آینده طراحی وب سایت

نوشته شده توسط میلاد سبزی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=504

4.1/5 - (9 امتیاز)

توسعه و گسترش علم و فناوری باعث تحولات مختلفی در زندگی انسان ها شده است . بسیاری از مشاغل دیگر حضور فیزیکی در بازار های داخلی و خارجی ندارند . بستر اصلی فعالیت آنها دنیای اینترنت و فضای مجازی است . در سال های اخیر بسیاری از مردم نیاز های خود را با استفاده از وب سایت های موجود بر طرف کرده اند . می توان پیش بینی کرد در آینده تحولات عظیمی در حوزه وب سایت ها و فضای اینترنت پیش می آید . که زندگی بسیاری از مردم را تحت تاثیر قرار خواهد داد .

اما آینده طراحی سایت چه می شود ؟ آیا داشن طراحی سایت نیز مانند دانش کار با کامپیوتر برای بسیاری از مردم عامیانه می شود ؟ ابزار های جدید برای طراحی سایت به وجود می آید ؟ وب سایت ها در آینده مانند حال ، کاربران زیادی خواهند داشت ؟ و … از این قبیل سوالات برای صاحبان کسب و کار به وفور پیش می آید . بسیاری از آنها هنوز هم بر این باورند که کسب و کار سنتی سود و بازدهی بیشتری نسبت به بازاریابی اینترنتی و کسب و کار آنلاین دارد .

اما بر اساس نتایج و تحقیقات انجام شده ، بازاریابی آنلاین نسبت به بازاریابی سنتی موفقیت بیشتری داشته است . آینده طراحی وب سایت از ابتدا برای همه افراد فعال در این حوزه مشخص بوده است . دنیای حالا به سمت مجازی شدن پیش می رود .

طراحی وب سایت حرفه ای است که هیچ گاه با مرگ رو به رو نخواهد شد . بسیاری از سایت هایی که در گذشته طراحی شده اند تا زمانی که در اینترنت فعالیت می کنند به طراحی وب سایت و خدمات وابسته به آن احتیاج خواهد داشت پس می توان فهمید حتی اگر یک درصد هم طراحی وب سایت منسوخ شود ، وب سایت های موجود به این دانش نیاز خواهند داشت .

فعالیت در شبکه های اجتماعی یا راه اندازی وب سایت

بسیاری از افراد بر این باورند که در آینده شبکه های اجتماعی جای وب سایت ها را خواهد گرفت . کاربران شبکه های اجتماعی هر روز بیشتر از قبل می شوند و متقابلا فعالیت افراد در این شبکه افزایش یافته است . البته کسب و کار های مختلفی در این فضا ها به وجود آمده است . اما هر چه هم شبکه های اجتماعی گسترده تر شوند و کاربران آن افزایش یابند به دلیلی نمی توانند جای وب سایت ها را بگیرند .

یکی از دلایل مهم هم این است که هر شبکه اجتماعی برای یک فرد یا یک تیم است که آینده آن مشخص نمی باشد به عنوان مثال بنیان گذار شبکه اجتماعی فیس بوک مارک زوکر برگ است شاید بعد از این فرد ، شبکه اجتماعی فیس بود منحل شود یا با تغییراتی همراه شود که مورد پسند کاربران نباشد . بدین ترتیب کاربران خود را از دست خواهد داد .

بازر ترین مثالی که می توان عنوان کرد ؛ شبکه اجتماعی یا همان پیام رسان تلگرام در سال های اخیر در داخل ایران و چند کشور دیگران کاربران زیادی داشت به طوری که درصد قابل توجهی از کاربران آن را مردم ایران تشکیل می دادند ، اما در ماه های اخیر این شبکه در ایران با فیلتر روبه رو شد و درصد زیادی از کاربران خود را از دست داد . از این قبیل دلایل برای شبکه های دیگری همچون فیس بوک نیز رخ داده است . عملا فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی برای برخی از افراد روشن نشده است و این باعث می شود که فعالیت های نا مناسب در شبکه های اجتماعی دلیلی برای فیلترینگ آنها شود .

پس اگر به این امید هستید که همیشه می توانید با فعالیت در شبکه های اجتماعی به سود و بازدهی قابل قبولی برسید ، باید گفت فعالیت در بستری که آینده آن روشن نیست ریسک بزرگی می باشد . هنوز هم برای رسیدن به موفقیت از راه طراحی وب سایت دیر نیست . با راه اندازی یک وب سایت و فعالیت در شبکه های اجتماعی در کنار آن می توان به موفقیت قابل توجهی رسید .

آینده روشن طراحی وب سایت ها

با تکنیک های جدید و فن آوری ها ، طراحی وب سایت در حال ورود به صحنه ای جدید می باشد . بدیهی است نمی توان خیلی دقیق آینده آن را پیش بینی نمود . اما می توان گفت در 20 سال آینده چه چیز های امکان پذیر است . هر چه سال ها می گذرد اهمیت طراحی وب سایت هم مهمتر می شود . دلیل آن هم این است که مردم بیشتر از قبل زندگی خود را به صورت آنلاین و مجازی پش می برند . همه ساله تحولات عظیمی در این حوزه رخ می دهد که باعث پیشرفت بیشتر طراحی وب سایت می شود . یکی از این تحولات هم به وجود آمدن CSS می باشد که برای بسیاری از طراحان مهم بوده است .

بسیاری از طراحان بر این باورند که در آینده ای نزدیک کسب و کاری وجود نخواهد داشت که دارای وب سایت نباشد . نکته ای که واضح است آینده طراحی وب سایت بر پایه بهبود تجربه کاربری خواهد بود . همانطور که می دانید در الگوی طراحی وب سایت 2018 ، طراحی وب سایت ها بر اساس جلوه های بصری است و این نشان می دهد که تجربه کاربری همه ساله قابل اهمیت تر از قبل می شود . همچنین می توان فهمید آینده هر کسب و کاری بستگی به تبلیغات آن دارد . تبلیغات اینترنتی یا بهتر است بگوییم بازاریابی آنلاین قادر است به کسب و کار های مختلف رونق ببخشد .

یکی از انواع وب سایت که پیش بینی می شود در آینده کاربران آنها چند برابر شوند ، فروشگاه های اینترنتی هستند . این روز ها بسیاری از افراد حداقل یک بار خرید اینترنتی و آنلاین داشته اند . فروشگاه های اینترنتی یا مختص فروش کالا هایی خاص نظیر لوازم آرایش ، پوشاک و … هستند یا تمامی کالا های مورد نیاز زندگی را به فروش می رسانند . از معروف ترین فروشگاه های آنلاین می توان به آمازون و ای بی در خارج از کشور و در داخل کشور به بامیلو و دیجی کالا اشاره نمود . مدیران این وب سایت ها با استفاده از متد های بازاریابی آنلاین کاری کرده اند که مشتریان آنها هر روز وب سایت شان را بررسی کنند به معنایی دیگر می توان گفت برخی از مردم به بازدید روزانه از این وب سایت ها وابسته شده اند .

مدت ها پیش یک تیم بازاریاب ، رفتار مشتریان یک فروشگاه را در یک روز زیر نظر گرفتند در این بررسی مشخص شد ، اغلب خریداران ایستادن در صف صندوق پرداخت را حوصله سر بر و وحشتناک می دانستند . در صورتی که متوسط زمان ایستادن در صف بین 1 تا 5 دقیقه بود . همچنین بسیاری از از آنها حدودا 1 الی 2 ساعت در فروشگاه مشغول خرید و یافتن کالاهای مورد نیازشان بودند . در پرسش های دیگری که از مشتریان پرسیده شد ، انها در انتهای خرید یا کالای مورد نظرشان را پیدا نمی کردند یا خرید یکی از محصولات مورد نظرشان را فراموش می کردند . در کنار این ها مشکلات مختلفی در خرید حضوری رخ می دهد مانند جا ماندن کالاهای خریداری شده ، اشتباه صندوقدار در محاسبه خرید ها ، حمل و نقل دشوار خرید های انجام شده ، یافتن جای پارک مناسب و …

بسیاری از این مشکلات با راه اندازی وب سایت های فروشگاهی حل شده است . البته در خرید غیر حضوری مشکلاتی وجود دارد اما قابل حل هستند . برای آنکه آینده ای روشن در پیش روی طراحی وب سایت ها باشد باید رفتار مخاطبان را همیشه زیر نظر داشت . تا وقتی بتوان کاربران اینترنت را راضی نگاه داشت ، آینده ای خوب در انتظار طراحی وب سایت ها خواهد بود .

هوش مصنوعی و یاد گیری ماشین ها رابطه نزدیکی با توسعه و گسترش شبکه اینترنت دارد . پس می توان فهمید این فضا نه تنها از بین نمی رود بلکه تمامی جهان را تحت شعاع خود قرار می دهد . وب سایت ها نیز جزئی از شبکه اینترنت هستند .

همچنین بسیاری از کسب و کار ها در بازار های جهانی حضور دارند . در آینده نیز همه مشاغل به طور نا خواسته و غیر مستقیم با بازار های خارجی ارتباط خواهد داشت . این ارتباط ها اغلب به صورت مجازی خواهد بود . با راه اندازی وب سایت می توان در سطح بین الملل هر کسب و کاری راه اندازی نمود . این امر در آینده ای نزدیک اهمیت خود را نشان می دهد .

در دهه گذشته ، ماهیت اینترنت به طور قابل توجهی تغییر کرده است . به راحتی می توان فهمید بسیاری از بخش های زندگی به این فضا وابسته شده است . هنوز هم این بستر در حال رشد و تکامل با سرعت بالا می باشد . طی 10 سال آینده شاهد راه اندازی دستگاه ها و فن آوری هایی هستیم که بسیاری از ما امروز حتی نمی توانستیم آن را تصور کنیم.

همچنین همانطور که مشاهده می کنید ، تلفن های همراه هوشمند و اپلیکیشن های آنها با زندگی مردم اجین شده است . بسیاری از وب سایت ها شاهد افزایش در کاربران تلفن همراه است . پس می توان فهمید الگو های UX برای وب سایت های موبایلی باید رعایت شوند  . در آینده وب سایت ها می توانند با بسیاری از دستگاه های سخت افزاری مانند دوربین های ، اسکنر های انگشت و … سازگار شوند .

جمع بندی

بر طبق گفته های بالا و نتایج به دست آمده می توان فهمید طراحی وب سایت در ماه ها و سال های آینده تغییرات عظیمی خواهد داشت ، تغییراتی که زندگی بسیاری از مردم را تحت شعاع قرار می دهد . صاحبان کسب و کار باید بکوشند تا هر چه زودتر مکانی از فضای اینترنت را تصاحب کنند و این کار با راه اندازی وب سایت ها میسر می گردد . برای راه اندازی وب سایت و مشاوره در خصوص خدمات طراحی سایت می توانید به شرکت طراحی سایت دارکوب مراجعه نمایید .

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز