دیجی کالا با چه ابزارهایی طراحی شده؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4792

5/5 - (1 امتیاز)
ابزار های طراحی دیجی کالا

دیجی کالا با چه ابزار هایی طراحی شده؟

دیجی کالا یک فروشگاه اینترنتی پربازدید در ایران می باشد. بازدید از وب سایت فروشگاهی دیجی کالا بیش از دو میلیون بار در روز می باشد. این فروشگاه آنلاین بیشتر از 70% از سهام بازار را به خود اختصاص داده است. دیجی کالا دارای چندین مرکز پردازش و انبار در تهران و چندین مرکز فروش در شهرستان های بزرگ می باشد. دیجی کالا با ادغام بازارگاه مجازی و خرده فروشی ها اقدام به کسب و کار کرده است.

فروش محصولات در دیجی کالا هم به صورت مستقیم انجام می گیرد و هم به صورت غیر مستقیم. منظور از غیر مستقیم این است که دیجی کالا به عنوان یک واسطه بین مشتری و فروشنده فعالیت می کند.

مختصری در مورد دیجی کالا

دیجی کالا در سال 1385 به طور رسمی توسط دو برادر بنیان گذاری شد. در آن زمان تعداد کل کارمندان دیجی کالا تنها 5 نفر بود. اما با گذر زمان سالانه به تعداد کارمندان دیجی کالا افزوده می شد، به طوریکه تا پایان سال 93 تعداد کارمندان این فروشگاه اینترنتی به 700 نفر و تا شهریور 97 به 2200 نفر رسید.

فروشگاه دیجی کالا از بخش های مختلفی مانند مالی، منابع انسانی، خرده فروشی و عملیات، بخش های فناوری، توسعه ی محصول، بازاریابی و مارکت پلیس تشکیل شده است.

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا در آغاز کار خود فقط محصولات الکترونیکی و دیجیتالی را به صورت آنلاین می فروخت. اما کم کم استراتژی فروش خود را تغییر داد و شروع به فروش دیجیتالی انواع محصولات کرد و تبدیل به یک فروشگاه آنلاین شد. در حال حاضر این فروشگاه ارائه کننده ی اقلام و اجناس گوناگونی از جمله لوازم آرایشی بهداشتی، لوازم کودک و نوزاد، لوازم التحریر، ابزار آلات خودرو و … می باشد. برخی از این کالا ها شامل استراتژی تعویض و بازگشت تا 7 روز می باشند. همچنین به خریداران این امکان داده شده است تا بتوانند نظرات خود را درباره ی کالا و اجناس خریداری شده با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند.

پلتفرم دیجی کالا

در زمان گذشته دیجی کالا از یک پلتفرم به نام لگاسی استفاده می کرد. اما چند وقتی می شود که این فروشگاه اینترنتی پلتفرم خود را به سوپرنوا تغییر داده است. این تغییر پلتفرم تغییراتی نه تنها در ظاهر وب سایت این فروشگاه الکترونیکی بلکه در بخش های دیگر از جمله انبار داری، فروش، حسابداری، مارکت پلیس و … را به دنبال داشته است.

سوپرنوا چیست و چرا دیجی کالا این پلتفرم را انتخاب کرد؟

مدیر ارشد تکنولوژی دیجی کالا اینچنین اظهار کرده است که پلتفرم قبلی دیجی کالا یعنی لگاسی امکان توسعه نداشت. وی گفت فعالیت ها و میزان فروش و ارائه ی خدمات دیجی کالا طی چند سال اخیر بسیار گسترش یافته است و لگاسی نمی توانست نیاز های این فروشگاه مجازی را مرتفع سازد. لگاسی مشکلاتی داشت، از جمله اینکه هزینه ی نگهداری آن بالا بود، سیستم لگاسی برای اضافه کردن محصولات جدید پیچیده بود و به طور کل ساختار قدیمی داشت. اگرچه حافظه ی سرور پلتفرم لگاسی بالا بود، اما به دلیل بازدید ها و فعالیت های زیاد این میزان حافظه جوابگو نبود.

از سوی دیگر، سوپرنوا یک پلتفرم متن باز و مبتنی بر زبان برنامه نویسی PHP می باشد. در واقع متن باز بودن این پلتفرم این امکان را برای دیجی کالا داشته است تا توسعه دهنگان در هر جایی بتواند بر روی توسعه ی این پلتفرم کار کند. در نتیجه تعداد بیشتری توسعه دهنده بر روی این پلتفرم کار خواهند کرد. همچنین پلاگین های PHP تمام نیاز های دیجی کالا را برآورده می کند.

دیتابیس این پلتفرم به چندین بخش تقسیم شده است. می توان گفت هر بخش یک دیتابیس مستقل دارد که هرگاه لازم باشد اطلاعات مورد نیاز خود را از دیتابیس مربوط به خودش بازیابی می کند. این ویژگی افزایش عملکرد سیستم دیجی کالا را به همراه داشته است. در لگاسی این ویژگی وجود نداشت.

همچنین توسعه دهندگان پلتفرم سوپرنوا برای گسترش پلاگین های آن از عناصر سیمفونی استفاده می کنند. استفاده از این عناصر امکان سفارشی سازی پلاگین ها را در راستای سیاست های دیجی کالا امکان پذیر کرده است.

سوپرنوا، انعطاف پذیری، مقیاس پذیری، عملکرد و پایداری بهتری دارد. سوپرنوا همچنین امکانات دیگری از قبیل تجزیه و تحلیل کلان داده ها و بررسی رفتار کاربر از طریق نسخه ی وب و یا نرم افزار فروشگاهی دیجی کالا را در اختیار مدیران این پلتفرم قرار می دهد.

نام دامنه ی دیجی کالا

نام دامنه ی دیجی کالا یک برند بسیار معتبر است. دامنه ی دیجی کالا بر روی سرویس دهنده های خود دیجی کالا در ایران فعالیت می کند. امنیت این نام دامنه بسیار بالاست.

کاربران، دیجی کالا را با نام خود آن در گوگل جستجو می کنند.

سئوی دیجی کالا

این فروشگاه اینترنتی بیش از 115 هزار کلمه ی کلیدی در گوگل و سایر موتور های جستجوگر دارد. این خود می تواند نشانی از حوزه ی گسترده ی فعالیت کاری دیجی کالا باشد. همچنین رتبه ی الکسای دیجی کالا در ایران رتبه ی سه و در دنیا رتبه ی کمتر از 150 می باشد که این رتبه ها به نوبه ی خود عالی هستند. (همانطور که می دانید الکسا یک وبگاه آنالیزکننده ی ترافیک وب می باشد.)

طبق آمار و گزارشات، میانگین حضور کاربر در صفحه ی دیجی کالا در حدود 12 دقیقه می باشد. این هم یک مدت زمان ماندگاری عالی است.

تعداد بک لینک های دیجی کالا از دیگر منابع و سایت های اینترنتی بالغ بر 14000 می باشد. می توان گفت یکی از فاکتور های قدرتمندی دیجی کالا همین بک لینک ها می باشند.

برچسب های دیجی کالا

عنوان صفحه ی اصلی وب سایت دیجی کالا “فروشگاه اینترنتی دیجی کالا” می باشد. تگ h1 و اصلی آن” فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، بررسی، انتخاب و خرید آنلاین” می باشد. این فروشگاه اینترنتی از تگ توضیح برای اطلاع رسانی کامل به کاربر نیز استفاده کرده است.

معماری طراحی سایت دیجی کالا بگونه ایست که اطلاعات انواع محصولات به خوبی تقسیم بندی شده اند.

تجربه ی کاربر

طراحی گرافیک و تجربه ی کاربری در فروشگاه آنلاین دیجی کالا به خوبی صورت گرفته است. مسیر ها در سایت به خوبی مشخص شده اند و پیمایش ساده و قابل فهمی را به کاربر ارائه داده است.

محتوای دیجی کالا

محتوای وب سایت فروشگاهی دیجی کالا بسیار غنی و بدون هیچگونه جبهه گیری می باشد که باعث شده است تعداد زیادی بازدیدکننده را به خود جذب کند.

اگرچه استراتژی اصلی تولید محتوای دیجی کالا حول اطلاع رسانی از محصولات می گردد، اما در دیجی کالا امکاناتی تعبیه شده است که کاربران می توانند به گوش دادن و تماشای فایل های صوتی و تصویری و یا سرگرمی و …بپردازند.

خلاصه

در دنیای شلوغ امروز که برای خیلی از افراد امکان خرید به روش های سنتی به دلیل کمبود وقت نمی باشد، خرید از فروشگاه آنلاین دیجی کالا می تواند بهترین گزینه باشد. زیرا این فروشگاه به دلیل استفاده از ابزار های طراحی سایت مناسب علاوه بر امنیت بالایی که دارد، خدمات ارزنده ای به مشتریان خود نیز ارائه می دهد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز