سئو

مرتبط بودن صفحات

موتور های جستجو باید مرتبط ترین صفحات به جستجوی کاربر را به وی برگردانند.

این کار با خزیدن موتور های جستجو به وب سایت ها و تجزیه و تحلیل محتوای آنها و فهرست بندی آنها انجام می شود.

در این میان ایفای نقش اصلی بر عهده ی کلمات کلیدی می باشد. یعنی اگر آنچه که کاربر مورد جستجو قرار داده با کلمات کلیدی یک صفحه مطابقت داشته باشد، آن صفحه به عنوان یک گزینه ی مرتبط به کاربر ارائه می شود.

کیفیت محتوا

به طور حتم برای هر جستجوی کاربر صفحات زیادی برای نمایش به وی در اینترنت وجود دارد. گوگل برای رتبه بندی و الویت بندی صفحات به کیفیت محتوای آنها توجه می کند. تخصص، قابلیت اطمینان و اعتبار از جمله مواردی هستند که بر کیفیت محتوا مؤثرند.

یک عنصر کلیدی و طلایی که کیفیت یک صفحه را مشخص می کند، کمیت و کیفیت لینک هایی است که به آن صفحه برقرار شده است.

قابلیت استفاده ی صفحه

الگوریتم های گوگل از اینکه آیا یک صفحه قابل استفاده هست یا خیر اطمینان حاصل می کنند.

برای اینکه یک صفحه قابل استفاده باشد باید چند ویژگی فنی داشته باشد. مثلاً اینکه ریسپانسیو باشد. در همه ی مرورگر ها ظاهر و ساختار خوبی داشته باشد. سرعت و امنیت وب سایت خوب باشد. اگرچه اینها مهمترین عوامل نیستند اما بعد از کیفیت و مرتبط بودن می توانند مورد توجه الگوریتم های گوگل قرار گیرند.

الگوریتم های گوگل برای سئو

الگوریتم های گوگل برای سئو

الگوریتم گوگل برای سئو چیست؟

همانطور که پیشتر گفته شد، یکی از فاکتور هایی که الگوریتم های گوگل برای رتبه بندی صفحات استفاده می کنند، کلمات کلیدی می باشند. بهترین راه حل برای استفاده از کلمات کلیدی، انجام سئو است. با انجام سئو می توانید به گوگل بگویید که موضوع وب سایت شما چیست.

اما باید توجه داشته باشید که استفاده از تکنیک های سئوی کلاه سیاه و پرکردن صفحه با کلمات کلیدی به منظور فریب دادن گوگل و کسب رتبه های بالاتر، اشتباه است. اگرچه شاید با پیاده سازی روش های سئوی کلاه سیاه برای مدت کوتاهی موفق باشید، اما در نهایت این موضوع به وب سایت شما آسیب می رساند.

آینده ی الگوریتم گوگل

الگوریتم های گوگل هر از گاهی به منظور عدم رتبه بندی صفحات کم کیفیت، تغییرات عمده ای را اعمال می کنند. باید سعی کنید از این تغییرات اطلاع یابید و وب سایت خود را مطابق با این تغییرات، بروزرسانی و سئو کنید تا بتوانید بیشترین نتیجه را دریافت کنید و رضایت کاربران را نیز بیشتر جلب کنید. ارائه ی تجربه ی کاربری خوب یکی از سیگنال های مثبت به گوگل است که می تواند نظر گوگل را به وب سایت شما جلب کند.

اگر برای بهینه سازی وب سایت خود برای کسب رتبه های بالای موتور های جستجو و جذب ترافیک بیشتر به کمک نیاز دارید، این کار را به متخصصین سئو واگذار کنید. تیم حرفه ای سئو شرکت دارکوب ارائه دهنده ی خدمات استاندارد سئو می باشد.

الگوریتم های گوگل چگونه تعیین می کنند که کدام فاکتور ها مهمتر هستند؟

الگوریتم های گوگل برای هر خصیصه یک مقدار عددی از پیش تعیین شده دارند. این مقدار های عددی در نهایت با هم جمع می شوند و وب سایتی که بیشترین نمره را داشته باشد در بالای صفحه قرار می گیرد. این محاسبه خیلی سریع توسط الگوریتم گوگل انجام می شود.

نتایج رتبه بندی وب سایت ها غیر ثابت است و ممکن است صفحه ای که رتبه ی چهارم را دارد با اعمال تغییراتی در آن توسط توسعه دهنده ی آن به رتبه ی اول و یا رتبه ی دهم تغییر جایگاه دهد. معمولاً رتبه های برتر به وب سایت هایی تعلق می گیرد که استراتژی های سئو را دارند.

سئو چیست؟

سئو فرآیند بهینه سازی سایت برای بیشتر دیده شدن توسط موتور های جستجو و کاربران می باشد. سئو در طولانی مدت به نتیجه می رسد و ممکن است ماه ها وقت لازم باشد تا توسعه دهندگان بتوانند نتایج حاصل از آن را ببینند.

سئو تکنیک های مختلفی دارد. مانند سئوی کلاه سفید و یا کلاه سیاه و یا سئوی فنی. به طور خلاصه سئوی کلاه سفید، استفاده از تکنیک هایی مطابق با الگوریتم های گوگل می باشد. مانند استفاده از کلمات کلیدی و یا استفاده از متون alt. سئوی کلاه سیاه استفاده از تکنیک های مخالف قواعد الگوریتم های جستجو می باشد. مانند پر کردن غیر طبیعی صفحه از کلمات کلیدی و سئوی فنی شامل ایجاد تغییرات در ساختار وب سایت به منظور کسب رتبه های بالاتر نتایج موتور های جستجو می باشد.

پیاده سازی اصول سئو زمانبر و سخت است و واگذاری آن به متخصصین این حوزه نتایج بهتری را رقم می زند.

با واگذاری سئو وب سایت خود به شرکت دارکوب بیشترین میزان ترافیک و بالاترین رتبه های SERP را به دست آورید.

نتیجه

الگوریتم های جستجوی گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها از فاکتور هایی استفاده می کنند. برای اینکه بتوانید رتبه ی وب سایت خود را ارتقاء دهید باید اصول سئو را در وب سایت خود پیاده سازی کنید و فاکتور های رتبه بندی را اعمال کنید. باید از آخرین تغییرات در الگوریتم های گوگل مطلع باشید و وب سایت خود را مطابق با این تغییرات، بروزرسانی کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز