آموزش گوگل وبمستر تولز

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3296

5/5 - (4 امتیاز)

بین ابزار های جستجوگر، گوگل وبمستر تولز یکی از بهترین آنهاست. گوگل وبمستر تولز از خود گوگل تهیه شده و بسیاری از بینش های سئوء حیاتی را پیشنهاد می دهد. به همین دلیل آموزش آن اهمیت دارد.

اگر شما صاحب یک وب سایت هستید و یا سایت هایی را برای کاربران مدیریت می کنید، احتمالاً کمابیش در مورد گوگل وبمستر تولز چیزهایی شنیده اید. از گوگل وبمستر تولز با نام کنسول جستجوی گوگل نیز یاد می شود. در این مقاله سعی داریم به آموزش گوگل وبمستر تولز و چگونگی بهره بردن از آن بپردازیم.

کنسول جستجوی گوگل چیست و چرا از آن استفاده می کنیم؟

گوگل وبمستر تولز مجموعه ای از ابزار ها برای وبمستر ها می باشد و به شما این امکان را می دهد که که با گوگل ارتباط برقرار کرده و بسیاری از جنبه های چگونگی دیدن گوگل از سایت خود را تنظیم کنید.

شاید بزرگترین دلیل اینکه چرا از این حساب رایگان برای همه ی سایت های خود استفاده می کنیم اینست که وقتی گوگل وب سایتی را جستجو می کند و به آن می خزد گزارشی را به وب سایت مربوطه ارائه می دهد تا بگوید چه چیزی را دوست دارد و چه چیزی را دوست ندارد.

با استفاده از این اطلاعات می توان هر سایتی را بهبود بخشید و عملکرد آن را تقویت کرد و به آن کمک کرد تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد.

به طور ویژه کنسول جستجوی گوگل:

  • به شما می گوید که کدام کلمات کلیدی ترافیک را به سمت سایت شما هدایت می کند و اینکه آیا سایت شما دارای بک لینک هایی که گوگل دوست ندارد، می باشد یا خیر؟
  • محتوای سایت شما را اسکن می کند و هرگونه اطلاعات تکراری را بررسی می کند.
  • گوگل را مطلع می کند که شما خواهان جایگذاری کدام صفحات هستید.
  • به شما اجازه می دهد تا نقشه سایت خود را بارگذاری کنید تا به گوگل در مورد همه صفحات سایت شما و همچنین بروزرسانی آن خبررسانی کند تا گوگل بداند که هر چند وقت یکبار باید به سایت شما سر بزند.
  • بالاتر از همه اینها، گوگل شما را از مسائل دیگر مانند بد افزار ها یا هک مطلع می کند، بنابراین می توانید قبل از تأثیر گذاری روی سایت خود سریعأ اقدامات لازم را انجام دهید.

اما یکی از موضوعاتی که قابل ذکر است، نگرانی های مربوط به حریم خصوصی است. از آنجایی که شما به گوگل دسترسی کامل می دهید، ممکن است بحث حریم خصوصی برایتان یک نگرانی باشد. اما از آنجا که گوگل یک شرکت معتبر است و اینطور به نظر می رسد که از اطلاعات سوء استفاده نمی کند جایی برای نگرانی وجود ندارد.

از آنجا که گوگل وبمستر تولز ابزار بسیار مفید و کاربردی است، آموزش آن نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. در این بخش سعی بر آن داریم تا به بحث آموزش و چگونگی ثبت سایت در کنسول جستجوگر گوگل بپردازیم.

ثبت سایت در این ابزار کار سختی نیست و حتی افراد مبتدی با کمی آشنایی به کنسول هاست می توانند آن را انجام دهند.

ثبت سایت

تنظیم حساب ابزارهای گوگل وبمستر خود

ابتدا باید حساب خود را تنظیم کنید. ابتدا به حساب گوگل وارد شوید و وب سایت خود را به حساب خود اضافه کنید. برای این کار آدرس URL وب سایت خود را در کادر جستجو وارد کرده و روی افزودن ویژگی کلیک کنید.

تأیید حساب شما

در این مرحله گوگل می خواهد بداند آیا سایت متعلق به شماست؟

اولین کاری که گوگل انجام می دهد اینست که یک فایل HTML به شما می دهد. روی فایل کلیک کنید و آن را دانلود کنید. از طریق FTP و یا مدیر سایت و cPanel فایل را آپلود کنید. سپس با کلیک روی لینکی که در حساب کاربری شما به شما ارائه می شود مالکیت خود را تأیید کنید.

پس از انجام این مرحله حساب شما آماده است و می توانید شروع به تنظیم بقیه حساب خود کنید.

داشبورد ابزار های گوگل وبمستر

با تنظیم حساب خود، داشبورد اصلی به شما ارائه می شود. با استفاده از داشبورد می توانید یک مرور کلی به سایت خود داشته باشید. داشبورد هر آنچه را که شما نیاز دارید به شما نشان می دهد.

شما در داشبورد می توانید پیام های گوگل و هر آنچه را که مهم است دریافت و بررسی کنید.

وضعیت خزیدن

مشاهده خطا در آخرین باری که گوگل به سایت شما خزیده است این امکان را به شما می دهد تا قبل ازخزیدن دوباره گوگل آن را حل کنید.

جستجوی آنالیز

در زیر تجزیه و تحلیل جستجو، شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چند بار سایت شما در نتایج جستجو ظاهر شده است را ببینید و به جزئیات مربوط به آن بپردازید.

نقشه سایت

در اینجاست که می توانید نقشه سایت را ارسال کنید و ببینید چند صفحه را گوگل ایندکس کرده است.

مدیریت تنظیمات

این فقط چند دقیقه از وقت شما را می گیرد. در گوشه سمت راست بالای داشبورد یک نماد تنظیمات وجود دارد. با کلیک بر روی آن می توانید گزینه های مختلفی را تنظیم کنید. در اینجا به بررسی برخی از این گزینه ها می پردازیم.

تنظیمات وب سایت

این بخش بسیار مهم است. در این بخش دامنه پیش فرض خود را تنظیم کنید. در این مرحله URL مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی گزینه ذخیره کلیک کنید.

تغییر آدرس

اگر در میانه راه نیاز داشتید که آدرس خود را تغییر دهید گوگل وبمستر این امکان را در اختیار شما می گذارد.

کاربران و صاحبان سایت

اگر می خواهید شخص یا اشخاص دیگری را اضافه کنید که بتوانند به شما در مدیریت حساب کمک کنند، یا قادر به مشاهده اطلاعات باشند، می توانید آنها را در این بخش اضافه کنید.

پس از کلیک بر روی دکمه افزودن کاربر جدید وارد حساب کاربری جدید کاربران شوید و انتخاب کنید که آیا آنها اجازه و دسترسی کامل و یا محدود دارند.

جزئیات بررسی

در این بخش شما می توانید لیستی از افرادی که سعی در بررسی حساب خود کرده اند و اینکه آیا موفق بوده اند و یا خیر را ببینید.

خلاصه

گوگل وبمستر گزینه های فراوان دیگری نیز دارد. ما در این مقاله به طور اجمالی به بررسی برخی از آنها پرداختیم.

کنسول جستجوی گوگل با سایت شما در ارتباط است و هر مشکلی که سایت شما داشته باشد با شما در میان می گذارد و از این بهتر نمی شود. به علاوه این اطلاعات به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد تا به افزایش و محافظت از رتبه شما کمک شود.

 

 

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز