نقش تولید محتوا در سئوی سایت

نوشته شده توسط سرکار خانم کاظمی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3058

5/5 - (1 امتیاز)

امروزه یکی از مهم ترین و با ارزش ترین مراحل در طراحی وب سایت ، سئو سایت است . سئو سایت به معنای استانداردهای گوگل و پیاده سازی سایت و محتوای سایت بر طبق الگوریتم های جدید گوگل می باشد . از نکاتی که در سئو باید به آن توجه نمود ، تولید محتوا است .
تولید محتوا در سئو پادشاه است . تولید محتوا نقش بسیار مهمی در سئوی وب سایت دارد . همچنین مهم ترین عامل برای رشد کسب و کار است .
برای تولید محتوا باید دقت نمود که محتوای تولید شده کپی شده از سایت های دیگر نباشد چون در این صورت به ضرر سئوی سایت خودتان است .
باید محتوای تولید شده به گونه ای باشد که نظر مخاطب را جذب نماید و برای مخاطب تازگی داشته باشد تا مخاطب با میل و رغبت بیش تری آن را بخواند . درهنگام نوشتن مقاله توجه نمایید که حتما کلمه کلیدی در سطر اول به کاربرده شود به گونه ای که سطر اول یک توضیح جامعی راجع به نوشته به خواننده دهد . نکات نگارشی باید در متن به خوبی رعایت شوند تا خواننده به راحتی بتواند متن را بخواند و مفهوم آن را متوجه شود .
عنوان یا تیتری که برای مطلبتان در نظر می گیرید به صورت دیفالت به آن تگ H1 می خورد . زیر تیتر های دیگر شامل تگ های H2 , H3 هستند . اهمیت تگ های H1 تا H6 از بالا به پایین کاهش می یابد . می توانید در زیر تیترها نیز از کلمات کلیدی استفاده نمود .

نکات مهم در انتخاب عنوان مناسب

– تعداد کاراکتر عنوان
عنوان شما به هیچ عنوان نباید یک عنوان طولانی باشد و باید عنوانی که انتخاب می نمایید تعداد کاراکترهای آن بین 60 تا 80 کاراکتر باشد . سعی نمایید که از کلمات مخفف و کوتاه استفاده کنید تا عنوان شما طولانی نگردد . عنوان های طولانی از نظر موتورهای جستجو اصلا مناسب نیستند .

– قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان 
حتما سعی کنید که عینا کلمه کلیدی مورد نظرتان را در عنوان ذکر کنید . استفاده از کلمه کلیدی در عنوان از دید موتورهای جستجو بسیار مهم است . زیرا هنگامی که یک موتور جستجو یک محتوایی را بررسی می کند از بالا به پایین در ابتدا عنوان را بررسی می کند و چک می کند که آیا مطلب حول عنوان نوشته شده است یا نه ؟

– انتخاب عنوان جذاب و ویژه 
عنوان جذاب یعنی عنوانی که در آن از اعداد و کلمه کلیدی استفاده شده باشد . عنوان های تکراری هیچ گونه جذابیتی ندارند . به عنوان مثال اگر مقاله ای راجع به سئو می خواهید بنویسید یک عنوانی که می توانید در نظر بگیرید که از نظر کاربر جذاب باشد این است که سه نکته مهم در سئو چیست ؟

استفاده از کلمه کلیدی در متن

بسته به محتوای تولید شده باید از کلمه کلیدی و کلمات مرتبط با آن استفاده نمود . به عنوان مثال در یک مقاله 700 تا 1000 کلمه ای باید سه الی چهار بار از کلمه کلیدی استفاده نمود .کلمات کلیدی استفاده شده در متن را می توانید به صفحه اصلی ( home page ) لینک دهید . البته می توانید به صفحات دیگر سایت نیز لینک دهید چون در این صورت بازدید سایت شما بالاتر می رود .
اگر در متن تولید شده از خدمات یک سایت دیگر نام برده شده است می توانید به سایت های دیگر لینک دهید و این فکر را نکنید که با این کار کاربران به سایت های دیگر مراجعه می کنند و به سایت شما دیگر سر نمی زنند . اتفاقا برای گوگل این کار بسیار مهم است از مطلبی که نوشتید به سایت های معتبر با DA بالا لینک خارجی دهید . این کار، کار بسیار ارزشمندی است و با انجام این مورد گوگل شما را به صورت یک فرد اورجینال می شناسد .

قرار دادن عکس در متن

مورد دیگری که باید به آن توجه نمود این است که می توان در محتوای تولید شده ازعکس استفاده نمود . حتما عکس هایی که استفاده می نمایید باید بهینه شده باشند و این کار باید با استفاده از فتوشاپ save for web انجام شود . با انجام این کار عکس به نام سایت شما ثبت می شود .
در متن خودتان عکس زیاد قراردهید . به عنوان مثال اگر یک مقاله 300 کلمه است در این مقاله می توانید 4 عدد عکس قرار دهید زیرا برای گوگل عکس بسیار مهم است .
ممکن است مطلب دیگری برای نوشتن نداشته باشید که می توانید به جای مطلب از عکس استفاده نمایید . حتما کلمه کلیدی را در متن جایگزین عکس استفاده کنید .
مورد دیگری که شما عزیزان باید به آن توجه نمایید این است که برای محتوایتان فیلم تولید کنید . شما زمانی که دارید فیلمی ایجاد می نمایید می توانید از آن خروجی صوتی بگیرید و نسخه صوتی آن را در داخل سایت قرار دهید . این مورد نیز برای گوگل بسیار مهم است و هنگامی که شما ویدئو در داخل سایتتان قرار می دهید باعث می شود که کاربر زمان بیش تری در صفحه محتوای سایت شما بماند و ترافیک بالایی را بدست آورد . در این صورت گوگل با توجه به این که کاربر زمان زیادی در آن صفحه بوده آن را ارزشمند می داند و آن را در نتایج بالاتری نشان می دهد که این موضوع برای سئو نیز بسیار تاثیر گذار است .

تاثیر تولید محتوا منظم و مداوم

اگر تولید محتوا به صورت منظم انجام شود در این صورت تاثیر بسیار خوبی بر روی سئو دارد . هر چه تنوع مقالات تولید شده بیش تر باشد برای سئو بهتر است .
البته اگر تولید محتوا انجام شود و سپس دوباره آپدیت شود تاثیر بیش تری دارد . آپدیت کردن به این معنی است که اگر مثلا محتوایی عکس ندارد به آن عکس اضافه کنید یا دوباره آن متن را بسط دهید . به زبان ساده تر می توان گفت که ملات محتوا را افزایش دهید و کیفیت آن را بالا ببرید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز