سئو در دوران قطعی اینترنت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3313

5/5 - (1 امتیاز)

قطعی اینترنت آثار گسترده ای بر کسب و کار های اینترنتی و سایت های مختلف دارد و گاهی این آثار مخرب تا مدت ها باقی می ماند. افزایش ریسک برای سرمایه گذاران و توسعه دهندگان و یا کاهش رتبه سایت ها در نتایج موتور های جستجوگر از جمله این اثرات می باشد.

در این مقاله سعی داریم به بررسی موضوع سئو در دوران قطعی اینترنت بپردازیم، اما پیش از آن بهتر است ببینیم سئو چیست و چرا مهم است؟

سئو چیست؟

سئو یا همان بهینه سازی برای موتور های جستجو به مجموعه فعالیت های تولید محتوا و تعیین استراتژی های محتوایی برای کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجوی موتور های جستجوگر گفته می شود. اهمیت سئو در پتانسیل آن برای جذب مشتریان بیشتر می باشد. هر چقدر صاحبان مشاغل اینترنتی با تولید محتواء بهتر و بهینه سازی سایت های خود بتوانند کاربران بیشتری را به خود جذب کنند، در کسب خود موفق تر خواهند بود و سود و بهره وری بیشتری به دست خواهند آورد. همچنین صاحبان کسب و کار های اینترنتی  با عملیات درست سئو می توانند اعتبار بیشتری کسب کنند و اعتماد مشتریان بیشتری را برای خود به دست آورند.

صاحبان مشاغل اینترنتی که مدت ها سعی در به دست آوردن رتبه در نتایج موتورهای جستجوگر و جذب مشتریان برای افزایش نرخ تبدیل و بهره وری بیشتر داشته اند با قطع شدن اینترنت ممکن است تمام مشتریان و کاربران خود را از دست بدهند.

پس از آن با وصل شدن اینترنت به دلیل حجم ترافیک بالا از کاربران به سرور ها سرعت بارگذاری کاهش می یابد و همچنین تجربه کاربری افت پیدا می کند و نارضایتی کاربران را به همراه خواهد داشت.

همچنین با قطعی اینترنت سایت هایی که ورودیشان را از طریق گوگل را از دست می دهند با افت در حجم ترافیک و بازدید کمتر مواجه می شوند و متعاقباً سایت هایی که وابسته به سیگنال های لحظه ای هستند افت بیشتری نسبت به سایت هایی با لینک های قوی تر دارند.

سایت ها انواع مختلفی ورودی دارند که عبارتند از ایمیل، ورودی از طریق موتور های جستجو، ترافیک از طریق شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و ترافیک مستقیم که با قطع شدن اینترنت آنها را از دست می دهند که این موضوع باعث کاهش اعتبار سایت ها نزد کاربران و مشتریان می شود. هدف سئو کسب جایگاه اول در صفحات گوگل می باشد. حال زمانی را در نظر بگیرید که اینترنت قطع است و شما به عنوان صاحب سایت با داشتن سئو قوی این جایگاه را از دست می دهید. این موضوع می تواند اثرات مالی و اعتباری زیادی داشته باشد. در ادامه به بررسی این موضوع و اثرات مخرب آن می خواهیم بپردازیم.

هنگام قطعی اینترنت خوانده شدن سایت ها توسط گوگل عملاً غیر ممکن می شود و چه سایت های داخلی و یا خارجی هیچ ورودی از طریق گوگل به دلیل از دسترس خارج بودن آن نخواهند داشت. در اینجور موارد ورودی گوگل فقط از طریق تعداد اندک کاربران داخلی خواهد بود و در حقیقت با نبود گوگل کسب و کار های آنلاین بخش گسترده ای از کاربران خود را از دست می دهند و از ارائه سرویس دهی که نیاز به خدمات گوگل دارد باز می مانند که باز هم این موضوع باعث کاهش رتبه سایت ها در نتایج موتور های جستجوگر گوگل و همچنین عدم رضایتمندی مشتریان می شود چرا که کاربران دیگر امکان جستجو در گوگل را نخواهند داشت و این سایت ها امتیازاتی را که گوگل با توجه به رفتار مشتریان برای سایت را در نظر میگرد، از دست خواهند داد. این وضعیت ضربه بیشتر را به سایت هایی که وابسته به سیگنال های زود اثر هستند، می زند. اگرچه این شرایط برای تمام سایت ها نوسان رتبه را در پی دارد.

از طرف دیگر از آنجا که سرعت لود سایت ها یک پارامتر مهم در الگوریتم گوگل است، سایت هایی که به دلیل قطعی اینترنت در اختیار کاربران نبودند، پس از اتصال اینترنت با حجم ترافیک بالا از کاربران مواجه خواهند شد که در نتیجه آن سرعت لود کاهش خواهد یافت و این خود یک امتیاز منفی برای رتبه بندی سایت ها در نتایج موتور های جستجوگر می باشد.

توان زیر ساختی برای پاسخ دهی به حجم ترافیک بالا در برخی مناطق چندان مناسب نیست. مثلاً در دیتاسنتر های داخل کشور سرعت تقریبی سرور ها 100 مگابایت بر ثانیه است. این پهنای باند کم منجر به کندی سایت ها و کاهش رتبه در نتایج موتور های جستجوگر گوگل می شود.

گوگل به دنبال چه چیزیست؟

هدف گوگل اینست که اطلاعات جهان را سازماندهی کند و آن را برای همگان در دسترس قرار دهد. اما گوگل این کار را چگونه انجام می دهد؟

گوگل با خزیدن به وب سایت ها و بازدید از وب سایت های گوناگون و با خواندن و قرار دادن صفحات وب بهینه شده در رتبه های بالاتر خود این کار را انجام می دهد و هنگامی که کاربران موضوعی را جستجو می کنند بهترین نتایج را به آنها نشان می دهد.

موتور های جستجو کلمات کلیدی و کیفیت محتوای سایت ها را جستجو می کنند و مطابق فاکتور های ذیل صفحات را چک می کنند:

هدف صفحه

تخصص، اعتبار و اعتماد (هم در مورد صفحه وب و هم در مورد صاحب وب سایت)

کیفیت و مقدار محتوا

اطلاعات وب سایت

اینها به الگوریتم رتبه بندی موتور های جستجوگر می روند و درآنجا رتبه سئو مشخص می شود.

اما هرگز تضمینی برای رتبه بندی اول برای یک صفحه وجود ندارد و موضوعات زیادی از جمله قطعی اینترنت می تواند بر رتبه سایت ها تأثیر بگذارد. در زمان قطعی اینترنت عملاً تمامی این جستجو ها از طرف گوگل غیر ممکن می شود و رتبه سایت و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو افت پیدا می کند.

سرعت صفحه(شامل سرعت موبایل)

سرعت صفحه سالها به عنوان یکی از عوامل اصلی رتبه بندی سئو ذکر شده است. هدف گوگل اینست که تجربه کاربران در وب را بهبود ببخشد و صفحات وب سریعاً بارگذاری شوند. با قطعی اینترنت این سایت ها این فاکتور را از دست می دهند و در رتبه بندی خود افت پیدا می کنند.

نتیجه

قطعی اینترنت اثرات منفی زیادی بر سئو و رتبه بندی در نتایج موتور های جستجوگر دارد و گاهی این اثرات مخرب تا مدت ها باقی می ماند و به سختی جبران می شود.

 

 

 

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز