جستجوی ارگانیک موبایلی گوگل

نوشته شده توسط مهندس کلانتری

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=302

5/5 - (1 امتیاز)

آیا می دانید که بیش از 50% جستجو ها از طریق دستگاه های موبایل انجام می شود و این آمار روز به روز در حال افزایش است. برای همین بهینه سازی برای افزایش ترافیک ارگانیک موبایل ضروری تر از گذشته است.

گوگل از جولای 2018 سرویس فهرست موبایل خود را راه اندازی کرده است. آن ها تایید کرده اند که سرعت بارگذاری وب سایت فاکتوری برای رتبه بندی فهرست موبایل است.

سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو باعث بهتر فهرست شدن وب سایت و رتبه گرفتن آن در صفحه نتایج جستجو می شود. ترافیکی که از سوی صفحه نتایج جستجو به یک وب سایت هدایت می شود نیز ترافیک ارگانیک نام دارد.

سئو فرآیندی زنده و مدام در حال تغییر است. برای همین وب سایت ها باید با تغییرات تکنولوژی و الگوریتم های موتورهای جستجو پاسخی مناسب را به شرایط جدید ارائه کنند.

اگر در این راستا شما به تدریج و همگام با شرایط روز وب سایت خود را به روزرسانی کنید، رتبه وب سایت شما تقویت خواهد شد. در غیر این صورت نه تنها وب سایت شما ترافیک و درآمد خود را از دست می دهد بلکه سرمایه گذاری های شما در سئو از دست رفته و لازم است کار را از نو آغاز کنید.

چند ماه پیش نیز گوگل پیشنهاد کرد که از AMP برای افزایش سرعت و تجربه کاربری بهتر استفاده شود. اما کار به اینجا ختم نمی شود. هر روز تکنولوژی ها و دستورالعمل های جدیدی ظهور می کنند که کار سئو دشوار تر می شود. امروز نیز در این مقاله از دارکوب نکاتی را برای بهبود ترافیک ارگانیک موبایل وب سایت به شما معرفی می کنم.

 

از AMP و طراحی واکنش گرا در وب سایت خود استفاده کنید

AMP یک فریم ورک است که با استفاده از آن می توان سرعت بارگذاری وب سایت را کاهش داد این تکنولوژی در واقع با کاهش کدهای CSS و JS به این مهم دست پیدا می کند. شما می توانید نتایج AMP را در زمانی که با دستگاه موبایل جستجو می کنید به صورت کارت هایی در بالا صفحه نمایش مشاهده نمایید.

همیشه از طراحی واکنش گرا استفاده کنید. از آن جایی که در نظر گرفتن تفاوت های صفحات نمایش مختلف دشوار است، طراحی واکنش گرا به شما کمک می کند که به راحتی انواع صفحات نمایش و دستگاه ها را با طراحی خود پشتیبانی کنید. در این طراحی که در مقاله دیگر از دارکوب به آن پرداخته ایم، صفحه سایز خود را نسبت به اندازه صفحه نمایش تغییر می دهد. شما با این نوع طراحی نه تنها صفحه وب را برای دستگاه های موبایل قابل نمایش می کنید بلکه در تلویزیون های هوشمند و سایر صفحات دیجیتال نیز می توانید نمایش خوبی داشته باشید.

 

زمان بارگذاری وب سایت خود را سریع کنید

امروز همه توقع سرعت بالا را دارند. هیچ کس حتی شما حوصله یک وب سایت با زمان بارگذاری بالا را ندارد. برای افزایش سرعت بارگذاری می توانید از موارد زیر بهره ببرید.

  • استفاده از یک هاست با کیفیت
  • استفاده از تم یا قالب های سبک برای وب سایت
  • بهینه سازی تصاویر
  • به حداقل رساندن Redirect ها

شما می توانید با ابزار PageSpeed Insights گوگل سرعت وب سایت خود را بررسی کنید. این ابزار همچنین به شما راهنمایی هایی برای انجام بهینه سازی های احتمالی در وب سایت به شما ارائه می دهد.

همچنین شما می توانید برای بهبود سرعت وب سایت از CDN استفاده کنید. با این روش شما می توانید به حداکثر سرعت برای موبایل دست یابید.

 

از فونت های بزرگ و واضح برای تبلیغات AMP استفاده کنید

زمانی که درباره دستگاه های موبایل صحبت می کنیم باید بدانید که با دستگاه هایی با اندازه صفحه نمایش متفاوتی مواجه هستیم. بنابراین همیشه از فونت های بزرگ و واضح برای خواندن آسان استفاده کنید.

اگر فونت های شما برای خواندن خیلی بزرگ نیستند، کاربران وب سایت شما را ترک کرده و نرخ پرش Bounce Rate وب سایت افزایش می یابد. این نرخ به گوگل می گوید که مطالب این صفحه برای کاربر مرتبط یا %

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز