تأثیر هاست وب سایت بر روی سئو

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3440

5/5 - (1 امتیاز)

احتمالاً در مورد بهینه سازی موتور های جستجو چیزهایی شنیده اید. هر وقت صحبت بهینه سازی موتور های جستجو می شود پای کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل هم در میان می آید.

سئو بیشتر، از انتخاب کلمات کلیدی مناسب و یا دانستن اینکه چه محتوایی برای بازدیدکنندگان شما استفاده می شود، استفاده می کند.

همیشه این سؤال وجود دارد که آیا یک میزبان وب بر روی سئو تأثیر می گذارد؟ جواب همیشه یک بله ی بزرگ است.

انتخاب یک میزبان خوب به معنای قرارگیری بهتر، رتبه بندی بهتر و مخاطب بیشتر است.

در اینجا چگونگی تأثیر گذاری یک میزبان وب ضعیف بر سئوی وب سایت را مورد بررسی قرار می دهیم. چندین دلیل برای این موضوع وجود دارد:

چگونگی تأثیر گذاری یک میزبان ضعیف بر سئوی سایت:

  • میزبان شما بر امنیت سایت شما تأثیر می گذارد

شما اگر میزبان بدی برای وب سایت خود انتخاب کنید، این موضوع می تواند به طور مستقیم و منفی بر روی سایت اثر داشته باشد.

این روز های راه های زیادی وجود دارد که می توانند سایت شما را قربانی جرایم دیجیتالی از قبیل هرزنامه، بد افزار و حملات بی رحمانه کند. یک میزبان خوب آنچه را که لازم است برای محافظت از شما در برابر چنین تهدید هایی ( یا اگر خودتان امور را مدیریت می کنید به شما کمک می کنند تا ابزار های لازم را برای این کار فراهم آورید.) یک میزبان بد مراقبت های لازم را آنچنان که باید اجام نمی دهد و شما در معرض خطر قرار می دهد. وب سایت هایی که خوب و سریع کار می کنند و توسط یک سرور درجه یک میزبانی می شوند، احتمالاً رتبه های جستجوی گوگل را بهتر به دست می آورند.

به ویژه بایستی اطمینان حاصل کنید که موارد زیر مورد توجه قرار می گیرند:

کلیه ی نرم افزار ها بروز باشند.

اسکن های بد افزار معمولی انجام شوند.

میزبان شما از نوعی ابزار ضد اسپم استفاده کند( یا امکان کاهش اسپم را در اختیار شما قرار دهد.)

  • گذرواژه ها به صورت ایمن ذخیره شوند

امنیت ممکن است لزوماً یک عامل رتبه بندی مستقیم نباشد ( حتی اگر گوگل به سایت هایی که از HTTPS استفاده کرده اند، دامن بزند)، سایتی که مورد نقض قرار گرفته باشد، ترافیک خود را از دست می دهد و ممکن است مورد مجازات رتبه بندی قرار گیرد.

  • Downtime سرور

این در اصل اولین آزمایش میزبان وب است. اگر وب سایت شما به طور مکرر از خرابی سرور وب رنج می برد، اولین نشانه میزبان وب غیر قابل اعتماد می باشد.

Downtime نه تنها بر عملکرد کلی وب سایت شما اثر می گذارد، بلکه SERP و SEO را نیز پایین می آورد.

در اصل وب سایت شما در موتور جستجو نشان داده نمی شود. وقتی موتور جستجو نتواند وب سایت شما را بیابد، این موضوع بر سئوی سایت شما اثر می گذارد و باعث کاهش آن می شود. بنابراین برای جلوگیری از خرابی وب سایت خود بایستی بهترین میزبان را برای آن انتخاب کنید.

  • زمان بارگذاری صفحه

دومین آزمایش برای یک هاست وب زمان بارگیری یک وب سایت است. اگر یک وب سایت کند است و زمان زیادی برای بارگیری دارد، در واقع میزبان وب کمبود هایی دارد. گوگل همچنین تأثیر زمان بارگذاری صفحه را در عملکرد وب سایت برجسته کرده است.

این یک واقعیت تحسین برانگیز است که اگر یک وب سایت بیش از دو ثانیه برای بارگیری طول بکشد، بازدیدکنندگان به احتمال زیاد سراغ وب سایت دیگری می روند. از این رو زمان بارگذاری صفحه ی وب سایت یک عامل بسیار حساس برای شهرت آن است.

علاوه بر این، یک وب سایت با زمان بارگذاری زیاد به طور مستقیم در رتبه بندی موتور های جستجو تأثیر می گذارد و رکود در سئوی وب سایت منجر به کاهش نرخ تبدیل می شود.

یک میزبان وب خوب با استفاده از آخرین تکنولوژی های حافظه ی پنهان باعث کاهش زمان بارگذاری می شود که نهایتاً منجر به حجم بالای ترافیک زیاد می شود. در واقع، کاهش زمان بارگذاری به معنای بازدید بیشتر وب است.

  • نه به میزبانی مشترک

ممکن است یک هاست مشترک به صرفه باشد، اما به یاد داشته باشید، همیشه چیز های ارزان ارزشمند نیستند. یک هاست مشترک به شما این امکان را می دهد که چندین وب سایت را در یک هاست  میزبانی کنید ولی در اصل کیفیت میزبانی به خطر می افتد.

گوگل وب سایت هایی را که در هاست مشترک میزبانی می شوند، ترجیح نمی دهد زیرا این امر بر خلاف قواعد سئو می باشد. علاوه بر این، بزرگترین نقطه ضعف میزبانی مشترک، اسپم کردن است. این ارائه دهندگان میزبانی ارزان به هر کسی حتی به یک اسپمر خدمات می دهند.

این منطقه ی نامناسب به طور مستقیم بر رتبه بندی سایت اثر می گذارد. علاوه بر این میزبانی مشترک به شما سرعت، قابلیت، اطمینان و مقیاس پذیری را ارائه نمی دهد.

بزرگترین ایراد میزبانی مشترک عدم امنیت آن است که ممکن است منجر به سرقت داده ها شود و وب سایت شما به خطر بیفتد.

  • تهیه ی نسخه ی پشتیبان

هیچ کس نمی خواهد به این فکر کند، اما این واقعیت زندگی است که ما گاهی با فاجعه روبرو می شویم.

همیشه این احتمال وجود دارد که محتوای سایت خود را گم کنید. این اتفاق چه در اثر یک حمله بیفتد و چه در اثر یک خرابی فیزیکی، نتیجه یکی خواهد بود.

وقتی داده ها از دست بروند، رتبه بندی نیز گم می شود. این موضوع می تواند به راحتی یک تجارت را از بین ببرد.

برای اینکه خود را از بدترین عواقب این سناریوی ناگوار حفظ کنید، داشتن یک نسخه ی پشتیبان از سایت بسیار مهم است.

بسیاری از سرویس دهندگان میزبانی، خدمات پشتیبانی را نیز ارائه می دهند. آنها به طور مرتب به روز می شوند و همه ی افزونگی های مناسب را در دست دارند. در اصل این بهترین راه حل برای بسیاری از دارندگان سایت است.

کلام آخر

وب سایتی که در یک هاست بد میزبانی می شود، بسیار در خطر است.

اگر وب سایت شما در یک هاست اشتراکی، میزبانی می شود بهتر است گزینه ی میزبانی بهتری را انتخاب کنید. وگرنه باید خود را برای یک سئوی ضعیف، خرابی ناگهانی وب سایت و زمان بارگذاری بیشتر آماده کنید.

به طور کلی نکته ی خوب در مورد میزبان اینست که شما به راحتی می توانید، میزبان خود را تعویض کنید.

اما پیش از آنکه میزبان خود را تغییر دهید، اول خوب در مورد ویژگی ها و خدمات و قیمت ها تحقیق کنید و تمام جوانب را بسنجید.

شرکت های هاستینگ زیادی وجود دارند که به راحتی می توانید از خدمات آنها استفاده کنید، اما بهتر است معیار های گفته شده را در انتخاب خود دخیل کنید. اما خیلی هم معطل نکنید زیرا موتور های جستجو به طور مداوم با توجه به توانایی خود در بازگشت صفحات مرتبط و با کیفیت بهبود می یابند و از دیدگاه موتور های جستجو اعتماد و امنیت فاکتور های بسیار مهمی هستند.

 

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز