فیلم در طراحی وب سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6910

5/5 - (2 امتیاز)

امروزه طراحی وب سایت رواج بسیاری پیدا کرده و خیلی از کاربران برای اینکه بتوانند حضور آنلاین قوی تری داشته باشند، از عناصر مختلفی مانند تصاویر و فیلم در طراحی وب سایت خود استفاده می کنند. استفاده از فیلم در طراحی وبسایت اگرچه ارزان نیست، اما یک منبع بسیار خوب برای جلب توجه کاربران محسوب می شود. فیلم در طراحی سایت این قدرت را دارد تا درک بهتری از کسب و کار ها برای کاربران ایجاد کند و در نتیجه کاربران بتوانند راحتتر به یک تجارت اعتماد کنند. استفاده از فیلم در طراحی وب سایت می تواند فروش یک کسب و کار را افزایش دهد و اعتبار بیشتر و بهبود یک کسب و کار را به همراه داشته باشد.

برخی از دلایل استفاده از فیلم در طراحی وبسایت عبارتند از:

  • فیلم در طراحی وبسایت می تواند یک روش عالی برای به اشتراک گذاشتن یک داستان باشد.
  • فیلم در طراحی وبسایت می تواند کاربران را بیشتر در وب سایت شما نگه دارد و آنها را با شغل شما بیشتر درگیر کند.
  • فیلم در طراحی وبسایت می تواند کاربران را به حرفه ی شما علاقه مند کند.

انسان موجودی اجتماعی است و دوست دارد با دیگران ارتباط برقرار کند. گاهی این برقراری ارتباط از طریق فیلم ها اتفاق می افتد. استفاده از فیلم در طراحی وب سایت می تواند روحیه ی بهتری در کاربران ایجاد کند و عزت نفس آنها را افزایش دهد.

موارد استفاده ی فیلم در طراحی سایت چیست؟

فیلم در طراحی سایت موارد استفاده ی گوناگونی دارد. مثلاً تولید فیلم برای معرفی یک کسب و کار و یا معرفی محصولات و خدمات و یا برای آموزش، استفاده از فیلم در هدر و یا بک گراند طراحی وب سایت و …

استفاده از فیلم در طراحی سایت برای توضیحات آموزشی

مشاغل مختلف می توانند از فیلم ها برای توضیحات آموزشی استفاده کنند و با بارگذاری آن در وب سایت خود پروفایل قوی تری از خود ارائه دهند و تخصص خود را به دیگران معرفی کنند. با جذب کاربران از طریق ویدئو ها می توان رتبه های بالاتر SERP را نیز به دست آورد. ویدئویی که می سازید بایستی حاوی اطلاعات ارزشمند و خوبی باشد که بتواند سؤالاتی که در ذهن کاربران ایجاد می شوند را جواب دهند و متناسب با حرفه و تخصص شما باشد.

تولید فیلم برای محصولات

گاهی تصاویر با کیفیتی از محصولات گرفته می شود و توضیحات خوبی نیز در مورد آنها به کاربران ارائه می شود. اما توضیح اینکه یک محصول دقیقاً چگونه کار می کند و چه کاری انجام می دهد با ارائه ی تصاویر شاید کار چندان راحتی نباشد. در چنین مواردی استفاده از ویدئو راه حل بهتری است. وقتی بتوانید با تولید فیلم برای محصولات، چگونگی عملکرد آنها را به کاربران بهتر توضیح و نمایش دهید، می توانید آنها را بیشتر جذب کنید. بعلاوه شما با تولید فیلم برای محصولات می توانید محیط اطراف محصول را نیز به نمایش بگذارید. به طور مثال اگر محصولات مربوط به موسیقی می فروشید، می توانید ویدئوهایی از اجراهای مختلف در کنار محصولاتی که می فروشید نیز به کاربران ارائه دهید. این راه حل در جذب آنها بسیار مؤثر است.

تولید فیلم برای معرفی کسب و کار

با تولید فیلم برای معرفی کسب و کار می توانید تعامل بیشتری با کاربران برقرار کنید. این نوع فیلم ها رزومه ی کاری شما نیز محسوب می شوند. در تولید فیلم برای معرفی کسب و کار می توانید خودتان و همکاران و پروسه و روند کاری که روزانه انجام می دهید را نمایش دهید. این کار می تواند اعتماد کاربران را بیشتر جلب کند. اگر به اندازه ی کافی بودجه دارید استخدام یک تولید کننده ی فیلم می تواند ایده ی بسیار خوبی باشد. زیرا یک تولید کننده ی ویدئو به خوبی می داند چه سؤالاتی بپرسد و چگونه حرفه ی شما را برجسته نشان دهد.

فیلم در هدر و بک گراند طراحی وب سایت

هدر در طراحی وب سایت اولین چیزی است که توجه کاربر را به خود جلب می کند. بنابراین استفاده از فیلم در هدر می تواند باعث جذب مؤثر و فوری شود. البته در استفاده از ویدئو ها در هدر وبسایت رعایت چند نکته مهم است:

بررسی کنید که ویدئو ها برای کاربران تلفن همراه به خوبی پخش می شوند

از آنجا که کاربران تلفن همراه رو به افزایش هستند، خیلی مهم است که بتوانند براحتی ویدئو ها را ببینند. به خصوص اگر ویدئو ها حاوی مطالبی مهمی می باشند.

استفاده از فیلم در بک گراند نباید خوانایی محتوا را از بین ببرد

اگر می خواهید از فیلم در بک گراند وبسایت خود و یا مطالب استفاده کنید، بایستی اطمینان حاصل کنید که خوانایی مطالب کم نمی شود. باید توجه داشته باشید که استفاده از فیلم در طراحی وبسایت باعث بهم زدن تمرکز کاربران نمی شود. برای پیشگیری از چنین مشکلی خیلی از کاربران برای پخش فیلم ها از دکمه ی پخش استفاده می کنند و فیلم ها را به صورت اتوماتیک نمایش نمی دهند.

تأثیر استفاده از فیلم در طراحی سایت

فیلم در طراحی سایت

چگونه می توانم از فیلم در طراحی وب سایت خود استفاده کنم؟

برای استفاده از فیلم در طراحی وب سایت شاید بتوانید منابع زیادی در اینترنت پیدا کنید، اما مهم است که این کار را به شرکت های معتبری واگذاری کنید تا بتوانید با یک هزینه ی معقول کیفیت خوبی دریافت کنید. استفاده ی غیر حرفه ای و غیر فنی از ویدئو در طراحی سایت می تواند وب سایت شما را سنگین کند و نه تنها جذب خوبی برای کاربران نداشته باشد، بلکه برعکس باعث افزایش نرخ ترک از صفحه ی شما شود.

شرکت معتبر دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای سفارش اینفوگرافیک صنایع و مؤسسات مختلف را می پذیرد.

روانشناسی فیلم در طراحی سایت

فیلم ها اثرات روانی گوناگونی بر کاربران دارند. برخی ویدئو می توانند حس ترس را در کاربران زنده کنند، در حالیکه برخی دیگر حس اشتیاق و عشق را در ذهن کاربران تداعی می کنند. برای اینکه بتوانید از تولید ویدئو بیشترین بهره را ببرید بایستی نسبت به روانشناسی فیلم در طراحی وبسایت آگاهی داشته باشید و بررسی کنید فیلم ها چه تأثیری بر کاربران دارند. برای این منظور بایستی کاربران خود را بشناسید و ویدئو هایی متناسب با روحیه ی آنها بسازید. در فیلم ها می توانید تبلیغات نیز داشته باشید. تبلیغات ویدئویی به یادماندنی تر هستند. زیرا مغز ویژگی های بصری را راحتتر ضبط می کند.

فیلم های تخیلی در طراحی سایت

استفاده از فیلم های تخیلی در طراحی سایت قدرت ویژه ای در جذب کاربر دارند. وقتی بتوانید ویدئویی بسازید که با شخصیت کاربران انطباق دارد، کاربران بهتر می توانند با فیلم رابطه برقرار کنند.

ساخت ویدئو در بک گراند وب سایت

ساخت ویدئو یکی از راه حل های بازاریابی آنلاین است. اما ممکن است برای خیلی از افراد سؤال شود آیا ساخت ویدئو در بک گراند وب سایت خوب است یا نه؟! موارد مثبت و منفی زیادی در ساخت ویدئو در بک گراند طراحی سایت وجود دارد که در این بخش می خواهیم مورد بررسی قرار دهیم:

موارد مثبت

ساخت ویدئو در پس زمینه ی طراحی سایت می تواند بسیار جذاب باشد و حرفه ی شما را منحصر به فرد و متمایز از رقبا کند. ایجاد ویدئو در بک گراند وب سایت می تواند کاربران را بیشتر جذب کند و با مشتریان بالقوه بهتر ارتباط برقرار کنند. همچنین استفاده از فیلم ها در پس زمینه ی وب سایت یکی از راه های بسیار خوب برای تبلیغات است. ویدئو ها در بک گراند وبسایت می توانند باعث ایجاد ارتباط عاطفی کاربران با کسب و کار شما شوند.

نکات منفی

از آنجا که فیلم ها بخشی از پهنای باند شما را می گیرند، می توانند سرعت بارگذاری وب سایت شما را تحت تأثیر قرار دهند. سرعت بارگذاری پایین وب سایت در نهایت تجربه ی بد کاربری را منجر می شود و می تواند باعث افزایش نرخ ترک از صفحه ی شما شود. همچنین اگر کاربران از مرورگر های قدیمی استفاده کنند، ممکن است قادر به دیدن فیلم ها نباشند. در چنین حالتی شما فقط از یک سری کد اضافه ی غیر قابل اجرا در وب سایت خود استفاده کرده اید.

تأثیر فیلم در طراحی سایت بر کاربران

فیلم در طراحی سایت

 

برخی نکات در استفاده از ویدئو ها در بک گراند طراحی سایت

برای استفاده از ویدئو ها در بک گراند سایت در نظر داشتن چند نکته می تواند مفید باشد:

فقط از یک ویدئو و با هدف استفاده کنید

استفاده از یک ویدئو و با هدف کمک می کند تا بهتر بتوانید پیام تجاریتان را به مخاطبان برسانید و نام تجاری شما را تقویت می کند. ویدئویی که استفاده می کنید بایستی طوری باشد که تجارت شما را برجسته کند و بی ربط نباشد. استفاده از ویدئوی بی ربط براحتی می تواند کاربران شما را گیج کند. سعی کنید ویدئویی که در پس زمینه ی وب سایت خود استفاده می کنید مکمل چیزی باشد که صفحه ی اصلی وب سایت شما می خواهد به نمایش بگذارد.

ویدئو نباید در تضاد با محتوا باشد

به احتمال زیاد محتوایی در بالای ویدئوی خود خواهید داشت. اطمینان حاصل کنید که ویدئو به محتوای بالای ویدئو آسیب وارد نمی کند. با چند راه حل می توانید این کار را به نحو احسن انجام دهید:

بهتر است رنگ محتوا و ویدئو با هم متضاد باشند

به طور مثال اگر ویدئو شما رنگ تیره دارد، دکمه ها و یا رنگ متن را روشن انتخاب کنید. ایجاد کنتراست به این طریق باعث می شود تا محتوای شما با رنگ های ویدئو مخلوط نشود و ویدئو را برجسته نگه می دارد.

از کلیپ های ویدئویی کوتاه استفاده کنید

اگر فایل های ویدئویی در وب سایت شما زیاد باشد، زمان زیادی برای بارگذاری نیاز دارند. سرعت بارگذاری مناسب وبسایت بایستی یکی از نگرانی های شما باشد. طبق تحقیقات اگر سرعت بارگذاری وب سایتی زیادی باشد، کاربران خیلی زود آن را ترک می کنند و رتبه ی آن در موتور های جستجو کاهش می یابد. نکته ی مهم برای بهبود سرعت بارگذاری وب سایت استفاده از ویدئوی کوتاه و کوچک بودن فایل ویدئو می باشد. بهتر است مدت زمان فیلم 5 تا 10 ثانیه و حجم آن 6 مگابایت و یا کمتر باشد.

اگر در این زمینه به کمک نیاز دارید، در صورت تمایل می توانید سفارش ساخت فیلم و اینفوگرافیک خود را به شرکت معتبر دارکوب واگذار نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای بهترین کیفیت طراحی فیلم در طراحی سایت را ارائه می دهد.

استفاده از فیلم بی صدا

صوتی که با بارگذاری وب سایت به صورت خودکار پخش می شود می تواند آزاردهنده باشد. اگر کلیپ فیلم شما صدا دارد، بهتر صدا را از آن حذف کنید.

چگونه می توانم بک گراند ویدئویی به وب سایت خود اضافه کنم؟

اضافه کردن بک گراند ویدئویی می تواند خیلی ساده و فقط با چند کلیک باشد و یا خیلی سخت باشد و نیاز به کدنویسی داشته باشد. سادگی یا سختی اضافه کردن بک گراند ویدئویی بستگی به پلتفرم طراحی سایت شما دارد. اگر برای طراحی سایت خود از پلتفرم وردپرس استفاده می کنید، قالبی انتخاب کنید که از بک گراند ویدئو پشتیبانی کند. یا از افزونه ی مناسب این موضوع استفاده نمایید. اگر می خواهید از افزونه ی پس زمینه ویدئو استفاده کنید اول آن را امتحان کنید و ببینید که چطور کار می کند و همچنین بررسی کنید که وب سایت شما را خراب نمی کند و کاملاً با قالب وردپرس شما سازگار است.

بررسی کنید ببینید آیا قالبی که انتخاب کرده اید پس زمینه ی ویدئویی را به عنوان بخشی از طراحی خود دارد یا خیر! اگر چنین باشد، فعال کردن آن بسیار ساده است. اما اگر قالبی که انتخاب کرده اید پس زمینه ی ویدئویی ندارد، ممکن است شما را وادار کند تا از یک قالب کاملاً جدید استفاده کنید. این می تواند کمی زمانبر و سخت باشد. برخلاف وردپرس که اضافه کردن بک گراند ویدئویی در آن ساده است، برخی طراحی ها برای اضافه کردن این قابلیت باید کدنویسی شوند.

نتیجه

اگر بدانید از فیلم در طراحی وبسایت چگونه استفاده کنید، می تواند یک سرمایه گذاری خوب باشد که در جذب کاربر بسیار مؤثر است. فیلم در طراحی وب سایت بایستی کوتاه باشند تا باعث کاهش سرعت بارگذاری سایت نشوند. فیلم ها اثرات گوناگونی بر کاربران دارند. به همین دلیل برای استفاده از فیلم در طراحی وب سایت لازم است تا کاربرانتان را بشناسید تا بتوانید آنها درگیر کسب و کار خود کنید و علاقه مندیشان را به دست آورید. برعکس اگر از فیلم در طراحی وب سایت به درستی استفاده نشود، می تواند باعث افزایش نرخ ترک از صفحه شود.

برای تولید فیلم در طراحی سایت خود و ساخت اینفوگرافیک ها در صورت تمایل می توانید سفارش خود را در شرکت دارکوب ثبت کنید. شرکت طراحی سایت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه کار، پیشرو در ارائه ی خدمات طراحی و سئو سایت صنایع مختلف می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز