سئو کلاه سفید چیست؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4924

4.4/5 - (7 امتیاز)
سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید چیست؟

اگر می خواهید بدون نگرانی در مورد جریمه های گوگل از رتبه بندی خوبی برخوردار شوید، بایستی استراتژی های سئوی کلاه سفید را در صفحه ی خود پیاده سازی نمایید. سئوی کلاه سفید در راستای خدمات موتور های جستجوگر می باشد و باعث افزایش رتبه ی مثبت وب سایت ها می شود. به کارگیری استراتژی های سئوی کلاه سفید باعث پیوند های طبیعی و ارگانیک از دیگر وب سایت ها می شود.

این موضوع فقط با انتشار محتوای با کیفیت و کاربر پسند حاصل می شود.

سئوی کلاه سفید به معنای به کارگیری تکنیک های مورد تأیید گوگل به منظور بهینه سازی و ارتقای رتبه ی وب سایت می باشد. در تکنیک های سئوی کلاه سفید کاربر و درخواست های او در اولویت می باشد.

طبق قوانین گوگل، وب سایت ها باید مطابق با دستورالعمل های گوگل باشند. یعنی وب سایت ها و عملکرد آنها باید در جهت جلب رضایت و اعتماد کاربران باشد و نه موتور های جستجوگر.

برای دستیابی به این موضوع باید محتوای با کیفیتی تولید کنید که مورد تقاضای کاربران باشد و آنها را به خواندن و مرور مطالب وب سایت شما و به اشتراک گذاری آن با دیگران متمایل کند.

چنین وب سایت هایی متمایز از دیگر وب سایت ها خواهند بود و می توانند اعتماد موتور های جستجوگر را جلب کنند و در رتبه های بالاتری نسبت به بقیه قرار بگیرند.

آیا بکارگیری تکنیک های سئوی کلاه سفید همیشه یک انتخاب مناسب و خوب است؟

این موضوع بستگی زیادی به اهداف شما دارد.

اگر به دنبال راه اندازی یک نام و برند تجاری معتبر هستید که قصد کار برای مدت طولانی را دارد، پس باید به استراتژی های سئوی کلاه سفید فکر کنید.

استفاده از تکنیک های سئوی کلاه سیاه توصیه نمی شود. زیرا:

سئوی کلاه سیاه گران تر از هر زمان دیگری شده است:

گوگل بسیار باهوش تر از گذشته شده است. بکارگیری تاکتیک های آشکار هرزنامه ها مانند پر کردن محتوا از کلمات کلیدی به صورت غیر طبیعی، اگرچه ارزان هستند، اما دیگر کارایی ندارند. زیرا گوگل خیلی سریع به این موضوع پی می برد. تنها راهکاری که دارید صرف هزینه های زیاد برای به عنوان مثال خرید بک لینک و یا دامنه های منقضی می باشد. ولی در انتها خواهید دید که بکارگیری تاکتیک های سئوی کلاه سیاه خیلی گرانتر از تاکتیک های سئوی کلاه سفید تمام می شود.

پیاده سازی سئوی کلاه سیاه خطرناک است:

هیچ کس نمی خواهد به خاطر استفاده از تاکتیک های سئوی کلاه سیاه در وب سایت خود، مورد جریمه های گوگل قرار گیرد. اما پیاده سازی آنها می تواند جریمه ی گوگل را برای این دسته از وب سایت ها داشته باشد. بنابراین بهترین گزینه دوری از سئوی کلاه سیاه است.

استفاده از سئوی کلاه سیاه به دانش فنی زیادی نیاز دارد:

جالب است بدانید برای اینکه بتوانید الگوریتم موتور های جستجوگر را فریب دهید، بایستی سطح دانش فنی زیاد و همچنین درک عمیقی از چگونگی کارکرد وب سایت خود داشته باشید.

از سوی دیگر، استفاده از تاکتیک های سئوی کلاه سفید می تواند از هر نظر به نفع باشد. به همین دلیل در ادامه ی مقاله می خواهیم به بررسی برخی از استراتژی های سئوی کلاه سفید بپردازیم:

برخی استراتژی های سئوی کلاه سفید

تولید و انتشار محتوای با کیفیت بالا و ارزشمند برای کاربر

کپی مطلب از وب سایت های دیگر علاوه بر اینکه یک کار غیر اخلاقی محسوب می شود، در انتها می تواند منجر به آسیب به وب سایت شما شود.

گوگل مطالب تکراری را دوست ندارد، زیرا برای کاربران ارزشی خلق نمی کند. استفاده از تاکتیک های سئوی کلاه سیاه برای تولید محتوا می تواند منجر به از بین رفتن اعتماد کاربران و ترک همیشگی آنها از وب سایت شما شود.

در عوض سعی کنید برای محتوای وب سایت خود وقت بگذارید و محتوایی جذاب و ارزشمند برای کاربر تولید کنید. چنین محتوایی می تواند کاربران را به وب سایت شما بکشاند و باعث ارتقای رتبه وب سایت شما شود.

برای تولید محتوای با کیفیت بالا رعایت چند نکته مهم است:

یک عنوان جذاب ایجاد کنید:

از عناوین توصیفی برای وب سایت خود استفاده کنید. عناوین وب سایت شما با مطالب آن بایستی مرتبط باشد. ایجاد یک عنوان جذاب می تواند کاربران بیشتری را به سمت وب سایت شما بکشاند.

قابلیت خواندن محتوا باید آسان باشد:

استفاده از زیر عنوان ها، پاراگراف های کوتاه و یا بالت ها می تواند قابلیت خوانده شدن مطالب را راحتتر کند. اغلب، کاربران از اینکه درگیر متن های طولانی شوند خوششان نمی آید.

استفاده ی مناسب و به اندازه از کلمات کلیدی:

از کلمات کلیدی بیش از اندازه استفاده  نکنید. استفاده ی غیر طبیعی از کلمات کلیدی اعتماد موتور های جستجو را از بین می برد. همچنین از ارزش محتوا کم می کند.

استفاده از تگ های متا:

استفاده از تگ های متا اگرچه از عوامل رتبه بندی نیست. اما چیزی است که کاربر مشاهده می کند و باعث کلیک بیشتر می شود.

بجای ایجاد ده ها وب سایت زشت اقدام به ایجاد یک وب سایت زیبا کنید

اغلب، بازاریابان سئوی کلاه سیاه برای اینکه بتوانند تاکتیک های مورد نظر خود را پیاده سازی کنند و به اهداف خود برسند، اقدام به ایجاد چندین وب سایت با ظاهری نه چندان زیبا می کنند.

کلاه سیاه ها از آنجا که به دنبال جذب کاربران برای طولانی مدت نیستند و بازگشت کاربران برایشان مهم نیست، به ظاهر و گرافیک وب سایت اهمیت نمی دهند.

در مقابل، سئوی کلاه سفید برای کسانی که اعتبار و کاربران وب سایتشان برایشان مهم است، راهکار های دیگری را پیشنهاد می دهند:

روی نام برند خود تمرکز کنید:

در وب سایت خود از تایپوگرافی و رنگ و استایل لوگوی برند خود استفاده کنید. در چنین حالتی کاربران شما راحتتر می توانند نام برند تجاری شما را به خاطر بیاورند. این موضوع می تواند باعث افزایش کلیک در SERP شود.

وب سایتی ریسپانسیو طراحی کنید:

کاربران تلفن های همراه روزبروز در حال افزایش هستند. بنابراین، وب سایت خود را برای در دسترس بودن کاربران موبایل، ریسپانسیو طراحی کنید و برای ظاهر و حسی که به کاربر منتقل می کند، وقت بگذارید. اغلب کاربران از چنین اقداماتی خشنود و خوشحال می شوند.

از فضای سفید داخل صفحه ی خود به طور مؤثر استفاده کنید:

استفاده ی مناسب از فضاهای سفید باعث ارتقاء تعامل کاربر و خوانایی بیشتر وب سایت شما می شود. زیرا از آشفتگی و درهم و برهم بودن وب سایت جلوگیری می کند.

ساخت لینک به جای خرید لینک

لینک ها مهم هستند. خرید لینک یک تاکتیک کلاه سیاه است و به گفته ی گوگل می تواند باعث کاهش کیفیت جستجو شود. پیوند هایی که به صورت طبیعی ایجاد می شوند می توانند ترافیک ارگانیک را به وب سایت شما سوق دهند و اعتبار وب سایت شما را افزایش دهند.

برای به دست آوردن اعتماد و لینک هایی از وب سایت های دیگر به وب سایت خود، بایستی محتوایی ارزشمند و جذاب تولید کنید.

نتیجه

استفاده از تاکتیک های سئوی کلاه سفید به معنای ارزش قائل شدن برای کاربر می باشد. چیزی که از نظر گوگل خیلی اهمیت دارد.

بنابراین اگر می خواهید مورد جریمه ی گوگل قرار نگیرید و رتبه ی وب سایت خود را به طور صحیح ارتقاء دهید و بر اعتبار وب سایت خود بیافزایید، کاربران را در اولویت قرار دهید و محتوایی ارزشمند برای آنها ایجاد کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز