دو زبانه کردن سایت وردپرس

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=5433

3.6/5 - (7 امتیاز)

یک وب سایت دو یا چند زبانه، محصولات و خدمات و محتوا را به دو یا چند زبان به کاربرانش ارائه می دهد. شاید خیلی از صاحبین مشاغل هنگام شروع تجارت خود فقط خواهان داشتن وب سایتی به یک زبان بومی و منطقه ای که در آن فعالیت دارند، باشند. اما با گذر زمان و رشد تجارتشان و داشتن کاربران غیر بومی به فکر دو زبانه کردن وب سایت خود بیفتند.

به طور مثال، یک وبلاگ نویس که فقط برای قشر خاصی تولید محتوا می کند که دارای یک زبان واحد هستند، شاید داشتن وبلاگ چند زبانه برایش چندان مهم نباشد. اما به محض اینکه مخاطبینی از زبان های دیگر نیز به دست می آورد که خواهان انتشار مطالب خود برای آنها نیز می باشد، چند زبانه بودن وبلاگش مهم می شود.

اگر به فکر گسترش کسب و کار خود هستید و می خواهید محصولات و خدمات خود را به افراد زیادی با زبان های مختلف ارائه دهید، از دو یا چند زبانه کردن وب سایت خود، از ابتدا، غافل نشوید.

از سوی دیگر، در میان پلتفرم های طراحی سایت، وردپرس بیشترین درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است. در واقع بیش از 35% از کل وب سایت های دنیا در بستر وردپرس راه اندازی شده اند. بسیاری از این وب سایت ها مخاطبین غیر بومی که از زبان های دیگر استفاده می کنند، دارند.

بنابراین، شاید بتوان گفت دو زبانه کردن سایت وردپرس برای صاحبین مشاغل ها یکی از مهمترین کارهایی است که باید توجه لازم را به آن داشته باشند.

منظور از وب سایت دو زبانه ی وردپرس چیست؟

یک وب سایت وردپرسی دو یا چند زبانه، محتوا و اطلاعات خود را به دو یا چند زبان به کاربرانش ارائه می دهد. وب سایت های وردپرس این قابلیت را دارند که به طور اتوماتیک، کاربران را به صفحه ای به زبان منطقه ای که در آن هستند، هدایت کنند. همچنین کاربران خودشان می توانند زبان مورد ترجیح خود را انتخاب کنند. یعنی به عبارتی دیگر، وردپرس به کاربرانش برای انتخاب زبان مورد نظرشان، حق انتخاب می دهد.

برای ترجمه ی محتوای وب سایت دو ایده وجود دارد:

یکی اینکه می توانید از یک یا چند مترجم برای ترجمه ی محتوای وب سایت به زبان های دیگر کمک بگیرید.

یک راهکار دیگر استفاده از نرم افزار های ترجمه و ترجمه ی خودکار ماشینی می باشد.

البته بایستی توجه داشته باشید که ترجمه ی دستی و استفاده از مترجم بهتر از ترجمه های اتوماتیک است. زیرا گاهی ترجمه های اتوماتیک ماشینی باعث افت کیفیت مطالب می شوند و حق مطلب را ادا نمی کنند. بنابراین با استفاده از ترجمه ی دستی می توانید کیفیت را در سراسر وب سایت خود حفظ کنید.

دو زبانه کردن سایت وردپرس

دو زبانه کردن سایت وردپرس

وردپرس چند زبانه

وردپرس از یک وبلاگ چند زبانه پشتیبانی نمی کند اما این امکان را به کاربران می دهد تا بتوانند با استفاده از بستر وردپرس اقدام به راه اندازی یک وبلاگ دو یا چند زبانه کنند.

ایجاد یک وبلاگ چند زبانه به معنای دانلود وردپرس به چند زبان و استفاده از پلاگین های مربوطه می باشد.

چندین افزونه در وردپرس وجود دارد که به شما امکان داشتن یک وب سایت چند زبانه را می دهد. شما باید افزونه ای را انتخاب کنید که مدیریت آسانی برای ترجمه ها داشته باشد و محتوای غیر ضروری را برای کاربران سخت نکند.

این پلاگین ها خصوصیاتی دارند که به شما امکان ترجمه ی تمام پست ها، محصولات، صفحات و …. را می دهند.

با این خصوصیات می توانید پلاگین ها، تگ ها، قالب ها و انواع دسته را ترجمه را کنید.

با این خصوصیات می توانید URL های سئودوستانه ای برای هر زبان تنظیم کنید.

در نظر گرفتن تفاوت های فرهنگی در وب سایت های دو زبانه

علاوه بر ترجمه ی محتوا به چند زبان در وب سایت های چند زبانه باید تفاوت های فرهنگی کاربران نیز به خوبی درک شود. در اینگونه وب سایت ها باید از مفاهیمی استفاده شود که به هیچکدام از فرهنگ ها آسیب نرساند.

باید طراحی آرم ها و بنر ها و انتخاب رنگ ها به خوبی انجام شوند تا از دیدگاه فرهنگی جوامع مختلف، مضر تلقی نشود.

ایجاد دسترسی آسان به یک زبان خاص

ایجاد دیدگاه های چندگانه به یک زبان، یک تکنیک بازاریابی بسیار خوب برای دستیابی به مخاطبین بیشتر است. اما این تکنیک زمانی به خوبی کار می کند که مخاطبان بتوانند به صفحه ی مورد نظر به آسانی دسترسی پیدا کنند.

به طور مثال شما ممکن است یک صفحه ی محصولات آلمانی داشته باشید، اما از آنجایی که هیچ نمادی در صفحه ی اصلی برای کاربران آلمانی در نظر گرفته نشده است، آنها نمی توانند به صفحه ی مورد نظر دست یابند. به همین دلیل پیشنهاد می شود که در بالای صفحه سمت چپ و یا راست، گزینه هایی برای زبان های مختلف در صفحه ی اصلی در نظر گرفته شود، تا هم کاربران غیر بومی متوجه این موضوع شوند و هم دسترسی آنها آسانتر شود.

در وب سایت های وردپرسی بهترین راهکار استفاده از افزونه های مناسب برای چند زبانه کردن وب سایت می باشد. این افزونه ها دکمه هایی را در اختیار کاربران قرار می دهند تا براحتی بتوانند بین زبان های مختلف پیمایش کنند.

دو زبانه کردن سایت وردپرس

دو ززبانه کردن سایت وردپرس

ساختار URL را به دقت انتخاب کنید

انتخاب یک نام دامنه ی مناسب می تواند حکم تبلیغات از تجارت شما را در موتور های جستجو داشته باشد. پس از انتخاب نام دامنه ی اصلی باید در مورد چگونگی نمایش نسخه های مختلف زبانی در URL تصمیم گیری کنید.

زیرشاخه ها را به نحوی انتخاب کنید که هم مدیریت آسانی داشته باشد و هم از نظر مالی به صرفه باشد.

برای راه اندازی وب سایت چند زبانه ی خود و دریافت راهنمایی های لازم می توانید از مشاوره های تخصصی شرکت دارکوب بهره مند شوید.

ایجاد وب سایت چند زبانه ی وردپرس با استفاده از translatepress

یکی از بهترین افزونه های ترجمه در پلتفرم وردپرس، translatepress می باشد.

این افزونه به جای استفاده از نسخه های مختلف ترجمه شده یک قطعه از محتوا، امکان ترجمه ی همزمان را به شما می دهد.

Translatepress همچنین یک ویرایشگر در اختیار شما می گذارد که با استفاده از آن می توانید تمام جنبه های بصری وب سایت خود را ترجمه کنید.

در translatepress شما می توانید هم از ترجمه های ماشینی و هم از ترجمه های دستی بهره ببرید.

اگر می خواهید وب سایت خود را به بیش از یک زبان ترجمه کنید لازم است افزونه ی Extra languages را نیز نصب کنید.

سئوی وب سایت خود را مطابق با ترجیحات منطقه ای انجام دهید

اگرچه گوگل یک موتور جستجوی غالب است، اما کاربران در برخی از مناطق از موتور جستجوی ترجیحی خودشان استفاده می کنند. به طور مثال، مردم انگلستان و فرانسه بیشتر از bing استفاده می کنند. بنابراین در حالیکه استراتژی های سئو را گسترش می دهید، وب سایت هایی را شامل شوید که بیشترین بازگشت را برای شما به همراه دارند.

نتیجه

هدف از راه اندازی یک وب سایت چند زبانه، ارائه ی محتوا و اطلاعات وب سایت به کاربرانی در دنیا می باشد و نه تنها در یک منطقه ی خاص. با چند زبانه کردن وب سایت وردپرسی خود از طریق افزونه های مناسب در وردپرس و در نظر گرفتن تفاوت های فرهنگی مردمان مختلف از کشور های مختلف می توانید مخاطبین بیشتری از سراسر دنیا به دست آورید.

شرکت معتبر دارکوب با تیمی حرفه ای و متخصص، ارائه دهنده ی خدمات سئو و طراحی سایت می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز