بهینه سازی فعلی سایت و یا طراحی سایت مجدد

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6478

5/5 - (3 امتیاز)

خیلی از مشاغل و تجارت ها بعد از مدتی که وب سایت خود را راه اندازی می کنند به فکر طراحی مجدد سایت می افتند. این یک موضوع کاملاً عادی و معمولی است. در حقیقت وب سایت شما معرف تجارت شما و یکی از بهترین راه حل های بازاریابی هر کسب و کاری می باشد. بنابراین خیلی طبیعی است که صاحبان وب سایت ها به فکر بهینه سازی وب سایت فعلی شان و یا طراحی مجدد آن باشند. مهم است بدانید که چه زمانی بایستی وب سایت فعلیتان را بهینه سازی نمایید و یا چه هنگام اقدام به طراحی سایت مجدد کنید. در عصر دیجیتالی امروز، خیلی از کاربران برای خرید محصول و یا سرویس های مختلف ابتدا به مقایسه ی اجناس و قیمت ها به صورت آنلاین می پردازند. طراحی سایت مجدد و یا بهینه سازی وب سایت فعلی می تواند به کسب و کار های مختلف کمک کند تا بتوانند فروش و سود خود را به حداکثر برسانند.

چرا شرکت ها و کسب و کار های مختلف اقدام به طراحی سایت مجدد می کنند؟

خیلی از مشاغل به دلایل بروز مسائل ذیل اقدام به طراحی سایت مجدد می کنند:

  • وب سایت فعلی نتواند ارزش های سازمان را منعکس کند.
  • دیگر زیبا و جذاب نیست.
  • سیستم عامل آن ضعیف شده است و استفاده از وب سایت را دشوار کرده است و یا دیگر پشتیبانی ندارد.
  • ارتباط با سایت سخت شده است.

منظور از طراحی سایت مجدد چیست؟

اگر طراحی سایت به طور کامل انجام شود تمام وب سایت شما از کدنویسی گرفته تا ظاهر و ویژگی های بصری و عملکرد ها و تجربه ی کاربری که ارائه می دهد، تغییر می کنند و از ابتدا بازسازی می شوند. اگر طراحی سایت مجدد به طور جزئی انجام شود، در آن اجزای جلویی وب سایت مانند جلوه های تصویری و بصری که کاربران با آنها ارتباط برقرار می کنند و یا کد های عملکرد وب سایت بازسازی می شوند.

هر چند وقت یکبار بایستی اقدام به طراحی سایت مجدد کرد؟

معمولاً هر 2 تا 5 سال یکبار بایستی طراحی سایت مجدد انجام داد. اما این مدت کاملاً نسبی است و بسته به نوع وب سایت ها ممکن است متفاوت باشد. طراحی سایت مجدد بستگی زیادی به مخاطبان و تغییرات فناوری و طراحی وب دارد. اگر وب سایت شما به درستی کار نمی کند، باید بررسی کنید ببینید آیا با رفع خطاهای پیش آمده قابلیت و عملکرد قبلی خود را به دست می آورد و یا نیاز به طراحی سایت مجدد دارد! در برخی موارد با رفع خطاهای جزئی وب سایت قابلیت های قبلی خود را به دست می آورد و لزومی ندارد برای طراحی سایت مجدد هزینه کنید.

سئو یا طراحی مجدد سایت

بهینه سازی وب سایت فعلی و یا طراحی سایت مجدد

طراحی سایت مجدد چه کمکی به کسب و کار من می کند؟

هر نوع تغییر مثبتی در وب سایت ها می تواند مزیت هایی را به همراه داشته باشد. برخی از سودمندی های طراحی سایت مجدد عبارتند از:

برند تجاری شما بهبود خواهد یافت

یک وب سایت بروز شده و با طراحی مجدد بهتر می تواند نام تجاری شما را به کاربران منعکس کند. یک وب سایت مدرن باعث افزایش اعتماد کاربران به وب سایت و افزایش اعتبار نام تجاری شما و شناخت بهتر کاربران از تجارت شما می شود. در طراحی وب مجدد کیفیت می تواند ارتقاء پیدا کند. یک وب سایت با کیفیت بیشتر مورد اطمینان است و در نتیجه بهتر می تواند مشتریان بالقوه را بیابد. همیشه اولین برداشت کاربران مهم بوده است. طبق مطالعات، 94% از کاربران تحت تأثیر طراحی وب سایت ها قرار می گیرند. اگر وب سایت شما از نظر طراحی و ظاهر منسوخ شده باشد و یا تجربه ی کاربری خوبی را ارائه ندهد، باعث ترک کاربران وب سایت می شود. اما طراحی سایت مجدد باعث یک تصویر سازی قوی و زیبا از برند شما و تأثیرگذاری اولیه ی بسیار خوب در ذهن کاربران می شود.

رتبه بندی بهتر وب سایت برای موتور های جستجو

طراحی وب مجدد کمک می کند تا رتبه ی وب سایت شما در نتایج جستجوی موتور های جستجو ارتقاء یابد و در نتیجه ترافیک ارگانیک بیشتری به دست آورد. همچنین طراحی مجدد وب سایت مطابق با استاندارد های روز دنیا، باعث می شود تا زمان ماندگاری کاربران در وب سایت ها افزایش و نرخ ترک از صفحه کاهش یابد. وب سایتی که به خوبی طراحی مجدد شده است، می تواند بک لینک های بیشتر و با کیفیت تری به دست آورد که این خود می تواند باعث افزایش رتبه ی وب سایت شما شود.

بهبود ارائه ی اطلاعات

در طراحی مجدد وب سایت ها صاحبین وب سایت ها این فرصت را پیدا می کنند تا روند ارائه ی اطلاعات در وب سایتشان را بهبود ببخشند، بگونه ای که کاربران بهتر و راحتتر بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابند.

ترافیک و فروش بیشتر

از آنجایی که در طراحی مجدد وب سایت از تاکتیک ها و ویژگی های بهینه سازی پیشرفته استفاده می شود، وب سایت های جدید قدرت جذب ترافیک بیشتر و در نتیجه فروش بیشتر را دارند. در طراحی سایت مجدد می توانید تمرکز اصلی خود را بر روی افزایش نرخ تبدیل بگذارید و با ارائه ی اطلاعات بهتر و با درخواست از کاربران برای اشتراک گذاری اطلاعات و یا ترغیب آنها به خرید، سود حاصل از وب سایت خود را افزایش دهید.

دلایلی که نشان می دهد وب سایت تجاری شما نیاز به طراحی سایت مجدد دارد؟

اگر با هر یک از موارد ذیل روبرو شدید، بایستی به فکر طراحی سایت مجدد باشید:

وب سایت شما ریسپانسیو نیست

طبق گزارشات بیش از 50% از ترافیک وب سایت ها از طریق گوشی های همراه به دست می آید. از آنجایی که بیش از نیمی از کاربران از طریق گوشی های همراه خود به مشاهده ی وب سایت ها می پردارند، بایستی از ریسپانسیو بودن وب سایت خود اطمینان حاصل کنید تا بتوانید تجربه ی کاربری خوبی را ارائه دهید. عملکرد ضعیف وب سایت ها در دستگاه های موبایل می تواند به سئو و ترافیک ارگانیک آنها آسیب بزند. همچنین ریسپانسیو بودن یکی از فاکتور های رتبه بندی گوگل می باشد. بنابراین اگر وب سایتی ریسپانسیو نباشد، یکی از نشانه هایی است که باید طراحی مجدد شود.

وب سایت شما سرعت پایینی دارد

طبق مطالعات، نیمی از کاربران امروزی انتظار دارند که یک وب سایت تا حداکثر 2 ثانیه بارگذاری شود و اگر تا 3 ثانیه بارگذاری نشود، آن را ترک می کنند. سرعت وب سایت همچنین از نظر ارائه ی تجربه ی کاربری مهم است. اگرچه با برخی تغییرات می توانید سرعت سایت خود را بهبود ببخشید، اما اگر کاهش سرعت وب سایت مربوط به کدهای وب سایت و طراحی باشد، بایستی به فکر طراحی سایت مجدد باشید.

ارائه ی تجربه ی کاربری ضعیف

برای اینکه بتوانید در دنیای رقابتی تجارت سرپا بمانید و نتایج آنلاین خود را به حدکثر برسانید، ارائه ی تجربه ی کاربری خوب باید یکی از اولویت های شما باشد. اگر بازدیدکنندگان وب سایت شما نتوانند خیلی سریع اطلاعات ارزشمندی که می خواهند را بیابند و یا نتوانند وب سایت شما را از هر دستگاهی مرور و مشاهده کنند و یا عملکرد های خراب و از دست رفته در وب سایت شما بیابند و یا اینکه مشکلات فنی را مکرراً در وب سایت شما تجربه کنند، وب سایت شما در ارائه ی تجربه ی کاربری ضعف دارد و باید به فکر طراحی سایت مجدد باشید. وب سایت هایی که در ارائه ی تجربه ی کاربری ضعیف هستند، نرخ ترک از صفحه ی زیادی را تجربه خواهند کرد. همگی اینها به سئو و اعتبار برند شما آسیب خواهد زد.

تغییرات در صنعت و یا مخاطبان شما

ممکن است پس مدتی متوجه تغییراتی در صنعت و حرفه ی خود و یا تغییراتی در رفتار و تمایلات کاربران شوید. مثلاً ممکن است متوجه شوید که رقبا و یا شرکای کاری شما از فناوری ها و یا قابلیت ها و ویژگی های طراحی جدیدی در حرفه ی خود استفاده می کنند که باعث موفقیت بیشتر آنها شده است و یا ممکن است متوجه شوید تمایلات کاربران شما به ویژگی های خاص و یا محتوای جدیدی معطوف شده است. در چنین حالاتی بایستی به فکر طراحی مجدد سایت باشید.

رتبه بندی پایین و عملکرد ضعیف سئو

شاید رتبه ی پایین وب سایت شما مربوط به کدنویسی و طراحی وب سایت شما و عدم توانایی خزیدن موتور های جستجو به وب سایت شما و درک سایت شما برای فهرست بندی باشد. اگر وب سایت شما رتبه ی پایینی دارد و یا از نظر ترافیک ارگانیک افت می کند، بایستی به فکر طراحی مجدد سایت خود باشید.

سئو و بهینه سازی و ب سایت یا طراحی مجدد وب؟

بهینه سازی وب سایت فعلی و یا طراحی سایت مجدد

در فرآیند طراحی سایت مجدد مراقب سئو وب سایت خود باشید

سئو برخی وب سایت ها در طراحی مجدد آسیب می بیند و اعتبار تجاری و رتبه ی وب سایت را به خطر می اندازد. برای اینکه سئو وب سایتتان در فرآیند طراحی مجدد آسیب نبیند، اقدامات ذیل می تواند کمک کند:

در طراحی وب سایت مجدد به ساختار محتوا و نقشه ی سایت توجه لازم را داشته باشید. سئو صفحات به ویژه صفحاتی که حاوی مطالب مهم هستند را به درستی بررسی کنید و با نقشه ی وب فعلی کار کنید. پیوستگی و ارتباط بین صفحات و محتوا را حفظ کنید و آنها را بهینه کنید. عناوین آدرس صفحه و توضیحات متا را از قلم نیندازید. اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات با مسیرهای درست منتقل شده اند. حواستان به خطاهای صفحه باشد. چک لیستی از موارد مختلفی که باید بررسی کنید، تهیه کنید و بعد از اقدامات لازم و ضروری پروسه ی انتقال سایت را انجام دهید. در طراحی سایت مجدد علاوه بر قابلیت استفاده، امنیت، سئو و نرخ تبدیل وب سایت ها بایستی حفظ شود.

انجام سئو وب سایت کنونی

یکی دیگر از اقداماتی که برای موفقیت بیشتر کسب و کارتان می توانید انجام دهید بهینه سازی وب سایت فعلیتان برای موتور های جستجو یا همان سئو می باشد. اگر وب سایت فعلی شما به خوبی سئو و بهینه سازی شود، فرصت کسب درآمد بیشتری برای شما خلق خواهد کرد. در وب سایت های بهینه شده معمولاً کاربران مدت زمان بیشتری می مانند و فرصت های فروش بیشتری به دست می آید.

سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی سایت به مجموعه ی اقداماتی گفته می شود که صاحبین وب سایت ها برای اینکه دید وب سایتشان در موتور های جستجو بیشتر شود، انجام می دهند. بهینه سازی سایت باعث می شود تا شانس دیده شدن و یافتن وب سایت شما توسط کاربران افزایش یابد.

چه هنگام باید اقدام به بهینه سازی وب سایت خود کنم؟

اگر متوجه موارد ذیل شدید بایستی به فکر بهینه سازی وب سایت خود باشید:

تناقض اهداف وب سایت شما با اهداف گوگل

اگر هدف وب سایت شما با اهداف گوگل در یک راستا نباشد و با هم در تناقض باشند، بایستی به فکر بهینه سازی وب سایت خود باشید. خیلی وقت ها صاحبین وب سایت ها پس از بروزرسانی محتوای وب سایت خود متوجه یک افت شدید در ترافیک می شوند و یا بهترین محتوای آنها رتبه بندی نمی شود. در چنین حالاتی بایستی سعی کنید تا با ارائه ی تجربه ی کاربری خوب، اولویت بندی و ارائه ی محتوای ارزشمند و ایجاد محتوا برای مخاطبان و نه موتور های جستجو سایت خود را بهینه سازی نمایید. با استفاده از کلمات کلیدی بایستی به قصد و نیت کاربران پی ببرید و محتوایی ارائه دهید که برای کاربران ارزشمند باشد و به خواندن آن علاقه مند داشته باشند. سئو می تواند باعث بهبود رابطه ی وب سایت شما با موتور های جستجو و کاربران شود.

نرخ ترک از صفحه ی شما زیاد است

وقتی نرخ ترک صفحه ی شما بالاست، این نشاندهنده ی مشکلی در سایت می باشد. برای اینکه بتوانید نرخ ترک از صفحه را کاهش دهید، بایستی برای سئو وب سایت خود اقداماتی انجام دهید. لازم است کاربران خود را بشناسید و از نیاز ها و انتظارات آنها آگاهی یابید و مطابق با نیاز های کاربران وب سایت خود را بهینه کنید. سایتی که خوب طراحی شده باشد و بهینه باشد، برای کاربران جذاب است. چنین سایتی می تواند فرصت های تبدیل زیادی ایجاد کند.

وب سایت شما کارایی لازم را ندارد

اگر وب سایت شما در ارائه ی تجربه ی کاربری خوب و جذب کاربر و نرخ تبدیل ضعف داشته باشد و کارایی لازم را نداشته باشد، بایستی به فکر سئو کردن آن باشید. با بهینه سازی وب سایت خود و بهبود کارایی آن بهتر می توانید کاربران را برای دستیابی به آنچه که می خواهند، حمایت کنید و انتظارات آنها را برآورده سازید. سئو موضوعی نیست که شما بلافاصله بتوانید نتیجه ی آن را ببینید. بهینه سازی سایت زمانبر است. برای بهینه سازی سایت خود بایستی برای تولید محتوای با کیفیت و جذب بک لینک از وب سایت های معتبر و افزایش اعتبار خود نزد گوگل وقت و انرژی زیادی صرف کنید.

اگر هدف وب سایت خود را به خوبی تعریف کنید، گوگل می تواند ترافیک مرتبطی، به وب سایت شما هدایت کند. نوشتن مقالات ارزشمند و با کیفیت به کاربران کمک زیادی می کند و می تواند میزان بازدید وب سایت شما را افزایش دهد. اینها همگی فرصتی برای افزایش نرخ تبدیل و درآمد بیشتر برای شما ایجاد می کنند

سئو تکنیک های زیادی دارد. اگر به اندازه ی کافی با اصول سئو آشنایی دارید می توانید خودتان وب سایت تجاریتان را بهینه سازی کنید. در غیر اینصورت می توانید از متخصصین سئو تقاضای انجام این کار را نمایید. با واگذاری سئو و طراحی سایت خود به شرکت دارکوب بیشترین میزان ترافیک وب سایت را به دست آورید. متخصصین طراحی و سئو شرکت دارکوب برای کسب بیشترین میزان ترافیک ارگانیک و بالاترین کیفیت در وب سایت ها از بهترین تکنیک های سئو کلاه سفید و آخرین استاندارد های طراحی سایت، استفاده می کنند.

نتیجه

با ارزیابی و تجزیه و تحلیل موارد مختلف در وب سایت و شناخت کاربران می توانید برای بهینه سازی سایت فعلیتان و یا طراحی سایت مجدد تصمیم گیری کنید. گاهی رفع خطاهای موجود در سایت و اقدامات کوچک بهینه سازی وب سایت فعلی، نیاز به طراحی سایت مجدد را مرتفع می کند. اما اگر خطاها مربوط به کدنویسی سایت و طراحی آن باشد، بایستی برای طراحی سایت مجدد اقدام کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص بهینه سازی سایت و یا طراحی مجدد آن می توانید از مشاوره های تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز