سئو کلاه سیاه چیست؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4911

5/5 - (6 امتیاز)
سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئوی کلاه به استفاده از مجموعه ای از روش هایی برای افزایش رتبه ی سایت یا صفحه در موتور های جستجو، از طریق ابزار هایی که شرایط خدمات موتور های جستجو را نقض می کنند، گفته می شود

سئوی کلاه سیاه در واقع عملی بر خلاف رهنمود های موتور های جستجو است. استفاده از تکنیک های سئوی کلاه سیاه می تواند مجازات های موتور های جستجوگر را به دنبال داشته باشد.

حضور در نتایج جستجو به منظور رشد کسب و کار حیاتی است و روش های غلط و درستی برای بهینه سازی موتور های جستجو وجود دارد. اما باید در نظر داشته باشید که استفاده از راه حل های اشتباه گاهی می تواند ضرر های بیشتری نسبت به همراه داشته باشد.

سئوی کلاه سیاه در واقع به جای حل مشکل برای کاربر به دنبال فریب دادن الگوریتم های جستجو می باشد. استفاده ی مداوم از تکنیک های کلاه سیاه می تواند به مرور به حضور شما در صفحه نتایج موتور های جستجوگر آسیب بزند و باعث حذف وب سایت شما از صفحه ی یک نتایج جستجوی موتور های جستجوگر شود.

اگر می خواهید متوجه شوید که تکنیکی که در صفحه پیاده سازی می کنید یک تکنیک سئوی کلاه سیاه هست یا خیر، باید از خودتان بپرسید که آیا کاری که من انجام می دهم برای کاربر ارزشی دارد؟ یا انجام این کار صرفاً برای این است که موتور های جستجو ببینند.

اگر تاکتیکی که پیاده سازی می کنید هیچ ارزشی برای کاربر خلق نکند و صرفاً برای افزایش رتبه بندی باشد، احتمالاً تاکتیک شما یک تاکتیک سئوی کلاه سیاه است.

چرا استفاده از سئوی کلاه سیاه خطرناک است و می تواند باعث آسیب به وب سایت شما شود؟

استفاده از سئوی کلاه سیاه می تواند باعث پایین آمدن رتبه ی شما و حتی از بین رفتن کامل صفحه ی شما شود.

از آنجا که تکنیک های سئوی کلاه سیاه در مغایرت با خدمات موتور های جستجو هستند، استفاده از آنها می تواند باعث جریمه ی سایت شما و حتی در مواردی باعث ممنوعیت فعالیت آن شود.

تاکتیک های سئوی کلاه سیاه اگر هم باعث رتبه بندی وب سایت شما شوند، این رتبه موقت خواهد بود. همچنین استفاده از این تاکتیک ها باعث ایجاد یک تجربه ی ضعیف و بد کاربری می شود. این موضوع در نهایت باعث ترک کاربران از صفحه ی شما و خدشه دار شدن اعتبار برند شما می شود.

اگر دید جستجوی بلند مدت و اعتماد کاربران خود را می خواهید از استفاده از تاکتیک های کلاه سیاه دوری کنید.

برخی تاکتیک های سئوی کلاه سیاه شناخته شده

اگر می خواهید توسط گوگل و سایر موتور های جستجو جریمه نشوید، لازم است که از استفاده از تاکتیک های سئوی کلاه سیاه خودداری کنید. برخی از این تاکتیک ها عبارتند از:

پر کردن محتوا از کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی نامرتبط به منظور قرار گرفتن در رتبه بندی موتور های جستجوگر، یک تاکتیک سئوی کلاه سیاه می باشد. استفاده از کلمات کلیدی در مکان های نامرتبط هیچ ارزشی برای کاربر به همراه ندارد و می تواند یک تجربه ی بد کاربری را خلق کند. همچنین ممکن است باعث شود صفحه ی شما برای گزارش های نامرتبط رتبه بندی شود.

گوگل تکنیک کلاه سیاه پرکردن کلمات کلیدی را به صورت زیر توضیح می دهد:

  • استفاده از کلمات کلیدی و عبارات مشابه به صورت خیلی زیاد و غیر طبیعی.
  • استفاده از لیست شماره های تماس بدون هیچ ارزشی.
  • استفاده از متونی که اسم شهر ها در آن به منظور رتبه بندی بهتر لیست شده اند.

انتشار محتوای کم کیفیت

موتور های جستجو به وب سایت هایی که محتوایی با کیفیت بالا دارند، علاقه مند هستند و آنها را ترجیح می دهند. اما تولید محتوای با کیفیت مستلزم تلاش و صرف زمان زیادی است. به همین دلیل خیلی از بازاریابان کلاه سیاه برای فریب دادن موتور های جستجو اقدام به استفاده از محتوای کم کیفیت می کنند.

هدایت های اشتباه

منظور از هدایت های اشتباه، هدایت کاربران به صفحه ای اشتباه و متفاوت از انتظار آنها است. این موضوع می تواند خزنده های موتور های جستجوگر را نیز در برگیرد. به این معنا که خزنده های موتور های جستجوگر به یک صفحه هدایت شوند و کاربران به یک صفحه ی دیگر.

یک مثال دیگر از استفاده از هدایت کردن های اشتباه می تواند هدایت یک صفحه ی بسیار معتبر با تعداد زیادی بک لینک به یک صفحه ی نامرتبط باشد. این کار برای ارتقاء رتبه ی صفحه ی دوم انجام می شود.

تغییر مسیر ها فقط باید برای هدفی که طراحی شده اند، استفاده شوند. این می تواند در صورت تغییر دامنه ی وب سایت و یا تلفیق دو قسمت از محتوا باشد.

خرید بک لینک ها

دریافت پیوند از وب سایت های معتبر و با کیفیت بالا یک راهکار سئوی خارج از صفحه است که می تواند باعث افزایش رتبه بندی جستجو شود. بسیاری از بازاریابان کلاه سیاه به جای دریافت بک لینک ها به صورت ارگانیک به وب سایت ها پول می دهند تا از سایت آنها لینک دریافت کنند.

 مزرعه ی لینک

منظور از مزرعه ی لینک یک یا چند وب سایت می باشد که صرفاً به منظور ساخت لینک ایجاد شده اند. هر وب سایت به سایت یا سایت هایی که می خواهند رتبه ی بالاتری در نتایج جستجو داشته باشند، لینک می زند. موتور های جستجو با مشاهده ی پیوند هایی که به یک وب سایت اشاره دارد و همچنین برخی از عوامل دیگر اقدام به رتبه بندی یک وب سایت می کنند. بازاریابان سئوی کلاه سیاه با استفاده از مزرعه ی لینک و استفاده ی نادرست از ساخت بک لینک ها رتبه ی یک وب سایت را ارتقاء می دهند.

مزارع پیوند، اغلب محتوایی بی کیفیت و پیوند های زیادی دارند. پیوند ها معمولاً حاوی کلمه ی مورد نظر برای رتبه بندی نیز هستند. برخی موتور های جستجوگر مانند گوگل براحتی می توانند مزارع پیوند را تشخیص دهند. به همین دلیل از استفاده از مزارع پیوند باید خودداری کرد. در عوض استفاده از تکنیک های کلاه سفید مانند انتشار محتوای با کیفیت، نمودار ها و داده ها و … به شما این امکان را می دهد تا به مرور و به صورت طبیعی بک لینک ها را به دست آورید.

خلاصه

اگرچه استفاده از تکنیک های سئوی کلاه سیاه می تواند یک راه سریع برای افزایش رتبه ی وب سایت شما باشد، اما سئوی کلاه سیاه با خدمات موتور های جستجو در تناقض است و استفاده ی مداوم از آنها می تواند به رتبه ی وب سایت و همچنین به اعتبار برند شما لطمه بزند.

برای جلوگیری از ممنوعیت و جریمه موتور های جستجو، باید از استفاده از تکنیک های سئوی کلاه سیاه خودداری کنید و حتی وب سایت خود را چک کنید که به طور اتفاقی از این تاکتیک ها استفاده نکرده باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز