طراحی وب سایت با امکانات آمازون

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=2743

5/5 - (15 امتیاز)

آمازون یکی از بزرگترین و موفق ترین استراتژی ها در جهان است. استراتژی آمازون چنان موفق بوده است که کارآفرینان می خواهند از آن برای مشاغل خود استفاده کنند و وب سایتی به جامعی وب سایت آمازون برای خود طراحی کند.

آمازون چیست؟

آمازون یک شرکت آمریکایی است که در هوش مصنوعی و تجارت الکترونیک تخصص دارد. امروزه همگان آن را به عنوان بزرگترین خرده فروش آنلاین می شناسند. آمازون بیش از 300 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و بیش از 2 میلیون فروشنده از طریق وب سایت آمازون در سرتاسر دنیا فعالیت می کنند. در سال 2018، در آمد خالص آمازون به بیش از 230 میلیارد دلار رسید. اما آمازون یک شبه به این موفقیت نرسید و فراز و نشیب های زیادی را طی کرد.

ویژگی ها و امکانات آمازون

آمازون یک وب سایت واقعا عظیم و دارای چندین ویژگی است. بیش از 20 سال طول کشید تا آمازون به جایگاهی که هم اکنون در آن قرار دارد، برسد. آمازون در واقع با کمترین محصول قابل استفاده شروع به کار کرد. پس صاحبان کسب و کار های مختلف نیز می توانند تنها با یک محصول تجارت خود را آغاز کنند. در اینجا حداقل عملکرد های لازم برای فروشندگان و خریداران را به منظور طراحی یک سایت برای شروع تجارت الکترونیک مورد بحث قرار می دهیم.

برخی امکانات مربوط فروشندگان

ثبت نام و پروفایل ها

فروشنده جدید باید نام، نشانی کسب و کار، جزئیات پرداخت و واریز، اطلاعات مالیاتی و اطلاعات مربوط به محصول را ثبت کند.

لیست محصولات

فروشندگان باید بتوانند محصولات جدیدی را ایجاد کرده و آنها را مدیریت کنند. وب سایت آمازون یک رابط کاربری ساده و شهودی دارد که فروشندگان بتوانند با لیست محصولات کار کنند.

مبلغ پرداختی

در این صفحه از وب سایت، تمام معاملات مربوط به حساب فروشنده از آخرین تاریخ تسویه حساب نشان داده شده است. یک فروشنده می تواند تمام هزینه ها و اعتبارات آغاز شده توسط آمازون، سفارشات، بازپرداخت و تنظیمات را مشاهده کند. این صفحه گزینه های فیلتر و جستجو را به دلخواه تنظیم کرده است.

حمل و نقل

فروشندگان می توانند انتخاب کنند که آیا خودشان می خواهند محصول فروخته شده را حمل کنند و یا از امکانات حمل و نقل آمازون استفاده کنند. آنها می توانند حمل و نقل به مناطق مختلف و یا حمل و نقل محلی را خودشان مدیریت کنند.

سفارشات

از این صفحه از وب فروشندگان می توانند نوار های بسته بندی را چاپ کنند، با خریداران تماس بگیرند، شناسه سفارش خود را وارد کرده و صفحه جزئیات محصول را در آمازون مشاهده کنند. هر سفارش دارای یک شناسه منحصر به فرد است.

اطلاعیه ها

در آمازون فروشندگان می توانند نحوه دریافت اطلاعات در مورد حساب خود را انتخاب کنند. در آمازون یک فروشنده می تواند در مورد موارد ذیل اطلاعیه کسب کند:

سفارشات

بازپرداخت و مطالبات

لیست ها

تخفیفات

تغییرات در حساب ها

موارد اضطراری

گزارشات

این امکانات برای فروشندگان قابل تنظیم است و فروشندگان می توانند آنها را به دلخواه تنظیم کنند.

گزارشات

در این صفحه فروشندگان می توانند گزارشات مختلف را مشاهده کنند. این صفحه گزارش ها و وضعیت سفارش، وضعیت تحقق، اطلاعات کانال فروش و جزئیات موارد را نشان می دهد. فروشنده می تواند این گزارشات را تا تاریخ سفارش درخواست کند.

رتبه بندی ها و بررسی ها

هر فروشنده در آمازون دارای صفحه وب مدیریت بازخورد است که در آن بازخورد خریداران را در اختیار فروشندگان قرار می دهد. این صفحه شامل دو جدول است. یک جدول رتبه بندی بازخورد که رتبه بازخورد فروشنده برای 12 ماه گذشته را نشان می دهد و یک جدول بازخورد فعلی که بازخورد روز فعلی را نشان می دهد.

فروشندگان می توانند با خریداران تماس بگیرند، به بازخورد عمومی پاسخ دهند و یا درخواست حذف بازخورد نادرست را بدهند.

برخی امکانات مربوط به خریدارن

ثبت نام و پروفایل ها

مراحل ثبت نام برای خریداران بسیار آسان تر است. خریداران فقط بایستی ایمیل و نام خود را وارد کنند، یک رمز عبور ایجاد کنند و آدرس ایمیل خود را با یک کد تایید کنند. با این حال، هنگامی که آنها آماده خرید چیزی هستند، باید اطلاعات بیشتری از جمله داده های پرداخت را ارائه دهند.

مبلغ پرداختی

خریداران روش های زیادی برای پرداخت در آمازون دارند. از جمله این روش ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

کارت اعتباری

کارت هدیه

Amazon Pay

PayCode  آمازون

حمل و نقل

خریداران می توانند سفارشات خود را پس از ارسال از صفحه سفارشات شما پیگیری کنند. در این صفحه یک جدول زمانی با اطلاعات دقیق در مورد مکان بسته ها درج شده است. اگر یک سفارش شامل چندین مورد باشد، ممکن است هر کدام به طور جداگانه ارسال شوند و دارای تاریخ تحویل و اطلاعات ردیابی متفاوت باشند.

خریداری کردن

خریداران می توانند از کلید خرید هم اکنون استفاده کنند و یک بسته و یا چند محصول را به سبد خرید خود اضافه کنند و سپس هزینه ها را پرداخت کنند.

خریداران همچنین می توانند یک سفارش را لغو و یا اگر سفارش ارسال نشده باشد، کل سفارشات را لغو کنند. اگر سفارش از قبل ارسال شده باشد، یک خریدار می تواند انتخاب کند که بسته را نپذیرد و یا آن را برگرداند.

پیام رسانی

اگر خریداران سوالی داشته باشند، می توانند در صفحه وب مربوط به اطلاعات مربوط به محصول، پرسش و پاسخ داشته باشند. خریداران همچنین می توانند از افرادی که قبلا محصولی را خریداری کرده اند، سوال بپرسند.

پشتیبانی مشتریان

برای پشتیباتی از خریداران و فروشندگان خود، آمازون دارای صفحه راهنما و صفحه گزینه های پشتیبانی می باشد. در این صفحه کاربران می توانند موضوعی را انتخاب کرده و پاسخ سوالات متداول را پیدا کنند. اگر کاربر نتواند مشکل خود را با این پاسخ ها حل کند، می تواند روشی را برای تماس با کارمندان پشتیبانی از طریق ایمیل، تماس تلفنی و یا گپ انتخاب کند.

اطلاعیه

خریداران خبرنامه ها و اعلانات مربوط به سفارشات، وضعیت حمل و نقل و پرداخت های خود را از طریق ایمیل دریافت می کنند. همه این اعلان ها قابل تنظیم هستند، بنابراین خریداران می توانند اطلاعاتی که می خواهند دریافت کنند را تنظیم کنند.

لیست علاقه مندی ها

این لیست شامل مواردی است که یک خریدار می خواهد. این صفحه به خریداران امکان می دهد همه مواردی را که به لیست علاقه مندی های خود اضافه کرده اند را مدیریت کنند و سپس اقدام به پرداخت کنند.

رتبه بندی ها

پس از خرید، خریدار می تواند یک فروشنده را ازریابی کند و بازخورد خود را از کالای خریداری شده بیان کند.

اختلافات

خریداران می توانند ادعای اعتراض به یک معامله را بیان کنند.

چگونه یک وب سایت مانند آمازون طراحی کنیم؟

در بحث طراحی وب سایت های اینترنتی، می توان به طراحی فروشگاه اینترنتی آمازون به عنوان یک وب سایت بسیار موفق اشاره کرد. آمازون جزو هفت وب سایت موفق در دنیا می باشد.ّ طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی آمازون به گونه ای بوده است که بیشترین درصد فروش اینترنتی را به خود اختصاص داده است. آمازون در همه زمینه ها فعالیت دارد و توانسته اعتماد افراد زیادی را به خود جلب کند. اما برای ایجاد یک وب سایت مانند آمازون به طور تخمینی 8210 ساعت زمان لازم است.

توسعه دهندگان وب می توانند با الگو برداری از امکانات وب سایت آمازون اقدام به طراحی وب فروشگاهی خود نمایند. الگو برداری از ویژگی ها و امکانات وب سایت آمازون می تواند هر چه بیشتر طراحان وب سایت ها را در زمینه فعالیت مورد نظرشان کمک کند.

شرکت دارکوب متخصص در زمینه طراحی حرفه ای وب سایت و ارائه دهنده کلیه خدمات سایت، از جمله سئو و بهینه سازی سایت و هاستینگ و دامنه سایت،  آماده همکاری با کلیه شرکت ها و ارگان ها برای ساخت وب سایت های حرفه ای با کلیه امکانات می باشد. برای مشاوره بیشتر با کاشناسان دارکوب تماس حاصل فرمائید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز