وب سایت بهتر است و یا اینستاگرام؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=5791

5/5 - (5 امتیاز)

یکی از سؤالاتی که ممکن است برای خیلی از کاربران اینترنت پیش آید، این است که آیا وب سایت بهتر است و یا اینستاگرام؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم افرادی که کسب و کار آنلاینی دارند باید از هر کانالی برای تقویت حضور آنلاین خود استفاده کنند. صاحبین مشاغل نباید حضور آنلاین خود را فقط به یک کانال مثلاً فقط از طریق وب سایت و یا صفحه ی اینستاگرام محدود کنند.

از آنجا که شبکه های اجتماعی کاربران زیادی دارند، شما با داشتن صفحه ی اینستاگرام می توانید ترافیک و کلیک بیشتری برای وب سایت خود به دست آورید.

اما از سوی دیگر وب سایت ها معتبرترند. بنابراین با داشتن وب سایت می توانید اعتماد کاربران را بیشتر جلب کنید. در واقع فعالیت از کانال های مختلف آنلاین می تواند دیگر کانال ها را تقویت کند.

وب سایت یا اینستاگرام؟

طی چند سال اخیر استفاده از اینستاگرام رواج زیادی پیدا کرده. خیلی از کاربران با استفاده از پلتفرم اینستاگرام محصولات و یا خدمات مورد نیاز خود را تأمین می کنند. خیلی های برای گذران وقت از اینستاگرام استفاده و ساعات زیادی را صرف مرور صفحات اینستاگرام می کنند. بنابراین این شبکه ی اجتماعی می تواند یک بستر خیلی خوب برای جذب ترافیک به سمت وب سایت شما باشد.

داشتن صفحه ی اینستاگرام رایگان است. اینستاگرام یک پلتفرم بصری است که کار کردن با آن خیلی آسان می باشد و مدیریت راحتی دارد. به همین دلیل توانسته کاربران زیادی را در سراسر دنیا به خود جذب کند.

اینستاگرام به کاربران امکان آپلود تصویر و ویدئو داده است که در جذابیت این نرم افزار تأثیر زیادی دارد.

اما این پلتفرم بسیار محبوب معایبی نیز دارد. یکی از اشکالات این رسانه ی اجتماعی این است که فقط دنبال کننده های شما قادر به دیدن تبلیغات شما هستند. بنابراین شما باید دائماً برای جذب دنبال کننده فعالیت داشته باشید. یک راهکار این موضوع تبلیغات در صفحات دیگران می باشد که البته برای آن باید هزینه پرداخت کنید.

یک مشکل بزرگ دیگر اینستاگرام این است که از آنجا که شما صاحب این پلتفرم نیستید، با فیلتر شدن آن، تمام زحمات و تلاش های شما هدر خواهد رفت.

رسانه ی اجتماعی اینستاگرام موقعیت جستجوی خوبی به کاربر ارائه نمی دهد. این بدان معناست که اگر کاربر در قسمت جستجوی اینستاگرام کلمه و یا عبارتی را سرچ کند، احتمال اینکه صفحه ی شما را بیابد، کم است. اما در مورد وب سایت ها، موضوع کمی فرق دارد. احتمال دیده شدن وب سایت شما توسط موتور های جستجو و کاربر بیشتر است.

وب سایت و یا اینستاگرام

وب سایت بهتر است و یا اینستاگرام؟

از آنجا که صفحات اینستاگرام نماد اعتماد و مجوز ندارند، به سختی می توان به آنها اعتماد کرد. این یکی دیگر از مشکلات بزرگ اینستاگرام است. همچنین این شبکه ی اجتماعی قابلیت پرداخت الکترونیک ندارد. اما در مورد وب سایت ها داستان خیلی فرق می کند.

در مقابل صفحه ی اینستاگرام، وب سایت ها توسط کاربران بی شماری را دیده می شوند. اگر وب سایت شما بتواند نظر موتور های جستجو را به خود جلب کند و رتبه ی خوبی در صفحه نتایج موتور های جستجو به دست آورد، ترافیک خوبی را به خود جلب خواهد کرد.

روزانه تعداد بی شماری جستجو توسط کاربران و از طریق موتور های جستجوگر انجام می شود. فقط کافی است وب سایت شما توسط موتور های جستجو دیده شود.

امکان تعبیه ی درگاه های پرداخت الکترونیک در وب سایت ها مهیا می باشد. بنابراین کاربران خیلی آسان می توانند خرید آنلاین انجام دهند.

با استفاده از وب سایت ها، کاربران خیلی آسان و راحت می توانند اطلاعت جامعی در مورد محصولی که می خواهند خریداری کنند به دست آورد. کاربران حتی می توانند قیمت ها را در دیگر وب سایت ها مقایسه کنند و با دید باز اقدام به خریداری محصولی کنند. این موضوع در اینستاگرام به صورت خیلی محدودتر به کاربر ارائه می شود.

وب سایت ها با ارائه ی نماد اعتماد در جلب اعتماد کاربران موفق تر هستند. به خصوص وب سایت هایی که محصولی را می فروشند، حتماً باید این مجوز را برای داشتن درگاه پرداخت الکترونیک داشته باشند. این خود اثباتی بر معتبر بودن آنها می باشد.

برای اینکه بتوانید بیشترین بهره وری را داشته باشید، بهتر است از هر دو ابزار برای جلب مشتریان بیشتر و جلب رضایت آنها استفاده کنید. اینستاگرام نرم افزاری است که در ایجاد ارتباط و تعامل با کاربر بهتر عمل می کند، اما از طرفی وب سایت ها بیشتر قابل اعتماد هستند و بیشتر به رسمیت شناخته می شوند. بنابراین برای به حداکثر رساندن میزان جذب کاربر به حرفه و شغل خود بهتر است از هر دو ابزار استفاده کنید.

چگونه می توانم از اینستاگرام برای جذب ترافیک به وب سایت خود استفاده کنم؟

رسانه های اجتماعی ابزار قدرتمندی برای بازاریابی هستند. حتی اگر رسانه های اجتماعی جزء فاکتور های رتبه بندی گوگل نباشد، استفاده از آنها می تواند ترافیک خوبی را برای وب سایت ها به ایجاد کند و باعث بهبود سئو وب سایت می شود.

همانطور که قبلاً گفتیم یکی از محبوب ترین و رایج ترین این شبکه های اجتماعی اینستاگرام می باشد. اینستاگرام یک پلتفرم جذاب بصری است که کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. طبق مطالعات، بعد از فیسبوک، اینستاگرام بیشترین میزان جذب کاربر را در ماه دارد.

اضافه کردن لینک وب سایت در بیوگرافی اینستاگرام

اینستاگرام به کاربران خود این امکان را می دهد تا بتوانند یک لینک قابل کلیک در بیوگرافی صفحه ی خود اضافه کنند. برای اینکار باید به قسمت ویرایش پروفایل بروید و در کادر مربوطه، آدرس وب سایتی که می خواهید به آن لینک بزنید را اضافه کنید.

از طریق داشبورد تجزیه و تحلیل می توانید اطلاعات خوبی به دست آورید و ببینید چه محتوایی بهترین عملکرد را دارند. بر روی پست هایی که بهترین عملکرد را دارند، بیشتر تمرکز کنید.

طراحی سایت و اینستاگرام

وب سایت بهتر است و یا اینستاگرام؟

از تصاویر فراخوان و با قید اقدام برای تماس در صفحه ی اینستاگرام خود استفاده کنید

شما می توانید یک تصویر دعوت کننده و جذاب با محتوای اقدام برای تماس و قید آدرس وب سایت خود ایجاد کنید و آن را در صفحه ی اینستاگرام آپلود کنید. در این تصاویر از کاربران بخواهید تا آدرس ایمیلشان را وارد کنند. از این طریق می توانید یک پایگاه داده ی خوب ایجاد کنید و از آن برای بازاریابی در وب سایت خود استفاده کنید.

در ویدئو های اینستاگرام، URL وب سایت خود را قرار دهید

طبق مطالعات، ویدئو ها در ایسنتاگرام سه برابر بیشتر از تصاویر پیوند ورودی دارند. بنابراین سرمایه گذاری بر روی ویدئو های کوتاه ارزشمند است.

در تبلیغات اینستاگرام سرمایه گذاری کنید

با تبلیغات در اینستاگرام می توانید ترافیک خوبی برای وب سایتتان جذب کنید.

از طریق تصاویر و ویدئو ها می توان در اینستاگرام تبلیغات کرد. در مورد ویدئو ها باید توجه داشته باشید که کوتاه و مختصر و جذاب باشند. طول ویدئو ها بهتر است 30 ثانیه باشد. در تبلیغاتی که انجام می دهید کاربران را برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت خود هدایت کنید.

نتیجه

در کسب و کار ها و حضور آنلاین تجارت ها، نقش اصلی را وب سایت ها ایفا می کنند. اما حضور در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام می تواند باعث تقویت حضور آنلاین شما شود و ترافیک بیشتری را به وب سایت شما هدایت کند. برای موفق بودن در حضور آنلاین، داشتن صفحه ی اینستاگرام به تنهایی کافی نیست. اما از آنجا که صفحات رسانه های اجتماعی تعاملی ترند، می توانند ترافیک خوبی به دست آورند. اما وب سایت ها معتبرترند و استحکام روابط نیاز به اعتبار و اعتماد دارد.

اگر به دنبال طراحی سایت و حضور در شبکه های اجتماعی برای تجارت خود هستید با مراجعه به شرکت طراحی سایت دارکوب از بهتری خدمات طراحی و سئو بهره مند شوید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز