تازه های UI و طراحی وب در سال 1399

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4653

4.3/5 - (30 امتیاز)

گرایشات طراحی وب به صورت مستمر در حال عوض شدن هستند. امروزه طراحان وب علاقه دارند تکنیک های قدیمی را تغییر دهند و با استفاده از تکنیک های جدید و تغییر یافته، طراحی های جدیدی ابداع و راه اندازی کنند.

به طور کلی طراحی سایت همیشه در اثر تغییرات فرهنگی و تکنولوژی دست خوش تغییر شده است. البته این تغییرات فقط به طراحی سایت ختم نمی شود. سازندگان محصولات نیز تحت تأثیر طراحی های وب هستند. این بدان معناست که بیشتر سازندگانی که به نوعی محصولی را تولید می کنند سعی می کنند در طراحی محصولات خود از طرح های وب سایت ها استفاده کنند. دلیل این موضوع هم این است که مخاطبان در صورت مشاهده ی یک محصول جدید احساس غریبگی با محصول ندارند و برعکس حس آشنایی با محصول را تجربه می کنند. این خود یک مزیت رقابتی محسوب می شود. فقط مشکل در این است که چون روند های طراحی وب دائماً در حال تغییر هستند، حدس اینکه کدام طرح طرفداران بیشتری دارد کمی سخت است. یک انتخاب نادرست می تواند مشکلات زیادی را خلق کند. فرض کنید به عنوان کسی که صاحب شغل و تجارتی است بعد از صرف زمان و تلاش زیاد برای انطباق طرح محصول خود با آخرین طراحی های سایت، متوجه شوید که طرح مورد نظر منسوخ شده است!

به همین منظور مطالعه در مورد آخرین متد ها و گرایشات طراحی سایت چه برای طراحان و چه برای کسانی که به نحوی طرح ها را دنبال می کنند می تواند مفید و ارزشمند باشد.

بسیاری از این گرایشات چیز هایی بوده اند که در طراحی سایت استفاده می شده اند و قبلاً دیده ایم، گرایشات های جدید نیز در حال ظهور هستند.

برخی از گرایشات طراحی سایت در سال 1399

تم های تاریک

به اعتقاد برخی از متخصصین فعال در زمینه ی طراحی وب، یکی از گرایشات اصلی طراحی در سال 1399، استفاده از طرح های تاریک است که بیشتر تمرکز آن بر UI می باشد. این طرح در واقع به کاربران گزینه ای برای فعال سازی تم تاریک می دهد. استفاده از پس زمینه ی تاریک باعث می شود که عناصر صفحه بیشتر به چشم بیایند و در استفاده با دیگر رنگ ها، تضاد رنگی بیشتری ایجاد شود که در کل به دید بهتر چشم کمک می کند.

همچنین استفاده از تم های تاریک بگونه ایست که کاملاً با سایر تم های طراحی تمایز دارد. تم تاریک در ترکیب با رنگ های براق جذابیت بیشتری را ایجاد می کند و از دیدگاه کاربران این ترکیب از نظر تایپوگرافی و خوانایی ترکیب بهتری را ایجاد می کند.

نقص هایی که باعث تکامل می شوند

آیکون های دست ساز حس بهتر و مثبتی را به مخاطبان خود منتقل می کنند.

استفاده از آیکون های دست ساز، شیک و منحصر به فرد بیانگر هویت برند شما هستند و برند شما را از رقبایتان متمایز و برتر می کند.

شکستن قوانین تایپوگرافی و استفاده از عکس ها و متون بزرگ

در زمانی زندگی می کنیم که بسیاری از طراحان به شکستن قوانین تایپوگرافی قدیمی و سنت های این حوزه علاقه ی بسیاری نشان می دهند.

اگرچه شاید شکستن قوانین تایپوگرافی به طور مثال بزرگ کردن سایز فونت ها و یا استفاده از فاصله های غیر معمول جذاب باشد، اما نبایستی کاربر را دچار ابهام کند. کاربران در هر موقعیتی نیاز دارند تا بدانند که شما به دنبال انتقال چه موضوعی هستید.

به منظور برقراری ارتباط واضح و صریح، خیلی از وب سایت ها از استفاده ی عناصر بزرگ و برجسته طرفداری می کنند. منظور از عناصر بزرگ هر چیزی در صفحه از متون در سایز بزرگ و یا نماد برند و یا فیلم ها و عکس های بزرگ می باشد.

استفاده از عناصر با سایز بزرگتر در درک مطالب توسط خوانندگان کمک کننده هستند. البته توجه داشته باشید اگر می خواهید از عناصر در ابعاد بزرگ در صفحه ی خود استفاده کنید، بهتر است تعداد عناصر را کاهش دهید. زیرا ممکن است استفاده ی بیش از اندازه از این مورد نتیجه ی عکس دهد.

امروزه بسیاری از وب سایت ها از عکس ها و ویدئو های تمام صفحه و یا تایپوگرافی های بزرگتر در صفحات وب خود استفاده می کنند. استفاده از این موضوع باعث می شود تا صاحبان وب سایت ها اطمینان حاصل کنند که مطالب وب سایتشان آنطور که باید به کاربران منتقل می شود.

مخلوط تصویر و گرافیک

تصاویر هنری، به ویژه عناصری با طراحی خطوط و انیمیشن از محبوبیت خاصی برخوردارند. شاید این محبوبیت به این دلیل است که با استفاده از این شیوه در طراحی سایت می توانید حس زیبایی و راحتی را منتقل می کند.

استفاده از عکس های واقعی با تصاویر و گرافیک در کنار هم باعث انتقال پیام به صورت سفارشی می شود. استفاده از این عکس ها چه مربوط به کالا و اجناس برند شما باشد و چه مربوط به مردم، در نهایت باعث کمک به برند تجاری شما می شود و برند شما را متمایز از سایرین می کند.

می توانید از این شیوه برای جذابیت بیشتر وب سایت خود استفاده کنید. همچنین تصاویری که اینگونه ایجاد می شوند به یادماندنی تر هستند.

این یک راه برای سفارشی سازی تصویر و بیشتر کردن هویت وب سایتتان در سال 1399 می باشد.

اگر می خواهید بیشترین استفاده از انعطاف پذیری این گرایش را در وب سایت خود داشته باشید، سعی کنید تصاویر و گرافیک هایی که استفاده می کنید با هویت برند شما مطابقت داشته باشد.

3 بعدی بودن همه چیز است

با اضافه کردن بعد و عمق به تصاویر خود می توانید حس واقعی بودن را منتقل کنید.

انتظار می رود استفاده از عکس های عمق دار و سه بعدی در سال 2020 بیشتر شود. فناوری طراحی را رو به جلو هل می دهد و برعکس.

تصاویر 3 بعدی همیشه کاربران را خوشحال می کند. آنچه استفاده از این متد را عقب نگه می دارد، قیمت گران فناوری آن می باشد.

استفاده از تصاویر و یا ویدئو های 3 بعدی تعامل بهتری با کاربر برقرار می کند و باعث ارائه ی تجربه ی کاربری بهتری می شود.

استفاده از فناوری 3 بعدی در طراحی وب می تواند باعث جذب کاربران و از بین بردن فاصله ی دیجیتالی و واقعیت شود.

برای مدتی طولانی، اشیای 3 بعدی فقط در بازی ها و سرگرمی ها استفاده می شد. اما با افزایش قدرت پردازنده ها انتظار می رود از اشیای 3 بعدی در طراحی های وب چه در نسخه های دسکتاپی و چه در نسخه های موبایلی نیز استفاده شود. استفاده از اشیاء 3 بعدی باعث می شود که تجربه ی واقع گرایی در تعامل طراحی وب با کاربر اضافه شود.

نتیجه

با استفاده از روند های مدرن مانند استفاده از تصاویر 3بعدی، ادغام تصاویر و گرافیک و متد های تازه ابداع شده می توانید بر جذابیت و ارائه ی تجربه ی کاربری بهتر و در نهایت ترافیک و درآمد وب سایت خود بیافزایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز