چرا مردم از سئو می ترسند؟

نوشته شده توسط مهندس کلانتری

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=279

5/5 - (1 امتیاز)

اگر مالک یک کسب و کار کوچک هستید، احتمالا حداقل یک نفر به شما پیشنهاد کرده است که سئو SEO (بهینه سازی موتورهای جستجو) را یاد بگیرید و یک استراتژی آنلاین برای کسب و کارتان پیاده سازی نمایید. از سوی دیگر، اکثر مردم برای یافتن هر کسب و کار و خدمات اول از همه با تلفن های هوشمند یا رایانه خود به اینترنت مراجعه می کنند.

شما می دانید که نیاز به یک وب سایت دارید و همچنین نیاز به کمی تلاش برای نمایش آن در موتورهای جستجو وجود دارد. بنابراین شما زمان صرف می کنید و یا شاید این کار را برون سازی کنید و یک وب سایت پایه برای کسب و کار خود بسازید. شاید حتی بتوانید از یک قالب پیش ساخته برای وب سایت خود استفاده کنید.

سپس، هیچ اتفاقی نمی افتد. به نظر می رسد که، به رغم تمام تلاش های شما، وب سایت به اندازه کافی بهینه سازی نشده است.

شما این را درک می کنید، اما نمی خواهید با همه مسائل سئو در گیر شوید. همه مسائلی که شنیده اید، بهینه سازی موتور جستجو وقت زیادی را طلب می کند، بسیار فنی است و نتایج را دقیقا تضمین نمی کند. پس چرا به سراغ سئو برویم؟

بسیاری از صاحبان کسب و کار کوچک این مسائل درک و احساس می کنند. آنها درباره اهمیت و ضرورت سئو می دانند و می شنوند، اما هنوز برای اینکه خود دست بکار شوند یا شرکتی را برای سئو استخدام کنند مردد هستند.

پس بیایید در این مقاله از دارکوب نگاهی به چند جنبه ای از سئو که تازه واردان را در مورد پذیرش و استفاده از آن نگران می کند بپردازیم:

 

برای سئو فرمول جادویی وجود ندارد

اگر شما فکر می کنید که سئو یک معجون سحر آمیز برای موفقیت آنلاین و سود آوری دارد شما در این راه بسیار ناکام خواهید شد. سئو برای سودآوری کسب و کار شما ارزشمند است، اما قبل از اینکه از سرمایه گذاری در آن سودی کسب کنید به تلاش و زمان کافی نیاز دارید.

در کسب و کار، هر استراتژی باید بازده قابل اندازه گیری و قابل توجهی داشته باشد. اگر چیزی برای کسب و کار شما مفید نباشد، مسلما شما آن را انجام نخواهید داد. از آنجا که بازگشت سرمایه گذاری از سئو بسیار آرام است، بسیاری از صاحبان کسب و کار کوچک احساس می کنند که سئو اهمیتی چندانی ندارد و بنابراین اولویت پایین تری به آن می دهند.

کسانی که تازه وارد سئو شده اند، زمان و پول زیادی را صرف می کنند و اغلب نتایج مطلوبی کسب نمی کنند. این باعث می شود بسیاری از صاحبان کسب و کار تمایلی به شروع یک کمپین سئو نداشته باشند و مدت طولانی آن را نادیده بگیرند.

در صورتی که اگر استراتژی درست باشد و انجام شود، نتایج مطلوب به دست خواهد آمد. فقط این نتایج فوری نخواهند بود.

سئو یک استراتژی ارزشمند برای کسب و کار است و نباید نادیده گرفته شود. پس صبور بوده و به دنبال فرآیندهای منطقی باشید و نه سحر و جادو.

 

آیا سئو زمان زیادی می برد؟

کسانی که تازه وارد کار سئو شده اند فکر می کنند این نوع استراتژی بازاریابی آنلاین یک روند طولانی و پیچیده است که شامل قسمت های مختلفی می باشد. اما باید بدانید که در حالی که سئو قسمت های زیادی دارد، اما لازم نیست همه آن ها یکباره انجام شوند.

مانند نکته قبلی، کسانی که تجربه کار سئو ندارند، آن را پروسه ایی پر هزینه و زمان بر دیده و تمام تلاش ها را بی حاصل می دانند. اما باز باید صبور بود.

چندین راه برای مواجه شدن با سئو برای صاحبان کسب و کار وجود دارد. اولین راه این است که تمام کار ها و مسئولیت ها را به یک شرکت سئو واگذار کنیم. خوب پس زمانی که دانش و تجربه کار در سئو نداریم بهترین کار همین واگذاری آن به یک شرکت متخصص است. و در این مدت بجای سر و کله زدن با سئو می توانید تمرکز بیشتری بر روی کسب و کار خود داشته باشید.

گزینه دیگر این است که خودتان آستین بالا بزنید و کار سئو را انجام دهید. اما اصلا هیجان زده نشوید و که همه کار را یکباره انجام دهید. بلکه کار باید مرحله به مرحله، در طول زمان انجام شود.

 

سئو بسیار فنی است

تصور عموم بر این است که سئو پیچیده بوده و پروسه فنی آن تنها از عهده کله کامپیوتری ها بر می آید. پس حس می کنند که توانایی یا صلاحیت انجام آن را ندارند. اما بسیاری از المان های سئو توسط افراد معمولی نیز قابل انجام است. شما نیاز خیلی زیادی به تجربه و دانش کامپیوتر ندارید. پایه سئو نیز ساده بوده و تنها در چند ساعت قابل یادگیری است. وقتی شما تجربه زیادی در سئو ندارید بهتر است توجه و انرژی خود را بر روی همین پایه ها متمرکز کنید.

از سوی دیگر مسائل تخصصی نیز در این رابطه وجود دارند (که کمی بعد به آن می پردازیم) که صاحبان وب سایت نگران آن هستند که در مواجه با آن با اصطلاحات و زبان تخصصی عجیب و غریب مواجه شوند.

اما اجازه ندهید که این مسائل شما را نگران کند. با پرسیدن سوال درست یک شرکت سئو می تواند شما را در این زمینه قدم به قدم راهنمایی کند.

 

تنبیهات و جریمه های سئو

اگر درباره سئو مطالعه کرده باشید، احتمالا درباره جریمه های سئوی گوگل شنیده اید. و این حقیقت دارد که خطراتی در زمینه سئو وجود دارد که ممکن است به رتبه وب سایت آسیب بزند. اگر شما خودتان کار سئو را انجام می دهید احتمال دارد این تجربه را نیز داشته باشید، کارهایی را از روی یک مقاله تخصصی مطالعه و انجام دهید و چند ماه بعد متوجه شوید که این کارها از سوی گوگل منع شده است.

من متوجه نگرانی شما درباره انجام این گونه اشتباهات هستم، برای همین به شما پیشنهاد می کنم که از روش های شناخته شده تر استفاده کنید. این نیز یکی از دلایلی است که وب داران کار سئو را به شرکت های دیگر می سپارند. اما بدانید تا زمانی که از یک استراتژی مطمئن استفاده می کنید شما از جریمه های گوگل ایمن خواهید بود.

 

برند ممکن است واقعی به نظر نرسد

اگر شما درباره روش هایی از سئو که برای ساخت و خرید ترافیک است شنیده باشید، شاید نگران شوید که با سئو وب سایت و یا کسب و کار شما غیر واقعی و غیر حرفه ایی به نظر آید.

در گذشته سئو شهرت بدی بخاطر ارزان بودن، تقلب کردن در موتورهای جستجو و خرید ترافیک داشت، اما امروز وضعیت تغییر کرده است. هدف سئو امروز فراهم ارزش کردن و ارائه به کاربران است و به ندرت قصد کلک زدن به موتورهای جستجو را دارد.

امروز شناسایی روش های قدیمی سئو بسیار آسان است تنها باید بدانید که باید دنبال چه چیزی باشید. آنوقت به راحتی آن را می یابید. اما بهترین روش های سئو بسیار با فرمول های قدیم فاصله دارند. قسمت های اصلی آن در پس زمینه قرار دارد. و طراحی وب سایت نیز امروز بیشتر به تجربه کاربری تمرکز دارد.

 

جذب ترافیک به وب سایت نه مشتری

موضوع متداول دیگری که در سئو درباره آن زیاد صحبت می شود، کلمات کلیدی است. تحقیق درباره کلمات کلیدی و هدف قرار دادن آن ها روشی متداول در همان مراحل اولیه سئو است. اگر شما خودتان این تحقیق را انجام می دهید ممکن است از تعداد و دامنه وسیع احتمالات تعجب کنید.

خوب چطور روی بخشی از انبوه کلمات کلیدی تمرکز کنیم؟

لازم است با Keyword Analytics و Buyer Personas آشنا شوید تا دریابید که وب سایت شما برای کدام کلمات کلیدی رتبه گرفته است و کاربران نیز برای یافتن کسب و کار شما از چه عباراتی استفاده کرده اند. همچنین شما می توانید کلمات کلیدی را نسبت به تکرار، مرتبط بودن و رقابتی بودن بررسی کنید.

هر چه بیشتر سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید و الگوها را در کلمات کلیدی پیدا کنید، سریعتر و ساده تر کلمات کلیدی را که مخاطبان شما هدف قرار می دهند در می یابید، تا از آن ترافیک عادی به مشتریان واقعی دسترسی پیدا کنید.

 

پیچیدگی های سئو

حتما شما تعجب خواهید کرد که چه تعداد و چه تنوعی از فاکتورها برای رتبه دهی وب سایت ها مورد استفاده گوگل قرار می گیرد. در حقیقت گوگل بیش از 200 فاکتور را برای رتبه بندی یک وب سایت در نظر می گیرد.

چطور می توان تمام این فاکتور ها را هدف قرار داد؟ این دامنه وسیع از جزئیات بسیاری از صاحبان وب سایت را نگران می کند. آن ها علاقه ایی به صرف زمان و انرژی برای دستیابی به این استاندارد ها ندارد. اما برخی ترجیح می دهند به حل مسائلی به پردازند که مشکل سئوی وب سایت شان را حل کند.

برخی وب داران از یادگیری و پیاده سازی استراتژی های پایه سئو خوشحال هستند. این قدم با ارزشی است، اما اگر به دنبال قدرت حداکثری سئو هستید بدانید که این مسیر پایانی ندارد.

در حالی که شرکت های بزرگ با بودجه های زیاد توانایی مواجه شدن یکباره با تمام این پیچیدگی ها را دارند، کسب و کار های کوچک نیز این مراحل را به تدریج طی می کنند. هر چند سئوی تدریجی خیلی خوب به نظر نیاید اما با این حال رتبه وب سایت به تدریج در طول زمان ساخته خواهد شد.

این قابل درک است که شاید شما برای سرمایه گذاری در سئو مردد و محتاط باشید. مخصوصا اگر شما تازه وارد این کار شده اید، کاملا این نگرانی ها طبیعی است. اما آگاهی یافتن از استراتژی ها سئو می تواند شما را آرام و مطمئن کند.

برخی روش های سئو زمانبر و پر هزینه هستند. ترس از سئو پیچیده و فنی و جریمه های آن با آگاهی و تجربه به تدریج کاهش پیدا می کند و شما کم کم با آن احساس راحتی خواهید نمود. چه کار را خود انجام دهید یا به یک شرکت دیگر بسپارید. کارشناسان ما نیز در دارکوب همیشه آماده ارائه مشاوره در زمینه طراحی سایت و سئو هستند. پس بهش ما پیشنهاد می کنم قبل از هر اقدامی با آن ها مشورت کنید تا از انجام هزینه ها اضافی و دوباره کاری های جلوگیری نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز