طراحی سایت برای داروخانه

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3962

4.5/5 - (22 امتیاز)

صرف نظر از اینکه از داروخانه ی خود یک یا چند شعبه در یک یا چند شهر دارید، داشتن یک وب سایت ضروری است و می تواند بسیار سودمند باشد. وقتی یکی از مشتریان شما بخواهد اطلاعاتی در مورد داروخانه ی شما کسب کند اولین کاری که می کند جستجو در مورد وب سایت شما در اینترنت می باشد. اگر داروخانه ی شما وب سایت نداشته باشد، به احتمال زیاد مشتریان شما جذب رقبای شما می شوند.

وب سایت شما باید سریع و دسترسی به آن آسان باشد تا مشتری آنچه را که می خواهد به راحتی به دست آرد. به همین دلیل بهتر است وب سایتی ریسپانسیو داشته باشید تا هم در گوشی های همراه و هم از طریق کامپیوتر های رومیزی و لوحی قابل دسترسی باشد.

چرا به حضور آنلاین نیاز دارید؟

امروزه حضور داشتن به طور مداوم در فضای مجازی به یک الزام تبدیل شده است. خیلی از افراد از طریق وب سایت ها اقدام به خرید اقلام و محصولات مورد نیاز خود می کنند و اگر کسی که کسب و کاری دارد، حضور آنلاین نداشته باشد، عملاً میدان رقابت را به نفع رقیبان خود خالی کرده است.

اگر مشتریان شما نتوانند وب سایت شما را بیابند، مطمئن باشید که به رقبای شما رو می آورند.

کسب و کار شما بایستی رویکردی مشابه با پزشک آنلاین داشته باشد، چیزی که روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند.

همچنین شما بایستی بازاریابی آنلاین مؤثر داشته باشید تا بتوانید به رتبه های بالاتر در صفحات گوگل دست یابید. از هر چیزی مهمتر این است که مشتریان شما بتوانند وب سایت شما را بیابند، در غیر اینصورت وب سایت شما عملاً کاربردی ندارد.

بازاریابی آنلاین مؤثر تنها راهی است که می توانید اطمینان حاصل کنید که رتبه های بالای گوگل را به دست می آورید و در دید مشتریان قرار می گیرید.

برای طراحی سایت برای داروخانه ی خود بهتر است نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید وب سایتی کارآمدتر داشته باشید:

  • طراحی سایت برای داروخانه بایستی ساده باشد تا برای کاربران و مشتریان قابل درک باشد.
  • برای طراحی وب سایت برای داروخانه ی خود بهتر است مواردی را که می خواهید در وب سایتتان داشته باشید در برگه ای یادداشت کنید تا هنگام درخواست از طراحان فراموش نکنید.
  • برای کار با وب سایت داروخانه ای لازم نیست زبان برنامه نویسی بدانید، اگرچه داشتن دانش کمی در این زمینه می تواند سودمند باشد.
  • بهتر است محصولات خود را با توصیفی در مورد آنها دسته بندی کنید. اگر لازم است که محصولات زیرشاخه داشته باشند، این کار را انجام دهید. اگر نیاز به متن مقدماتی کوتاهی برای محصولات لازم است، آن را نیز انجام دهید.
  • صفحه ی شروع یا همان صفحه ی اصلی بایستی به راحتی قابل دستیابی باشند.
  • یک صفحه ی تماس با ما در وب سایت خود برای پاسخگویی به مشتریان خود داشته باشید.
  • صفحه وب شما باید ریسپانسیو و بهینه باشد تا از هر دستگاهی به راحتی قابل دستیابی باشد.

با یک طراحی ساده و بهینه شده وقتی شخصی به جستجوی داروخانه ای در محل سکونت خود با استفاده از موبایل و یا کامپیوتر رومیزی می گردد، براحتی می تواند داروخانه ی شما را بیابد.

برخی از وب مستر ها محتوای خاصی را برای نمایشگر موبایل پنهان می کنند. کاربران تلفن همراه لزوماً به تمام اطلاعات (به عنوان مثال توضیحاتی طولانی و یا جداول) نیاز ندارند، اما به اطلاعات فوری نیاز دارند. به عنوان مثال توضیحاتی در مورد مسیر با استفاده از نقشه. این می تواند به طور اختصاصی برای موبایل طراحی شود و کاربر پسند نیز می باشد. از طرف دیگر نسخه ی ثابت صفحه ی اصلی می تواند حاوی اطلاعات زیادی باشد که در خانه قابل خواندن است.

مزایای طراحی سایت برای داروخانه

همانطور که می دانید اغلب افرادی که به داروخانه ها برای تهیه ی دارویی مراجعه می کنند بیماران هستند و گاهی این بیماری ها مسری است، با طراحی وب سایت برای داروخانه ی خود می توانید تا حد زیادی از سرایت بیماری جلوگیری کنید. زیرا دیگر لزومی ندارد افراد برای دارویی که در داروخانه ی شما موجود نیست مراجعه کنند.

همچنین با اطلاع رسانی ساعات پرازدحام و شلوغ می توانید از مشتریان خود تقاضا کنید تا در ساعات خلوت حضور پیدا کنند.

این موضوع کاربرپسندانه نیز می باشد. زیرا هیچ کس از معطل شدن در صف های طولانی و شلوغی خوشش نمی آید.

همچنین افراد با آگاهی از اینکه کدام داروخانه داروی مورد نظرشان را دارند و مراجعه ی مستقیم به همان شعبه می توانند زمان زیادی را برای خود ذخیره کنند. این موضوع برای بیمارانی که شاید حوصله ی چندانی در بیرون ماندن از منزل ندارند می تواند بسیار کمک کننده باشد.

با ایجاد امکان فروش اینترنتی برای داروهایی که نسخه لازم ندارند مانند محصولات آرایشی و بهداشتی می توان از ازدحام افراد در داروخانه ها جلوگیری کرد. این موضوع همچنین برای افرادی که شاغل هستند و وقت زیادی ندارند نیز سودمند است.

با داشتن امکان دریافت نسخه ی اسکن شده در سایت می توان داروهای نسخه ای را برای بیماران ارسال و هنگام تحویل، برگه ی دفترچه ی پزشکی (در صورت وجود) دریافت کرد.

امکاناتی که می توان در وب سایت های داروخانه ای لحاظ کرد:

  • ارائه ی اطلاعات در مورد داروهای مختلف و موارد مصرف و عوارض جانبی آنها
  • ارائه ی اطلاعات در مورد چگونگی و نحوه ی مصرف داروهای مختلف

ارائه ی این اطلاعات برای بیماران می تواند بسیار مفید باشد وآنها را با داروهای گوناگون آشنا کند تا از استفاده ی بی مورد دارو ها جلوگیری به عمل آورند. از طرف دیگر این کار باعث اعتبار بخشیدن به داروخانه ها نیز می شود. زیرا با اطلاع رسانی در مورد دارو ها به بیماران این پیام را می رسانید که برای سلامتی بیماران خود نگران هستید و سلامتی آنها برای شما مهم است.

  • امکان جستجو برای موجود بودن و یا عدم موجودی داروهای گوناگون

این گزینه به بیمارانی که ناخوش احوال هستند می تواند کمک کند تا از رفت و آمد های اضافی جلوگیری به عمل آرند و فقط در صورت موجود بودن دارو به داروخانه ی مورد نظر مراجعه کنند.

  • ارائه ی اطلاعات در مورد قیمت داروها
  • امکان فروش دارو ها و محصولات غیر نسخه ای
  • ارائه ی اطلاعات لازم و کافی در مورد ساخت دارو ها و محصولات ترکیبی که نیاز به زمان دارند.

این گزینه می تواند برای بیماران بسیار مفید باشد تا وقت خود را در داروخانه هدر ندهند و با سفارش آنلاین و اطلاع از زمان تحویل در ساعت مقرر برای تحویل دارو مراجعه کنند و یا به صورت اینترنتی سفارش خود تحویل را بگیرند.

خلاصه

در این دوره که اغلب افراد بخش زیادی از کار های خود را به صوت اینترنتی انجام می دهند، راه اندازی وب سایت برای داروخانه ها مانند هر شغل دیگری یک الزام است. چرا که مشتریان نیز اینگونه انتظار دارند و نداشتن وب سایت به معنای واگذاری مشتریان به رقبا در جو به شدت رقابتی دنیای کسب و کار می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز