تکنیک لینک های شکسته در سئو

نوشته شده توسط مهندس کلانتری

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=277

5/5 - (2 امتیاز)

به عنوان یک تاکتیک ساخت لینک، ساختن لینک شکسته به یک استراتژی ساخت پیوند موثر سئو کلاه سفید، مقیاس پذیر، محتوا محور متمرکز است، که از طریق پیدا کردن لینک های خراب، بازسازی محتوای این لینک شکسته و کمک به مدیران وب برای جایگزینی لینک های اصلاح شده بجای لینک های خراب انجام می شود.

ساختن لینک شکسته شاید یکی از موثرترین استراتژی های ایجاد پیوند کلاه سفید در طول این سال ها باشد. به طور خاص، ساخت لینک شکسته جذاب است، زیرا موفقیت این کمپین به طور مستقیم با آنچه که شما برای وب انجام می دهید متناسب است. شما فقط زمانی در این کار موفق خواهید بود که محتوایی خوب برای جایگزینی محتویات گمشده یا رها شده ای که وب سایت داران هنوز می خواهند به آن پیوند دهند، تولید کنید. این نوع استراتژی بسیاری از مزایای رقابتی در این صنعت را به هم پیوند می دهد: محتوا در مقابل لینک ها، ساخت لینک در مقابل به دست آوردن لینک و غیره.

در این مقاله از دارکوب، من سعی می کنم با استفاده از راهنمای وب سایت ایت ماز در مورد تاکتیک های ساختمان لینک شکسته به شما اطلاعات مفیدی بدهم. در تمام بخش ها من به ابزارهایی اشاره می کنم که به شما کمک می کند روند ساختن لینک های شکسته را مقیاس پذیر (به تعداد زیاد) و کمتر یکنواخت کنید.

 

سئو ساخت لینک شکسته چیست؟

ساختن لینک شکسته، یک تاکتیک ساختن لینک است که یک بازاریاب با یک وب مستر ارتباط برقرار می کند. کسی که دارای یک پیوند خراب در سایت خود است و یک یا چند جایگزین را که حاوی سایت مورد نظر خود نیز است توصیه می کند.

 

چشم انداز ساخت لینک شکسته برای سئو

اولین گام در هر کمپین ساخت پیوند شکسته، یافتن صفحات مربوطه آن است. هرچند روش های گوناگونی برای جستجو بر اساس استراتژی ساخت لینک وجود دارد، اما اساسا سه نوع استراتژی برای ایجاد این نوع لینک وجود دارد:

  1. یافتن صفحه منبع با کلمات کلیدی
  2. یافتن صفحه منبع با URL
  3. هدفگیری مستقیم URL

ما هر کدام از این روش ها را با جزئیات بیشتر توضیح خواهیم داد. من در این پست چندین ابزار را ذکر خواهم کرد و در پایان همه آنها را شرح خواهم داد.

 

هدف قرار دادن صفحه منبع با کلمات کلیدی

این روش یکی از متداول ترین و مستقیم ترین روش های ساخت لینک های خراب است. در این روش ابتدا شما برای کلمات کلیدی مورد علاقه تان جستجو انجام داده، لینک های مرتبط را استخراج می کنید، پس از آن لینک های خراب را شناسایی نموده و از میان آن ها انتخاب می کنید.

کلمات کلیدی را انتخاب کنید مانند بسیاری از کارها در سئو، ما با انتخاب کلمه کلیدی شروع می کنیم. یک کمپین موفق ساختن لینک شکسته با کلمات کلیدی آغاز و پایان می یابد. چند ویژگی وجود دارد که ما می خواهیم در برای یافتن یک کلمه کلیدی ایده آل به آن توجه کنیم.

  • از نظر دسته بندی کاملا مرتبط باشند: این مشخصه واضح است کلمات کلیدی باید مرتبط باشند. با این حال، آنها لزوما و عینا به محصول شما به طور مستقیم مربوط نیستند. شما صفحات منبع را با این کلمات کلیدی می یابید، نه اهداف نهایی را. بلکه شما می خواهید با یک شبکه وسیع به جهت دسترسی به آن ارتباط بر قرار کنید.
  • به طور کلی و گسترده باشد: این جایی است که بیشتر کمپین ها شکست می خورند. شما باید عبارات کلیدی را انتخاب کنید که شرکت شما ممکن است در آن قرار داشته باشد نه یک عبارت دقیق.

جستجوی عبارات: هنگامی که کلمات کلیدی خود را شناسایی کرده اید، می خواهید آنها را با عبارات جستجو جفت کنید. این جستجوها برای استفاده در Google یا Bing برای یافتن منابع و پیوندهای مرتبط با این دستور ها “intitle: resources”  یا “inurl: links”  انجام می شود.

یافتن نتایج جستجو: شما در حال حاضر وظیفه دشوار پیدا کردن همه نتایج برای همه این عبارات جستجو را در پیش دارید. گوگل علاقه مند به ارسال درخواست های خودکار نیست، بنابراین شما دو گزینه ای دارید. شما این کار را با دست انجام می دهید و از MozBar برای استخراج نتایج استفاده می کنید، می توانید از یک ابزار SERP استفاده کنید و خطر عصبانیت گوگل را متحمل شوید. یا می توانید از  API Bing استفاده کنید. در نهایت، شما می خواهید از 100 نتیجه برتر برای هر یک از عبارات جستجوی استفاده کنید. پس در آخر باید نتایج تکراری را نیز حذف نمایید.

استخراج لینک: هنگامی که شما یک فهرست از “صفحات لینک” بالقوه داشته باشید، باید هر لینک خارجی را از این صفحات استخراج کنید و روند جستجوی همه صفحات 404 را آغاز کنید. شما همچنین می توانید این مرحله را با چک کردن هدر 404 با استفاده از یک ابزار مانند Domain Hunter +  یا Check My Links انجام دهید.

404 / بررسی خطا: پس از اینکه همه لینک ها را استخراج کردید، باید هدرهای هر لینک را بررسی کنید تا تعیین کنید آیا آنها 404 هستند یا نه. اگر از Domain Hunter Plus یا Check Links استفاده می کنید می توانید این پروسه را رد کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از یک HTTP Status Code Checker ساده است.

بررسی فرصت: دو چیز است که شما می خواهید در مورد هر یک از فرصت های بالقوه بررسی کنید: ارتباط و بک لینک.

 

کسب بک لینک: : پس از پیدا کردن مجموعه ای از صفحات 404، اکنون شما باید آنها را فیلتر کنید تا تعیین کنید که کدامیک اهداف واقعا قوی هستند. هرچه لینک های بیشتر به صفحه 404 اشاره کنند، فرصت های بیشتری برای جایگزینی لینک ها وجود دارد. این دامنه سایت هایی هستند که شما با آنها ارتباط برقرار می کنید تا پیوند شکسته را با لینک خودتان جایگزین کنید. چند راه برای انجام این کار وجود دارد، اما ساده ترین در حال حاضر به احتمال زیاد Majestic SEO است. به یاد داشته باشید، در این مرحله شما سعی می کنید فقط آن هایی را که بیشترین لینک را می گیرند بیابید. این کار مقدار زمان لازم برای بررسی ارتباط را کم تر می کند.

تجزیه و تحلیل مرتبط بودن: اکنون باید مرتبط بودن محتوا را تعیین کنید. شما می توانید با چندین روش آن را انجام دهید:

  • ازWayback Machine برای پیدا کردن نسخه های ذخیره شده URL استفاده کنید. اگر صفحه به خوبی لینک شده باشد و  و Crawler وب را مسدود نکند، باید بتوانید مطالب را در اینجا پیدا کنید.
  • اگر در دسترس نیست، می توانید به متن Anchor پیوندهای اشاره شده به صفحه نگاه کنید. شما می توانید با استفاده از SEOMoz Open Site Explorer برای استخراج متن Anchor استفاده کنید.
  • شما می توانید به خود URL نگاه کنید تا دریابید محتوا تا چه اندازه مرتبط است.
  • شما می توانید صفحات لینک شده را ببینید تا دریابید آیا این لینک ها توضیحات مربوط به محتوای قبلی را دارند یا خیر.

 

میانبرهای جستجو: دو ابزار وجود دارد که می توانید در بسیاری از این مراحل از آن استفاده کنید.

brokenlinkbuilding.com : این ابزار از CitationLabs رایگان نیست، اما به شما اجازه می دهد تمام اقدامات بالا را به صورت خودکار انجام دهید. فقط کلمه کلیدی خود را تایپ کنید و همه مراحل بالا اتوماتیک انجام می شود، از یافتن فرصت ها برای واجد شرایط بودن آنها بر اساس لینک ها و مرتبط بودن. این ابزار به مراتب قوی ترین ابزار لینک های شکسته است و در صرفه جویی بسیار کمک می کند.

 

هدف قرار دادن صفحه منبع با URL

بر خلاف استفاده از کلمات کلیدی، این روش با یک سایت شناخته شده شروع می شود و منابع بک لینک ها و ارتباط  آن ها را برای یافتن فرصت (لینک های شکسته) جستجو می کند.

انتخاب سایت یا آدرس: این قسمت مهم ترین بخش از روند است. انتخاب سایت مناسب باعث موفقیت یا شکستن این استراتژی خواهد شد. چندین عامل در شناسایی سایت یا URL مناسب وجود دارد.

  • غیر تجاری: در اغلب موارد، شما یک منبع غیر تجاری می خواهید. اگر سایت دارای انگیزه مستقیم برای به دست آوردن پیوندها داشته باشد، شانس این که از این فرصت به خوبی استفاده شود بیشتر است.
  • معتبر: اگر سایت معتبر نیست، احتمالا چندین لینک از منابعی جذب کرده که پیوندهای مهمی را در وب دارند. این صفحات منابعی هستند که ما شانس یافتن 404 را پیدا خواهیم داشت. اگر آنها به URL انتخاب شده شما پیوند ندارند، وقت خود را هدر می دهید.

 

به دست آوردن بک لینک: با استفاده از Open Site Explorer، Majestic SEO یا Hrefs، تمام لینک هایی را که به این سایت اشاره می کنند استخراج کنید. باقی مراحل مانند روش روش قبلی (هدف گیری کلمات کلیدی) است.

 

هدفگیری مستقیم URL

این استراتژی کمترین مقیاس پذیری را داراست. در این روش شما از قبل لینک مورد نظر خود را یافته اید و می خواهید ارتباط لینک خود را برقرار نمایید. این روش تنها به این دلیل در اینجا آمده است که لیست ما کامل شود در غیر این صورت روشی مبتدی به حساب می آید. در این حالت شما محتوای مناسب را دارید و یافتن لینک خراب تنها بهانه ایی است برای گرفتن بک لینک از آن سایت مورد نظر.

خوب شما در این مرحله باید توجه داشته باشید که هزینه زمانی که برای این کار می پردازید ارزشش را داشته باشد. و برای یافتن لینک خراب به حریم صاحب وب سایت احترام بگذارید. پس شما نباید از هر نوع Crawler ی استفاده کنید. گزینه های شما می تواند Xenu Link Sleuth، Screaming Frog SEO یا Deep Trawl  باشد.

 

انتخاب فرصت: شما در حال حاضر لیستی از لینک های شکسته ای را در وب سایت ایده آل خود دارید. شناسایی بهترین فرصت ها احتمال موفقیت در این استراتژی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. در اینجا چند نکته وجود دارد.

  • یک لینک شکسته ایی را انتخاب کنید که لینک خارجی است. در این حالت دو کار انجام می شود: وب مستر احساس می کند که بر خلاف یک پیوند درونی، خطای وی نیست، و با حذف یک لینک، لینک جدیدی جایگزین می کند و امیدوارانه لینک خارجی شما را اضافه می کند. یک وب مستر به احتمال زیاد یک پیوند خارجی شکسته را با یک لینک خارجی دیگر جایگزین خواهد شد تا جایگزینی یک پیوند داخلی با یک خارجی.
  • سعی کنید یک پیوند شکسته در همان سایت بیابید، که لینک های شما با آن متناسب تر باشد. این حالت به احتمال زیاد در صورتی اتفاق می افتد که سایت ایده آل شما دارای بخش منابع باشد.

 

تولید محتوا برای لینک شکسته

گام بعدی در فرایند ساختن لینک شکسته ایجاد محتوایی است که با صفحه شکسته مطابقت دارد یا آن را بهبود می بخشد. اولین گامی که باید بردارید این است که تعیین کنید واقعا محتوای صفحه شکسته چیست. ما فرض می کنیم که شما قبلا این صفحه را برای مرتبط بودن مورد بررسی قرار داده اید، بنابراین باید یک ایده کلی داشته باشید، اما دقیق شدن در آن به شما کمک می کند محتوایی ایجاد کنید که مطابق با انتظارات همه کسانی است که قبلا با منابع موجود از بین رفته سر و کار داشته اند. دو ابزار برای این کار وجود دارد:

Wayback Machine در Archive.org به شما اجازه می دهد که محتوای زیادی از وب را در طول زمان مشاهده کنید. این اولین و بهترین شرط برای پیدا کردن محتوا است.

راهنمایی حرفه ایی: از فهرست Majestic SEO برای پیدا کردن زمانی که پیوندهایی به دست آمده استفاده کنید، سپس تاریخ را در Archive.org انتخاب کنید که با این تاریخ مرتبط است. این امر به شما کمک می کند تا ذهنیت لینک کننده را در صورت تغییر محتوای در طول زمان را مشاهده کنید.

Warrick: یک ابزار کمی شناخته شده است که به شما کمک می کند تا یک وب سایت کامل را با جستجو از طریق پروکسی های عمومی و Mirror Cache ها برای پیدا کردن کپی از محتوای از دست رفته بازسازی کنید. این به خصوص برای بازسازی محتوا که توسط robots.txt بلاک شده است، بسیار مفید است. متاسفانه، واریک یک برنامه perl است که ممکن است استفاده از آن دشوار باشد.

انتظارات زیاد: شاید سایتی که شما برای جایگزین محتوای انتخاب کرده اید دارای قدرت بیشتری در صنعت نسبت به شما است. شانس شما در سایت تجاری، اطلاع رسانی و قابل اعتماد به طور کلی کمتر است. اگر می خواهید بازده مناسب و معقول در سرمایه گذاری  بدست آورید، باید با به کیفیت محتوا تمرکز کنید.

  • انتظار بهبود محتوای ایجاد شده
  • به روز رسانی آمار مربوطه
  • اضافه کردن منابع و بخش های جدید
  • برای کسب اعتبار و اطلاعات بیشتر با نویسنده اصلی ارتباط بر قرار کنید

 

برقراری ارتباط برای جایگزین کردن لینک شکسته

بنابراین، شما فرصت خود را پیدا کرده اید و لیستی از لینک را ایجاد نموده اید، و شما آماده اید که برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید. در اینجا چگونگی استفاده بهتر از لیست پیوند را توضیح می دهیم.

یافتن تماس: تعداد فزاینده ای ابزار برای کشف اطلاعات مخاطب وجود دارد، هرچند که هر کدام از آنها دارای مسائلی هستند.

  • Link Research Tools Contact Finder
  • SEOGadget’s Contact Finder
  • Raven Tools Contact Finder
  • BuzzStream
  • Virante’s Contact Finder

 

قالب ایمیل: استراتژی های زیادی وجود دارد که می توانید در حوزه های مختلف برقراری ارتباط استفاده کنید، در اینجا چند تا از آنها نسبت به شفافیت کار شما آماده است. به طور کلی می بینیم که اگر شما به اندازه کافی محتوای خوبی بنویسید، می توانید بسیار شفاف عمل کنید.

  • به عنوان یک کاربر که اتفاقی با یک لینک شکسته مواجه شده است ارتباط بر قرار کنید
  • پیوند خود را با دیگر لینک های ارزشمند مرتبط کنید
  • پیشنهاد دادن جایگزین در ایمیل پیگیری

لازم است شما قالب ایمیلی تهیه و آن را نسبت به مشتری مخاطب خود تغییر دهید. اما هرگز اقدام برای کپی کردن قالب و محتوای آن اقدام نکنید.

 

کلام آخر

همانطور که در این مقاله از دارکوب دیدید، ساخت بک لینک با استفاده از لینک های شکسته زمان، ابزار و اطلاعات زیادی نیاز دارد. با این حال این روش اثر بخشی مناسبی را برای سئوی وب سایت شما خواهد داشت. تنها نکته مهم این است که لینکی را که شما باز سازی می کنید ارزش این همه کار فنی را داشته باشد و صاحب وب سایت نیز با شما همکاری نماید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز