اهمیت برند سازی در سئوی سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4145

5/5 - (1 امتیاز)

تسخیر رتبه های بالای صفحات نتایج موتور های جستجوگر، هدف و آرزوی هر بازاریاب و صاحب وب سایت و تجارت آنلاینی بوده و هست. اگرچه همیشه مسیر های مستقیم و پرداخت شده ای (مانند تبلیغات آنلاین و تبلیغات در رسانه های اجتماعی) وجود دارد تا بتوانید جریانی از ترافیک هدفمند را به سمت وب سایت خود بکشانید، اما ترافیک ارگانیک از طریق موتور های جستجوگر هنوز جایگاه ویژه ی خود را دارد.

برای غلبه بر نتایج جستجو هیچ راهی بهتر از برند سازی نیست. با برند سازی می توانید بر تمام تاکتیک های بهینه سازی موتور های جستجوگر غلبه کنید.

در این دوره، کسب و کار های کوچک برای رقابت با برند های بزرگ تجاری بایستی بر روی برند سازی تمرکز بیشتری کنند.

تمرکز اصلی سئو و به طور کل بازاریابی دیجیتال بر روی ایجاد و حفظ استراتژی محتوای با کیفیت بالا است. اما برای رتبه بندی خوب در نتایج جستجو، تنها استراتژی، محتوا نمی باشد. ایجاد لینک های ورودی با کیفیت که بر روی رتبه بندی تأثیر می گذارد همچنان یک عنصر مهم سئو است.

گوگل همیشه علائم تجاری را مهم شمرده است

علائم تجاری با لینک های کمتری می توانند رتبه های بهتری کسب کنند. این در حالیست که برند های کوچک این مزایا را ندارند و باید دو برابر لینک بیشتر کسب کنند تا به همان رتبه برسند. زیرا در SERP برند های بزرگ نشان داده می شوند و این در مورد برند های کوچک صدق نمی کند.

چرا برند سازی مهم است؟

دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد و از آنجا که برند سازی برای گوگل مهم است برای سئو نیز اهمیت دارد.

  1. سنجش برند را پشتیبانی می کند

گوگل از ایجاد پیوند سنتی به عنوان تنها عامل برای انتشار اعتبار برند صرف نظر کرده است. گوگل برای ایجاد اعتبار برای برندها به یک جایگزین بهتر نیاز دارد و آن هم از طریق ذکر نام تجاری می باشد.

  1. در برابر دستکاری محافظت بهتری می کند

متن و لینک ها براحتی می توانند دستکاری شوند. گاهی لینک ها به سایتی اشاره می کنند که منبع آن از بین رفته است. اما دستکاری نام تجاری سخت است چرا که باید مرتبط با آن باشد و در چارچوبی که با محتوای آن یکپارچه است، باشد.

  1. می توان از آن در سیگنال های اجتماعی برای سئو بهره گیری کرد

ذکر نام تجاری راهی بهتر برای استفاده از سیگنال های اجتماعی و سئو می باشد. پیوند های ایجاد شده از رسانه های اجتماعی اساساً بدون پیگیری هستند و قطعاً در رتبه بندی شما تأثیری ندارند. اما با وجود این تغییرات، سهام، نظرات، توییت ها و دیگر نقل قول های ایجاد شده در شبکه های اجتماعی -حتی بدون پیوند- ممکن است بر سئو تأثیر بگذارند و فاکتور مهمی برای رتبه بندی باشند.

  1. برند سازی برای سئوی محلی مهم است

سئوی محلی برای شرکت های کوچک و متوسط که مشتریان خود را از داخل یک مکان خاص هدف قرار می دهند، مهم است. مکان یابی به خصوص با درج NAP ( نام، آدرس و شماره تلفن) به عنوان یکی از فاکتور های مهم برای سئو مطرح شده است. گوگل از این خاصیت برای یک تصویر بزرگتر استفاده می کند.

شناخت برند برای گرفتن کلیک بسیار مهم است

شناخته شدن یک برند یک عنصر قدرتمند است که می تواند شما را در بالای صفحات نتایج جستجو قرار دهد.

طبق تحقیقات، 60% از مصرف کنندگان ترجیح می دهند هنگام خرید از یک برند آشنا که نام آن را به خاطر می آورند محصول خود را خریداری کنند و نه از یک برندی که هیچ آشنایی با آن ندارند.

اعتماد یکی از مهمترین عوامل برای تصمیم گیری خرید است و می تواند بر ترافیک ارگانیک مؤثر باشد.

شما بر روی آنچه که به آن اعتماد دارید، کلیک می کنید و احتمالاً دست آخر به یک نام تجاری می رسید.

محتوا نیز نقش مهمی بازی می کنند. وقتی شما بر روی یک برند کلیک می کنید انتظار دارید با یک محتوای با کیفیت رو به رو شوید.

هر چه سئو و تولید محتوای برند شما قوی تر باشد، به بیشتر شناخته شدن برندتان کمک می کند. این می تواند به کلیک های بیشتر و رتبه بندی بهتر و نهایتاً فروش بیشتر منجر شود.

SERP شروع رتبه بندی می باشد

SERP از رتبه های سنتی حمایت می کند و احتمالاً در رتبه بندی تأثیر دارد. در حالیکه محتوا و پیوند ها دو عامل رتبه بندی مستقیم هستند، SERP به عنوان یک عامل غیر مستقیم عمل می کند و باعث افزایش رتبه بندی می شود. در واقع کلیک های بیشتر باعث افزایش رتبه می شود.

برند سازی و آگاهی دادن به مردم از نام تجاری خود باعث می شود تا مردم نام تجاری شما را بشناسند و به خاطر بسپارند و بر روی آن کلیک کنند. می توان گفت که اکثر مردم بخاطر شناخت یک برند خاص بر روی آن کلیک می کنند و نه محتوای آن. اگرچه محتوای با کیفیت بر روی بهتر شناخته شدن یک برند مؤثر است.

طبق گزارشات، کاربران وقتی یک برندی را می شناسند دو برابر بیشتر تمایل دارند از آن خرید کنند تا نسبت به برندی که به آن شناختی ندارند.

اگرچه تغییرات کوچک می توانند گاهی نتایج خوبی حاصل کنند اما کافی نیستند و برای تأثیر گذاری خوب و مناسب بایستی بر روی برند سازی که مناسب ترین استراتژی سئو در بازار امروز است کار کنید.

تمرکز بر روی نام تجاری به افزایش نرخ کلیک بیشتر در SERP های ارگانیک، که با نرخ تبدیل بالاتر ارتباط دارد، کمک می کند.

یک راه خارق العاده برای عملی کردن این موضوع استفاده از تبلیغات رسانه های اجتماعی که رایگان و یا بسیار ارزان نیز هستند ، می باشد.

شما با استفاده از فیسبوک و هزینه کردن یک دلار در روز به 4000 مخاطب جدید دسترسی پیدا کنید.

با این کار می توانید ترافیک را به سمت وب سایت خود بکشانید و مردم را هر چه بیشتر نسبت به برند خود آگاه کنید.

برندسازی یک سرمایه گذاری است.

خلاصه

گوگل در خدمت کاربران خود است و می خواهد به بهترین شیوه به آنها کمک کند. به این معنا که با تهیه ی اطلاعات و منابع مفید می خواهد که کاربرانش بتوانند به آنچه که نیاز دارند، برسند. با این حال افرادی هستند که می خواهند به قله هایی فراتر از خدمات گوگل برسند.

ساخت برند و ذکر نام تجاری یکی از راه حل هایی است که می تواند سئوی وب سایت شما را بهبود بخشد و باعث سوق ترافیک به سمت وب سایت شما و خلق فرصت های بیشتر شود.

فراخوان نام تجاری باعث کلیک و فروش بیشتر می شود. تجارت های کوچک و متوسط می توانند با سرمایه گذاری بر روی برند سازی و ذکر نام تجاری خود در دنیای رقابتی این روزها و تأثیرگذاری بر روی استراتژی سئوی وب سایت خود، نام تجاری خود را در ذهن کاربران ثبت کنند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز