Doorway pages چه صفحات و یا سایت هایی هستند؟

نوشته شده توسط مهندس کلانتری

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=287

5/5 - (2 امتیاز)

وب سایت بدون سئو معنایی ندارد. چون  در اینترنت در انبوه وب سایت های مشابه گم می شود. بدون سئو تنها کسانی به وب سایت شما دسترسی خواهند داشت که آدرس آن را می دانند. در غیر این صورت مدت ها طول می کشد که وب سایت شما به صفحه نتایج جستجو راه پیدا کند. و در صورت راه یابی به صفحات نتایج جستجو به نسبت وب سایت های دیگر که کار سئو بر روی آن ها انجام شده، رتبه و ترافیک خوبی کسب نخواهد کرد.

سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، روش ها و استاندارد هایی است که باید درون و بیرون یک وب سایت به کار برده شود تا حداکثر مطالب صفحات وب سایت در موتورهای جستجو فهرست شده و به در رتبه بندی رتبه بالایی بدست آورند. این کار باعث می شود که وب سایت به طور مداوم از طریق صفحه نتایج جستجو به ترافیک دست یابد.

اما سئو نیز انواع دارد که با نام های سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه شناخته می شوند. سئوی کلاه سفید روش هایی استاندارد و مجاز از نظر موتورهای جستجو است. که با استفاده از آن ها سایت سئو می شود. اما این روش چالش های زمانی و تلاش های زیادی نیاز دارد. در سوی دیگر، سئوی کلاه سیاه روش هایی است که اغلب باعث می شود که یک وب سایت به سرعت رتبه گرفته و ترافیک زیادی را از موتورهای جستجو به وب سایت هدایت کنند. اما این روش ها از نظر گوگل غیر مجاز اند و در صورت استفاده از آن ها و شناسایی آن توسط گوگل وب سایت شامل جریمه و کاهش رتبه و یا حتی حذف از فهرست نتایج جستجو می شود.

بنابراین صرف اینکه یک روش سئو رتبه و ترافیک خوبی برای وب سایت می آورد کافی نیست. بلکه باید قوانین واستاندارد ها نیز رعایت شود در غیر این صورت جایگاه وب سایت پس از مدتی به شدت آسیب دیده و تمام سرمایه گذاری هایی که بر روی (سئو) آن شده با جریمه های موتورهای جستجو از دست می رود. برای همین در این مقاله از دارکوب به بررسی صفحات Doorway می پردازم. اینکه این صفحات چگونه ساخته می شوند و چطور برای وب سایت بازدید کننده می آورند. و اینکه این صفحات از نظر سئوی کلاه سفید چگونه اند.

 

صفحات Doorway

صفحات درگاه یا Doorway Page (همچنین Jump Page، Gateway Page،Mirror Page) به صفحات وبی گفته می شود که در جلوی صفحات اصلی قرار داده می شوند تا کاربران را به یک صفحه فرود خاص هدایت کنند. معمولا از صفحات Hallway  یا Doorway برای جلب توجه موتورهای جستجو استفاده می شود. هر چند این روش خلاف راهنما های گوگل است.

 

چطور صفحه Doorway  ساخته می شود

صفحات Doorway معمولا پر هستند از متن و از نظر بصری خیلی طراحی فوق العاده ایی ندارند. المان های طراحی و ویدئو ها و به طور کلی گرافیک در این صفحات یا استفاده نشده اند یا تنها برای استفاده از کلمات کلیدی برای متن alt است که به کار برده شده اند. کدهای جاوا اسکریپت و فلش که برای گوگل خیلی راحت قابل خواندن نیستند نیز در این صفحه ها استفاده نمی شوند. محتوای صفحات  Doorwayبسیار متنوع هستند. این صفحات تنها حاوی دنباله ایی از کلمات کلیدی و متن های غیر مرتبط هستند، و کلمات کلیدی به طور تصادفی در این صفحات پخش می شدند. حتی اگر این صفحات حاوی اطلاعات مفیدی بودند تنها نوعی نشخوار محتوای صفحه اصلی به حساب می آمدند. در واقع آن ها دارای ارزش محتوایی نبوده و تنها برای قرار دادن کلمات کلیدی به کار می روند.

صفحات Doorway معمولا برای رتبه گرفتن در موتورهای جستجو به شدت بهینه سازی شده اند. این نوع صفحات معمولا ارزشی برای کاربران به همراه ندارند چون محتوای صفحات دیگر را تکرار کرده اند. این صفحات معمولا بطور داخلی لینک نشده اند و از طریق موتورهای جستجو قابل دسترسی هستند. تنها یک یا دو لینک از صفحات Doorway به صفحه اصلی وجود دارد. اگر بازدید کنندگان از طریق این صفحات وارد وب سایت شوند معمولا مسیر برگشتی برای آن ها وجود ندارد و به اصطلاح صفحات Doorway مانند خیابان یکطرفه هستند.

 

مزایای صفحات Doorway

صفحات Doorway زمانی که با ما یک وب سایت فلش یا جاوا اسکریپت داریم بسیار مفید هستند. گوگل نمی تواند متن این وب سایت ها را بخواند. برای همین صفحات Doorway می توانند به ارائه مقداری از محتوای صفحه واقعی درک محتوای صفحه را برای موتورهای جستجو آسان کنند. در این حالت است که محتوای وب سایت در موتورهای جستجو فهرست می شود.

اما اغلب صفحات Doorway به نوعی برای سوء استفاده برای جذب ترافیک بیشتر به همراه صفحات Redirect استفاده می شوند. این صفحات اغلب برای کلمات کلیدی خاصی بهینه شده اند و یا از روش های اسپم کلمات کلیدی استفاده می کنند. این صفحات در نتایج گوگل مشاهده خواهند شد به این جهت که کاربران را برای وارد شدن به آن ها کنجکاو کنند. اما در واقع کاربران با کلیک بر روی آن ها وارد صفحه فهرست شده نمی شوند، چون در اینجا یک Redirect به صفحه خانه نصب شده است. در این روش از صفحه Doorway پرش شده و کاربر آن را نمی بیند و تنها برای موتورهای جستجو قابل رویت است.

 

اهمیت صفحات Doorway برای سئو

از نظر موتور جستجوگر گوگل صفحات Doorway کیفیت کمی دارند چون ارزشی را به کاربر ارائه نمی کنند. همچنین این روش از نظر کاربران مداخله گرایانه و خسته کننده است. در مقابل گوگل هر وب سایتی که راهنما ها و دستورالعمل های وی را رعایت نکرده است، با صفحات Doorway آن ها را فهرست نتایج جستجو حذف می کند.

صفحات Doorway  قسمتی از روش های cloaking هستند و به عنوان سئوی کلاه سیاه شناخته می شوند. این نوع صفحات هنوز مورد استفاده قرار می گیرند، ولی روز به روز جذابیت خود را از دست می دهند و گوگل آن ها را شناسایی کرده و مورد جریمه قرار می دهد.

در طول زمان صفحات Doorway با صفحات فرود جایگزین Landing Page شدند. هرچند این مدل نیز هدفی مشابه دارد، اما روش رسیدن به این هدف کاملا متفاوت می باشد. به طور عموم این نوع صفحات اطلاعات خاصی را درباره یک موضوع به یک گروه خیلی خاص از کاربران ارائه می دهند.

علاوه بر این صفحات فرود به صفحه خانه نیز لینک هستند، بنابراین آن ها مانند صفحات Doorway خیابانی یکطرفه نیستند. به عنوان یک قانون صفحات فرود دارای صفحات Redirect (که برای کاربران قابل شناسایی نیست) نیستند.

 

چطور یک صفحه Doorway  را شناسایی کنیم

اگر شما به سوالات زیر پاسخ مثبت بدهید به احتمال زیاد شما با یک صفحه Doorway مواجه هستید:

  • آیا هدف صفحه بهینه سازی برای موتورهای جستجو و هدایت کاربران به قسمتی با محتوای مرتبط است یا این صفحه بخش جدایی ناپذیر از تجربه کاربری وب سایت شما می باشد؟
  • آیا صفحاتی هستند که قصد رتبه گرفتن را دارند در حالی که محتوای ارائه شده خیلی خاص و محدودی دارد؟
  • آیا صفحه اطلاعات مفیدی (محل، محصول و غیره) را یکجا جمع می کند، در حالی که این محتوا در جای دیگری قرار دارند و تنها قصد جذب ترافیک بیشتر را دارند؟
  • آیا این صفحات تنها برای جلب توجه و ترافیک و ارسال کاربر ایجاد شده در حالی که هیچ ارزشی را تولید نکرده اند؟
  • آیا این صفحه در یک جزیره قرار دارد؟ یعنی از صفحات و قسمت های دیگر وب سایت غیر قابل دسترسی است؟

اگر شما در وب سایت خود چنین صفحاتی دارید، احتمالا این صفحه Doorway است. و می تواند برای سئوی شما خطر آفرین باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز